Bartošovice (15.-22.8.) – Go kemp & eGoban Cup 2010

Korejské profesionálky

Fotogalerie: Vendelín, Mangus

Výsledky: eGoban Cup, eGoban Team Cup

Průběžné výsledky China Tours Gobanligy 2010 (stáhnout *.xls)

Cesta do Orlických hor, kde se nachází chata Rampušák (dějiště letošního soustředění), byla celkem nezáživná, avšak díky Antonovi docela rychlá. Na místě už je několik goistů, ostatní se pomalu sjíždí. Korejky jsem zatím nepotkal, ale určitě tu někde pobíhají. V půl sedmé nás čeká zahajovací večeře a poté volný program. První ostré školení začíná zítra dopoledne. Bohužel hned po příjezdu jsme zjistili, že hříšťátko na fotbal vypadá mnohem hůř než loni a místo branek se tam pasou ovce. Sportovní vyžití tedy bude asi dosti chabé…

(Poslední aktualizace 24. 8., 21:16)


Pondělí 16. 8.

Můj včerejší noční program se nesl v duchu Bangu a vodní dýmčičky s pravým “Dolanským listím”. Bohužel úroveň zdejších hráčů Bangu je tak žalostná, že jsem celou dobu s láskou vzpomínal na Nitrama, Scurge a další solidní plejery. Ostatní se taktéž věnovali hrám, zahlédl jsem Porto Rico, několik novinek a samozřejmě se směle mastilo go. Strava se oproti loňsku nijak výrazně nezměnila, takže celkem spokojenost.

Dnes ráno odstartoval go program. Hráči jsou rozdělení do pěti skupin, tři nejlepší učí korejské profesionálky, zbylé dvě početně větší skupiny mají na starost čeští školitelé Ondřej Šilt 6-dan a Jan Šimara 5-dan. U nás se hrála simultánka a poté nám “senseika Lee” partie rozebrala. Bohužel je tady dost výrazná komplikace, jelikož neumí moc dobře anglicky (spíš vůbec), tudíž jsou komentáře hrozně ochuzené. Kromě toho i my se v cizím jazyce docela utápíme, nastávají tak občas trapné momenty. Naštěstí za ní promlouvá síla v go, takže je to docela v pohodě.

Úterý 17. 8.

Včerejší večer nestojí moc za komentář, hrál se poker a jiné hry. Pár jedinců se pokoušelo zdolat věčného soupeře – alkohol, leč opět spíše prohrávali na celé čáře.

Dnes je volný den a hraje se eGoban Team Cup. Vzhledem k nedostatku danových hráčů (Korejky se přidaly až dodatečně) byl povolen start i dvoučlenným týmům. Zapojilo se tedy celkem 8 týmů, z toho 6 kompletních (tým Parečci byl však postižený absentujícím Šiltem). Pro umístění byl rozhodující vzájemný zápas a poté celkové skóre, přičemž výhra byla za 2 body, remíza za 1, prohra za 0. Konečné pořadí:

1. AA (Yoon Ji Hee, P. Kouba, Poslušný) – 10 bodů 12:3
2. Kachna Team (Šimara, Kachyňa, Diviš) – 6 bodů 9:6
3. Pokoj č. 10 ( – , Berkman, Brinda) – 6 bodů 6:8
4. PIMS (Lee, Chechel, Junek) – 6 bodů 7:8
5. Frýmostrava (Sun, Kijonka, Vyžinová) – 4 body 7:8
6. GK F-M (Kostka, Zubalík, Chládková) – 4 body 9:6
7. Párečci (Šilt, Paar, Piegl) – 2 body 5:9
8. Želva ( – , Pavelka, Kubitová) – 2 body 3:10

Turnaj byl dosti namáhavý, jelikož se hrálo prakticky bez pauzy celý den. Po večeři jsem si dal jednu hru Porto Rica, poté jsem protrpěl ostudný výkon Sparty v Lize mistrů, abych se nakonec vrátil k opovrhovanému Bangu a “prostřílel se” až k druhé hodině ranní. Úroveň hry se sice moc nezlepšila, ale aspoň byla zábava.

Středa 18. 8.

Vstávání bylo celkem kruté, takže jsem na lekci dorazil s lehčím zpožděním. Áčko tentokrát školily dvě Korejky (doteď jsem nepochopil proč), komentovala se moje partie z mistrovství s Honzou Horou a následně jsme probrali několik joseki, u kterých byl hlavním tématem rušič schodů. Obojí bylo velmi poučné… Počasí je už druhý den hnusné, navíc se zhoršilo i připojení na internet. Nyní vyčkáváme na oběd a příjezd Vládi Daňka.

Čtvrtek 19. 8.

Včerejší odpoledne jsme hráli simultánku a následně rozebírali partie. Vláďa se k nám zlehka zapojil a podstatně lekce oživil. Večer byl jako vždy ve znamení her, navíc se uspořádal Rengo & Team mač mezi trojicí profesionálek a našimi nejlepšími třemi hráči. Česko z těchto soubojů nevyšlo moc dobře, pouze Vláďa vydřel v týmech výhru na čas (hrálo se na 12 minut bez byoyomi), jinak by asi prohrál. K ránu se pak dokonce tančilo R’n’B, ale u toho jsem už bohužel (možná naštěstí) nebyl.

Dnes dopoledne jsme měli asi nejveselejší lekci. Korejky dělají výrazné pokroky v angličtině, přesto stálé dochází ke komickým situacím v překladu. Každopádně jsme stihli probrat hodně variant ve fuseki a projet i nějaké ty joseki. O jídlu jsem během týdne psát moc nechtěl, abych nekopíroval jeden nejmenovaný úspěšný blog. Situace mě ale nutí a musím pozměnit své úvodní konstatování, že se tady strava oproti loňsku nezměnila. Opak je pravdou, výrazně se zhoršila. Kuchařům by se podle mého názoru měli udělovat nějaké licence, aby směli vařit v restauracích. Ten zdejší by ji pak v žádném případě nemohl dostat, jelikož dělá svému “kuchařskému cechu” spíše ostudu.

