Národní obrození v české Grand Prix

Letošní ročník této celoroční soutěže je po delší době nadmíru zajímavý. Někdo by mohl podotknout, že Grand Prix s cenami v řádech stovek korun nebyla nikdy přitažlivá, ale mě se tato soutěž líbí od nepaměti, i když jsem se ji ne vždy věnoval naplno.
Počátek této soutěže spadá do roku 1981, kdy se ještě hrálo v období školního roku (od září do června) a zvítězil tehdy Jiří Ďurovič. Od roku 1994 se GP začíná v lednu a dnes by tedy měl probíhat už 25. ročník. Letošní rok je zvláštní tím, že v hodnocené patnáctce je řada úplně nových hráčů narozdíl od minulých let, kdy byly změny minimální a dokladem toho byl tradiční vítěz Radek Nechanický.

V tuto chvíli zbývá do konce GP odehrát pouhé dva turnaje a tak nelze čekat, že by se na přední místa vyhoupli hráči zespodu. Spíše je pravděpodobné, že si hráči promění místa uvnitř první patnáctky.

Pokud připočteme chybějící turnaj v Jeseníku, tak na 1. místě můžeme v tuto chvíli spatřit Jana Písaříka (2.d, K. Vary) s 50 body. Jelikož se mu bodové zisky už pouze odečítají a jeho nejhorším výsledkem jsou teď 3 body, je pravděpodobné, že o více jak bod si v konkurenci danových tříd asi nepolepší.
Hned za ním je na druhé příčce Jana Lukavská (10.k, Praha), která má bodů 47. Taktéž už odečítá, ale jako kyu hráč může bez větších problémů uhrát na turnaji 4 nebo 5 bodů a první místo alespoň atakovat. V mnohem lepší pozici je třetí Pavel Gric (7.k, Brno), který má v tuto chvíli 46 bodů a ještě jeden turnaj mu bude plně započten. Z dalších míst mají na vítězství šanci ještě pátý Simon Zeckarias (10.k, Praha) a šestá Jitka Bártová (6.k, Praha), pokud předvedou v Ostravě a Karlových Varech perfektní výkony. Při rovnosti bodů má vítězství v kapse Písařík, protože jeho nápis z šestikolového Jeseníku už nemůže nikdo překonat.

Dramatické souboje do posledního turnaje můžeme pozorovat každý rok, ale co mě zaujalo úplně nejvíce, je totální generační obměna. Do popředí se dostali pouze dva opravdoví veteráni Petr Cipra a „čechopolák“ Krzysztof Podbiol. K ním můžeme ještě přiřadit zkušeného Jakuba Mírku a taky léty prověřeného juniora Jana Prokopa. Ze zbylých hráčů nehraje go nikdo déle než pět let a z toho dva dokonce započali kariéru teprve letos. Další perličkou je, že oproti minulému roku jsou – kromě Lukáše Podpěry a Tomáše Kozelka číhajícího v závětří 16. místa – ve předu kompletně jiní hráči.

Pohled na letošní tabulku mi dává naději, že go začínají hrát stále noví hráči a ještě k tomu se výrazněji prosazují. Kéž by tento trend prokračoval i nadále.

Pořadí GP podle eGobanu: Písařík – 50, Lukavská – 47, Gric – 46, O. Kruml – 44, Zeckarias – 43, Bártová – 41, Mírka – 40, Prokop – 39, Holík – 38, Podbiol – 37, Dvořák – 36, Bíňovec, Cipra, L. Podpěra, Tvaroh – všichni 35.

Připravil: Ivan Kostka

Vložil: | 10.10.2006 | Kategorie: Blog

Komentář(e): 57

#1 Vložil: Cung-fou | (10.10.2006, 11:03 )

Ano, je jistě pravda, že se objevilo mnoho nových talentovaných hráčů, které baví jezdit na turnaje. To je moc dobře. Na druhou stranu je vidět, že se naopak našich turnajů přestávají zúčastňovat naši špičkoví hráči, kteří kdyby poctivě jezdili, neměl by nejspíš nikdo šanci. Ani Písa, který nikde nechyběl. Leda nějaký úžasný talent, který by objel kotel turnajů a všude dělal čtyři nebo pět bodů. To, že nás špičkoví hráči opouštějí znamená dvě věci: větší motivaci vyhrávat na turnajích i pro hráče pod špičkou, ale zároveň menší možnost zahrát si s našimi nejlepšími, což je naopak mínus. Takže já v tom, jak to GP vypadá vidím samozřejmě to potěšitelné, ale na druhou stranu i to méně potěšitelné.

