Předturnajová úvaha pragocentristy aneb kam za hraním

Posunutím termínu turnaje ve Frýdku-Místku nám doma vzniklo nečekané dilema. Mám pocit, že obsahuje některé obecné prvky a třeba i náznaky odpovědí na otázky ohledně množství hráčů na některých turnajích.

Oč jde? Zmíněným posunem se F-M dostal do termínové kolize s námi původně plánovaným turnajem v Erlangenu u Norimberka.

Nejdříve je možná užitečné srovnat parametry turnajů dle jejich propozic:

Frýdek-Místek

Erlangen

Hrací systém:

MM, 5 kol, 6.5 komi

MM, 5 kol, 6.5 komi

60 min + 20/15 min

60 min + 20/15 min.

Startovné:

120/80/50 Kč

210/140/70 Kč

Ceny (1.-3.m):

finanční (neurčeno)

finanční (neurčeno)

Ceny (5 b.)

finanční (neurčeno)

finanční (neurčeno)

Ceny (4 b.)

finanční (neurčeno)

věcné

Ubytování:

spacák (30 Kč)

doma u hráčů (0 Kč)

ubytovna (300 Kč)

penzion (1200 Kč)

Prezentace:

So 7:30–9:00

So 11:00-12:30

Hrací doba
So – Ne:

9:00-20:00
8:30-14:30

12:45-21:00
10:00-15:30

Závěr turnaje:

Ne 15:15

Ne 16:15

Nezbytné cestování, tak abychom rozumně stihli začátek a odjeli po vyhlášení, vždy odjezd a návrat z/do Prahy, náklady.


Frýdek-Místek

Erlangen

Z Prahy (km):

380 km

320 km

Vlakem

So 5:22–Ne 19:54

nemá smysl počítat

…Cena

732 Kč – viz níže

vysoká

KMB – Pendolino do Ostravy, příjezd FM 9:22

Autem:

So 5:00-Ne 19:30

So 9:30–Ne 19:00

…Cena

700 Kč

550 Kč

Tolik tabulkové, racionální argumenty. Samozřejmě těžko zohledňovat ty další… Na českém turnaji je parta – nicméně do Německa nás jede celé auto, a navíc s družbou s místními jsou jen dobré zkušenosti. Ano, ve Frýdku se získávají body do GP ČR, ale v Erlangenu zase do Deutschlandpokalu ;-). Navíc při případné zpáteční cestě autem se v neděli na D1 vyskytuje výběrová sbírka hovad za volantem… Opravdu nevím… Ne každý může odjet na turnaj v pátek odpoledne…

A tak se aspoň ptám, proč…

  • trvá německý turnaj se stejnými hracími parametry o několik hodin méně než český
  • je začátek českého turnaje tolik nepříznivý ke vzdálenějším hráčům?
  • musíme uctívat památku Franze Josefa i na turnajích?

Já vím, že už to tady jednou loni bylo, ale přesto mi to nedá. Opravdu je ten náš systém praktický?

Miloš Podpěra

Vložil: | 20.02.2007 | Kategorie: Blog

Komentář(e): 30

#1 Vložil: Hidoshito | (21.02.2007, 11:10 )

Albert napsal: “Ne každý může odjet na turnaj v pátek odpoledne…”

To je docela kamen urazu a defakto me to odkoplo z jakekoliv diskuze.:) Samozrejme ze kdyz nekdo muze jet na turnaj pouze v sobotu, tak je tenhle nemecky model jasne lepsi a nema cenu ho vyvracet. Ale pokud bych mel moznost volby, odjet na turnaj v patek ci sobotu, tak budu volit vzdy GPCR (ceske turnaje), pokud se nekrizi s nejakym prestiznim zahranicnim turnaje.