Pátek 20. 8.

Posledních pár dnů nám počasí zrovna nepřálo, i tak jsme se rozhodli hrát fotbal. No, fotbal asi není to pravé slovo vzhledem k nepříznivému terénu, který zdejší středisko nabízí. Přes mnohé pády na kluzkém a nerovném povrchu jsme si to docela užili. Dnes se udělalo krásně, čehož určitě využijeme k posezení venku na zahrádce. Školení probíhá stále ve stejném duchu. Korejky nám ukazují, jak je go jednoduché a my se usvědčujeme v tom, jak jsme slabí. Na jednu stranu je to hodně přínosné, na druhou hrozně demoralizující. Zítra nás čeká turnaj, kde můžeme prodat nabyté vědomosti. Pokud však nastoupí profičky, v A skupině jsme odsouzeni k souboji o bramborovou medaili.

Sobota 21. 8.

Dnešek je ve znamení eGoban Cupu. Dopoledne se hrají předkola ve skupinách B a C. V Áčku hraje pouze 5 hráčů, tudíž předkolo započne až po obědě. Finále všech skupin bude v neděli dopoledne.

0. kolo/Semifinále Finále Vítěz skupiny A
Jan Šimara 5d Kruml Vladimír Daněk 5d
Ondřej Kruml 4d
Vladimír Daněk 5d Daněk
Ivan Kostka 4d Kostka
Bronislav Snídal 2d
0. kolo/Čtvrtfinále Semifinále Finále Vítěz skupiny B
Petr Kouba 3k Berkman Berkman Tadeáš Berkman 5k
Tadeáš Berkman 5k Berkman
Alžběta Kadlecová 9k
Michal Zubalík 4k Zubalík Zubalík
Václav Kijonka 6k
Anton Chechel 4k Chechel
Ondřej Jurásek 7k
Ondřej Kachyňa 3k Kachyňa Kachyňa
Zdeněk Kouba 5k Kouba
Jindřich Dvořáček 7k
Jaroslav Bajko 4k Bajko Bajko
Antonín Pavelka 7k
Miroslav Mocek 7k Mocek
Jiří Tobiáš 9k
0. kolo/Čtvrtfinále Semifinále Finále Vítěz skupiny C
Radim Janoš 11k Janoš Janoš Michal Piegl 13k
Renata Zelinová 13k
Jan Brinda 12k Brinda
Mikoláš Dvořáček 15k Dvořáček
Nikol Vyzinová 18k
Tereza Chládková 12k Piegl Piegl
Michal Piegl 13k Piegl
Josefa Kubitová 16k
Jan Poslušný 14k Poslušný
Martin Junek 15k Junek
Zuzana Sajvaldová 20k

Souboje o 3 místo:

  • Šimara – Kostka (A)
  • Zubalík – Bajko (B)
  • Brinda – Poslušný (C)

Neděle 22. 8.

Celkovým vítězem 4. ročníku eGoban Cupu se stal Vladimír Daněk. Skupinu B vyhrál Tadeáš Berkman z Ústí nad Labem, ve skupině C slavil úspěch Michal Piegl z Lovosic. Oproti předchozím dnům jsme se mohli o víkendu těšit z krásného počasí. Někteří toho využili ke koupání v bazénku, jiní se spokojili s hraním svých partií venku na sluníčku. Poslední večer byl asi nejnáročnější ze všech. Nejprve jsem se vyčerpal při podivném “Kvartet-hokejbalu”, abych se následně dorazil u baru a temné diskotéky, kde vládl DJ Pecen. Na pogování při písních Daniela Landy Korejky asi hned tak nezapomenou…

Suma sumárum bylo letošní soustředění fajn. Od detailních příprav Miloše Podpěry, až po samotné vedení Martinem Kovaříkem nemělo vážnější problém. Z mého pohledu byla zklamáním pouze slabá účast a místní strava. Osobně sním skoro vše, když mám hlad. Pro milé hosty z Koreje to ale muselo být neskutečné utrpení. Když jsem viděl, jak tam místo hlavních jídel zobaly chleba, hranolky a chipsy, bylo mi jich vážně líto. Za ty “parodie” na míchaná vejce, španělského ptáčka, guláše atp. by pán v kuchyni (záměrně neříkám kuchař) zasloužil zmrskat. O recyklacích jídla, které vyvrcholily přesolenou polévkou raději taktně pomlčím…

Příští rok nás čeká změna místa. Jsem tedy zvědavý, jak nás přivítá jiný kraj. Soustředění však nikdy nebylo o jídle, takže ať už nás budou krmit čímkoliv, těším se na to, protože s goistama je vždycky sranda!

Z Bartošovic psal Hidoshito
Tabulky vytvořil Tadeáš Berkman
Fotografie Václav Kijonka

Vložil: | 15.08.2010 | Kategorie: Reportáž

Komentář(e): 79

#1 Vložil: brona | (15.08.2010, 18:06 )

tak aspoň bahenní fotbal s ovcema, vás roznesou na kopytech 🙂 Pokračujte v reportáži a prosím dodržujte hlavní princip dnešních bulvárních médií, čím více drbů, pikantností a hnusu tím lépe!