#2 Vložil: Hidoshito | (10.10.2006, 11:20 )

Cung-fou: Spickovi hraci nas rozhodne neopousteji, porad jsou s nami. Holt ale neobjizdeji kazdou vesnici, jak by vtipne podotknul Medved.;) Naopak nas velice dobre reprezentuji v zahranici.
Kdyby Radek nebyl v Anglii a Hezi neustale nebojoval se skolou, urcite by v patnactce byli taky.
Vzdy se alespon jedna sestka na turnaji objevi a muzou se s ni konfrontovat ostatni.

#3 Vložil: Cung-fou | (10.10.2006, 11:42 )

Nene, minimálně na třech turnajích byl nejsilnější hráč Vítek.

#4 Vložil: Head | (10.10.2006, 12:17 )

Safra ,ted me skoro mrzi ze jsem nemohl jet na ty letni turnaje a propadnul jsem se tak hluboko .( Do kolikateho mista je tedy vlastne nejaka financni odmena?

#5 Vložil: Cung-fou | (10.10.2006, 12:24 )

head: Do patnáctého.

#6 Vložil: tasuki | (10.10.2006, 13:28 )

Cung-fou: a presto se mi podarilo nevyhrat ani jeden z tech turnaju 🙂

#7 Vložil: Hidoshito | (10.10.2006, 13:32 )

cung-fou: To bylo proto, ze se treba kryly s Bledem ap.

#8 Vložil: Luksa | (10.10.2006, 16:20 )

Cung-fou:
Na Makovově blogu jsem četl, že navrhoval změnit to pouze na prvních 10 hráču… Takže co z toho je nakonec pravda?

#9 Vložil: Hidoshito | (10.10.2006, 16:56 )

luksa: To je mozny, ze se to letos zmenilo. Ale ja jsem tu uvahu napasoval jeste na stary system.;)

#10 Vložil: makov | (10.10.2006, 17:33 )

Můj návrh v létě prošel výborem a je připraven k předložení konfwerenci. Zredukoval se počet míst na 10 a malé částky se přesunuly výš.

#11 Vložil: Bichikun | (11.10.2006, 16:49 )

Neni to spise dusledek malych cen na ceskych turnajich a zejmena katastrofalnim prehledem cloveka,ktereho CAGO poveruje sestavovanim kalendare ?!!
V CR se hraje 10-15 turnaju do roka a minimalne 5 z nich se krizi s nejakym lukrativnim evropskym turnajem !
Popravde nevim ,kdo sestavuje kalendar,ale je to rok od roku horsi!

#12 Vložil: bruno | (12.10.2006, 09:29 )

bichikun: Turnajový kalendář sestavuje už několik let Martin Cieplý. A sestabvuje ho už několik let stejně. Takže pokud byly v minulých letech v GP lidé ze špičky a teď tam nejsou, není to dané jen tady tím, že se kryjou čes. turnaje se zahraničními.
Jasněš, že ty bys to poskládal tak, že by se dalo jet i do Bledu i do Strakonic na shit open. Ale ono to není zas tak jednoduché, ten člověk který ten kalendář sestavuje, nemá pravomoc aby třeba nějakém,u organizátorovi turnaje řekl ” tak a teď máš smůlu je Varšava, kde jede z Čech 5 lidí a tak si posuň turnaj o týden. Nejde? No tak to hodíme až na podzim, co ty na to?” 🙂
nevím ale myslím, že turnajový kalendář je v pohodě, turnaje, teda ty české, sou v určité periodě celkem často a je tam jen pár hluchých míst. ¨
(i když jediná věc která mi vadí, je umístění kvalifikačních turnajů, ale zas chápu že to tak muselo být)

#13 Vložil: Cung-fou | (12.10.2006, 10:58 )

Koukněte se všichni na blog Martina Kovaříka!!! Je tam moc zajímavá zpráva.

#14 Vložil: Hidoshito | (12.10.2006, 11:24 )

Tak to je teda vec! Vubec sice netusim, co to pro nas ceske goisty znamena, ale jedno vim jiste, vsechno to vypukne nejdrive az v r.2008. Takze o motivaci mam postarano! Poradne zhulit top-spicku a huraaa do Pekingu.:)

#15 Vložil: head | (12.10.2006, 12:34 )

hmmmm, GO je sport, tak to se ze me konecne stal spravny sportovec

#16 Vložil: janp | (12.10.2006, 12:43 )

vyhulencům začíná být tato hra zapovězena :))

#17 Vložil: janp | (12.10.2006, 12:45 )

to Hidoshito : na seznamu zakázaných látek je Superpyrin 🙂

#18 Vložil: Cung-fou | (12.10.2006, 13:05 )

JanP: Když máš takový přehled, jak je to s alkoholem?

