Jubilejní, padesátý ročník ME v Itálii

V sobotu dopoledne se česká výprava ve složení – Klára Žaloudkova, Martina Šimůnková, Anička Bernáthová, Ondřej Šilt, Vít Brunner, Jakub Mírka, Tomáš Kozelek, Vladimír Bíňovec, Tomáš Černota a já – sešla na ruzyňském letišti. Vítek sice přijel taxíkem za pět minut dvanáct, ale vše dobře dopadlo a v poklidu jsme byli odbaveni. Let nízkonakladovou společností proběhl, až na mírné turbulence, bez komplikací. Z rozpálené Prahy jsme vstoupili do ještě rozpálenějšího Říma. Z letiště jsme se jeli ubytovat do našeho nového “domova”, který se nachází blízko centra. Hned na začátku nás překvapil velmi moderně zařízený byt, avšak pouze s dvěmi místnostmi – kuchyň a ložnice, nepočítám-li záchod s koupelnou v jednom. Popsal bych to asi takto: luxusni bydleni pro dva, pohoda pro čtyři, ale ubytovaní pro osm??? Nás je však deset a volného prostoru zatraceně málo. Zatím jsme se ale nenechali rozhodit a zvládame to vpoklidu.

V sobotu po vybalení věcí jsme se odebrali zaregistrovat do nedalekého Frascati (asi 50 minut z bytu). Přijelo celkem málo lidí, takže přihlašovací procedura proběhla velmi rychle. Zklamáním ovšem bylo, že se neuskutečnilo žádné oficiální zahájení, hráči byli ochuzeni o tradiční taštičku s logem kongresu a po obvyklém rautu nebylo ani památky. Nakonec došlo k malé nápravě ve čtvrtek, kdy měl Takemiya Masaki přednášku o filosofii go, po niž následovalo malé pohoštění s degustací vína.

Hlavní desetikolový turnaj se hraje ve dvou budovách (hotel a muzeum), které jsou od sebe vzdáleny asi 500 metrů. Paradoxem je, že slabší polovina startovního pole hraje v mnohem lepších prostorách než skupina danových hráčů. Ačkoliv na to byli organizátoři několikrát upozorněni, zatím došlo jen k malým úpravám.

Většinu z našich devíti reprezentantů postihla v úterý (třetí hrací den) nemilá věc, když podcenili římskou hromadnou dopravu a i přes využití taxislužby přijeli do hracího místa asi 65 minut po začátku kola. Pořadatelé byli v této situaci velice nekompromisní a kromě Tomáše Kozelka, jehož soupeř se taktéž opozdil a Vládi Bíňovce, který tak trochu zalhal …, všichni prohráli na čas. Aničky a Martiny se tato nepříjemnost nedotkla, protože využily jiný (dřívější) spoj. Nejvíc postihl osud Ondru, jelikož ztratil bod s outsiderem. Naopak Vítek z dané situace vytěžil maximum, jelikož prohrál s papírově mnohem silnějšim D. Bajanarem a díky vysokému SOSu mu los nadělil do cesty hratelné soupeře. Maximálně toho využil a se čtyřmi body z pěti se pohybuje v popředí tabulky daleko před Ondrou, který tak trochu rezignoval a spíše se začal soustředit na European Masters. Uvidíme, jak se Vítek vypořádá s druhým týdnem, kdy určitě narazí na znatelně těžší soupeře. Z ostatních výsledků je třeba vyzdvihnout výkon Tomáše Kozelka, který doposud neztratil bod a skvěle si “vychutnal” několik Japonců.

Volnou středu jsme všichni, kromě Aničky a Vítka (hráli pair go), využili k pobytu u moře.

Aktuální info:
Ondra prohrál na Masters se Shiksinou a porazil Gronena, nyní hraje o 3.-6. místo s Bajanarem, Csabou a Dinersteinem. Finále je Shiksin vs. Shiksina. O 7. místo hraje Kulkov s Gronenem.

Víkenďák:
Kromě Tomáše Černoty uhráli v sobotu všichni 3 body – Kuba, Klára, Vláďa. Tomáš, Vítek, Anička a Martina nehrajou.

Z Říma napsal Půlča.

Vložil: | 27.07.2006 | Kategorie: Blog

Komentář(e): 136

#1 Vložil: janiska | (27.07.2006, 20:33 )

uají, strašně trpim… můj největší go idol (po radkovi) takemiya bude na kongresu a já si od něj ani nebudu moct nechat podepsat vějíř/část těla/knihu životní styl takemiyi masakiho.))

kdyby se někdo hodně nudil, může ho hrozně moc fotit a pak mi dovézt fotky, popř. si zapište, až s nim budete hrát simultánku a já pak budu mít na co slintat.))

#2 Vložil: janiska | (27.07.2006, 20:35 )

btw slyšela jsem, že se nebude v itálii hrát o peníze, ale jen knížky apod… to platí i pro top skupinu?

a nakonec… všem čechum, který se chystaj do říma, budu držet palce… ale hrát v tomhle vedru… nechtěla bych.)

#3 Vložil: Lapin | (27.07.2006, 23:12 )

Kde jsou na netu aktualni vysledky? Dik

#4 Vložil: ted | (28.07.2006, 07:03 )

Nezacina se hrat az zitra?

#5 Vložil: Cung-fou | (28.07.2006, 07:16 )

janiska: Budu Masakiho pozdravovat. Až mu povim, že je hned za Radkem, asi se zblázní radostí. 🙂
Ty knížky platí i pro top skupinu. Za 1. místo je kompletní Balzac v japonštině.

#6 Vložil: Cung-fou | (28.07.2006, 07:17 )

ted: Začíná se až v neděli.

#7 Vložil: Vendelín | (28.07.2006, 07:23 )

lapin: linky jsou vpravo 😉 jinač další linky budou postupně aktualizovány do příspěvku (ale těch linků v pravém sloupci by jste si už měli začít všímat – jsou tam od nepaměti eGOBANu 😀 )

janiska: o těch knížkách jsem taky něco slyšel, ale nemůžu to určitě potvrdit..

#8 Vložil: head | (28.07.2006, 10:01 )

lapin : aktuální výsledky a fotky asi budou tady na tom blogu http://egc2006.blog.aruba.it/

píšou tam že 31. července je tam konzert Briana Adamse a Billy Joela .. wow .))

janisska : zkusim Takemiyu vyfotit ale jen jestli za to nebude chtít zaplatit. Takhle jsem jednou vyfotil velblouda a pak jsem se s jeho majitelem desne zhádal … to se musí opatrně. btw. k tomu horku .. mělo by tam být rozhodně chladněji než u nás .)

#9 Vložil: gkg | (28.07.2006, 10:17 )

ja bych chtel koupit prvni sesit hikaru japonsky a nechat podepsat od Hottasan.
PLZ PLZ PLZ PLZ
Kdo se toho ujme?

#10 Vložil: Cung-fou | (28.07.2006, 10:41 )

No, můžu někomu říct, jestli to pro tebe neudělá, ale rozhodně po mně nikdo nemůže chtít, abych si šel podepisovat časopis. 🙂

#11 Vložil: Hidoshito | (28.07.2006, 10:48 )

Janiska, gkg: jj, uz je to tak, udelali jste velkou chybu, ze nejedete na kongres …
S Takemiyou se nejen vyfotim, ale i zahraju go, dam pivko, necham si ho podepsat, no proste budu s nim od rana do vecera.:o))) A do party k nam prizvu Hottasana a necham si od nej namalovat na telo Saie, Hikara a vsechny postavicky z tohoto neprekonatelneho serialu.:o))))

… psat nejake reportaze z kongresu … kdo by se s tim trapil? … pcheeeee 😉

#12 Vložil: Cung-fou | (28.07.2006, 10:58 )

:)))TT

#13 Vložil: janiska | (28.07.2006, 13:40 )

cungfou: zvláštní, že se ti asocioval jako první balzac, mhm… zrovna se chystám přečíst si knížku balzac a čínská švadlenka.D doufam, že to nebude něco jako hráčka go a první kyu…

hidoshito:nech si hlavně nakreslit na nějaký dobrý místo kagu.) a můžu se pak na něj podívat?.) a malej toya by taky nebyl špatnej.)