A ted duvody: Pominu-li dobrou partu, ceny atd., tak je to jednoznacne cas na aklimatizaci. Opravdu nemam rad, kdyz prijedu na misto a po pulhodine mam zacit hrat. To uz jdu radeji k partii s mirnou kocovinou.:P A prijit o obedovou pauzu po prvnim (velmi dulezitem) kole by me taky mrzelo. Hrat tri kola v rychlem sledu a skoncit treba v deset vecer, to by se mi fakt nelibilo. Ne vsichni si sve partie umi odblicat.

No a pak je tu jeste jedna znama vec: povestna sila nemeckych hracu, styl atd. Oblibene jsou ceske vypravy za slavou a tridama, s naslednym vystrizlivenim na domaci pude.;)

Tot ale muj osobni nazor, ktery nikomu nevnucuji. At kazdy dela go podle toho, jak mu to nejlip vyhovuje.

#2 Vložil: Hidoshito | (21.02.2007, 11:14 )

Jeste poznamka k memu komentari: ceny jsou mysleny za utratu v restauraci atp., ne za vitezstvi.

#3 Vložil: albert | (21.02.2007, 12:45 )

já jsem záměrně nesrovnával kvalitu hry a další parametry – (navíc v tomto nemáš pravdu – třídy v Berlíně se silně liší od tříd v Mnichově, tvůj popis se spíše týká Mnichova, zde souhlas), mně šlo o provozní nastavení turnaje, i časy jsem nastavil extrémně abych dojel na konec prezentace a odjel s vyhlášením)
ale dojet do Frýdku v sobotu dopoledne 2 hodiny před partií prostě NENÍ možné.
samozřejmě můžu je n závidět těm, co si můžou pravidelně zapařit od pátka, já ale mezi ně nepatřím a neskromně se domnívám, že nejsem sám. Ještě neskromněji prohlásím, že Frýdek díky “uživatelsky nepříliš přátelskému nastavení” přišel o 3, spíše však o 5 účastníků. Kdyby aspoň v sobotu končila prezence v 10:00…

#4 Vložil: albert | (21.02.2007, 12:47 )

a ještě k časům:
ano, v německu jsou šibeniční, ale dodržují se fakt s pověstnou přesností (výjimkou byl v norimberku v jednom kole zádrhel s počítačem)
zatímco u nás, zejmé na časy prezentace a 1. kola jsou hrubě orientační a hodinové zpoždění začátku není výjimkou ale spíše pravidlem

#5 Vložil: Hidoshito | (21.02.2007, 12:57 )

No prave, muzu te ubezpecit, ze ve Frydku (a kdekoliv u nas) se drive jak v 10:30 nezacne. To se jen tak pise.;)
A kvuli turnaji v Berline prijdem jeste o mnohem vice ucastniku, ale s tim uz nic nenadelame.:(
Snad aspon nezklamou Tasukiho kamosi z Polska a prijedou opet v hojnem poctu!

#6 Vložil: bruno | (21.02.2007, 14:48 )

albert: abych to řekl upřímně, asi tě budeme muset obětovat :))
Když budu mluvit jen za sebe, tak už tak mi stačí, že odehraju kolo (jsem v byoyomi a soupeř taky)a mám 20 min. na relax. Když se to všechno ještě posunulo tak za
a) nemám vůbec čas na relax
b) večer skončím někdy kolem 9. a to už se jde do hospody těžko

Já chápu, že zrovna pro ty pracující z Čech je to nepříjemné, protože Frýdek není na hlavní tepně, ale zas na druhou stranu copak je to v Praze jinak? A to nemluvím o Plzni, kde prostě lidi třeba z ostravy rozumně prostě dojed nemůžou. Ty vzdálenosti jsou prostě příliš daleko a už i já třeba uvažuju, že než abych se štrachal na nějaký český turnaj ( třeba Plzeň), tak si zajedu na nějaký polský, který mám za humny.

#7 Vložil: bruno | (21.02.2007, 14:50 )

hidoshito: jako tohle by se třeba mohlo změnit. Proč je takovým zvykem u nás psát do propozic Registrace 9:30, když je jasné, že se nebude hrát dřív než v 10? To mi prostě nedává smysl, ať se tam napíše tvrdý čas a ať se tvrďácky vyžaduje.

