Praha (1.-2.2.) – MR žáků a juniorů 2014

O prvním únorovém víkendu proběhne klání o nejlepší české hráče v kategoriích do 12, do 16 a do 20 let. Stejně jako posledních několik let akci pořádá PromoGo na ZŠ Brdičkova na pražských Lužinách. V ceně startovného bude na místě po oba dny mistrovství zajištěn oběd. Až do neděle je možné se přihlašovat za nižší startovné. Každá věková kategorie hraje samostatný turnaj, švýcarským systémem, popř. jiným při malém počtu hráčů.

Konečné výsledky: U20, U16, U12

Sobota, 1. 2.

1. kolo
Tomek – Podpěra
Kouba –  Žáček
Havelka – Sokol

Bukovská – Váša !!!
Praus – L. Defer
Šamajová – Cafourek
Jánsky – Brož

2. kolo
Podpěra – Kouba
Junek – Havelka !
Sokol – Tomek

Praus – Brož
T. Defer – Šamajová
Jánsky – Bukovská
Váša – Cafourek

3. kolo
Junek – Podpěra
Tomek – Kouba
Havelka – Žáček

Praus – Jánsky
Váša – Šamajová
T. Defer – L. Defer
Bukovská – Cafourek

U12 hraje v hodně nepravidelném rytmu každý s každým dvakrát.

Neděle, 2. 2.

4. kolo (9:00)
Havelka – Podpěra
Junek – Kouba
Žáček – Sokol

Praus – T. Defer !!!
Jánsky – Váša
Bukovská Šamajová
L. Defer – Brož

5. kolo (13:00)
Podpěra – Žáček
Sokol – Kouba
Tomek – Junek (o 0,5b.)

Šamajová – Praus
T. Defer – Jánsky
Bukovská – L. Defer
Cafourek – Brož

Konečné pořadí:
U20:
1. Lukáš Podpěra 6-dan
2. Petr Kouba 2-dan
3. Martin Junek 5-kyu

U16:
1. Dušan Jánsky 8-kyu
2. Jan Praus 8-kyu
3. Kamila Šamajová 8-kyu

U12:
1. Dita Vášová 10-kyu
2. Michal Hrbek 18-kyu
3. Vojtěch Šenkýř 18-kyu

Vložil: | 24.01.2014 | Kategorie: Reportáž

Komentář(e): 35

#1 Vložil: Jana_H | (25.01.2014, 13:54 )

Připomínám, že MRJ začíná již příští víkend. Ve snaze podpořit co nejvíce mladých hráčů prodlužujeme termín pro včasné přihlášky až do středy 29. ledna včetně!

Během MR proběhne v rámci doprovodného programu opět řada turnajů a soutěží pro začátečníky i mírně pokročilé (cca kolem 20. kyu), kteří si na MRJ ještě netroufnou. Nahlašte se se prosím také nejpozději do 29.1.

Prosím rovněž o nahlášení zájmu o obědy pro doprovod také nejpozději do 29.1.

Pro rekapitulaci a povzbuzení uvádím seznam dosud přihlášených hráčů MRJ po jednotlivých kategoriích

U20:
1. Lukáš Podpěra, 6d, Weiqi
2. Petr Kouba, 2d, Weiqi
3. Samuel Havelka, 2k, Ostrava
4. Martin Junek, 4k, Brno
5. Vojtěch Tomek, 7k, Frýdek-Místek
6. David Žáček, 11k, Weiqi
7. Vojtěch Sokol, 15k, PromoGo

U16
1. Adriana Tomšů, 5k, Frýdek-Místek
2. Vojtěch Váša, 7k, PromoGo
3. Jan Praus, 8k, PromoGo
4. Kamila Šamajová, 8k, Ostrava
5. Dušan Jánský, 8k, PromoGo
6. Tristan Defer, 11k, Brno
7. Anežka Bukovská, 12k, PromoGo
8. Leon Defer, 15k, Brno
9. Petr Cafourek, 15k, PromoGo
10. Ondřej Brož, 16k, PromoGo