#14 Vložil: gkg | (28.07.2006, 13:48 )

hnedyshit>
mit dovolenou, tak bych o tom uvazoval
ale takhle muzu akorat zurit, ze me provokujes
kuba> dik, vitek to zkusi 😉 doufam, ze tam nake japonske mit bude…

Hottasan je ona 😉

#15 Vložil: gkg | (28.07.2006, 13:49 )

ale zavidim vam to, doufam, ze budou aspon vysledky, abych se mohl mezi praci kouknout, jake ste lamy, ze jste zas prohrali ;))

#16 Vložil: janiska | (28.07.2006, 13:55 )

gkg:nene, všichni budou vyhrávat.)
a ze všech nejvíc janek, pokud tam jede,)

#17 Vložil: gkg | (28.07.2006, 14:38 )

hm, takemiya jeste pred kongresem rubnul takao shinjisana a zahraje si o challengnuti Kono Rina

#18 Vložil: w@ltheri | (29.07.2006, 09:59 )

Vyhrávat tam nebudu – protože tam bouhužel nejsem. 🙁

Toho Takemyi je škoda chtěl bych si s ním zahrát. Ale nadruhou stranu těch 10 litrů na kolik ten kongres vyjde je moc…..

#19 Vložil: janiska | (29.07.2006, 11:35 )

waltheri: myslela jsem, žes plánoval jet tam s pár lidma jen an víkenďák…

#20 Vložil: w@ltheri | (29.07.2006, 17:45 )

jo, jo, plánoval sem to, ale nikdo potom nechtěl jet, takže to padlo…

#21 Vložil: bruno | (29.07.2006, 18:18 )

hidoshito: postni sem pak účet za Kongress ať se pobavíme ;);)

#22 Vložil: janiska | (29.07.2006, 19:50 )

bruno: na pivo ho bude zvát takemiya, takže pohoda,)

#23 Vložil: Vendelín | (30.07.2006, 11:12 )

Jsem zvědavý, kdo z našich vůbec nastoupil, a jestli vůbec budou publikovat nějaké výsledky na net.

Ten netradičně řazený seznam hráčů je hrůůůza 🙁 první co podělali.. 😀

#24 Vložil: Slávek | (30.07.2006, 19:32 )

Ví někdo, kde jsou (nebo budou) výsledky? Doufám, že kdo je objeví první, dá sem link.

#25 Vložil: Vendelín | (30.07.2006, 20:21 )

Zatím žádné aktuality (včetně výsledků) 🙁

Italové se nejspíše zajímají o go stejně jako němci. Ale po prvním kole raději nechám úsudek stranou (ani nevím jak to tam běžně chodí). Třeba to strašně chtěli, ale po prvním kole se zlili z olivové kořalky 😀

#26 Vložil: janiska | (31.07.2006, 00:57 )

vrrrr, já chci taky aktuality! koho neporazil takemiya v simultánce a tak.)

#27 Vložil: gkg | (31.07.2006, 07:42 )

napsal sem stiznost na rome2006@figg.it

kdyz to tak udelaji vsichni, tak snad ty vysledky nekde budou

#28 Vložil: janiska | (31.07.2006, 09:21 )

njn… to se holt pozná kvalitní pracovní síla… když jsme tam loni pracovali my… .DD

gkg: taky bych jim napsala, ale zas tak moc na ně tlačit..? třeba si myslej, že na zveřejnění výsledků ještě neuzrál čas.)

#29 Vložil: Vendelín | (31.07.2006, 09:31 )

Janiska: Čas už dávno běží, eGoban aktualizoval všechny možné zajímavé turnaje jak se dalo (většinou pokud to technika dovolovala).

gkg: Zkusím taky něco poslat, čím více lidí se k tomu připojí tím větší nátlak 🙂 ..určitě se někdo musí najít kdo nám splní přání 🙂

#30 Vložil: Vendelín | (31.07.2006, 09:50 )

Tak už jsem taky poslal ostrou prosbu o výsledky 😀 ..snad to výjde 😉 Díky gkg za iniciativu 😉

#31 Vložil: gkg | (31.07.2006, 10:43 )

zname Italy, ty kdyz nekdo nekope do zadku, tak by byly jen finalni vysledky, a to jeste 14 dni po akci

#32 Vložil: gkg | (31.07.2006, 11:55 )

cca 230 lidi, slabota ;(
Ondra, Vitek a Kuba vyhrali
stejne tak Tomik a Klara
Martina a Anicka bohuzel prohraly…

a prohral mlady Siksa

#33 Vložil: gkg | (31.07.2006, 11:57 )

z tech 230 lidi je 65 Japoncu!!!

#34 Vložil: Pixer | (31.07.2006, 15:27 )

kde to ctete? Hodte sem nejaky odkaz prosim

#35 Vložil: janp | (31.07.2006, 15:34 )

jak tak koukám na startovací listinu prvních 5-6 to jsou profíci .Proč tam vlastně hrajou i amateři ? Kdy už konečně Evropa bude mít SVÉ amterské ME . Co takhle napsat petici a pak jí poslat Mr.Beanovi do Cholandska
🙂

#36 Vložil: gkg | (31.07.2006, 15:55 )

to janp> az budou nejaci Evropsti profici?

#37 Vložil: gkg | (31.07.2006, 15:56 )

pro pisu> http://egc2006.blog.aruba.it/
lamo!

#38 Vložil: pixer | (31.07.2006, 16:05 )

dik :)))

#39 Vložil: Pixer | (31.07.2006, 16:09 )

ja tam chci hrat takyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy

#40 Vložil: gkg | (31.07.2006, 16:12 )

proc si nejel?
je jich tam pet a pul, to bys treba TOP50 dal 😉

#41 Vložil: w@ltheri | (31.07.2006, 17:45 )

Tak to je teda dost nuda. Takový slabý obsazení…….

Chybí tam aspoň polovina evropský špičky.

#42 Vložil: janiska | (31.07.2006, 21:03 )

njn… radek je v anglii, to pak má bejt úroveň… .) kde je hezi? vždyť přece letěl, ne?

#43 Vložil: janp | (31.07.2006, 21:54 )

gkg: ty si ale ……

Ps myslím že několik jich je

#44 Vložil: gkg | (31.07.2006, 22:03 )

jenze to nejsou evropsti profici, ale asijsti profici
proste az budeme mit opravdove evropske profiky a turnaje, tak bude ME amaterske

#45 Vložil: janp | (01.08.2006, 07:18 )

trvám na tom že Evropa má mít amaterské ME a profíky do toho nepleť .

#46 Vložil: Mrteffson | (01.08.2006, 08:06 )

Witek průběžně devátý, super! Že by mu ten polsky go kemp šel tak k duhu? Teď je v čele 12 hráčů s nejvyšším MM a jestli to chápu dobře, tak losovací program losuje nejhornějšího na nejspodnějšího. Takže tasuki by měl hrát příští kolo s Kai Naoyuki 6d ?

#47 Vložil: gkg | (01.08.2006, 08:16 )

janp> nema smysl mit amaterske mistrovstvi, kdyz neexistujou profici!

#48 Vložil: w@ltheri | (01.08.2006, 09:40 )

to gkg:
nějací evropští profící se najdou,

ale je jich tak málo a jsou někteří tak slabí(šikšina), že ME jen pro amatéry je zbytečný.

#49 Vložil: gkg | (01.08.2006, 12:01 )

janek> to nejsou Evropsti profici (viz post o par radku nad timhle), ale Asijsti profici!!!!

Ja to myslim tak, ze az bude mit Evropa SVOJE profiky a svoje turnaje, pak ma smysl delat ME jen pro amatery.

[A janp se rozciluje protoze Dino klepnul “jejich” Medveda…]

#50 Vložil: w@ltheri | (01.08.2006, 12:40 )

to gkg:
vim jak to myslíš, ale když si evropští hráči udělají v japonsku nějaké ty zkoušky, tak se stanou profíky. takže podle mě to jsou profící, kteří žijou v evropě a to znamená evropští profíci 🙂

#51 Vložil: gkg | (01.08.2006, 13:19 )

dobre, tak jinak:
dokud nevznikna evropska profesionalni organisace – nakej ヨーロッパ棋院, a nebude mit vlastni zkousky na profesionaly, nebude davat vlastni diplomy a poradat turnaje jen pro evropske profiky, tak NEMA smysl delat evropske amaterske mistrovstvi

#52 Vložil: Václav Panocha | (01.08.2006, 13:58 )

gkg: Ty si asi nepochopil o čem je řeč profík může jezdit na profesionální turnaje , které jsou velmi dobře dotované , to amatér nemůže.Tak že jezdit vyžírat amatérské turnaje ti připadá košer?
Aby sme nedopadi jak v Austrálii ,kde si rozdělili amaterské turnaje dva Korejci a amatér tam nemá šanci (faktem je že se na jednom turnaji pěkně servali ).Buď je jednou profesionál a nebo amatér obojím nemůže být !Keci o tom že je tu málo profesionálů si nech pro svou babičku o tom to totiž vůbec není a že by se zvedla tvoje výkonnost pohledem na partii profíka s medvědem tak o tom silně pochybuji.Nechápu na co si to tady hraješ . Čus

#53 Vložil: Václav Panocha | (01.08.2006, 14:04 )

a jestě něco : můj bratranec hraje profesionálně tenis a zapomeň na to že by se snížil k tomu aby šel hrát amatérský turnaj byť je cenou např. 10 000 USD v tom je ta pointa.