#8 Vložil: albert | (21.02.2007, 15:21 )

2bruno: chápu, že to je opravdu velké dilema o sportovní úrovni turnaje, když se rozhodneš mne obětovat 😉

nicméně: FM je v tuto chvíli jediný turnaj v ČR v sobotu z PRG rozumně nedosažitelný (i do Mikulova odjíždíme autem v so ráno v 6:30) (a nechoď na mne s brněnskou toyotou! 🙂

ale: je opravdu tak velký problém napsat reálné časy začátku a ty pak reálně dodržovat?

#9 Vložil: bruno | (21.02.2007, 15:32 )

albert: s těmi časy s tebou úplně souhlasím. Jediný turnaj , kde je opravdu maximální snaha tento čas dodržovat je brněnská toyota.

Ale upřímně opravdu si nedokážu představit, že by se u nás začínalo registrovat v 11:00 na 5ti kolový turnaj. To bych pak opravdu zvažoval, jestli má cenu na takový maratón vůbec jet.

#10 Vložil: Hidoshito | (21.02.2007, 15:48 )

Bruno, Albert: Ach jo, uz jsem to myslim rikal Milosovi i loni. Neni prece problem zavolat poradateli, sorry, jedu zdaleka (v sobotu rano), pockejte na nas hodinku. Kvuli peti hracum to udela kazdy poradatel rad. A nerikejte mi, ze se to bezne nedela. Objel jsem turnaju (vesmes Toyoty) po Evrope docela dost a skoro vsude se zacina se zpozdenim a bezne se ceka na opozdilce. Tak mi tu neveste buliky na nos a zaroven se nesnazte promenit ceskou povahu za nemeckou preciznost.;)

#11 Vložil: tomáš grosser | (21.02.2007, 17:54 )

Ahoj,

když už je tu řeč o Erlangenu, tak také uvažuji, že bych tam jel. Tudíž pokud se někdo nevejdete do auta k Milošovi, můžete se ozvat.

Jinak Milošovo srovnání českých a německých turnajů se mi velmi líbí. Od nás z Karlových Varů je to ještě markantnější. V posledních letech jsem dal už několikrát přednost pohodlné jízdě po kvalitních německých dálnicích na německý turnaj před půldenním plahočením se po ucpané trase Karlovy Vary – Praha – Morava na český turnaj ve stejném termínu.

Německý systém začátků turnajů má jistě něco do sebe. Co je lepší, posoudit nedokážu.

Spíše se ale pozastavuji nad jinou věcí: Až příliš často se české turnaje termínově kryjí s příhraničními turnaji německými.

Teď se kryje Blansko s Drážďanami, Frýdek-Místek se kryje s Erlangenem, Plzeň se nejspíše bude krýt s Mnichovem. Vždyť jsme sami proti sobě. Vždycky se najde někdo, kdo raději pojede na německý turnaj. A naopak Němci v takovém případě nepřijedou sem. Chápu, že je těžké mezi ty všelijaké Toyoty a European Cupy nacpat normální turnaje. Termíny většiny i obyčejných turnajů jsou však plus mínus jeden týden tradiční. Takže by nemusel být takový problém se s organizátory okolních turnajů, u kterých hrozí termínová kolize, ve většině případů domluvit.

#12 Vložil: Vendelín | (21.02.2007, 18:15 )

Pohraniční města by se ale měli určitě zaobírat kalendářem svých blízkých sousedů – v případě FM nebo Ostravy to jsou Polsko a Slovensko

Ostrava je ale na hlavní ose, pak z OV do FM to není zas tak daleko.. (něco jako Brno s Blanskem nebo Mikulovem :D) Kdyby byl turnaj na Karlštejně, tak bych z OV určitě neváhal vyrazit 🙂

#13 Vložil: bruno | (21.02.2007, 18:29 )

když bychom ale chtěli aby náš turnaj nekolidoval s nějakým turnajem v pohraničí ( to není jen Německo ale i Polsko nebo Slovensko, nebo Rakousko) a navíc aby se nekryl s european cupem nebo jiným takovým shitem tak prostě nebude turnaj žádný. Prostě vždykcy někdo musí trpět.