#19 Vložil: Anonymous | (13.10.2006, 06:44 )

Martin Cieply podle me v zivote evropsky kalendar nevidel.
Ale chapu Brono,ze ho musis chranit,kdyz je z OV:)

Jinak ja si vubec nestezuju,me je srdecne jedno kolik ceskych a nekterych vesnickych turnaju vynecham, jen jsem reagoval na duvody,proc v popredi Grand Prix chybi spicka.

Druhym duvodem je,ze MR nebude zapocitavano do GP, tam se spicka vetsinou dotahla na pravidelne objizdece turnaju se 3 body viz Pisa.

#20 Vložil: Bichikun | (13.10.2006, 06:45 )

Ten predchozi prispevek jsem samozrejme psal ja:)

#21 Vložil: janp | (13.10.2006, 07:04 )

Kdysi jsem četl seznam zakázaných látek který mi zapůjčila Jana Hricová (omračovala s ním jeden čas své okolí) ,byl to hodně dlouhý seznam a mimo jiné tam byli i léky co obsahují kyselinu acetylsalicylicum .Byl to hodně dlouhý seznam ,který vydal EGF 🙂

alkohol na seznamu ? už si nepatuju! ;p

#22 Vložil: Cung-fou | (13.10.2006, 07:22 )

bichikun: Tím MR to nebude. Je fakt, že to přidalo jeho účastníkům dost, ale takový kotel to zas nebyl. Ostatně v GP to není kvůli tomu, že jste nebyli schopni uspořádat vedlejší turnaj.

#23 Vložil: Bichikun | (13.10.2006, 09:32 )

To Cung-Fou :

S tim se laskave obracej na vedeni naseho klubu, tzn. na organizatory, ne na nas hrace:)

Mimochodem MR jsem uvadel az jako treti duvod.
Hlavni duvod je, ze kalendar turnaju sestavuje clovek, ktery nekolik let nehraje go!

Dost pochybuju o tom,ze vi co je to Toyota Tour natoz potom napriklad EC a velke turnaje ve Varsave,Bratislave,Berline a nove treba Lyonu…
Tim chci rict, ze dostane od organizatoru propozice a jak je dostane, tak je vlozi do kalendare a jeste to ze znamych duvodu trva jakou dobu.

Doufam,ze se na novych strankach CAGO konecne dockame i odkazu na evropske turnaje a vysledky ceskych hracu.

#24 Vložil: Cung-fou | (13.10.2006, 09:50 )

bichikun: Jasně, že by se to mělo nějak zkoordinovat. Na tom by přeci měli mít zájem sami organizátoři turnajů. Já osobně mám pocit, že se ten turnajový kalendář ani nějak nesestavuje. Prostě organizátoři nahlásí, kdy chtějí turnaj, a ten se tam zapíše. Ale opravte mě, jestli se mýlím. Každopádně alespoň s Toyotou a pár dalšími akcemi by se to fakt krýt nemělo. Souhlasím!

#25 Vložil: Hidoshito | (13.10.2006, 13:12 )

Budme trosku konkretni. Co se letos jeste krylo krome Ostravy (s Bledem)? Abychom to pripadne zkusili napravit pro pristi rok.

#26 Vložil: bruno | (13.10.2006, 15:24 )

bichikun: koukám, že toho o sestavování kalendáře víš hodně, nechtěl bys to dělat ty? 🙂

#27 Vložil: Anonymous | (13.10.2006, 16:13 )

Kde se bude vyhlašovat celkové hodnocení GP? V Karlových Varech, nebo na prním turnaji příštího roku?

Co když na tom turnaji nebude jeden z výherců? Peníze propadají?

#28 Vložil: Luksa | (13.10.2006, 16:21 )

Funguje ještě stále ocenění pro 5 hráčů s nejvyšším průměrem na 1 tuunaj jak je to napsáno ve stanovách?