#54 Vložil: gkg | (01.08.2006, 14:17 )

vp> ten kdo neco nepochopil jsi ty
obvinujes me z nazoru, ktere jsem ani nenapsal ani nesdilim
a nehraju si vubec na nic
pouze jsem psal svuj nazor ohledne “ameterskeho” ME

#55 Vložil: Václav Panocha | (01.08.2006, 14:26 )

jenze to nejsou evropsti profici, ale asijsti profici
proste az budeme mit opravdove evropske profiky a turnaje, tak bude ME amaterske

to jsou tvoje slova, co mají co společného profíci s amatérama stále nechápu.

#56 Vložil: gkg | (01.08.2006, 14:36 )

asi jde o to, ze ti lide jsou Evropane
a tohle je mistrovstvi Evropy (a v Evrope zadni profici neexistujou! – tudiz jsou vsichni Evropane v jednom pytli), a tudiz maji pravo hrat o to, byt nejlepsim goistou v Evrope

co je na te myslence tak obtizne pochopitelne?

#57 Vložil: Vendelín | (01.08.2006, 16:04 )

Jak to že nemáme evropské profíky? Co třeba Catalin nebo Svetlana? Ale nevím,.. v dnešní době je asi těžko jasné jestli je ten či onen křovák nebo indián. 😀

#58 Vložil: gkg | (01.08.2006, 16:12 )

to nejsou evropsti profici, to jsou asijsti profici, chjo
zkuste si nekdo precist co pisu nez budete reagovat
co se tyce Evropy (v evropske domene diskurzu) nejsou profici

#59 Vložil: Vendelín | (01.08.2006, 17:04 )

Hmm, sorry, tak to jsem nevěděl. No, spíše jsem to bral jako že jsou původem z Evropy.

#60 Vložil: Hidoshito | (01.08.2006, 17:50 )

Zdravime z Rima.
Kongres uz je v plnem proudu, ale zatim velke zklamani, co se tyce poradatelu.:(
Dnes navic nasi hraci nestihli vlak do Frascati, takze 8 z nich prijelo pozde a 5 z nich prohralo na cas (vcetne Medveda s nejakym slabym 4.danem). Smula se nam lepi na paty.
Po trech kolech:
Vitek – 2 body
Medved – 1
Tomik – 3
Kuba – 1
Klaza – 2
Vlada Binovec – 2
Tomas Cernota – 2
Martina Simunkova – 1
Anicka – nevime 🙂

Jinak si uzivame kras Rima a na NET nemame moc casu ani penez.;

#61 Vložil: gkg | (01.08.2006, 18:22 )

dik za zpravy
a ach jo na ten vlak ;(
obzvlast v Ondrove pripade docela dost skoda ;/

#62 Vložil: w@ltheri | (01.08.2006, 19:15 )

to V.P.:
ono to je úplně jedno, např. šikšina má 1p a hraje hůř než běžní 6. evropští danové,

za druhé není pro amatéry největší čest zahrát si s profesionálem na turnaji?

a pokud jde někomu o výhru peněz na velikym turnaji, tak to zastaví korejci (kteří ani na to ME nepřijeli, hold stráta času za pár knížek). 😉

——-

vsadím se že to bylo dost jinak: večer si dali naši pořádně do těla a ráno vstali o 1,5 hod. později a k jejim smůle nejel vlak 🙁
je to dost škoda. každopádně blahopřeju vítkovi – 2 body je dost 🙂

#63 Vložil: janp | (01.08.2006, 19:33 )

mohu si oči vykoukat ale nikde tam nevidím že by to mělo být ME všude je psáno Evropský go kongres

čau

#64 Vložil: janp | (01.08.2006, 19:35 )

a kde proboha vzal Dino, Šiška atd.. 7 dan? Mají přeci 1PD !

#65 Vložil: w@ltheri | (01.08.2006, 20:56 )

to janp:
celá ta akce(včetně vedlejšáků) v itálii je go kongres, ale ten hlavní turnaj je zároveň ME. já píšu ME, protože je to kratší 🙂

čistě teoreticky má být 7d stejně silný jako 1p, ale proč nepíšou ty profesionální třídy ti neřeknu.(možná to nepodporuje ten losovací program)

#66 Vložil: Anonymous | (02.08.2006, 01:02 )

Jana Hricova:

neda mi zareagovat na diskuzi ohledne “evropskych profiku” a proc je v souvislosti s nimi ME takove, jake je. V prve rade si myslim, ze problem ME rozhodne neni v tom, ze tam hraji profici. Alespon ti evropsti.

A) jen na okraj k 7d – to, ze profici hraji na ME (ale i na TT) jako 7d vzniklo kdysi davno, kdyz byla jeste snaha rozlisovat profiky a amatery, a evropske turnaje se tvarily jako amaterske. Tehdy nekdo vymyslel, ze profici muzou hrat na techto turnajich s amaterskou tridou 7d. Program profi tridy take nepodporuje, to je pravda.

B) hlavne pro gkg: pochopitelne ze Evropa ma sve profiky. Rici, ze profici, kteri si uhrali profi tridu v Asii jsou asijsti profici, a ne evropsti je s prominutim stejna pitomost, jako rict, ze kdo ziskal doktorat z fyziky v Berkeley neni fyzikem v Evrope, ale jen v Americe.
Druha otazka je, kdo skutecne je evropskym profikem. Jediny rodily Evropan, ktery si skutecne uhral profi tridu a byl schopny se jako profik uspesne zivit, je v soucasnosti Catalin (bohuzel Hans Pietsch jiz nezije). Tim “uspesnym zivenim se” myslim jeho go karieru v Japonsku, kde se zivil nejen hranim, ale byl i v ramci sve tridy uspesnym a zadanym ucitelem (a tedy i dobre placenym). Je fakt, ze s navratem do Evropy v Japonsku zrejme zanechal velkou cast sveho profesionalniho pristupu k turnajum a turnaje tady bere vice jako spolecenskou zalezitost (snad z vyjimkou Ing Cupu), co se pochopitelne odrazi na vysledcich.
Dino ani Sikshina si profi tridu neuhrali, ale dostali ji. V Koreji jsou inseove rozdeleni do skupin, ze kterych je nejsilnejsi 1., a jen z te se kazdy rok muze jen par inseu stat profiky. Dino hral v Koreji v 5. skupine, tj. ani zdaleka se nepriblizil ke skupine, ze ktere by se mohl na profika kvalifikovat. Pochopitelne, korejsti hraci jsou v soucasnosti uplne jinde, nez japonsti a silni korejsti inseove se muzou klidne rovnat s japonskymi slabsimi profiky. Nicmene, to nic nemeni na tom, ze Dino, byt je hodne silny hrac, si profi tridu neuhral. Taky jsem ho slysela povidat o tom, ze tim, ze tu tridu “dostal” v podstate v Koreji skoncil. Timto se tam totiz dostal do naproste izolace. Na to, aby hral s profiky a byl pro ne treba i treninkovym partnerem nemel, a jako profik si nemohl dovolit hrat a treba i prohravat s inseema, a vubec se jich dokonce na neco ptat. On vlastne tu tridu dostal s tim,ze se vrati do Evropy a bude tu sirit go. Nutno mu priznat, ze jeho pristup ke go je prikladne profesionalni, ze se na turnajich opravdu maximalne soustredi a dokazuje, ze se v Koreji neco naucil. Rozhodne jsem ho nevidela na zadnych turnajich parit, ani navstevovat nejake spolecenske akce nad ramec nutnosti.
Siska profi tridu taky jen dostala, a i kdyz je urcite silna hracka, v Evrope jsou rozhodne minimalne stejne silni, ne-li silnejsi amateri (namatkou Pop, van Zeist, …) Taky ji jeji ucitel doporucil pred kongresem v Petrohradu, aby tam radsi nehrala, aby si jako profik zbytecne neurizla ostudu. Tehdy ho poslechla, alespon v Mainu. Ale jeji vysledky na evropskych turnajich rozhodne neodpovidaji hraci s profesionalni silou (tim nechci rict, ze neni silna, ale na Dina ani Catalina rozhodne nema).
Pak je tu jeste Guo, “Holandanka”, ktera kdysi byvala profikem a vykonostne je v zavesu za Dinem a Catalinem.
Myslim, ze je jasne, ze jen kvuli temto par hracum ME na pritazlivosti pro Evropany neztraci.