#2 Vložil: Lukan | (16.08.2010, 14:23 )

Hidoshito: Malá oprava, chata se jmenuje “U Rampušáka” ne “Rampušák” :D. Chata “Rampušák” je tuším někde 3km odtamtud přímo v Bartošovicích. 😉

#3 Vložil: Lapin | (16.08.2010, 19:01 )

Co fotky Korejek? Budou? 🙂

#4 Vložil: scurge | (18.08.2010, 11:59 )

Diky za zpravy Pu!
tohle je uplny dream team 🙂 2. Kachna Team (Šimara, Kachyňa, Diviš) – 6 bodů 9:6
Premyslim, ze bych prijel o vikendu s Ominatorem 🙂

#5 Vložil: Lukan | (18.08.2010, 14:08 )

Taky díky za zprávy :), já přemýšlím, že bych přijel v sobotu na den, ale nevim jestli je to po 15-ti hodinové cestě a 6-ti hodinovém jetlagu dobrý nápad. 🙂

#6 Vložil: Miloš | (18.08.2010, 15:30 )

na seriozním blogu z go kempu se vždy a každý den uvádí info o snídani. silně postrádám!

#7 Vložil: Dexihno | (18.08.2010, 15:42 )

Může se někdo zeptat, zda tam mají Koubičové alespoň jeden z nich telefon? Psal jsem oběma sms a nic :O Díky za odpověď 🙂

#8 Vložil: Tonda | (18.08.2010, 17:11 )

Miloš: 😀
Dexihno: Je tam fakt špatný signál, možná jim to nepřišlo…

#9 Vložil: Miloš | (18.08.2010, 18:13 )

@Dexihno: no pokud vím, tak je tam jen t-mobil:
1) v pravém rohu u okna na terasu
2) na kopci nad chatou

ale zato je tam wifi, která funguje lépe než loni

#10 Vložil: Dexihno | (18.08.2010, 18:35 )

Děkuju oběma 🙂 Já nepotřeboval vědět, kde je tam signál, ale tak třeba na příští rok 😀 Díky

#11 Vložil: Hidoshito | (18.08.2010, 23:28 )

Pokud máte velký zájem o zpravodajství ohledně snídání a stravování vůbec, můžu založit speciální blog Experience Go Camp 2010. 😛

Lapin: Jejich společná fotka byla pořízena snad už v pondělí, ale Véna mi ji doposud nedodal. :/

#12 Vložil: Buddha | (19.08.2010, 11:11 )

Nechysta se nekdo dojet o vikendu z Prg?

#13 Vložil: Miloš | (19.08.2010, 12:11 )

jedu dneska, 16:30 z Dejvic

#14 Vložil: Manocska | (19.08.2010, 13:14 )

Vymena majitele vedla k velkemu zhorseni v porovnani s minulym rokem. A to jak po strance spolecenskeho vyziti
(fotbalove hriste opanovali berani, pingpongovy stul zmizel, kulecnik zniceny- absolutne nepouzitelny) tak zejmena po strance stravovani.
Jestli jsme si to minuly rok pochvalovali, tak letos to opet spadlo to zumpy ala slavny penzion u Reka!
Zrat kazde rano na snidani stejny chleba (bohuzel stale stejneho data vyroby) mi prijde trapne.
Kam se podelo lonske ovoce, musli, cerstve rohliky?
Nevim, jak se na to divaji ostatni (to urcite rozhodne kde bude camp v pristich letech) ale radsi si priplatim 500-1000kc za pobyt a uziju si to, nez takovou chatu,kde jenom tahaji z lidi penize, vsechno je znicene a do niceho sami neinvestuji a jeste setri i na usmudlanych 50korunach na jidle a predkladaji nam takove slichty viz knedliky ulemtane v omacce, smradlave “maso” atd….

(Prispevek byl redakcne upraven)

#15 Vložil: waltheri | (19.08.2010, 17:59 )

chtěl by jet někdo v pátek na egobana z prahy?

#16 Vložil: Hidoshito | (21.08.2010, 09:30 )

Pokud vypadnu v předkole a pojede net, udělám přenos na KGS. Semifinále by mělo začít v 15:30, finále zítra v 9:00.

#17 Vložil: Kachnak | (23.08.2010, 00:04 )

Já nevím jak ostatní, ale mě přišla strava oproti loňsku lepší. Snídaně byli sice v duchu recyklace, ale narozdíl od loňska se nestalo, že bych dostal jako hlavní jídlo 40g masa ke knedlíkům s omáčkou. Z celkových 14 jídel mě přišlo tristní jen rizoto, takové ty podivné masové závitky a dnešní ,pravděpodobně ve friťáku vykoupaný, řízek. Oproti loňsku bych navíc vyzdvihnul zlepšení obsluhy.

#18 Vložil: scurge | (23.08.2010, 08:16 )

Ja nevim jak vam, ale mi se tam ty 3 dny opravdu libilo. Jidlo mi chutnalo, servirky byly sympaticke, korejky bezvadne. Zmizeni pingpongoveho stolu je skoda, ale novy bazen to jasne vykompenzoval.

#19 Vložil: Hidoshito | (23.08.2010, 09:50 )

Kachnak: Myslíš že ty 3 kousíčky masa, které jsme měli v těch podivných guláších měly více jak 40g? 😛 Řízek a “české rizoto” bylo ok v porovnání s ostatním…

Scurge: Tak u tebe mě hodnocení jídla nijak nepřekvapuje, když jsem viděl tvé stravování v O2 aréně. 😛

Ale mám trochu obavy o vaše maminky… Pokud jste byli spokojeni s těmito pokrmy, tak se v kuchyni opravdu moc snažit nemusí.