A teď už to v sobě neudržím, když je to takový problém dojet z prahy do FM ( když z Fm do Prahy lidé, i zaměstnaní dojíždějí) tak ať ti lidé nejezdí. Hráči z moravy taky nejezdí na české turnaje, protože je to daleko a protože už se jim z hlediska nabídky zdají lepší turnaje někde jinde.

#14 Vložil: bruno | (21.02.2007, 18:31 )

jo a ještě něco Frýdek se posunul o týden vzhledem ke kolizi s EYGC. Tak co teda posunem to dál? Nebude tam kolize zase s něčím jiným? Nebo to posunem dřív, aby si zase lidi stěžovali že jsou turnaje strašně blízko u sebe ( jako minulý rok, kdy se řešilo, jak mohla vzniknout taková díra mezi ostravou a Nymburkem). Prostě to nejde.

#15 Vložil: Cung-fou | (22.02.2007, 07:18 )

Tomáš Grosser: Už teď dost turnajů kolidovala třeba i s Toyotou, a tak už si vůbec nedokážu představit, že se ještě budou měnit turnaje podle povětšinou stejně mizerně obsazených německých příhraničních turnajů (nepočítáme-li účast dvou skoroprofesionálů v Norimberku 🙂 ).
Krom toho už vidím Němce, jak se snaží, aby jim to nekolidovalo s F-M. A nevím, proč bychom se přizpůsobovali my, když jsou naše turnaje lépe obsazené a hráči na nich mají kvalitnější třídy.

Co se týče F-M, tak je to pro mne skutečně nejméně lukrativní turnaj hned po Jeseníku (mimochodem zaslechl jsem, že má být v Jeseníku kvalifikace, tak doufám, že je to fáma). Za prvé je obojí strašně daleko a za druhé na tyto turnaje nebývají tak dobře obsazené. Ovšem z Plzně je vše ještě o dvě hodiny dál (jezdím vlakem).
Ale jinak mám stejně pocit, že Moraváci jsou nějak méně ukňučení, než my. Řekl bych, že se procentuálně českých (i vzdálenějších) turnajů zúčastňují více, než my těch moravských. A přitom jsou chudší. Ale možná je to jen můj subjektivní pocit. Nikdy jsem to nepočítal.

Jinak rozhodně bych zachoval stávající systém. Přeci jen začít další partii chvíli poté, co jsem dohrál není moc příjemné. Raději si zajdu na oběd. Ono by se těch pět kol dalo odehrát taky za den, kdyby někteří nezdržovali přemýšlením, ale co by to bylo za turnaj.

#16 Vložil: tomáš grosser | (22.02.2007, 08:48 )

Čung-fou:

S tou obsazeností bych trochu brzdil. 🙂 V Norimberku sice bylo jen 33 hráčů. Ale třeba na začátku února v Erdingu 112 účastníků, v Mnichově před rokem 90, v Drážďanech před rokem 64, na berlínském Kranichu 165, v Lipsku 73. Řekl bych, že účast nijak nepokulhává za účastí u nás, spíše naopak.

To, že se zřejmě slabě obsazený turnaj ve Frýdku-Místku bude krýt se zřejmě slabě obsazeným turnajem v Erlangenu, mě zase tolik skutečně netrápí. Mnohem více mě trápí, že se nejspíše bude krýt turnaj v Plzni s turnajem v Mnichově. Tady bych už vzájemné konzultace považoval za dobré, i když uznávám, že prostor pro dohodu není příliš široký (zvláště když dva víkendy předtím jsou populární Toyoty v Paříži a ve Veldenu).