Hlavni problem ME je jiz dlouho ve dvou vecech

1) delka turnaje – hodne silnych hracu ME nehraje proto, protoze 2 tydny je pro ne prilis dlouha doba, pokud si na ne maji vzit dovolenou. Pokud si pamatuji, tak jiz od pocatku 90. let byla snaha nekterych hracu prosadit zkraceni ME na 1 tyden maximalne s dvema vikendy kolem (tj. 8-9 dni). Kdyz se to nepovedlo, prestali ME hrat.

2) Je to open turnaj. Kdyz se clovek podiva na startovni listinu, tak v top skupine je temer polovina Asiatu. Ne, nejsou to profici, pro ty by bylo pod uroven hrat toto ME, ale napr. Korejsti insejove z vyssich skupin, nez hral sveho casu Dino, asi slabi nebudou. A nemusi to byt jen inseove. Myslim, ze Kai Naoki nebyl nikdy ani insei, ale nepochybne je hodne silny (byl sveho casu vicemistr Evropy). S tim zazemim, co ma go na dalnem vychode je ta jejich invaze k nam asi takova, jako bychom jim poslali do jejich vrcholne souteze v lednim hokeji nase extralogiva druzstva. Ani by tam nemuseli jet repre 🙂

Takze vysledkem je to, ze ME pri kongresu nema s vrcholnou prehlidkou sily evropskeho go nic spolecneho. Chybi tam totiz nejsilnejsi evropsti hraci. Namatkou … Pop, van Zeist, Mero, Macfadyen, Heiser, Janssen, Gerlach, Dickhut, Balogh, Florescu a rada dalsich.

Skutecnym ME ve smyslu prehlidka sily evropskeho go, kde se opravdu sejdou vsichni silni evropsti hraci, je OZA. Staci se podivat na startovni listinu OZY a Kongresu a kazdemu je jasne, ktery turnaj je silnejsi a vice ceneny. Turnaj sam o sobe trva jen 4 dny. Nutno ovsem podotknout, ze sponsor OZY ma dve podminky
– turnaj smi hrat jen hraci s evropskym pasem
– turnaj je pristupny jen amaterum, tj. nesmi tam hrat Catalin (Dino ani Svetlana jim nevadi :), Guo take ne).
Je videt, ze za techto podminek, a kdyz je navic jeste o co hrat, jsou ochotni si zahrat vsichni silni hraci. Van Zeist klidne prijede i z Japonska.
Je ovsem tristni, ze takovy turnaj musi Evrope vnutit zvenku Japonci a ze si nedokaze udelat doma poradek EGF. Uz jenom ME organizovane po zpusobu MS -jedna zeme jeden reprezentant a turnaj maximalne na tyden, by bylo mnohem smysluplnejsi, nez to, co je nyni kongres z pohledu ME. Proti Kongresu jako takovemu nic nemam. Je to krasny festival a svatek go, ale jako ME nebrat.

#67 Vložil: gkg | (02.08.2006, 08:06 )

to Jana> ja jsem popisoval vztah ME (+evropskych oficialnich turnaju) a profesionalu. Snazil jsem se ukazat, ze delat ME amaterske zacne davat az v okamziku, kdy bude EGF mit vlastni profesionaly.
Ja vim, ze se pro Catalina, Dina, Siksinu pouziva termin evropsky profesional, protoze jsou Evropany a profiky. Nicmene pokud se na to podivame v omezene domene diskursu tech oficialnich turnaju EGF, tak profiky (VE VZTAHU K NI) nejsou. Tudiz je zatim absurdni poradat amaterske ME, kdyz nejsou zadne profesionalni turnaje poradane EGF (a jak by take mohli byt, kdyz nejsou zadni profici EGF!)

#68 Vložil: janiska | (02.08.2006, 08:08 )

co se týče otázky evropskejch profíků, vzácně souhlasím s janou hricovou,) říct o catalinovi, že neni evropskej profík? hmmm…

otázka je, proč zrovna na tomhle kongresu je tak málo lidí… pamatuju si, že minulej rok na kongresu, když jsem lepila na skla výsledky kol, bylo tam určitě nějakejch 600 hráčů…
že by dřív diskutované rozepře v italských asociacích?
nebo je prostě moc vedro?.D

a vítek je největší tuner… sedmý místo… skládám hlubokou poklonku.)

#69 Vložil: janiska | (02.08.2006, 08:09 )

a taky samozřejmě obdiv tomíkovi, snad mu ta vítězná řada vydrží.)

#70 Vložil: Vendelín | (02.08.2006, 08:49 )

Hidoshito: Děkujeme ti za dráhé (ve všech smyslech) informace. Koukám ale že se ani nepokoušejí přenášet partii na internetu. Nebo ano? Doposud jsme závislí jen na chudých stránkách o kongresu – nikdo jsme nic dalšího neobjevili.

gkg: Vídíš to, a to jsi mě, neználka, snažil oblafnout, že třeba Svetlana není ruska 🙁 ale to co jsi dovysvětlil a napsala Jana snad chápu. Kdo ví, kdo se kým ještě během diskuze stane 😀

Janiska: hehe, tuner mě teď zní zas jako rádio 😀 ale určitě držíme palce všichni 🙂

Trošku je mi ale líto Medvěda, hlavně ta první prohra..

#71 Vložil: janiska | (02.08.2006, 08:54 )

vendelín:snažila jsem se prosadit tuňáka, ale tuner prej zní víc jako “velkej borec”.))

#72 Vložil: Iruji | (02.08.2006, 09:32 )

V zásadě souhlasím s Janou Hricovou, podala ucelený rozbor situace. EGC skutečně není ME a jasně vysvětlila proč. Otázkou samozřejmě je, zda je to takto optimální a zda by neměla EGF v rámci budoucích EGC uspořádat skutečně korektní amatérské ME, chápu ale, že tato otázka asi není momentálně na pořadu dne a že by byla nutná předcházející možná x-letá diskuse v jednotlivých národních svazech. A je fakt, že OZA svým způsobem, byť nechtěně, tuto funkci supluje.

#73 Vložil: Anonymous | (02.08.2006, 10:56 )

k janp, Waltherimu, Vendelinovi a dalsim:

Lituji me mile gkg, neb i po patem vysvetleni jeho pristupu k evropskemu vs asijskemu profesionalismu (ktery se mi ostatne vcelku libi) se urcite najde dalsi clovek, ktery si z jeho slov vybere jen ty nasledujici: asijsky profik + Catalin Taranu (nebo Dinerstein, Shiksina) a placne se pres celo …
(kteryzto styl cteni sam je na placnuti se)

k vyrokum o Shikshine:

Nerozumim kde mnozi berete tu drzost, vyjadrovat se o ni s takovou troufalosti, ba skoro opovrzenim. Netvrdim, ze je v go tak dobra jako ostatni dva evropsti-asijsti profici, ale ve srovnani s ostatnimi evropskymi hraci patri urcite k tem opravdu nejlepsim (coz lze snadno podporit jejim dlouhodobym ratingem).

K Janine prispevku:

Moc fajn!
Jen jednu pripominku mam, zda se mi, ze hlavni turnaj pri (kazdem) kongresu zkratka je Mistrovstvim Evropy, at uz malo obsazenym, prilis dlouhym, …
(to lze snadno vycist s oficialniho webu EGF, kdyz uz z niceho jineho)

K nasim reprezentantum:

Drzim vsem moc palce!
(uz nejen pri hre, ale taky pri dobihani vlaku …)

Hezi

#74 Vložil: ales | (02.08.2006, 11:08 )

K poctu hracu:
Je to hlavne dusledek situace v italskem go, konkretne rozepri mezi dvema tam existujicimi asociacemi. Kongres porada FIGG, vuci jehoz sefovi (ve funkci generalniho tajemnika) a jeho praktikam ma rada zapadoevropskych goistu (mirne receno) vyhrady. Napr. Francouzi polooficialne vyzvali k bojkotu EGC a schvalne se zkuste kouknout, kolik jich tam je, ackoliv to maji velmi blizko a normalne na kongresy jezdi. Neexistence financnich cen je taky jednou z veci, ktere radu hracu (treba i tech, co na jejich ziskani nemaji) a priori odradi.