#20 Vložil: brona | (23.08.2010, 10:35 )

Půlčo ty si fakt blázen. Za 3 dny stravování tam jsem byl veskrze spokojený a to až velmi. Snídaně mohly být lepší, ovšem nebyl to takový horor jak jsem čekal z vašich skrovných předčasných referencí.
Vařit na chtě najednou pro 50 lidí je něco jiného než vaření tvoje doma, kdy na to máš celý den a v tvojem případě jsi stejně líný si někdy udělat i jen ty špagety. Porovnej si stravu U Rampušáka a v jiných chatách, na kterých jsi byl i třeba díky soustředění v go. Polička – horší, Bečov u MR před 2 roky, hrůza, Veverský Bit. – no comment, Šumava podle mě taky horší. I když už tam jsem říkal, aby si lidi uvědomili, že nemůžou prostě čekat restauraci na horské chatě. To si pak mají zajít do hotelu a platit jiné částky, když mají tak vytříbené chuťové buňky jako ty. A ty se přece považuješ za velkého odborníka na jídlo. Každý rok slyším to samé, furt si jen stěžuješ. tentokrát to fakt není oprávněné. Podle mého názoru, to tady byl takový ten příjemný průměr.

#21 Vložil: tomason | (23.08.2010, 10:54 )

Hidoshito, s těmi maminkami opatrně :-). Je fakt, že naše maminka věří tomu, že kdo nesní půl kila mrkve denně nedožije rána, ale jinak se jí musím zastat, vaří dost dobře. To jen scurge je takový skromný …

#22 Vložil: mamutik | (23.08.2010, 10:57 )

Tomasone, pod to se podepisuji – o mrkvi nic nevím 😉 ale jinak jsi mi ta další dvě prohlášení ukradl z pusy …

#23 Vložil: head | (23.08.2010, 10:59 )

To jídlo v zásadě nebylo špatné. Bylo to ale všechno hodně přesolené. No možná to byl i záměr provozovatele, po slaných jídlech prý lidé více pijí. No a pak bohužel ten chleba k snídani. Ten mě většinou tížil v žaludku jak kámen ještě půl dne.

#24 Vložil: brona | (23.08.2010, 11:11 )

head: Na horských chatách se jídla většinou slaná dělají, právě i z toho důvodu, který jsi uvedl.

#25 Vložil: Hidoshito | (23.08.2010, 11:19 )

Broněc, co mi to tady podsouváš? Jak souvisí lenost udělat si doma špagety (když si zrovna u mě na návštěvě) s tím pánem, který je zaměstnán jako kuchař U Rampušáka???
Je to moje osobní hodnocení, na které mám právo. Ohodnoť si to jak chceš, ale nemusíš se do mě navážet. Já jsem tam byl na rozdíl od tebe celý týden a to jídlo bylo horší než např. v menze, kde mi normálně chutnávalo a většina lidí si naopak stěžovala. Nejlépe se to dá porovnat s loňským rokem, kdy to bylo na stejném místě (za stejnou cenu) naprosto pohodové, tak nevím, proč bych to letos nemohl kritizovat, když se to opravdu výrazně zhoršilo? O hrůzné stravě na jiných kempech není potřeba diskutovat…

Že to má Kachna v hlavě pomotané, to se ví už dávno, zvláště když ho očarují mladé servírky, kterým by snědl z ruky jakoukoliv kejdu. 😛

#26 Vložil: brona | (23.08.2010, 11:35 )

Podsouvám ti to, že co já vím, tak všechno kritizuješ a přitom si neuvědomuješ jakou úroveň můžeš očekávat. Loni jsem nebyl – tedy srovnávat nemůžu. Ale co jsem letos zažil, tak bylo jídlo v pořádku. Nevím, co si představuješ, že dostaneš za takovou cenu. Zkus najít jinou chatu, kde vaří tak, aby ti to vyhovovalo, prosím.

#27 Vložil: Hidoshito | (23.08.2010, 12:01 )

brona: Čteš vůbec někdy, co tady píšu? Tentokrát to bylo až na úplném konci, takže si možná hrůzou z předcházejícího politování Korejek nedočetl do konce: “…Soustředění však nikdy nebylo o jídle, takže ať už nás budou krmit čímkoliv, těším se na to, protože s goistama je vždycky sranda!”
Nevidím důvod, proč bych měl hledat jinou chatu zrovna já.

A dokud budu přesvědčený o tom, že ze stejných surovin, které se mi dostanou na talíř, lze udělat mnohem lepší jídlo, než je mi podáváno, budu kritizovat i nadále, protože vaření a následná konzumace je moje hobby.

#28 Vložil: Laman | (23.08.2010, 12:12 )

je pravda, že některé polévky byly značně přesolené, což je kvalita nezávislá na ceně, a snídaně oproti loňsku trochu zchudly, ale jinak jsem byl s jídlem docela spokojený (asi taky nejsem moc náročný, jako scurge)

celkově ale skvělá akce, už se těším na další rok.

mimochodem, nestálo by za úvahu hrát příště eGoban cup o den dřív, aby nám mohl někdo okomentovat partie? rozebírání partií odehraných během lekcí pro výukové účely stačí, ale na turnaji jsem si zahrál partie, co by mě skutečně zajímaly. ačkoli chápu i umístění úplně na konci, jako vrchol celého kempu

#29 Vložil: Hidoshito | (23.08.2010, 12:23 )

Laman: Online komentování partií bylo v plánu (především pak finále), ale Korejky byly nějaké unavené (že by tou stravou? 😛 ), tak už jsme je neotravovali a nechali je rozebírat partie individuálně, kdo si o to řekne. Ale ty ses stejně prokousal až k vítězství, takže by si z toho rozboru nic neměl. 😉 Příště můžeme být důslednější v tom, aby se kvalifikace odehrála už v pátek večer, pavouk v sobotu a neděle byla volná na komentování za účasti finalistů.
Přece jenom je větší šance, že někdo další přijede na turnaj o víkendu, než v pracovní dny.