U12
1. Dita Vášová, 10k, PromoGo
2. Michal Hrbek, 18k, PromoGo
3. Vojtěch Šenkýř, 18k, PromoGo

#2 Vložil: honza | (28.01.2014, 20:42 )

Uz se tam tesim 😉

#3 Vložil: Lukan | (01.02.2014, 14:21 )

Na turnaj nedorazila z prihlasenych jen Adriana Tomsu. Hned v prvnim kole se udalo obrovske prekvapeni, kdyz Anezka Bukovska porazila Vojtecha Vasu. Vecer doplnim vsechny vysledky.

#4 Vložil: Jana_H | (01.02.2014, 19:27 )

U12 po 4. kolech zatím více-méně podle předpokladů:

Hrbek – Šenkýř : 2 – 0
Vášová – ˇSenkýř : 1 – 0 (zatím)
Vášová – Hrbek : 1 – 0 (zatím)

Zítra se dohrává Vášová – Šenkýř a pak Vášová – Hrbek

U16 – 3. kolo Praus porazil Jánského o 7 bodů

#5 Vložil: tymak | (02.02.2014, 17:58 )

Koukám, že U16 se pěkně zamotalo. Kdyby Gortuna nezaváhala, mohla si tu dobře namastit kapsy 🙂

#6 Vložil: Jana_H | (02.02.2014, 18:13 )

Sorry ale ve 4. kole je špatně výsledek Bukovská – Šamajová, vyhrála Kamča. I tak ale bylo v U16 dost zajímavých výsledků 🙂 Dalo by se říct, že to byla opravdu jediná kategorie bez jasného favorita, kde se o titulu rozhodovalo až v posledním kole.

#7 Vložil: honza | (02.02.2014, 18:34 )

Mělo by to být na vzájemné partie a né na SODOS 😀

#8 Vložil: Jana_H | (02.02.2014, 18:39 )

honza: MRJ se hraje podle Ingových pravidel a tím jsou daná i kritéria pro konečné pořadí

#9 Vložil: Hidoshito | (02.02.2014, 18:58 )

Díky za výsledky. Vskutku zajímavé…

Nedávno jsem někde zahlédl medailisty U16 z Ruska (3x 4-dan 🙂 ). Vždycky jsme za nimi zaostávali, na tom není nic divného, ale tahle propast začíná být alarmující.

#10 Vložil: Lukan | (02.02.2014, 19:19 )

Hidoshito: Situace je naprosto tristni a to zejmena v U16, prestoze je mozne, ze se Ada dostane na MEJ do top-skupiny. Co se ale teda musi ocenit je nasazeni vsech decek, ktere v jeji nepritomnosti vycitily sanci. Opravdu jsem videl, ze do toho davaji vsechno, partie leckdy trvaly pres dve hodiny. Vypozoroval jsem ale u nich opravdu kotel nedostatku, navic u kazdeho jine, ale potencial v nich jednoznacne je, at uz u deti z PromoGo nebo kluku Deferovic.

#11 Vložil: Jana_H | (02.02.2014, 20:07 )

no situace v U16 není letos zrovna růžová, ale zdaleka ne tak tristní, jako v U12. I když výkonnostně to určitě není to, na co jsme z minulosti zvyklí, je dobré si uvědomit, že z těch 6 dětí, co se letos řezali hlava – nehlava o titul, bude v U16 hrát 5 ještě příští rok, a určitě mají potenciál na to se za ten rok (jak psal Lukan) o hodně zlepšit. Nasazení v U16 bylo letos skutečně enormní. Takové ticho v místnosti kde hrají děti jsem na turnaji snad ještě nezažila vůbec, a i v místnostech top skupin dospělých zdaleka ne vždy 🙂 Oni snad mluvili jen při počítání výsledků 😀 A to že partie U16 se dohrávali v každém kole jako poslední je taky fakt. Oni opravdu dočerpávali čas skoro na maximum. Nasazení tady rozhodně bylo a potenciál vzhledem k věku určitě taky.