#75 Vložil: gkg | (02.08.2006, 12:58 )

juu sensei se me zastal ;D diky!
a propos, jaktoze nebojujes o TOP10?

k Alesove prispevku> jj, pamatuju jak na rec.games.go psala spousta lidi, jak je FIGG znechucena, a spousta lidi na to reagovala, ze nepojede, i kdyz s tim nemaji osobni zkusenosti

iruji> mylis se, pro EGF je main congresu ME, a jeho nejlepsi hrac s Evropskym pasem mistr Evropy

#76 Vložil: Anonymous | (02.08.2006, 13:24 )

k počtu hráčů

Jedním z faktorů bude jistě i cena ubytování

Fosgen

#77 Vložil: Anonymous | (02.08.2006, 14:42 )

Jana Hricova

k gkg: pochopila jsem, co gkg mysli temi evropskymi profiky a castecne mu musim dat za pravdu. Proc jen castecne.

1) EGF skutecne nema smlouvy s profi hraci ve smyslu, zeby je platila, zeby vydavala profi diplomy a s jejich nositeli uzavirala pracovni, ci jine financni smlouvy
2) na druhou stranu EGF ma dvoji metr na hrace, kteri ziskali profi tridu v Asii a na ty, kteri tuto tridu nemaji. Je tendence podporovat profi hrace, coz je nepochybne v jadru spravne. Deje se to mimo jine napriklad i tak, ze EGF prispiva profi-hracum na skoleni, ktera poradaji pro ostatni (napr. v ramci kongresu, MES, MEP, MEJ, …). Dale je obcas zvyhodnuje pri nasazovani do turnaju … takze o nejake rovnosti vsech evropskych hracu nemuze byt ani reci. Proto se da polemizovat s tvrzenim, ze v Evrope profesionalove nejsou. Je tady skupina hracu, ktere z toho, ze ziskala profi tridy v Asii, plynou vyhody. Byt neni v zamestnaneckem pomeru k EGF.
A je to v poradku potud, pokud tito hraci jsou skutecne silnejsi, nez ostatni. A tady je problem se Shikshinou.

k hezimu: nezpochybnuji, ze Shikshina je silnou hrackou a ve svem predchozim prispevku jsem to nekolikrat napsala. Co ale je neoddiskutovatelne a co hodne krka silne hrace, kteri vidi trosku do pozadi, je jeji zvyhodnovani proto, ze je tzv 1p. Par prikladu:

Priklad 1, ten nejmarkantnejsi. EGF loni rozhodla, ze bude na Kongresech podporovat nejen profiky z Asie, ale i ty evropske, protoze koneckoncu oni by meli nas v Evrope ucit prvni. Takze profici na kongresu meli zdarma bydleni a 30 EUR na den, a evropsti jeste dostali prispevek na cestu. To platilo pochopitelne v pripade, ze se zucastnili vyukoveho programu pro ucastniky. Dino to odmitl, protoze se chtel soustredit jen na hru. Siska zprvu take, pak si to rozmyslela (diky tomu, ze pozde, nedostala nic na cestu). Nicmene za to, co predvedla jako profik v ramci skoleni, mela zadarmo Kongres a jeste dostala 30 EUR na den. Popik, ktery je objektivne silnejsi i z hlediska dlouhodobeho ratingu i vysledku, tuto sanci dostat nemohl, protoze neni profik. Muze se nekdo potom divit, ze je nastvany?

Priklad 2) Pozvanky na Ing Memorial. Na Ing memorial jsou zvane zeme podle uspesnosti jejich hracu v minulosti zejmena na Kongresech. Cast mist ale donedavna byla vyhrazena pro evropske profiky. Siska mela nejaky cas rezervovane misto nad ramec kvoty pro Rusko z titulu toho, ze je profi. A i na nedavnych Ing Memorialech mela misto rezervovane, byt jiz bylo vzate z kvoty Ruska.

To je to, co obecne vadi na Shikshine. Nikdo nezpochybnuje, ze je silna hracka a pokud se podle ratingu a predchozich vysledku (vitez, runner-up) vleze do kriterii pro nasazeni do turnaje od zeleneho stolu, at ji klidne nasadi. Ale at ji proto, ze je profik, nedavaji automaticky prednost pred takovymi hraci, jako je napr. Popik!
Vzdyt i jeji bracha je momentalne silnejsi, nez ona.

Jinak naprosty souhlas s tim, ze v soucasnosti nema smysl rozlisovat v ramci Evropy mezi profiky a neprofiky. At rozhoduje sila. Pokud je profik skutecne silnejsi, tak si sve misto obhaji – bude vyhravat turnaje a mit vyssi rating a tim treba i pravo prednostniho nasazovani do turnaju. Pokud ne, neni duvod jej zvyhodnovat.

K ME – pochopitelne jedine oficialni ME je hlavni turnaj pri kongresu. Svym predchozim prispevkem jsem jen chtela rict, proc neni reprezentativni. Iruji to pochopil, dik. Myslim si, ze by nebylo na skodu pracovat na zmene podminek ME tak, aby reprezentativni bylo. To je ale dlouhodoby ukol a opravdu se neobejde bez konsenzu narodnich svazu. Model Ozy dava jasny priklad toho, jak by takove reprezentativni ME vypadat mohlo. Az na to, ze bych se omezila jen na podminku, ze ucastnik musi mit evropsky pas. Je opravdu srandovni, kdyz podminka “nesmi byt profik” vyradi z turnaje jedineho hrace.

K poctu hracu na letosnim kongresu. Nepochybne situace v Italii svou roli sehrala. Ale zase ne tak velkou. Lonsky kongres v Praze byl abnormalne velky a nemuze slouzit jako norma. Pres 700 hracu doposud na zadne kongresu nebylo. Az do Prahy byl nejvetsi Kongres v Marseille s 590 hraci a az do lonske Prahy jen 4 kongresy meli vic, nez 500 hracu.
Normalni pocet hracu na kongresu se pohybuje mezi 300 az 400. Situace v Italii jim ubrala tak 50 az 100 hracu, vic ne. Francouzu je letos v Rime opravdu malo – tak ctvrtina jejich obvykleho poctu, ale nejsilnejsi Colmez byl nejsilnejsim Francouzem i v Praze.
U kongresu pri rozhodovani o ucasti totiz hraji roli zejmena tyto faktory
– atraktivita a dostupnost mista
– cena
– spolecnost
– go je az nekde na ctvrtem, patem miste a jadro lidi, kteri jezdi na kongres hlavne kvuli go jiz leta tvori prave tak tech cca 250-300 lidi.
Rim/Frascati je mozna sam o sobe atraktivni misto, ale za tu cenu, co letosni kongres stoji, si tam zapadni turisti mohou vyjet i bez go, kdy se jim to hodi a program si udelat bez omezeni go turnajem. Pro hrace z vychodu je prilis drahy. Tim uz predem klesa pocet lidi, kteri tam jsou ochotni jet a tim se omezuje i spolecenska pritazlivost kongresu. Hodne lidi totiz jezdi na Kongresy s tim, ze se tam zase potka se svymi starymi kamarady, zapari a uziji si i mimo hrani go. Nejde zdaleka jen o hru, ale o atmosferu, ktera vznika mimo hraci mistnosti.
Do Prahy prijelo 700 hracu proto, ze to byla Praha a hodne by jich na kongres neprijelo jinak vubec. Napr. Heiser s rodinou. Na kongresy nejezdi uz leta, ale do Prahy prijeli na rodinou rekreaci.
Do Tucholy zase prijelo hodne hracu zaparit, protoze Tuchola mela povest spolecensky skveleho kongresu z roku 1995.
Ale kongresy predtim se ucast pohybovala prave kolem tech 300-350 hracu. S vyjimkou Strausbergu a Marseille, ale ta byla jiz v roce 1997.
Kolik lidi prijede pristi rok do Villachu bude zalezet na cenach. Pro Villach mluvi poloha relativne v centru Evropy a taky to, ze lidi, kteri nejsou na kongresu letos, si to budou chtit pristi rok vynahradit. Proti mluvi to, ze organizatori “podelali” termin a udelali kongres o tyden drive, nez je obvykle. Tim padem napriklad castecne koliduje s koncem skolniho roku v Nemecku. Dale organizatori tohoto Kongresu nejsou prilis znami v Evrope a chybejici osobni vztahy pro sireni propagace mohou byt take handicap. Kdyz to bude fajn, da se cekat tak kolem 400 lidi. V Leksandu ale urcite hodne lidi taky nebude, tam hraje hodne negativni roli vzdalenost. Groningen bude take zalezet hodne na cenach s tim, ze dostupnost take nic moc. Ale Holandanu je ve svete go hodne a maji dost kamaradu, takze budou tahnout.