#30 Vložil: Manocska | (23.08.2010, 17:52 )

To se mi snad zda, nedokazu pochopit jak nekomu mohlo letos chutnat?!
Kuchar- 7olety dedek ,co solil lopatou, pritom neumi udelat ani gulas…2/3 jidel s knedlikem ulemtanym v omacce.
Jidla vsechna desna, ale v pameti mi uviznul ptacek s ryzi..neco tak nechutneho jsem v zivote nemel : mega slana ryze, maso s parkem,cibuli a omacka byla z vody a laku z okurek.

Vzhledem k tomu, ze goisticka uroven soustredeni je katastrofalni a udelala se z toho vyhradne spolecenska akce povazuju jidlo za velice dulezite. Sportovni vyziti a jidlo…go slo uz daaaavno stranou.
Zlobte se na me nebo ne (me je to koneckoncu stejne jedno) ale mit na soustredeni ZDARMA 3korejske profesionalky a mit v nejsilnejsi danove skupiny 2-3 hrace je ostuda a ostatni skupiny nebyli o moc lepsi… co na to vedeni, cim si to vysvetlujete ? Lepsi,atraktivnejsi lektory uz nepritahneme a presto priznejme to – ucast velice slaba.

#31 Vložil: Manocska | (23.08.2010, 17:54 )

aj ta shoda podmetu s prisudkem, sorry 🙂

#32 Vložil: Dudu | (23.08.2010, 18:20 )

Ale i přes tu stravu, bych řekl, že se to velmi vyvedlo. A o servírkách ani nemluvím. Ty by mohli být i příště.

#33 Vložil: vendelin | (23.08.2010, 20:02 )

Moment! To byl guláš? To nebyla rajská s knedlíkem?

Jinak mě osobně na ty páry výjimek (přesolené, přemaštěné) chutnalo, ať to bylo cokoli (v Olomouci jsme si dali zajímavou pizzu).

#34 Vložil: vendelin | (23.08.2010, 20:25 )

Ale určitě všichni doufáme, že ne servírky ale Korejky, přijedou zase další rok.

#35 Vložil: vendelin | (23.08.2010, 20:35 )

Manocska: Kde je ta “brzda” co snižuje počet účastníků? Pokulhává nevědomost o soustředění, nedostatečná progresivita v přímé komunikaci, samotná atraktivita účastnických prostorů?

Jinak pokud to pomůže nepřítomným, Korejky očarovali snad celý prostor. Po jízdě domů jsem byl opravdu přesvědčený, že se vydám do pár týdnů do Koreje na buďto pěšky, nebo na kole :-).

PS: Už jsem se trochu profackoval 🙂

#36 Vložil: makov | (23.08.2010, 21:08 )

přátelé, dle vašich poznámek vidím, že příští soustředění bude ve vybraném hotelu, kde ovšem plná týdenní penze s ubytováním bude asi o podstatně víc, než částka kolem 3000 (400 na den a lůžko). osobně s tím nemám problém. a jistě i nový výbor přivítá vaše konkrétní nápady a místa, kde další soustředění uskutečnit, aby strava byla vybraná, bylo jí hodně, kde budete moci pařit dle libosti aniž byste obtěžovali ostatní a alkohol bude za velkonákupní ceny. omlouvám se za ironii v hlase.
ad korejky a účast: problém byl, že první informaci, že korejci plánují vyslat tři profesionálky na náš kemp, jsem dostal cca 9/7, a její definitivní potvrzení od korejců, že skutečně přijedou přišlo až 21/7. v té době se s propagací a účastí moc dělat nedá.

#37 Vložil: vendelin | (23.08.2010, 21:21 )

…takže měli štěstí ti, kteří jsou stálí účastníci, a kteří se zrovna tento rok chystali a vydali… 🙂

Jinak samo nemá cenu srovnávat jídlo individuální, kdy si objednám za i více než dvojnásobek ceny kuchtěné s láskou, a jídlo kuchtěné sériovo-paralelně 🙂 Tady už překypuje vřavá polívka… Připomíná mi to bezduché šlapání po mravencích na chodníku 🙂

#38 Vložil: Miloš | (23.08.2010, 22:24 )

@Manocska:
* jídlo nehodnotím, byl jsem tam dva dny a z toho jsem jednu snídani zaspal.
* s druhým odstavcem jen souhlasím, s tím že fakt nevím, proč bylo tak málo lidí.

* zatím mne napadlo jediné: zvolený obchodní model základních služeb, tj. nejlevnějš možné ubytování pod střechou s plnou penzí (tzv. low cost) neoslovil dostatek hráčů a naopak odradil hráče, kteří by neměli problém si připlatit na normální ubytování a stravování.
* neboli přeložím: přátelé, zvolíte-li mne, bude se zdražovat!
* chci aby soustředění/go kemp se dostalo vyšší společenskou i goovou úroveň a přestalo být jen volejbalovou či fotbalovou pařicí akcičkou – neustále klesající počet účastníků, přes nejrůznější snahy o zkvalitnění ukazuje, že změna je nutná – už jen z ekonomických důvodů – letošní ztráta způsobená nedostatkem účastníků činí 15 000 Kč.

###############
ještě ke stravě minulé ale i budoucí: z vlastní zkušenosti (každoročně strávím po nejrůznějších penzionech 20-30 dní) bych podotknul, že předplacená strava typu polo nebo plná penze NIKDY nedosahuje kvality jídel z běžného jídelního lístku v tomtéž podniku

#39 Vložil: Hidoshito | (24.08.2010, 00:25 )

Přátelé, soustředění mělo někdy nějakou “goistickou úroveň”? Zažil jsem docela dost kempů a ať už učil Catalin, Korejky či kdokoliv z Čechů, vždycky šlo o společensko-pařící akci, přičemž go bylo někde na třetí až čtvrté koleji. Co taky chcete za týden školení stihnout. Odehraje se pár simultánek, okomentují se každému 2 partie, ukáže se par joseki a nějaké tsumego. Kdybych chtěl pořádně studovat go, tak nepojedu na týden někam do hor, ale zavřu se v pokoji s knížkami a internetem a budu makat od rána do večera.