Jinak ale argument, že nemáme ustupovat Němcům, protože mají slabší třídy, mi moc pádný nepřijde. Takové je zkrátka nastavení. Když někdo bude chtít, tak udělá tak tvrdý systém, že bude mít třídy o dva stupně silnější než my. To jsou jenom nějaká relativní čísla.

#17 Vložil: Cung-fou | (22.02.2007, 09:17 )

Tomáš Grosser: Obsazeností jsem samozřejmě nemyslel počet hráčů, ale jejich kvalitu.
Sám jsi mluvil (dokonce jsi to zvýraznil tučným písmem) o příhraničních turnajích. V takovém případě bych byl s tím Kranichem velice opatrný. Ten ostatně sám považuji za významný turnaj a určitě bych tam jel spíše než do Jeseníku (tam sice vždy bylo krásně, ale skoro abych měl strach, jestli se v neděli dostanu domů).

Rozdíl v třídách je satsakramentsky důležitý. Samozřejmě nemyslím, že si můžeme diktovat, protože máme silnější třídy. Ale těžko se dá mluvit o dobrém turnaji, když přijedu kamkoli, kde mají proti nám nadhodnocené třídy a tam odehraju pět partií, z nich tři s o dvě třídy slabšími hráči. A podle mých zkušeností právě v Německu čím dále na západ (či severozápad?) jsou třídy kvalitnější. Mnohem lepší už je jet do Rakouska.

Takže trvám na tom, že na téměř každém českém turnaji si zahraji lépe než na !!!příhraničních!!! německých turnajích. Jiná věc je, že tady hraju s pořád stejnýma lidma. Ovšem osobně, když si chci ozvláštnit rejstřík soupeřů, tak jedu na nějaký pořádný mezinárodní turnaj (Berlín, Vídeň, Bratislava, Brno, Velden – alespoň tyhle nejsou zase tak závratně daleko).

Co se týče Plzně, věřím, že “naši” Němci (Gerd Mex s partou) určitě dorazí i přes tu kolizi s Mnichovem.

#18 Vložil: albert | (22.02.2007, 11:52 )

bruno said: “… tak ať ti lidé nejezdí …”
ale to je omyl… proboha… ti lidé by klidně rádi vyrazili v 5:00 ráno z domova, aby se turnaje zúčastnili…
ale pořadatelé řekli NE, oficiální konec prezence je v 9:00 (a stačilo by v 10:00)
jsem možná divný, ale propozice každého turnaje mi připadají jako takový minizákon… co je psáno by mělo být dáno.
kdyz tady vidím ty diskuze o webu, berme aspoń torchu vážně i věci poměrně základní.

#19 Vložil: janp | (22.02.2007, 12:23 )

To Albert : Je tady už jeden Český turnaj , kde se najelo na tz: Německý model 😉 “Vanoční turnaj”
Na tomto turnaji se začíná hrát v 11:30 hod .
Ať zhyne tradice Františka Procházky :))

#20 Vložil: tomáš grosser | (22.02.2007, 12:25 )

Čung-fou:

Ten rozdíl tříd mezi námi a Německem to by bylo na samostatnou diskusi. 3. danové si ještě celkem zahrají, tam to není tak hrozné, zvláště když jsou v top skupině. Za to pro české kjú hráče je téměř povinností uhrát v Německu čtyři nebo pět bodů. Takže v tomto směru mě nenapadá jiný protiargument, než že má člověk alespoň cenu jistou. :-))

#21 Vložil: Hidoshito | (22.02.2007, 13:05 )

janp: To neni nemecky model. Na Vanocaku si muzes odehrat vsech pet kol i v patek vecer, pokud sezenes soupere.:) System kazdy s kazdym se v Nemecku, pokud vim, moc nehraje.