#78 Vložil: Anonymous | (02.08.2006, 15:36 )

jana hricova

to gkg: ano, Main pri Kongresu je oficialni ME a nejlepsi hrac s evropskym pasem je pro EGF mistr Evropy, ale mimo prava ucastina Master z toho nic nema. Teda vypada to pekne ve statistice.
Ale jde taky o to, jakou prestiz ma tento titul a tento turnaj mezi top hraci. Titul mistra Evropy by mel byt tim nejcenejsim, ktery si hrac v Evrope muze prat ziskat a pro vetsinu top hracu to tak bohuzel neni. Jinak by Kongres neignorovali!
Navic EGF sice vyhlasi nejlepsiho Evropana Mistrem Evropy, ale tim to konci. Nekolikrat se jiz diskutovalo, zeby se mel udelat oficialni zebricek poradi ME jen z evropskych hracu, ale vzdy zustalo jen u toho “mel by”. Pritom i CAGo by toto hodne pomohlo pri prokazovani vysledku. Lonske 6. misto Ondry by na CSTV zabodovalo, za 16. neni nic! Poradi na ME ma dopad i na ziskavani popularity a sponsoru pro dany sport v kazde zemi. A pokud jsou na oficialni vysledkove listine v prvni desitce jen tri Evropani, pak to moc zajimave neni.
Rusove jsou snad jedini, kteri jeste jezdi na kongres s cilem vyhrat (a diky Dinovi, klobouk dolu pred nim, se jim to dari). Catalin to uz vzdal a ostatni jezdi s tim si zahrat a pripadne udelat nejaky vysledek sami pro sebe, pokud je kongres zaujme mistem a maji zrovna cas a naladu. Ale situace, kdy top hraci ztraci o kongres zajem protoze vedi, ze stejne nevyhraji a poradi je nezajimave (diky Asiatum) neni pro evropske go zrovna nejlepsi!

#79 Vložil: Vendelín | (02.08.2006, 17:12 )

Jen bych vás chtěl poprosit o psaní s diaktrikou. Případné překlepy se těžko překládají, a když je článků mnoho, nebo jsou dlouhé, tak se čtou čím dál obtížněji. Kódování je v UTF-8 (obsahuje snad všechny znaky zakládané na latinském písmu)

Děkuji i za ostatní čtenáře.

#80 Vložil: w@ltheri | (02.08.2006, 17:20 )

to hezi:
já úplně souhlasím s janou co se týče shikshiny – je hodně silná, ale plno evropských amatérů je silnějších než ona.

#81 Vložil: Anonymous | (02.08.2006, 17:54 )

naposledy k Shikshine:

k Janě:
z mnoha hledisek je přeci důležité, že je něžného pohlaví, což sebou logicky nese jiný přístup (to ať si každý domyslí sám)

k W@ltheri a Janě:
co se týče její síly: tvrzení, že je Popik silnější než ona, je dosti smělé – (porovnáme-li jejich výsledky a dlouhodobý rating), leč subjektivně s tím nejspíš souhlasím. Zajímalo by mě ale, kdepak je ta hromada jiných silnějších evropských amaterů? A jestli přijde alespoň jedno jméno, prosím i měřítko podle kterého se tak soudí …

(ještě vyjma Roba van Zeista, který je opět nynější silou “nanejvýš” srovnatelný a navíc již v podstatě neaktivní)

Mějte se,
Hezi

#82 Vložil: Anonymous | (02.08.2006, 19:23 )

Jana Hricová

to Hezi: já jsem nepsala, že existuje “řada amatéru” silnějších, než Shikshina. Psala jsem o Popíkovi. Myslím, že když se koukneš na rating, tak je vidět, že Popík si rating 2700 nahrál na turnajích na konci roku 2002 a nikdy z něho příliš nespadnul, párkrát jej dokonce pěkně přelezl. Naposledy letos na jaře měl 2709. Kdežto Shikshině byl rating změněn z 2622 na 2700, když se jí změnila třída na 1p v létě 2002 (o půl roku před Popíkem, takže se dají srovnávat velice dobře). Od té doby, z jedinou výjimkou, kdy po půlce Tucholy se vyškrábala na 2702, byla vždy pod tímto ratingem a od Tucholy jde v podstatě stabilně dolů. Bylo by vůbec zajímavé podívat se, jak by to s jejím ratingem vypadalo, kdyby nebyl tehdy, když ji byla udělena třída 1p, uměle zvednut nahoru o skoro 80 bodů.
To snad ani nemůže být jen subjektivní pocit, že Popíkové výsledky jsou lepší. Popík od té doby, co poprvé uhrál 2700 spadl nejníž jednou na 2678 a čtyřikrát byl mezi 2680 a 2690, naposledy v roce 2004. Jinak byl vždy nad 2690. Světlana má nyní rating 2659 a od června loňského roku je stabilně pod 2690. To není subjektivní hodnocení, ale fakt.

Taky bych byla opatrná s tvrzením, že je “řada” silnějších amatérů, než ona. Zase tak slabá nebude, i když relativně často prohrává se “slabšími” hráči (Ondra, Radek, Kulkov, Cornel Burzo,…).

To, co mi u ní vadí je, že se s ní nejedná stejně, jako se srovnatelně silnými hráči – amatéry. Teď je v aktuální řebříčku na 16. místě a s evropským pasem nejlépe na 8. místě, když vezmu jen ty, kteří ten evropský pas mají určitě. A nevím, proč by měla mít výhody, protože je ženská. Pokud vím, vždy se operovalo s tím, že je profík, ne že je ženská. Opravdu mě štvalo, když mne za ní loni na Ing Memorialu (kde prohrála mimo jiné s Radkem a Cornelem a skončila celkově na 13. místě se 3 body ze 6)poslali, abych jí nabídla školení na Kongresu. To byl opravdu výsměch hráčům kolem.

Ale ono na toto poukazuje v Evropě více lidí a důležitějších, než já. Takže se dá čekat, že se Shikshina brzy bude brát podle aktuálního umístění v ratingu a ne podle třídy 1p.

A co se týče Rob van Zeijsta, ano je v podstatě neaktivní, ale nevím, kde bereš Hezi to, že je “nanejvýš srovnatelný”. Pokud se za poslední roky objevil na turnaji, tak jeho výsledky byly vždy minimálně stejně dobré, jako Šišky, a rating mu nikdy pod 2790 neklesnul.

#83 Vložil: Anonymous | (02.08.2006, 19:24 )

Jana Hricová

oprava k předchozímu příspěvku. Robovi rating neklesnul pod 2690, ne pod 2790. Pochopitelně. Moc se omlouvám za překlep

#84 Vložil: janp | (02.08.2006, 19:32 )

Hezi, to co píšeš je hezké , pro lidi obeznámené s problematikou ME Já se tě ptám, taky jako Jana .Jak to chceš vysvětlit sponzorům když uvidí výsledkovou listinu z “Mistrovství Evropy”

#85 Vložil: janiska | (02.08.2006, 19:44 )

hezi: jakej je rozdílnej přístup žen ke go?.) já jsem si všimla, že to nechceš specifikovat, ale stejně by mě to zajímalo,)

#86 Vložil: w@ltheri | (02.08.2006, 21:51 )

to hezi:
díval sem se na E.G.D. na shikshinu a jde tam zjistit že od toho 1.p klesá dolu a za poslední rok to je o docela dost(možná není ve formě). také v jejím seznamu soupeřů je docela dost lidí se kterými má zaporné skóre. vím sice že ty výsledky nejsou aktuální, ale nějakou váhu to má. a rozhodně se nemůže srovnávat s popíkem. (teda podle mě :))
to že je “něžného” pohlaví nemá s výkonostní silou nic společnýho!

http://lnx.agi.go.it/EGD/Player_Card.php?&key=10301236

#87 Vložil: w@ltheri | (02.08.2006, 22:08 )

víš co by byl dobrej nápad vendelelíne? dát někam na hlavní stranu odkaz na ty live news. vždycky se musim doklikávat přes několik stránek(stránku) 🙂

#88 Vložil: w@ltheri | (02.08.2006, 22:11 )

jo! a ještě by to chtělo nějak přesvědčit hidoshita aby nás informoval 🙂

#89 Vložil: Vendelín | (03.08.2006, 06:37 )

w@ltheri: Jde jen o dva kliknutí (pravý sloupec stránky EGC, a pak už jen odkaz LIVE NEWS). Ale určitě vyhovím 😉

Jinak Hidoshito psal, že je internet dost drahý, težko si přečte email, a když už se dostane na net, tak určitě nebude váhat něco zajímavého napsat ;). Co mě ale dost mrzí je, že včera byl Medvěd na KGS (info od janp), ale už jsem v tu dobu spal. Mrzí mě, že neposlal ani email s něčím zajímavým, nebo vůbec nenapsal na eGoban :(. Takže jestli jste někdo včera s Medvědem mluvili, tak sem s klepama a dalšími informacemi 😀