Jedinou změnu vidím v tom, že místo Mafie se hraje trapňoučký Bang a hraní na kytaru u ohně vystřídala reprodukovaná hudba. 🙂 Fotbal a další sporty se provozují nepřetržitě od Mostkovic, kde jsem byl na svém prvním soustředění a trochu mi uniká, co je na tom špatného?

Jo a taky jsem byl párkrát na turnaji ve Svatoškách, kde se to rozpadá před očima a nevím čím to, ale ta předplacená strava/plná penze (za podobné ceny) tam bývá velmi chutná. Zlobte se na mě nebo ne, jak hezky napsal Medvěd 😉 , ale pořád si myslím, že kvalita není jenom o penězích, ale je především o dobře vykonané práci. V tomto konkrétním případě mám na mysli kuchařinu, ne polorozpadlé chatky/dobytčáky. 😀

#40 Vložil: Vlada | (24.08.2010, 07:38 )

Ahoj, musím opravit mladší hráče, soustředění určitě mělo původně vysokou goistickou úroveň. Začalo v roce 1993, zvali jsme pouze 10 nejsilnějších hráčů a ti přijeli všichni. Přinejhorším chyběli 2, ti se omluvili a cítili se provinile.
Taky se mi vůbec nelíbí současný stav, podle mě je potřeba oddělit soustředění reprezentace od společensko-chlastacího go kempu.

#41 Vložil: Hidoshito | (24.08.2010, 09:02 )

Vlada: Tak tenhle model ale moc dlouho asi nevydržel… Pamatuji si taky soustředění v Trnavě (Trnávce?) u Zlína, kde bylo celkem asi 10 lidí, ale nejsilnější tam byl myslím Zbyněk a Martina, zbytek kyu. Paradoxně na něj vzpomínám rád, protože jsem se tam toho hodně naučil a i ten negoový program byl moc fajn.

Kdysi býval docela prestižní turnaj týmů, na který se kluby snažily postavit co nejsilnější družstva (nejlépe tři dany na třech deskách) a tak nějak se to hezky propojilo. To ale nadobro skončilo soustředěním v Bítýšce, kde byly tak příšerné podmínky, že jsme s Kubou odjeli ještě dříve, než týmy vůbec začaly… Pak se možná ještě párkrát hrálo, ale celkově to upadlo. Dnes má problém i “hybrid team turnaj”, kde stačí pouze jeden danový hráč a na klubové příslušnosti nezáleží a stejně je problém sestavit alespoň 5 družstev. 🙁

Stejně se mi ale nechce věřit, že by v dobách, kdy vládla Plzeň (Emmer, Koranda, Dachové ad.), nemělo soustředění společensko-chlastací ráz. Go, ať už turnaje či jiné akce, mělo tento nádech vždy. Takže můžete dělat změny sebevětší a stejně to bude víceméně obdobné. Doba se každopádně změnila hodně a lidi se věnují jiným věcem více než go, soustředí se víc na práci a studium (kariéru), mají další koníčky atd. České go určitě prožívá jakousi krizi, ale ta určitě nezapočala špatným stravováním na kempech, což tuhle diskusi nenápadně odstartovalo.

Počkejme chvíli, až nám doroste mládež (Tichý, Koubové, Kachyňa, Babická, Berkman ad.) a zase budeme mít pravidelně 10 danových hráčů na kempech. Možná bychom se měli zaměřit spíše tímto směrem a dělat soustředění především pro ně! Ztracená generace danů své šance už promarnila…

#42 Vložil: vendelin | (24.08.2010, 11:46 )

Osobně jsem s tímto kempem nadmíru spokojen. Přestal jsem kouřit (to je ještě uvidí), vypil jsem více nealko piva než normálního, potkal jsem další úžasné lidi a více seznámil s méně známými, a z výuk jsem si snad taky něco odnesl 🙂

#43 Vložil: Vlada | (24.08.2010, 12:35 )

Vendelín: Já ti věřím, v těchto ohledech jsem si taky nestěžoval a myslím, že go kemp se líbil většině účastníků.
Kritizuji postupný vývoj v minulých letech, kdy se soustředění měnilo v go kemp a přestalo být atraktivní pro silné hráče. To vyvrcholilo letošní absurdní situací, kdy 3 korejské profesionálky nemají koho učit.

#44 Vložil: saimon | (24.08.2010, 12:42 )

Hidoshito: “… Kdybych chtěl pořádně studovat go, tak nepojedu na týden někam do hor, ale zavřu se v pokoji s knížkami a internetem a budu makat od rána do večera.”

Pod toto se klidne podepisu svou krvi.

#45 Vložil: Miloš | (24.08.2010, 13:05 )

Vláďo, představme si (v tuto chvíli finančně poněkud hypotetickou) situaci. Máme peníze na pozvání silného školitele, pozveme 10 našich nejlepších, budou mít vše hrazené.
Kvízová otázka: Kolik jich skutečně přijede?

Trošku zde vidím korelaci s MR. Pokud se zrovna nehraje o nějaký macatý postup typu WMSG, tak v posledních letech běžně hrají pátí až sedmí náhradníci… Čímž bych dal za pravdu Půlčovi o nastupující částečné generační výměně danů.

@Saimon & @Hidoshito: opravdu si myslíte, že samostudium je vše?