#22 Vložil: janp | (22.02.2007, 15:41 )

Hidoshito myslím tím samozřejmě “časový” model 😉

#23 Vložil: White Dog | (22.02.2007, 16:23 )

to Tomáš Grosser: Tomáši, zdá se mi, že trochu přeháníš (že by tvá žurnalistická minulost?): “Za to pro české kjú hráče je téměř povinností uhrát v Německu čtyři nebo pět bodů.”
Hrál jsem v Německu mnohokrát a nikdy tam 5 bodů neudělal, 4 možná (ale ruku do ohně za to nedám) a to jsem (zatím, ještě chvilku) hráč síly kyu. Je to tak, že v prvních dvou kolech germánského turnaje dostaneš saláty, ty vymrskneš s prstem v nose, a do třetího kola ti nalosují soupeře o 3 třídy silnějšího. Po boji prohraješ, v neděli ráno porazíš zase nějakého jejich 1 nebo 2 danového neumětela a do posledního kola zase dostaneš o plno tříd silnějšího hráče.
Takže s termíny jako “povinnost” bych byl opatrnější.

#24 Vložil: tomáš grosser | (23.02.2007, 08:41 )

White Dog: Psal jsem “téměř povinnost”. :-)) Mám pocit, že ty a já jsme jediní, kdo v Německu pravidelně uhrávají blbý výsledky. 🙂

#25 Vložil: Ortenix | (23.02.2007, 17:59 )

Ahoj,

k tématu se můžu vyjádřit jak z hlediska člověka, který bydlí u hranic a chce se zúčastňovat turnajů v Německu (nebo zahraničních obecně), tak z hlediska pořadatele turnaje.

VADÍ MI, když se turnaje kryjí. Apeloval bych na pořadatele turnajů, aby lépe vážili své termíny. I když Blanenské asi nemusí moc zajímat turnaj v Drážďanech, mě teda zajímá a proto do Blanska nejedu!
A nejsem sám – před stejným problémem stáli i goisté z Teplic. Spoléhat na to, že je v Blansku kvalifikace a že se tam tedy sjede dost hráčů, není zrovna nejlepší přístup.

To, že není zkoordinována Plzeň s Mnichovem, mi přijde už daleko závažnější! Možná přijede Max Gerd, ale proč by nemohlo přijet daleko více lidí z Německa?! Pořád chceme propagovat go, chceme vysoké ceny pro dobré hráče atd atd., a tohle je jedna z věcí, které k tomu patří!!
A také nejde jen o to, jestli přijedou jen Němci do Plzně. Vždyť třeba T.G., Podpěrovi, já a další by rádi jeli JAK do Plzně, TAK do Mnichova!

Někdy je to složité (já jsem letos musel Ortenix Cup přesunout na květen), ale dá se to.

Kromě pořadatelů bych apelovat na Martina Cieplého, aby se o to snažil víc starat. (Nevím, kolik toho pro to dělá, jaký má přehled o zahraničních turnajích, ale věřím, že by v tomto ohledu mohl udělat víc).

#26 Vložil: Ortenix | (23.02.2007, 18:21 )

VADÍ MI, když jsou tak hrozné prodlevy při začátcích turnajů!

Hidoshitovi možná vadí přijet na turnaj v sobotu a hned hrát. Mě osobně toto nevadí. Ale co mi vadí, je, když má turnaj hodinku – dvě sekeru. To čekání mě hrozně ubíjí! Tady bych také apelovat na organizátory, aby s tím něco dělali!! Ať třeba napíšou pozdější začátek kola, aby měli rezervu, člověk si pak může někam jít a přijít na čas, ale to čekání je hrozné!!!