#90 Vložil: Mrteffson | (03.08.2006, 08:31 )

Pořád žádný info o včerejšku, a já su tak napnutej, jestli ten vlak stihli …

#91 Vložil: gkg | (03.08.2006, 09:11 )

to Jana (et al)> zcela souhlasim, ze ME by melo vetsi prestiz a libilo by se mi, kdyby to byla soutez pro TOP1-2 z Evropskych zemi sans asiati.
Jeste VIC by se mi libilo, kdybychom opravdu profiky meli, a meli pro ne i turnaje.
A tohle ME pro nejlepsi s poradnou prestizi (ovsem pak uz zastinene nasimi profesionalnimi turnaji) by pak mohlo byt i bez profiku.
S nohama na zemi (bez uvazovani EGF profiku) bych to dal pro vsechny hrace s evropskym pasem. Zajima me pomerit evropany, kteri si uhrali (nebo dostali – tam je to srovnani snad jeste zajimavejsi;) profika v Asii (na ktere jsem diky tomu jako Evropan pysny) s nasimi amatery (obzvlast ceskymi, na ktere jsem jako Cech pysny).
—-
Problem je, ze by takove ME zase ubralo kongresu.
A s profiky nema cenu zacinat, nez bude polovina populace vedet, ze go EXISTUJE a aspon 15+% znat pravidla.
—-
Jo a vyhody Siksine takovym zpusobem se mi prilis nelibi, ale na druhou stranu je to odmena za sikovnost jeji a jejiho tatinka, ze ten 1p diplom nak schrastili 😉 Kdyz si ho dokaze schrastit Pop/Medved/whoever (nerikam, ze “takovy” diplom chteji) tak budou mit stejne vyhody.

#92 Vložil: w@ltheri | (03.08.2006, 09:51 )

to vendelín:
díky 🙂

#93 Vložil: Anonymous | (03.08.2006, 12:16 )

Tak přeci ještě jednou k Shikshině:

1) (nejen pro Janisku)
zjednodušeně řečeno: problémem (nejen) většiny duševních sportů(~) je to, že je zde velký nepoměr mužů a žen. Větší počet mužíků se pochopitelně promítá i v jejich úspěšnosti. Koukneme-li se například na profesionální šachovou a go scénu, pak v obou je pouze jediná žena konkurující těm nejlepším (Judita Polgárová resp. Rui Naiwei). To dělá z těchto sportů mužské disciplíny, což je pro ně v mnoha důsledcích nepříznivé a neradostné. Přijde mi pak více než pochopitelné, objeví-li se 1 nadějná žena (vedle 20 stejně nadějných mužů), že je zkrátka protěžována, neb se stává motivací a vzorem pro ostatní (berte s rezervou) a je naděje, že třeba upraví onen nepříznivý poměr …

2) k Janě
Jana: ” … Co ale je neoddiskutovatelne a co hodne krka silne hrace, kteri vidi trosku do pozadi, je jeji zvyhodnovani proto, ze je tzv 1p.”

Tak to Jano ale v našem světě chodí všude (jak naznačil gkg): kdo má diplom má z toho jisté výhody, kdo ho nemá, má většinou smůlu (i když je v mnoha směrech klidně i o hodně lepší).

3) Pop vs Shikshina
Když sem si srovnal jejich výsledky za posledních 5 let, musím uznat, že hovoří zřetelně ve prospěch Popa.

4) k W@ltherimu
W@ltheri: “… plno evropských amatérů je silnějších než ona”

Tak jak? Přijde nějaké to jméno?
(To, že má s někým nepříznivé skóre přeci neznamená, že je ten dotyčný lepší. Důležité je skóre s celou špičkou a turnajové úspěchy – a v těchto směrech těžko najdeš někoho dalšího lepšího)

Hezi

#94 Vložil: janp | (03.08.2006, 12:48 )

Hezi zapoměl jsi na pátý bod a to odpovědět mi na mojí otázku 😉

Honza

#95 Vložil: w@ltheri | (03.08.2006, 21:04 )

naposledy k šikšině:
podle mě jsou silnější, s evropských ametérů(kromě popa), minimálně rob van zeijst a její bratr. a co se týče cornela a mědvěda, tak na ty bych si vsadil taky 🙂

italové nějak zaspali s výsledkama :-/

#96 Vložil: Vendelín | (03.08.2006, 22:00 )

K aktuálním výsledkům: Italové mi v pondělí 31. 7. psali (podepsali se jako EGC), že měli o víkendu problémy z připojením na net. Je tedy možné, že se jim problémy zase objevily..

#97 Vložil: janiska | (04.08.2006, 09:23 )

jooo, vítek se drží v první desítce! a tomík má čtyři body ze čtyř!!! ťukám a tleskám.) klážiny tři body jsou taky supr.) a všeobecně to vypadá, že vlak stihli,)

#98 Vložil: Anonymous | (04.08.2006, 11:09 )

To je neuvěřitelný, vyhrálo jich všech devět. Jim snad došly prachy na chlast.

#99 Vložil: gkg | (05.08.2006, 16:17 )

WOW WOW WOW
Vitek 4/5 v TOP grupe!
Gratulace!!

#100 Vložil: Vendelín | (05.08.2006, 16:58 )

Hmmm, Vítek se asi v Polsku pěkně přiučil..

#101 Vložil: w@ltheri | (05.08.2006, 19:12 )

to vendelín: ten stej komentář si teda odfláknul 🙂

jj vítek mě opravdu děsí. na druhou stranu medvěd kazí i to co se nedá. za chvíli ho dožene tomík 🙂

#102 Vložil: Hidoshito | (06.08.2006, 10:48 )

Vendelin: Nikde jsem netvrdil, ze je tady drahy internet. Naopak je dost levny.
Ja jsem vsak dost svorc a nemam chut vysedavat kazdy den na NETu a psat sahodlouhe reportaze k uspokojeni vsech. Jel jsem kurna do Rima!!!;)
A navic jsem onemocnel.:((( Dnes ale neco zkusim napsat …

#103 Vložil: janp | (06.08.2006, 13:04 )

jestli chceš tak ti kurýrní službou pošlu penicilin 🙂

#104 Vložil: janp | (06.08.2006, 13:06 )

TJ slovan tě nenechá ve štychu

#105 Vložil: janp | (06.08.2006, 13:16 )

navíc jsi pojištěn jelikož si člen čstv kdyby šlo do tuhého dej vědět přes e mail jirkovi nebo mě pak se hned spojím s tajemníkem TJ SLOVAN

#106 Vložil: janp | (06.08.2006, 13:44 )

jo ještě něco musíš se před tím přihlásit na jakákoli turnaj v rámci evropského go kongresu

#107 Vložil: janiska | (06.08.2006, 14:02 )

hidoshito: díky za skvělou reportáž! moc mě mrzí to tvoje onemocnění, sama moc dobře vím, jak milá je taková nemoc uprostřed prázdnin.( snad se brzy uzdravíš.)

btw jsme tu s mámou naprosto lehly pod stůl při komentáři “luxus pro dva, pohoda pro čtyři, ale bydlí nás tu deset”.DDD

snad vás nepřepadne ponorka.) navíc čim víc lidí na jednom místě, tim líp se dá omluvit bordel a začíná se tomu říkat “útulno”.D

shikshina a její bráška na masters docela zamačili, neni špatný vědět, že bude první místo v rodině.)

všichni se mějte moc hezky, nehrající ať si užívají moře a město a hrající ať mají kotel štěstí a skillu.)

#108 Vložil: janp | (06.08.2006, 14:13 )

šiška jak jsem se dozvěděl je In ale v tomto blogu je out .Janisko máma neví co to je ponorková nemoc :)))))))) hned 5 den bych začal házet hrncema plechovýma vydličky a nože by se zapíchly do spolunocležníků 10 lidí v jedné mísnosti , hrůza pomyslet|!!!!!!

ps: jo a nemluví ze mě závist ;)))))))))))))))))))))

#109 Vložil: janiska | (06.08.2006, 18:05 )

tak shikshina porazila brášku o 3,5 bodu, přenášel to na kiseidu euro master.