Mnohem tristnější než situace v U16 je ale podle mne situace v U12 🙁 Tady letos končí Dita a za ní je nejen výkonnostní vakuum, ale skoro hrozí, že příští rok tuto kategorii nebude mít vůbec kdo hrát, a to je již opravdu na zamyšlení.

#12 Vložil: honza | (03.02.2014, 08:46 )

Ono je lehké nadávat jak máme špatnou U16 v porovnání s Ruskem. Ale musíme si uvědomit, kolik je v Rusku obyvatel v poměru k ČR. 🙂
Hlavní je, začít hrát co nejdřív. V PromoGo je mnoho mladých nadějí, ale většina to nebere vážně. A jdou se na kroužek a turnaj jen “vyblbnout”. To je podle mě to hlavní, na čem musíme zapracovat.

#13 Vložil: Lukan | (03.02.2014, 11:48 )

Honza: Pocet clenu urcite neni rozhodujici. To, ze se nachazime v upadku (i u v U12) mi davaji jasne za pravdu vysledky. Od roku 1998 do roku 2010 se kvalifikovalo osm ceskych hracu na MSJ (byt teda misto U16 byla U18), pricemz nekteri opakovane. Na MRJ hravalo pravidelne nekolik danovych hracu v U18 a jednociferna kyu v U12.

Ale upadek krome nas, i kdyz zdaleka ne takovy, zaznamenavaji i dalsi goisticke velmoci – Rumuni a Ukrajinci. A treba naopak Nemci, kteri uz velice dlouho nikoho nemeli, maji ted obrovsky potencial v U12, kde budou mit hned tri lidi v top-skupine na MEJ.

Samozrejme neni ale vylouceno, ze se to nemuze zase obratit k lepsimu, protoze lihni talentu u nas je vic nez dost. 😉 Akorat o jejich pristupu znacne pochybuji…

#14 Vložil: Hidoshito | (03.02.2014, 12:16 )

V současnosti je náš největší potenciál u batolat, tam jsme opravdu silní! 😛

#15 Vložil: brona | (03.02.2014, 13:13 )

a nektere batolata maji pristup opravdu vzorovy, ani nedutaji, nad kazdym tahem premysli celou vecnost a ten jejich cit s jakym sahaji na kameny …

#16 Vložil: honza | (03.02.2014, 13:28 )

Lukan: O tom mluvim! Ten přístup…

#17 Vložil: Korf | (03.02.2014, 22:00 )

Lukan, honza: To o tom nasazení a přístupu je myšleno vážně, nebo je to nějaký metahumor?
Co si pamatuju, tak v podobném věku jsme na některých turnajích skoro jen “blbli” a nebylo to vůbec špatné. Já se těm dětem vůbec nedivím. 😉

#18 Vložil: Lukan | (03.02.2014, 22:30 )

Korf: To je mozna tvuj pripad, ale srovnej to s lidmi, co meli v minulosti nejake juniorske uspechy…

#19 Vložil: Jana_H | (03.02.2014, 23:57 )

honza, lukan: je naprosto normální, že většina hráčů hraje go jen pro zábavu 🙂 u dětí je ten prvek zábavy možná ještě silnější, protože to patří k věku. Ale více – méně stejné je to i u dospělých. Velké většině hráčů je naprosto jasné, že go zdaleka nebude jejich způsob obživy, tak to tak berou. Tak to funguje v každém sportu 😀 😀 a není nejmenší důvod se nad tím pohoršovat. BTW, právě hráči, kteří jezdí na turnaje jen tak si zahrát a bavit se jsou těmi, kteří sport živí. Protože si na něj vydělají jinde 😀 , bez jejich peněz – dotací by špička, která žije jen pro daný sport, pochcípala hlady 😀 😀