Já to mám na Ortenix Cupu vyřešené takto:
Registrace je do 10:30 (ani já jsem “deadline” nedodržel, protože lidi chodili do cca 10:45, a těžko se chce organizátor připravit o 10-15 lidí, že ano…).
Pak mám psané 10:30 – 11:00 losování. Někdo se mě ptal, “co to je?” A já jsem mu říkal: “Víš, jak jsou na turnajích vždycky ty prodlevy? Jak se losuje, přelosovává atd? Tak to je čas vyhrazený na to” 🙂
Pak mám ještě psané v 11:00 – 11:10 zahájení. I s tím počítám, že na začátku je potřeba říct nějaké informace. I když to je třeba jen o systému losování v prvních kole, když je to kvalifikace (což třeba popsal v Boru Aleš). Ale i to chce nějaký čas, než se lidi slezou, než se jim to řekne atd.
A začlo se hrát někdy v 11:15, což bylo oproti propozicím zpoždění 5 minut.
Když se na tohle nemyslí a není to v rozpisu, tak není divu, že má pak každý turnaj zpoždění. Třeba tu 3/4 hodinu od konce registrace do začátku hraní…

Nechci poučovat, chtěl jsem jen napsat, jak to dělám já 🙂
Je mi jedno, jak si to kdo udělá, ale chci, aby se ty časy dodržovaly!!!
——

Tohle mi přijde závažnější, než kdy je začátek turnaje. Chápu Milošovi argumenty, mě osobně také víc vyhovuje pozdější začátek, ale pochopím i to, když se to dělá jinak, tradičněji. Navíc jsme o tom už loni diskutovali, jak tu někdo už poznamenal, bez nějakého valného výsledku.
Ale to vše by bylo v pohodě, kdyby nebyly ty prodlevy, resp. ta “optimistická časová určení”, či jak to nazvat, a přitom nakonec stejně nebyl začátek jak na německém turnaji!!
Strašné!!!

#27 Vložil: White Dog | (23.02.2007, 21:11 )

to Ortenix: VADÍ MI, že jsou tvé komentáře příliš stručné. Rozepiš se trochu, dej prostor svému literárnímu talentu! To nejde napsat nějaký hezký, třeba sedmistránkový komentář upozorňující, že v Novém Boru máte dokonalou organizaci a každý by si z vás měl vzít příklad?

#28 Vložil: Slávek | (24.02.2007, 12:13 )

S těmi časy je to především na hráčích. Je jasné, že pro pořadatele je výhodnější, když většina hráčů přijede už v pátek (třeba v noci, jako je to běžné u nás). Kdysi jsme dělali 7 kolový turnaj a začínali jsme v 9 hodin. Především Pražáci a ti z blízka nám začali jezdit v 9:15. Tak jsme posunuli začátek na 10 hodin, … a tak jezdí o vlak později v 10:15. Ačkoliv máme NON-STOP příjem jak na internetu, tak na mobilu, řada hráčů nenajde v sobě tolik slušnosti, aby se ozvala a potvrdila pozdější příjezd nebo se odhlásila (viz Žaloudková loni – nejdříve ano, pak ne, pak zase ano, a nakonec jsme na ni čekali marně – podotýkám naposledy).
Turnaje děláme především pro hráče, a tak máme prvořadý zájem na tom, aby ti, kdo k nám přijedou, si mohli zahrát celý turnaj. Ale chce to trochu pochopení od těch, kteří z nějakého důvodu řádný začátek nestihnou. Vždyť telefon – mobil má dnes každý a jistě to není problém se včas ozvat. Děkuji všem, že to při našem 30. jubilejním turnaji v Nymburce 2.-3.6.2007 vezmete všichni v úvahu. A také děkuji všem těm, pro které je takováto slušnost samozřejmostí stejně, jako poslání řádně vyplněné přihlášky.
NYMBURK 2007

#29 Vložil: Ortenix | (26.02.2007, 02:55 )

VADÍ MI, že lidem vadí zpoždění na turnajích, dokážou to říct třeba jednou větou 😉 , ale nikdo s tím, zdá se, nic nedělá… 🙁

#30 Vložil: ales | (26.02.2007, 12:21 )

Ortenix: Mas uplnou pravdu. A nejhorsi na tom je, kdyz treba lidi neprijedou na perfektne zorganizovany turnaj, kteremu v blizkem okoli do 500 km nic nekonkuruje. Nejsi sam, me ti lidi obcas taky pekne s…. .