#110 Vložil: Anonymous | (06.08.2006, 21:26 )

Posílám (neoficiální) konečné pořadí European Masters:
1. Shiksina
2. Shiksin
3. Dinerstein
4. Bajenaru
5. Medved (-1, +8, -4, +6)
6. Mero
7. Kulkov
8. Gronen

Hezi

#111 Vložil: gkg | (07.08.2006, 15:12 )

tomik ma foto z prizegiving, ale moc se nepovedlo ;P

#112 Vložil: Vendelín | (07.08.2006, 15:48 )

gkg: tak sem s ním 🙂 dáme to k článku a připíšem autora 😉

#113 Vložil: gkg | (07.08.2006, 16:07 )

je na tom blogu, si ho vem

#114 Vložil: gkg | (07.08.2006, 16:08 )

ale je to nic proti tomu, jak vypada shikshina na predavani Masters (kde jeji vitezstvi minimalne trochu potira ty z Vas, kteri ji v tomto blogu pomlouvali)

#115 Vložil: Pixer | (07.08.2006, 16:19 )

ta posledni fotka se je drsna 😀

#116 Vložil: Vendelín | (07.08.2006, 17:19 )

Je tam jediná světlejší fotka, která jim nějak vyšla 🙁 možná bylo fakt špatné světlo.

Raději bych někoho z našich, třeba jak vybíhájí z taxíku a ještě taxikářovi na poslední chvíli hází mince do otevřeného okna s výrazem “jo, drobný si nechte!”.

gkg: Myslel jsem, že myslíš nějakou fotku, která není na tom blogu. To si může každý prohlídnout. Počkám jestli něco naši nepošlou, nebo nepřivezou ať to trvá jak dlouho chce.. 🙂

#117 Vložil: janiska | (09.08.2006, 12:21 )

uají, co to tam medvěd dělá??? jaktože zase prohrál?.( snad už teď dá řadu výher až do konce

zato tomík mě jako vždy potěšil.) i masrtina si vede moc dobře… supr supr.)

#118 Vložil: Slávek | (10.08.2006, 20:23 )

Tak koukám na 3. místo Shikshiny a na to, jak odrovnala Parka, a nestačím se divit, kolik lidí nad ní ohrnovalo nos. Co vy, pisálci, říkáte nyní? Pořád věříte, že jí ten 7.D (resp. 1.p) nepatří?

#119 Vložil: gkg | (11.08.2006, 08:10 )

Slavek said:

/sign

zajimalo by ma info o “bratrovrazedne” rezi Mirka – Kozelek 😉
Tomik uz opravdu neni daleko ani od toho Medveda 😀
drzim palce do poslednich dvou kol 😀

#120 Vložil: janiska | (11.08.2006, 09:09 )

no tyjo… maj stejnej macmahon, třeba se potkaj.)

myslíte, že na výsledky hráčů top grupy má vliv to, že se nehraje o peníze? slyšela jsem takovej názor, ale… mam idealistickej obrázek toho, jak každej hraje go proto, že ho miluje a silní hráči a profíci ho milujou ještě víc než kdokoliv jinej, protože ačkoliv samozřejmě oinvestovali do svýho růstu kotel síly, tak jim taky byl danej nějakej hooodně velkej dar.

dřív se tu vedla diskuze, že cho seok bin a spol. na ty turnaje jezděj fakt jen pro peníze… já nevím… uajííí

#121 Vložil: w@ltheri | (11.08.2006, 10:05 )

je vidět že shikshina je opravdu ve formě. např. výhra EM. a teď pravděpodobně vyhraje i ME.
takže když jí to vydrží alespoň do vánoc, tak o ní změním názor 😉

#122 Vložil: w@ltheri | (12.08.2006, 21:54 )

nakonec to dopadlo opravdu dobře, až na kubu a medvěda, který mohl být alespoň v první desítce. škoda jen že vítek dostal v posledním kole medvěda.
jinak kláža druhý týden zabodovala a tak to vypadá že máme 2 nové druhé dany. takže jim blahopřeju.

a od tebe hidoshito čekám hned zejtra obsáhlou reportáž!!! 🙂

#123 Vložil: Mrteffson | (13.08.2006, 11:54 )

Velká gratulace,Tomík je superstar (skoro si myslím, že některé soupeře musel ubodat tou svou hůlkou), Kláža a Vítek taky senzace, akorát ten Medvěd už asi profík nebude.

#124 Vložil: gkg | (13.08.2006, 12:35 )

vi nekdo proc tomik nehral posledni kolo?

#125 Vložil: Pixer | (13.08.2006, 15:15 )

tak to je fakt prdel, medved v posledim kole porazi vitka a predskoci ho :DDDD
Podle me Kozlik nechtel tu samou knizku vicekrat, tak radeji obetoval mozny ziskany rating aby ji mohl vyhrat nekdo jiny 🙂 (nebude nahodou treba primo 3D ? )

#126 Vložil: Hidoshito | (14.08.2006, 10:02 )

Zdravim vsechny fandy ceskeho go!;)
Za celou “skvadru cechunu” vsem dekuju za podporu.
Vratili jsme se vcera vpodvecer a nasledna tiskovka skoncila okolo pulnoci. Nejsem natolik ve forme, abych sem hned soupl reportaz z druheho tydne (mozna zitra). Snad vas alespon uspokoji aktualni pocity vetsiny ucastniku z teto dvoutydenni, velmi vycerpavajici akce.
Jeste pred tim strucne odpovim na vase dotazy.

#127 Vložil: gkg | (14.08.2006, 10:09 )

sem s pocity!
btw. Dino uz kongres pekne zdrbal v newsletteru

#128 Vložil: Hidoshito | (14.08.2006, 10:10 )

Tomik nehral posledni kolo, protoze se citil velmi unaveny a s jeho tretim danem to nevidim tak ruzove. Jeden z jeho souperu (japonska danova hracka) mel rating 1702.;)

#129 Vložil: gkg | (14.08.2006, 10:15 )

cos tam celou dobu delal? 😀

#130 Vložil: Cung-fou | (14.08.2006, 11:44 )

gkg: Kde se dá najít ten Dinův článek? Dík

#131 Vložil: gkg | (14.08.2006, 12:06 )

ty neodbiras ten jeho tydenik?
http://www.gogame.info/

#132 Vložil: fido | (14.08.2006, 12:46 )

cung fou: I have some personal impressions:
1. The top group with 64 players (4-dan and stronger) was too big, so the class differences in some games were huge. Next time it’s better to limit the top group to 32 players or change the system at all.
2. Svetlana did not meet any top European players, except Siivola and Groenen. I played with Silt, Colmez, Bajenaru, Kulkov, Groenen and Ilya Shikshin. Is it better to call her an Asian Champion?
3. It is necessary to use penalties for players from the top group, not playing all their games. They signed the agreement form before the tournament, but failed to follow it. I can see 9 players, starting from the main group, who missed some of their tournament games.
4. The situation with prizes was really strange. The organizers had two tourist vouchers to Italian resort cities (hotel+ meals +travel expenses). They gave the first one to the winner of the Open Tournament – Park Chi Seon from Korea, but Svetlana, a new European Champion, got nothing except heavy diploma, made from wood. Why did they give the second voucher to the winner of all-players lottery? By the way, I got $1.500 for winning the last EGC in Prague …
5. I will not talk about the invitations, venue, hotels, roads, food, weather, number of players, congress bulletins, live-translations and other details. It was not the best congress I played.

#133 Vložil: Cung-fou | (14.08.2006, 12:57 )

gkg, fido: Díky a připojuji se k Dinovi: “It was not the best congress I played.”

#134 Vložil: Hidoshito | (14.08.2006, 16:36 )

Trefne to Dino napsal. Mne se vsak jako nehrajicimu kongres libil velmi mnoho!:)

… jen si treba vzpomente na lonsky kongres u nas, kde prvni tyden danovi hraci (vcetne Top 32) “chcipali” horkem a dusnem. Ve Frascati meli klimatizaci nonstop.;)
A o financnich cenach nemuze byt rec, to prece vsichni vedeli, ze Italove penize nedavaji. Otazka je, proc jim byl znovu pridelen kongres a hlavne kdo se pod tim “podepsal”?

#135 Vložil: gkg | (15.08.2006, 12:25 )

meli to vyrvane uz spoustu let dopredu

#136 Vložil: ales | (15.08.2006, 13:02 )

Kongres byl Italum pridelen na AGM v roce 1999 na zaklade nekolika informaci prednesenych pane Solettim, z nichz se nektere pozdeji ukazaly byti lzive. Napr. Svedove a Francouzi byli rozhodne proti poradani kongresu v Italii, pozdeji (kdyz uz bylo jasne, ze v nekterych vecech Soletti lhal a budou i organizacni problemy, napr. ze nebude levne ubytovani) i navrhovali, aby jim byl kongres odebran, nikdy s tim ale neuspeli.

Delegat(ka) CAGo, pokud je mi znamo, vzdy hlasoval(a) pro kongres v Italii.