Když jsme kdysi před léty začínali s plošnými nábory a výukou go, tak jsem se bavila s propagátory a garanty této akce (Z EGCC) o tom, jaké výsledky můžeme čekat, a všeobecný konsensus byl 1:10 z nižšího levelu na vyšší. Tj.
– z 10 hráčů které go naučíš, to tak 1 začne vážněji hrát,
– z 10 hráčů, kteří začnou doopravdy hrát, to 1 dotáhne na nějakou vyšší úroveň
– z 10 silných hráčů bude mít tak 1 na to, aby se stal opravdovým mistrem
Z těchto počtů je jasné, že PromoGo je vlastně velice úspěšné, když z 33 hráčů, kteří to začali hrát před 4,5 lety to ještě 6 hraje aktivně dodnes a vypadá to, že je to pořád baví. A i z dětí, které začaly později nám zůstává více, než jen každé desáté. U dětí navíc rozhodně neplatí, že se naučí pravidla a za měsíc jsou schopné jít hrát na turnaj. Jo, u dětí to trvá podstatně déle, než se výsledky začnou projevovat, zvlášť když se začíná s těmi menšími. Když se naučí hrát go někdo už relativně samostatnější (cca +- 15 let minimálně), no tak je to jen na něm, jestli si to zkusí na turnaji a jestli u toho zůstane. U dětí je to tak, že je často na ty turnaje ani nechtějí rodiče pouštět samotné, a to je první velká komplikace, aby vůbec začaly hrát. Mají to postavené prostě tak, že mají kroužek, který je jednou týdně a tím to končí. Zásahy go do chodu rodiny nad rámec kroužku jsou často nevítané. Děti, které začaly hrát go seriozně na turnajích, o tom obvykle musely své rodiče alespoň ze začátku dost přesvědčovat, že to myslí vážně. A to, že se u toho chtějí i bavit, bych jim vůbec nezazlívala. Třeba u toho o to déle vydrží.
Když už se bavíme o historii, tak skutečně silní hráči již v dětském věku byli, s výjimkou Ondry Šilta, jen děti, které měly doma velice dobré goistické zázemí 🙂

#20 Vložil: Vlada | (04.02.2014, 09:31 )

Teda Jano, tos mě teda vytočila, že musím reagovat. Jak může bývalá předsedkyně říct takovou blbost?
“bez jejich peněz – dotací by špička, která žije jen pro daný sport, pochcípala hlady.”
Je to sice mimo téma juniorských talentů, zato se to týká stále akutní diskuze o členství v Asociaci, která zřejmě bude pokračovat na brzké valné hromadě. Svým výrokem podporuješ názory, že hráči svým 100 korunovým příspěvkem nebo 200 korunovým startovným na turnaji živí špičku. Taková hovadina!

a) Špičku v Evropě neživí nikdo, s (pouze) go se nedá dobře žít.
b) Go v Evropě i v Česku umožňuje přežívat pár lidí, kteří pro go hodně pracují a shání dotace, které jsou o 2 řády vyšší než zmíněné příspěvky.
c) Ti samí lidi množstvím práce připravují zábavu pro tu většinu, “která se go jen baví”. A to za zcela zanedbatelný poplatek.
d) Špičku podporuje několik mecenášů (Josef Němec) a několik vlivných lidí (Brno), díky nim máme občas turnaje se slušnými cenami. To vytváří klamný dojem, že se s go dá dobře žít. To by ale ceny musely být ještě o 2 řády vyšší jako na Východě.
e) Ani Janu Hricovou neživí její žáčci, ale jeden bohatý a štědrý sponzor, že? Bez sponzorů to prostě nejde.
f) Pro dokreslení významu startovného: Praha (květnová) startovné 13 tisíc, rozpočet 130 tisíc, Brno se stejným startovným má rozpočet přes 200 tisíc.