#29 Vložil: Bichikun | (13.10.2006, 18:44 )

To Bruno :

Kdybych to delal ja Brono ,tak by to byl stred zajmu 🙂

To si v Cago dovoli jen jediny “mudrc” ….jako napriklad hrat MR a navrhovat bodove systemy:)

#30 Vložil: bruno | (13.10.2006, 23:41 )

bichikun: rika se stret zajmu woe 🙂 kdyby to byl tvuj stred zajmu, tak bychom si vsichni viskali, protoze by tady byl krasny turnajovy kalendar i s obrazky :)))

#31 Vložil: Vendelín | (14.10.2006, 08:09 )

😀 Myslím že s novým gowebem budou postupně přibývat vychytávky, ale pokud se vám něco nelíbí měli by jste vymyslet nebo navrhnout něco sami. Lidi kteří to dělají chodí taky do práce a navíc kalendář není zdaleka jediná věc kterou v ČAGo musí řešit…

#32 Vložil: Bichikun | (14.10.2006, 12:41 )

To Bruno :

Jeee to byl krasny preklep :)Muj “stred zajmu ” to skutecne neni…je mi srdecne jedno ze vsechny vase turnaje v Ov at uz jarni nebo podzimni se krizi s Toyotou ,jen jsem reagoval na clanek o letosni GP.

To Vendelin:

Vybor Cago ma na praci tolik veci a resit tolik problemu…
Kdyz se jim zatim nedari ty zakladni, tezko se na ne obracet s kalendarem 🙁
Tohle musi pockat.
Navic pro kazdeho hrace v CR zda se je nejdulezitejsi neco jineho..

Pro jedndoho je na prvnim miste,jestli se bude turnaj v Jeseniku pocitat do GP :), pro druheho stranky, pro tretiho Logo, pro ctvrteho ja nevim co ..:(

#33 Vložil: Bichikun | (14.10.2006, 12:45 )

A co je nejhorsi ,tak ctu jaka fama se PRY objevila na strankach Makova ,na KGS se lide divi a nechapou ,kde se vzala informace o Olympiade a go 🙁

Posilaji odkazy na IGF,EGF a senseis.xpm.net 🙂
Pry neni nikde o Olympiade ani zminka 🙁

#34 Vložil: bruno | (14.10.2006, 12:52 )

bichikun: tj mi jasne ze kolize nejlepsiho a nejprestiznejsiho turnaj v Ove s shitskou toyotou v Bledu te vubec netankuje :)))

a jinac ta olympiada, myslis ze makov vypousti do sveta takove umele famy? :)) On to asi od nekud mit bude 😉

#35 Vložil: Bichikun | (14.10.2006, 13:57 )

Bylo by dobre ukazat odkud ,pac i zkuseny admin z KGS Vitek neveri.
A kdyz Vitek necemu neveri ,tak rozdava Bany 🙂

#36 Vložil: Bichikun | (14.10.2006, 14:03 )

Ov turnaj je samozrejme shit ,ale mrzi me ta kolize hlavne kvuli Zelva Cupu.
Uz jsem si koupil listek a byl jsem rozhodnuty Zelva Cup vyhrat.
A ted mi do toho vesel ten Brusel..no asi letos vynecham Toyotu.

#37 Vložil: Cung-fou | (14.10.2006, 14:06 )

No jestli o tom nevi nikdo na KGS, tak si to muslel vymyslet. Tam se prece vi vsechno.

#38 Vložil: bruno | (14.10.2006, 14:07 )

chapu, chapu. Je to sice velka obet, ale co bys pro Zelvu neudelal.

#39 Vložil: bruno | (14.10.2006, 14:09 )

cung-fou: co se neví na KGS, tak to vlastne ani neni a nebude.

#40 Vložil: Anonymous | (14.10.2006, 20:17 )

diskuze kolem olympiády – viz můj blog, pls…

#41 Vložil: ales | (15.10.2006, 00:22 )

Par slov na obhajobu brachy:
– o kalendari TT a jinych velkych evropskych akci je informovan a bere je do uvahy
– obavam se, ze napr. zminovany turnaj v Lyonu se v dobe sestavovani naseho kalendare dal tezko pokladat za velky turnaj, na ktery se Cesi vydaji, pokud byl vubec v dane dobe znam termin jeho konani
– obcas je to opravdu tezke, pokud maji mezi nasimi turnaji byt mezery aspon 2 tydny a soucasne se ma vyhovet pozadavkum organizatoru, kteri malokdy projevi natolik flexibility, ze by svuj turnaj treba o mesic posunuli, aby si na nem mohli zahrat i objizdeci evropskych akci

#42 Vložil: Ortenix | (16.10.2006, 22:51 )

Nevím, do jaké míry se snaží sám Martin Cieplý koordinovat kalendář s jinými evropskými turnaji.