#46 Vložil: saimon | (24.08.2010, 14:05 )

Milos: Ne, je to zaklad, ja se (stale, bohuzel) pokladam za zacatecnika – ucit se od profiku nebo silnych hracu jak hrat za penize, kdyz neumim spocitat easy tsumego, coz mohu cvicit zadarmo.. Volba je jasna.

Vlada: Uplne se mi nezda, ze dotovane soustredeni se soucasnym rozpoctovym prijmem je dobry napad..

#47 Vložil: Pixer | (24.08.2010, 14:06 )

Saimo a Pulcik :
Samostudium je fajn, ale nemuze se rovnat studiu s mnohem silnejsim hracem. Vlastni chyby, jenz byste sami hledali roky vam muzou ukazat behem par sekund a taky ukazat proc je to spatne, to je snad nejdulezitejsi co vubec muze byt. Jasne, tsumego muzem delat doma, ale jinak je neocenitelne mit velmi silneho ucitele. U saimona bych jeho zaslepenost jeste pochopil, ale pulcik je snad dost silny na to aby tohle vedel.

#48 Vložil: saimon | (24.08.2010, 14:44 )

Nebyl jsi to ty, Piso, kdo rikal ze pocitani je nejdulezitejsi? 🙂

#49 Vložil: mamutik | (24.08.2010, 14:55 )

Vláďa přeci neříkal nic o tom, že by mělo těch hypotetických deset nejlepších hráčů něco dotovaného, nebo to tak bylo myšleno? Mám pocit, že to tenkrát byla otázka cti a tak se všichni třásli na to, aby tam mohli jet …
Jinak co se týče samostudia, tak o tom bohužel skoro nic nevím, ale jsem pevně přesvědčená, že je to základ úspěchu. Týden je podle mě málo skoro na cokoli, žádné divy se za tak krátkou dobu s člověkem a jeho silou neudějou. Na druhou stranu to může být jedinečná šance nechat do sebe nahustit co nejvíce moudrostí od silných hráčů, jak říká Písa.

#50 Vložil: Miloš | (24.08.2010, 15:00 )

@mamutík: Samozřejmě, že neříkal – v době, o které mluví, byly dotace maximálně na školitele (domnívám se). Já to záměrně přetáh, aby vyzněla absurdnost té dnešní situace.
A teď mi dochází, že vlastně ani tentokrát nepřijeli ti, kteří to měli dotované, až zadarmo…

#51 Vložil: Vlada | (24.08.2010, 15:26 )

Miloši, peníze jistě nejsou ten hlavní problém ( a sám jsi k tomu došel – poslední větou ).
Ale pro vaši informovanost – v prvních letech bylo soustředění skoro zdarma, rozpočet ČAGo na roky 94 a 95 byl okolo 400 tisíc, to stačilo na dotování hodně akcí.

#52 Vložil: Hidoshito | (24.08.2010, 15:38 )

Pixer: Jasně že to vím, ale takovéhle učitele potřebujeme mít k dispozici celý rok a ne jeden týden v roce, jinak to bude vždy vyznívat jako společenská událost.

Kdo se chce z danových hráčů zlepšovat, má teď ideální možnost vyrazit do Budapešti a studovat tam pod dohledem Korejců několik měsíců (pokud není naplněná maximální kapacita).

Model, kdy se bude dělat kemp především pro mladé nadějné hráče (ne děti!), bude podle mě mnohem přínosnější, než prosit na kolenou danové hráče, aby se uráčili přijet. No a těch pár nejsilnějších (jako letos Medvěd a Písa) si bude moct vydělat nějakou tu kačku školením. Ostatní, kteří se nebudou chtít “tvrdě” školit v pravidelných blocích, mohou přijet jen jako turisté na “společenskou událost”. Zaplatí akorát nějaký poplatek ČAGu za užívání materiálu k volnému hrání a jinak si můžou dělat, co chtějí. Chodit po horách, sportovat, hrát go a večer se bavit s celou go společností.

No a pokud byste dany ještě nechtěli zatracovat jako já, pak ať se udělá nějaké Special VIP školení pro českou špičku s pozvaným profíkem (třeba od středy do neděle, bez turnaje).

#53 Vložil: Pixer | (24.08.2010, 16:02 )

saimon: samozrejme ze muj nazor je, ze propocet je zaklad, na tom mas makat cely rok, ale jak zahrat nejlepe fuseki, jak dal pokracovat ve stredni hre atd. se muzes ucit z knizek a nebo mnohonasobne rychleji od mnohem silnejsiho ucitele, vim ze tyden je dost malo, ale i presto si myslim ze to clevku muze podstatne otevrit nove obzory, ja jsem s korejkama sehral cca 20 patrtii a myslim ze mi to urcite neco dalo, a urcite bych se to jen tak nedozvedel z prehravani profi partii, protoze tam nejsou ukazane chybne tahy ktere bych hral ja s vysvetlenim proc jsou spatne

pulca: cely rok je lepsi, ale kdyz to nejde, tak tyden lepsi nez nic

#54 Vložil: vendelin | (24.08.2010, 16:20 )

Pokud to není problém zaneprázdněnosti nebo lenivosti, je to spíše sociální problém, někteří se nechtějí bavit jen tak z někým, někteří jsou něčím/někým znechucení, nebo nechtějí jet sami, a tak prostě nepřijedou – nastane řetězový efekt – když nejede tenhle, nepojedu ani já a různě…

Taky nemůžeme čekat, že každý bude intenzivně hrát a jezdit po turnajích celý život, prostě mění se všechno a všude, nemusíme pořád nad vším brečet…

#55 Vložil: vendelin | (24.08.2010, 16:27 )

Že někdo nepřijel není chyba organizátorů ale (asi) smůla nepřítomných 🙂 Já byl díky nim šťastný v C skupině :-p Tak příště taky nejezděte 😉

#56 Vložil: Hidoshito | (24.08.2010, 16:56 )

Vendelin: To je sice moc fajn, že se ti letos na kempu líbilo, ale pokud je ztráta 15 tisíc, jak psal Miloš, tak plakat bohužel musíme. A hlavně taky přemýšlet, co do příště změnit.