#21 Vložil: Jana_H | (04.02.2014, 12:02 )

Vláďa: no to je právě to nepochopení podstaty věci, o které tady vedeme poslední dobou dost lítý spor, a pochopitelně se netýká jen juniorů.

a) ano, opravdu, jen 500,- korunovým (dávno ne 100,-) příspěvkem řadových členů se špička neuživí

b) se startovného, jaké se vybírá na současných turnajích, se opravdu velký turnaj se zajímavýma cenama pro top hráče udělat nedá

c) špičku v Evropě bych sem netahala, protože je to tak půl – napůl, část špičky, která pochopila situaci, se go dokáže živit (Guo Juan se například živí go velice dobře, a pokud vím tak Cornel Burzo taky nic moc jiného nedělá a žije si vcelku dobře), část to naopak zabalila (třeba Csaba), část to nepochopila a jen si stěžuje, že se o ně nikdo nezajímá a nepodporuje je a když se jim řekne, že pokud se chtějí živit go v Evropě, tak nestačí jen hrát ale musí tvrdě makat i na propagaci a učení, tak se leda urazí (raději nebudu jmenovat)

Přesto, nebo právě proto, trvám na tom, že je normální, aby se špička a její možnosti odvíjeli od členské základny. A je nenormální, aby go hrálo 200 lidí (ani ne) a mělo skvělou širokou špičku která se uživí díky štědrým sponsorům. Takhle to nefunguje v go ani v Asii, ani v jiných sportech, např. ve fotbale.

Je normální, že sponsoři podporují sporty, které jsou vidět a táhnou masy. Je to forma reklamy. Noviny, které platí velké japonské turnaje, mají velice dobře spočítané
a) o kolik jim stoupne náklad když se hraje finále a oni mají exkluzivitu na uveřejnění reportáže z turnaje
b) jak se promítne to, že se zviditelní právě sponsoringem nějakého turnaje na zvýšení počtu abonentů
c) a jak se v konečném důsledku a) a b) projeví na zvýšeném zájmu inzerentů o jejich noviny, a tedy jaký to přinese zisk !

Nepopírám, že je to obrovská práce, shánět peníze pro špičku v takových podmínkách, jaké máme u nás (poměr členská základna vs. špička a top turnaje), řekla bych že přímo Sysifovská a jde to opravdu jen proto, že go sponsorují lidé – nadšenci pro go čistě z altruistických pohnutek, bez požadavků na komerční zhodnocení jejich investic. Počet lidí, kteří jsou takto nezištně go ochotni pomáhat a počet lidí, kteří si mohou dovolit za těchto podmínek pro go pracovat (protože to dotují svou prací a časem který tomu věnují) je silně limitní.
Právě proto, že to tak funguje již léta, a je to neustálý boj o přežití, by ale bylo načase se možná zamyslet, jestli je to ta správná cesta. Ja si myslím že ne. Že bez toho, aby se z go stala aktivita nejen konzumující, ale i generující nějaké zdroje, to jednoduše nepůjde. Je pochopitelné, že to nepůjde ze dne na den a že to bude chtít hodně zapracovat na změně přístupu lidí ke go. Bude to chtít čas a ano, i peníze. Protože než se to změní tak, aby to bylo schopné uživit lidi kolem go, tak to bude muset někdo zadotovat.

Mělo by být normální, že si lidi za zábavu platí. Aby například go kluby fungovali tak, jako Weiqi salonek, že je tam jednoduše placený vstup z kterého se platí někdo, kdo tam dělá program. Normálně by se z toho měl zaplatit i provoz klubu, ale to je prostě zatím nereálné, takže to dotuje China Tours. Nicméně, je to alespoň první vlaštovka, takhle přece fungují kluby v Japonsku (a nejen tam, tak proč by to nemělo jít u nás). Koneckonců, i u nás, když si vezmeš jakoukoliv jinou činnost než go, tak je normální, že se za vstup kamkoliv platí.
Ve volnočasovém = zábavném průmyslu se dnes točí nejvíce peněz. Chce to ovšem nějakou prvotní investici, aby se to mohlo rozjet. Pokud budeme jen sedět, chtít vše zadarmo a čekat, že to zaplatí nějaký sponsor, tak se nikdy nic nezmění a pořád to bude bída s nouzí a boj o přežití.
Jasně, ani já bych nemohla dělat to co dělám bez sponsorské podpory. Ale budeš se možná Vláďo divit, není to jen tak že “mne živí jeden bohatý a štědrý sponsor”. Ano, hodně mi pomáhá a bez něj by to rozhodně nešlo. Dnes je to ale již tak půl napůl. Ti “žáčci” se totiž dnes již zaplatí. Jistě není to žádná sláva, trvalo to, ale již se alespoň zaplatí. A sponsorské peníze mohou jít i jinam než jen na kroužky. Například na MRJ, na které ČAGo nedala za poslední dva roky nic. A taky na turnaje – Pardubice, Deskohraní, které zase pomáhají české špičce, ale taky na dětské turnaje, které pomáhají kroužkové činnosti, to je pravda.
To nejdůležitější ale je, že díky této sponsorské podpoře si v okolí kde působím zvykli na myšlenku, že go je fajn věc a že stojí za nějakou tu korunu. A to se do budoucna nepochybně zúročí. Řekla bych, že to jsou vcelku dobře investované peníze do buducnosti českého go 😉