Myslím si ale, že neúčast naší špičky na mnoha turnajích opravdu není dána tím, že by se turnaje kryly s velkými evropskými turnaji. (Hidoshito se ptal, kolik turnajů se krylo s velkými turnaji, a odpověď jsem jaksi nezaznamenal…)

Možná to spíš bude tím, že naše špička se tolika českých turnajů prostě neúčastní.

#43 Vložil: Ortenix | (16.10.2006, 23:10 )

A ještě pár slov z pohledu organizátora:

Ono to také není tak lehké, vejít se do toho,
– aby se turnaj nekryl s žádným velkým turnajem,
– dále aby se nekryl s nějakým menším turnajem v sousední zemi (tady nejde o silné hráče, spíš o to, že od sousedů mohou přijet další účastníci,
– také aby byl pokud možno 2 týdny před/po jiném turnaji (dva víkendy po sobě není moc výhodné),
– a zároveň aby měl nějaký relativně pevný termín (tady nesouhlasím s Alešem a jím zmíněnou flexibilitou). U turnaje je důležité, aby měl pevné místo v kalendáři, aby s tím lidé mohli počítat, aby se “naučili”, že turnaj je v ten a ten termín,
– a dále se ještě musí zohlednit další akce, jako DGP, MR párů, MR studentů apod…

Takže to není až zas tak jednoduché a nevím, jak velké manévrovací možnosti Martin Cieplý má…

#44 Vložil: Ortenix | (16.10.2006, 23:19 )

Na druhou stranu je třeba brát v úvahu, že Martin Cieplý na turnaje opravdu nejezdí, a tudíž nemůže mít takový přehled a nemůže tolik zohledňovat třeba přání hráčů, včetně hráčů naší špičky.
Vůbec nechci kritizovat jeho práci, natolik to nedokážu posoudit, ale vybavuji si, že na toto upozorňoval Tomáš Grosser už před volbami.
Přesto byl Martin zvolen, opět se tedy (celkem logicky) stará o turnajový kalendář, takže současné nářky nad tím, že by to třeba neměl dělat a že by to třeba měl dělat někdo jiný, jsou poněkud liché… Komu se to nelíbí, ať ho příště nevolí. Jak jednoduché!

#45 Vložil: Ortenix | (17.10.2006, 00:31 )

Ale ještě musím uvést, že když jsem s ním něco potřeboval konzultovat, tak jsem žádný problém neměl.

Jinak mi náš kalendář připadá jako celkem vyvážený – každý měsíc 1 až 2 turnaje, na různých místech republiky, a ani s těmi okolními turnaji se to nijak zvlášť netluče.

#46 Vložil: Ortenix | (17.10.2006, 00:32 )

To Medvěd:

Varšava se loni kryla s čím?
Berlín (myslíš Kranich, nebo jiný?) se kryl?
Lyon se kryje?
Brusel ti vadí, že se kryje? 😉
Bratislava? S čím?

No, myslím, že zas někoho kritizuješ a ani se sám nepodíváš…

#47 Vložil: Bichikun | (17.10.2006, 14:55 )

To Ortenix:

Ty uz dokonce snad budes i zasahovat do duvodu proc ceska spicka nejezdi na ceske turnaje?!
Prestoze o tom nevis zjevne nic:)

Ty jsi spickovy hrac go v CR,ze si dovolis napadat napriklad MOJE duvody neucasti na turnajich GP?

Bud tak laskavy ,kdyz nepatris
do skupiny lidi (v tomto pripade ceske spicky) tak si ani nedovoluj vkladat nam duvody nasi neucasti na turnajich GPCR!

Ano v mem pripade je to krizeni terminu s evropskymi turnaji a tady mas hned nekolik dukazu !

Toyota vs. ceske turnaje
Bled – Ostrava (duben)
Praha-Bukurest (zari)
z recese zminuju
Brussel- Zelva cup:) (rijen)
Ostrava-Goteborg (listopad)
KV – Milano (prosinec)

Letos se kona 9 turnaju serie Toyota tour (nepocitam Brno-Toyotu)
5 ceskych turnaju se s nimi krizilo nebo krizi
Je ti to snad malo?

Vim,ze jsi clovek tezko chapajici a proto pridavam dalsi turnaje..

Ptas se na Berlin ,neni to Kranich nybrz nejvetsi berlinsky turnaj
Go to Innovation ,kryje se s MR.

Lyon? Me osobne se kryje s turnajem v Koreji ,kam jsem se kvalifikoval.

A jeste aby toho nebylo malo slysim o zmene terminu MR paru..Doufam, ze opet na nejaky jiny evropsky turnaj:)

Takze,prosim te,neukazuj zase ze jsi krajne
neinformovan o tom co je to velky turnaj
(nelze se divit jakozto organizator vesnickeho turnaje )a ze nevis o turnajich v Evrope zhola NIC!