#22 Vložil: Vlada | (04.02.2014, 12:19 )

Rozepsala ses. Ale o něčem jiném.
Já nepopírám, že členská základna je opravdu základ každého sportu.
Já jsem napadl pouze tvé nesmyslné tvrzení, že (normální) hráči živí špičku. To nebude platit ani v tom hypotetickém případě, že by u nás hrálo go a platilo příspěvky 10 tisíc hráčů. To by pouze ti 3 lidi, co pracují pro go, mohli být zaplaceni.
Diskuze o tom, jak propagovat go v Evropě v příštích 50 letech, je tu na špatném místě. A máš pravdu, nesouhlasím s názorem, že nás nejdřív musí být milion a pak se sami od sebe najdou sponzoři. Go je nestandartní sport a musí najít výjimečné řešení.

#23 Vložil: Jana_H | (04.02.2014, 13:05 )

To, že normální hráči živí špičku je podle mne nepopiratelný fakt. Ono se to totiž nedá přepočítávat jen na ty členské příspěvky. Ty by pochopitelně nestačily. Nejde jen o přímé zdroje, ale i o ty nepřímé.
Normální hráč utratí taky za go daleko více peněz, než jen ty členské příspěvky. Ty jsou jen taková třešnička na dortu. A je právě potřeba se začít soustředit na ty zdroje “mimo členských příspěvků”, které jsou podle mne i mnohem větší, a ne redukovat přínos hráče pro ČAGo dle zaplacených příspěvků.
Hráč, který nebude členem ČAGo a nebude hrát na turnajích, ale bude pravidelně navštěvovat nějaký go klub, ve keterém bude přispívat na jeho provoz (režijní náklady, výuka, literatura, materiál, … ), možná nechá v go více peněz, než ten, kdo zaplatí členské, přijede na 2-3 turnaje za rok a jinak o něm nikdo neuslyší. A to jsou jen příme zdroje. Členská základna nepochybně ovlivňuje i snadnost získávání sponsorů. Čím větší a zajímavější členská základna, tím snáze pro daný sport získáš sponsory. I z tohoto pohledu členská základna “živí”, byť nepřímo, špičku. A nemusí nás být milion.

#24 Vložil: Jana_H | (04.02.2014, 13:08 )

#23 napsala jsem výše “členská” základna, to je trochu zavádějící. Správnější by bylo “hráčská” základna

#25 Vložil: Vlada | (04.02.2014, 13:38 )

Já neredukuju přínos hráčské základny na členské příspěvky.

Ale nezajímá mě, kolik hráčská základna platí Českým drahám nebo restauracím.
A vím, že špičkový goista se může živit učením go, stejně jako učením matiky, IT nebo mytím oken. Tvé “nepřímé živení špičky” neuznávám.
To je stejné, jako když špičkový hokejista ukončí kariéru a živí se jako manažer, trenér nebo hospodář hokejového klubu. Živí ho hokej? Trochu ano, ale mohl by se stejným způsobem živit i bez hokeje. Mě jde o špičku, která na sobě maká a chce mít výsledky. Ne špička po ukončení kariéry.

Výše jsi napsala, že část evropské špičky nepochopila situaci – s tím učením. Já si naopak myslím, že to pochopili velmi dobře. Učit stovku kjú hráčů a chtít mít špičkové výsledky na turnajích je neslučitelné.

#26 Vložil: Lech | (04.02.2014, 17:39 )

Není ono to nakonec tak, že go dosáhne na nějaké kýžené dotace, jen když bude mít dostatečnou hráčskou základnu? 🙂

#27 Vložil: Vlada | (04.02.2014, 18:09 )

Členskou základnu!
Je to jedna z více potřebných podmínek.

A i kdyby to bylo tak, že by široká základna stačila pro dotace a ty by se všechny použily pro špičku ( nic z toho neplatí ), tak bych ten stav jistě neformuloval Janiným výrokem “normální hráči živí špičku”.

#28 Vložil: tymak | (04.02.2014, 18:25 )

Větší členská základna je určitě prospěšná, ale taky by bylo důležité, aby se go trošku dostalo do širšího veřejného povědomí, protože tím, jak je go na rozdíl třeba od šachů v našich poměrech velmi exotická a nepůvodní hra, stále o ní ví jen velmi málo lidí a pak je shánění hráčů a sponzorů pochopitelně obtížnější. Třeba bych si dokázal představit, že by se v budoucnu dalo víc turnajů lepit k dalším sportovním akcím (podobne jako pardubice, nebo deskohraní) aby byly prostě víc vidět. Protože co mně osobně přijde jako největší bolest je, že o velkých turnajích, které by měly sloužit jako naše výkladní skřín se širší veřejnost prakticky nemá šanci dozvědět a kolikrát ani goistická veřejnost nemá šanci zjistit, co se tam na místě vlastne děje (tím ted mířím hlavne na zahraniční turnaje – české jsou v tomhle ohledu zlaté). Kazdopádne o tehle tématech se urcite povede dlouhá diskuze v Blansku, tak se bude na co těšit 🙂

#29 Vložil: cung-fou | (04.02.2014, 21:49 )

Nebudu se zapojovat do sáhodlouhých výkladů, ale myslím si, že blíže pravdě je Jana. Což ovšem není lákavá představa, když si vezmu, že zvýšit členskou základnu se nedaří už asi 20 let. Asi pro to není potenciál.

Ovšem z tohoto pohledu je zase na druhou stranu, že go dokáže s touto malou základnou jakžetakž živit alespoň nějaké špičkové hráče. Takže všechna čest těm, co pro to pracují.

#30 Vložil: gkg | (05.02.2014, 05:47 )

Ja vim, ze to sem nepatri a ze sem pohodlny, ale mohl by vzniknout formular, ktery clovek vyplni, pak zaplati 100ku kreditkou nebo paypalem a bude clenem? 🙂

#31 Vložil: Vlada | (05.02.2014, 08:25 )

Jsem pro.
Jsou tu ale nejake “pravni” komplikace. Nas hospodar Martin ti odpovi.

#32 Vložil: Vlada | (05.02.2014, 08:31 )

tymak: Zcela souhlasím. To je největší bolest našeho go. Nejsme schopní ani Go Barona nebo Korean Ambassador Cup dostat do tisku nebo jakéhokoli média. Katastrofa. A to jsme měli v Praze specialistku – poradkyni pro tento úkol 😉

#33 Vložil: makov | (05.02.2014, 11:37 )

to gkg: dobrý nápad, zapracujeme na tom. paypal určitě, formulář určitě, kreditka – bude záležet na podmínkách banky.

#34 Vložil: gkg | (05.02.2014, 15:16 )

Martin: super, diky!

#35 Vložil: David | (05.02.2014, 19:51 )

Udělal jsem vlastní(neoficiální) pokus o počítání Gobanligy klubů:
gobanliga.site88.net
a jednotlivců:
gobanliga.site88.net/jednotlivci.htm

Chyby mi prosím napište jako komentáře k tomuhle článku, rád je opravím.