Ja se taky nevyjadruju o cenach jakychsi fotografii,ktere mi nabizeli rakousti goiste od nejakeho M.Chrze 🙂

#48 Vložil: Ortenix | (18.10.2006, 11:48 )

Medvěde, ty už fakt nevíš, jakou blbost bys napsal: “budeš i zasahovat do důvodů, proč česká špička nejezdí na české turnaje?!” – přeber si to laskavě sám, co jsi vlastně napsal 🙂

Takže k věci – Myslím, že Radek, který jinak objíždí turnaje pravidelně, letos nejezdil a nebylo to určitě kvůli křížení turnajů.
Vláďa jezdí určitě míň než v minulosti, jak na české, tak na zahraniční turnaje. Určitě je to spíš kvůli jeho pracovním aktivitám než kvůli křížení (určitě neobjede tolik turnajů, aby se mu ještě křížily).
Hezi má hodně věcí do školy, takže také určitě nejezdí tolik, jak by jinak chtěl. Toto je zas důvod u něj.
Špička je určitě širší než jen jeden, i když ten “nejdůležitější” člověk… 😉

K těm konkrétním turnajům – SÁM jsi zmínil Varšavu a Bratislavu, které se ovšem S NIČÍM nekříží.
Dále jsi zmínil Lyon, který se také nekříží s žádným ČESKÝM turnajem.
Když uvádíš tyto turnaje a zároveň kritizuješ člověka, který má na starosti český turnajový kalendář, tak je to trochu nesmyslné, ne?

A dále – pokud se ti Lyon kříží s turnajem v Koreji, tak si běž stěžovat na Francouze! Že nezohlednili to, že se nějaký Ondřej Šilt kvalifikoval na jakýsi turnaj do Koreje! Zpropadení žabožrouti! Vůbec nemyslej na našeho malého génia! 🙂

To, že maj Karlovy Vary stejný termín jako Miláno (a předpokládám, že to v KV nechtěj měnit – protože jak si i já myslím – dobrý a zaběhlý termín je pro turnaj důležitý, a nedivím se, když to nebudou v KV chtít měnit), si vyříkej s předsedou vašeho klubu. Myslím, že je to hlavně v JEHO KOMPETENCI, a nemá to co dělat se “zejmena katastrofalnim prehledem cloveka,ktereho CAGO poveruje sestavovanim kalendare”, nemyslíš?

Berlín – Go to Innovation skutečně NENÍ největší berlínský turnaj, jak uvádíš. Loni měl 52 účastníků, kdežto Kranich měl 160! Ale to už jsme si zvykli, že nakládáš s argumenty, jak se ti hodí… Teď zas třeba uvedeš, že Go to Innovation máš vyšší finanční ceny, což chápu, že tobě osobně vadí, ale opravdu to NENÍ NEJVĚTŠÍ berlínský turnaj!
A co je důležitější – Několikrát bylo probráno, že na pořádání MR se nepřihlásil nikdo jiný než Slovan Karlovy Vary, a jak bude MR vypadat a kdy se bude konat, bylo především v jeho kompetenci. Určitě jsi měl vliv na to, KDY se bude MR konat – neumím si představit, že by to Jirka Ďurovič právě s tebou nekonzultoval – a teď jsi stěžuješ, že se to s něčím kryje! 🙂
Možná by sis teda měl stěžovat spíš sám na sebe, než na Martina Cieplého! 🙂

A MR párů? Opět – stěžuj si na Heziho, ne na M.C.!
Navíc Hezi píše: “pokud vám to nevyhovuje, oznamte mi to”. Pokud ti to tedy nevyhovuje, oznam mu to! Neuváděj to jako povšechný argument toho, že tady u nás někdo dělá blbě kalendář, nebo toho, že já jsem neinformovaný…

Při jaké příležitosti ti Rakušáci nabízeli moje fotografie? To mě zajímá! Povídej!

To znamená, že se jim moje fotky líbí, což mě těší 🙂

#49 Vložil: Bichikun | (18.10.2006, 17:03 )

To Ortenix:

Tak za prve ty musim zkazit radost, oni se ptali za kolik prodav ty fotky u nas.
Takze se jim mozna libily,ale asi se pozastavoval nad tvym cenikem.

Za druhe: To proc Radek nebo Hora nejeli na radu ceskych turnaju je vseobecne znamo a navic to vubec nesouvisi s tim , jestli se ceske turnaje krizi s Toyotou nebo ne.
Mimochodem Radek patri zrovna ke skupine hracu ,ktere “krizeni ” omezuje.
Koneckuncu pozeptej se ho na to.

Tradicne si vybiras co se ti hodi,ale jakozto slaby hrac stale nechapes ze Go to Innovation je pri spickove hrace vetsi turnaj.

Uz jsem se ti jednou marne pokousel vysvetlit ,ze prestoze V Bledu bylo jen 40 hracu a v NBo 41 hracu, tak NBo je mensi a mnohem bezvyznamejsi turnaj.
Velky turnaj urcuji spickovi a hraci a ceny.
Ne pocet hracu! Uz by si to mohl konecne pochopit a neztrapnovat se neustale viz nase posledni debata:)
Cim si mam vysvetlit ,ze tohle ti porad unika?

Za treti kritika M.C. patri zejmena ke krizeni ceskych turnaju a Toyoty ,protoze Toyota ma predem dane terminy,vedel jsi to?

Nerad mi laskave kde si mam stezovat ,jestli na KV atd..
Ackoliv me tesi ,ze si snad myslis,ze jsem to ja kdo rozhoduje,kdy bude jaky turnaj:)

Mimochodem ,kdyz uz mi radis kritizovat poradatele a co tedy ten Martin Cieply ,ktere porada 2 turnaje v Ostrave a pritom se mu krizi s Toyotou?
Co vic uz chces za priklady ,ze nema prehled?
Z tohoto jasne plyne, ze dany clovek dela kalendar spatne!

Bud tak laskavy a neodpovidej zase nejakymi romany ,jako je tvym zvykem.
Kez by jsi mel takovou vydrz pri hrani go,snad by jsi uz konecne i jeden 5-ti kolovy turnaj odehral cely:)

P.S. Na dalsi romany uz nemam cas reagovat ,zitra odjizdim do zminovane Koreje.

#50 Vložil: Ortenix | (18.10.2006, 19:31 )

V tom případě bych se tě zeptal, kdo ti je nabízel a za kolik.
A jestli jsou levné nebo drahé, to nech laskavě na mně a potenicálních kupcích (třeba těch Rakušácích). Ty si je určitě kupovat nebudeš.

Jinak jsem nepochopil, co mají mé fotky společného s turnajovým kalendářem, ale tak už to s tebou chodí – cokoliv se ti hodí – ať je to jakkoliv nesmyslné, nepravdivé, nebo off-topic, použiješ proti mě. No jo, každý máme nějakou úroveň…
—-

1) Tak buď příště přesný, napiš “lépe finančně ohodnocený turnaj” a ne “největší turnaj”. Myslím, že kdyby ses zeptal jakéhokoliv Němce, který turnaj v Berlíně (možná v celém Německu) je “největší”, řekl by ti Kranich.
Ale to tě nezajímá, žádný argument na tebe totiž neplatí, protože ty ve své zaslepenosti “špičkového hráče”, kterému jde jenom o €€€ a vlastní prospěch, nikdy nedokážeš pochopit, co znamená “velký” turnaj a co “dobře finančně dotovaný”.
A nebrání ti to v tom, abys zase – zcela mimo téma – nepomluvil a neurazil turnaj v Novém Boru. Jak ubohé!

2) Hlavně ty si vybíráš, co se ti hodí. Takže jak je to s tím MR a křížením s Go to Innovation? Kdo za to může? Snad Martin Cieplý?

3) Kdo uváděl – zcela nesmyslně – příklady Bratislavy a Varšavy, které se opravdu s ničím nekryjí?

4) Lyon: Kdo napsal – opět zcela nesmyslně – cituju: “Dost pochybuju o tom,ze vi co je to Toyota Tour natoz potom napriklad EC a velke turnaje ve Varsave,Bratislave,Berline a nove treba Lyonu…”? – Nějak jsi nevysvětlil, s kterým českým turnajem se Lyon kryje, nebo jak jinak Martin Cieplý v tomto případě pochybil.

5) A tvůj asi poslední argument – křížení Ostravy s Toyotama? To se budeš muset zeptat organizátora, opravdu nemůžu mluvit za něj. Třeba neměl jiný termín, co já vím?
Já jsem se vyjádřil k jiným turnajům (ne k Ostravě), které jsi uvedl TY, a uvedl jsi je CHYBNĚ.

6) Kalendář Toyoty nikdy nebyl moc dlouho dopředu. To mimo jiné právě dělalo problémy. A pokud mi nevěříš, zeptej se Slávka Nechanického a toho, jaké měl problémy s termínem pro Nymburk.

A neříkej mi laskavě, jak dlouhé mám mít příspěvky. Já bych si také přál, aby se TVÉ příspěvky nehemžily urážkama a ironií. Možná bysme pak nemuseli tak dlouze diskutovat. Také kdybys bral moje příspěvky víc věcně a ne osobně, a kdybys necítil pokaždé, když něco napíšu, potřebu mě urážet, jistě bys vyšetřil mnoho svého drahocenného času! A kolik času bych já ušetřil! Ó jé! To by byla pohoda!
Také kdybys příště vážil víc slova (viz Varšava, Bratislava, Lyon), udělalo by se za dobu těchto diskuzí tolik jiných věcí..!

#51 Vložil: Ortenix | (18.10.2006, 19:51 )

Jinak – Cung-fou už nahoře napsal:

“Na druhou stranu je vidět, že se naopak našich turnajů přestávají zúčastňovat naši špičkoví hráči, kteří kdyby poctivě jezdili, neměl by nejspíš nikdo šanci.”

Bruno napsal:

” Takže pokud byly v minulých letech v GP lidé ze špičky a teď tam nejsou, není to dané jen tady tím, že se kryjou čes. turnaje se zahraničními.”

Ale věcná diskuze se už dávno zvrhla v osobní – tedy alespoň z tvé strany, takže proč se vlastně snažím??

Ještě by mě zajímalo – který turnaj bys označil za větší? Jestli Ing Memorial nebo Go Kongres? Ono totiž – máme i jiná slova než “velký” – třeba “významnější”, prestižnější”, nebo jak jsem už psal “lépe finančně dotovaný”. Také jsou turnaje jen pro kvalifikované hráče. Který turnaj bys označil za “větší” – letošní Mistrovství republiky nebo turnaj v Blansku?

Takže nevím jak ty, ale já bych třeba prosincový turnaj v Karlových Varech označil za větší turnaj než Go to Innovation. U těch dalších přívlastků by to bylo asi obráceně.

Ale ty si to můžeš označovat, jak chceš, je mi to vlastně srdečně jedno.
Stejně vždycky napíšeš, co se ti zrovna “hodí do krámu”.

#52 Vložil: janp | (18.10.2006, 20:10 )

Kouknul jsem , jen tak zběžně ,jak je to s tím utíkáním Ortenixe z turnajů a docela jsem koukal ,nejen že velkou část turnajů nedokončil, ale na prvním turnaji hrál rovnou s 15 kyu ,které navíc nedokázal uhájit, neuhrál ani jednu patii :)zde posílám link na statistickou stránku Martina Chrze
http://lnx.agi.go.it/EGD/Player_Card.php?key=13650417

ps: někdo holt hraje od píky 20tého kyu a někdo ne ačkoli na to neměl

#53 Vložil: Ortenix | (18.10.2006, 20:46 )

:o))))))))))))))))))

Tak to se ozval ten pravý! Tak snad abysme přidali také link na jistého Jana Panochu – http://lnx.agi.go.it/EGD/Player_Card.php?&key=10437790 .

Ano, nasadil jsem si 15k, která – jak se ukázalo na prvním turnaji, byla moc vysoká. Ale aspoň jsem se od té doby (květen 2004) dokázal propracovat z toho – příliš vysokého 15. kjú – na 7. kjú.

Jan Panocha se za 10 let “propracoval” ze 14. na 18. kjú (bráno podle ratingu)!!! :o)))

A jak vidím, tak 8 turnajů jsem absolvoval všechny kola a 4 necelé. To při mých zdravotních problémech není tak špatné, ne?
Ale jak jsem si už zvykl, u vás v Karlových Varech se na argumenty moc nehraje, na vás platěj jedůvku typu, že je pro Slovan KV lehčí přetáhnout silné hráče, než naučit JanaP hrát go, že ano? :o)

#54 Vložil: Ortenix | (18.10.2006, 20:48 )

Možná se ti poštěstí se k té píce 20. kjú jednou zase vrátit! 🙂

#55 Vložil: Cung-fou | (19.10.2006, 06:32 )

Hoši, hoši, hoši, hoši…

#56 Vložil: Anonymous | (19.10.2006, 22:20 )

poznámka: tt v brně se kříží od počátku s turnajem v marseille a nejezdí k nám francouzi a jiní… ale měnit to nebudu.

#57 Vložil: janp | (20.10.2006, 20:11 )

a co že tě popadne nemoc zrovna když jsi na turnaji ? To je ale pech co ? :))