#57 Vložil: Miloš | (24.08.2010, 17:19 )

Po posledním přepočtu už jsme se sice dostali do oblasti záporných “jen” jednociferných tisíců. Potřebu změny konceptu vidím už od jara, když jsem průběžně sledoval “raketové” obsazování aktuálně skončené akce 🙁

#58 Vložil: Beta | (25.08.2010, 10:35 )

Ahoj, za méně nadějnou mládež prohlašuju, že soustředění bylo super (až na ty přesolené polívky, fuj), a že bylo určitě přínosem i po stránce goistické – i kdybych nakrásně všechno zapomněla, co mi bylo řečeno (jakože nezapomenu), tak aspoň motivačně :-). Možná by pro českou špičku bylo přínosnější udělat si soustředění sami pro sebe, ale pak bychom my ostatní přišli o příležitost všechny poznat, změřit síly, pochytit správný přístup k řešení tsumego, nechat si rozebrat partie, pořádně se rozehrát a snažit se, abychom další rok byli v silnější skupině. Ačkoli, jestli se výrazně zdraží, tak pro mě asi žádný další rok nebude, už tak je to na hraně 🙁

#59 Vložil: brona | (25.08.2010, 11:08 )

beta: uklidnil bych tě, že žádné drastické zdražení nebude. Vzhledem k tomu, kolik bylo letos lidí, tak po zdražení by jich přijelo ještě míň. 🙂

Pokud současnou situaci vidíte jako problém , tak je to správně. Pokud to vidíte jako krizi, tak ne. Nejedná se o žádnou krizi danových hráčů. Danoví hráči, kteří se o go zajímají a hrají ho, stále ještě existují :). Jen prostě v současné době řeší negoistické záležitosti. U mě se jedná především o peníze, rozebírat to tu samozřejmě nebudu.

Řešení je jen jedno. A to lepší komunikace. Proč nepřijeli danoví hráči? mají zájem spíše o “go-kemp” nebo o seriózní soustředění? Kdo z pracujících by si vzal dovolenou a jaká cena by byla přijatelná pro studenty? jací učitelé mají smysl? A co strava? 🙂

#60 Vložil: Hidoshito | (25.08.2010, 11:55 )

Myslím si, že zdražování není jediná cesta k lepší kvalitě. Jestli je to hlavní Milošův program, se kterým jde do voleb, tak by to možná měl ještě přehodnotit, pokud chce uspět. 😉 Spíš bych se zamýšlel nad změnou modelu go kempu, který už jsem naznačil v jednom z předcházejících komentářů a stejně tak by se měl asi změnit přístup k výběru místa.

Jde mi o to, aby si člověk mohl vybrat z pestré nabídky služeb. Od ubytování, přes stravu, až po samotný program. Např. nehledat místo pro kemp někde na konci civilizace, jako tomu bylo v posledních letech, kde se pak zákonitě musíme smířit s hromadným stravováním a modlit se, abychom nevychytali nějakého lempla v kuchyni s pokřivenými chuťovými buňkami. Do nejbližší samoobsluhy je to většinou kus cesty autem a střediska nabízejí akorát několik pochutin s vysokohorskou přirážkou.

Chtělo by to najít nějaké místo jako byly letos Žlutice (MR). Žádné velké město (spíš vesnička), příroda a sportoviště v dosahu, 2-3 restaurace v okolí, přičemž v té hlavní je na výběr z několika hotovkových/minutkových menu (možno objednat i celotýdenní stravu – plnou penzi – jako doposud). Poblíž samoobsluha pro ty, kteří se nechtějí stravovat výhradně po hospodách. No a ubytování od stanů, přes chatky (občas jsou i s vlastní kuchyní), až po 3 hvězdičkový penzión.

Je mi jasné, že takové místo se bude hledat velice obtížně, ale pokud by se to podařilo, pak by si našel každý to svoje a mohla by zavládnout spokojenost na všech úrovních.

#61 Vložil: vendelin | (25.08.2010, 12:36 )

Hidoshito: To by se mi líbilo, určitě by spousta lidí požadovalo taky turistickou atraktivitu…

#62 Vložil: brona | (25.08.2010, 13:16 )

Hidoshito: Nezapomeň na vodotrysk s whiskey 🙂

Ještě k tomu musíš najít školící prostory. Aspoň 3.

#63 Vložil: Miloš | (25.08.2010, 13:36 )

No prima, já tušil, že se to někam konstruktivně rozjede 🙂 Ročně pořádám víkendové až týdenní akce pro 3-4 skupiny kolem 40-60 po různých místech Česka. Dovolím se tedy podělit o něco zkušeností.

Především k té ceně. Doba dotovaných soustředění je prozatím nenávratně pryč. Znamená to že se kemp musí ufinacovat sám. Cena se skládá ze dvou složek:

1) pobyt – dáno nějakou skupinovou slevou z běžné ceny za ubytování + stravování. Cena dost obvykle koreluje s kvalitou ale i s lokalitou. Další zkušeností je, že úroveň stravování obvykle kopíruje úroveň bydlení. Převedeno do čísel za den bydlení s plnou penzí 3x denně:
300 = socialistický objekt+nežratelný blivajz
400 = částečná/symbolická rekonstrukce + stravovací loterie
500 = solidní bydlení (mnohým zde by již připadalo luxusní), vcelku slušné stravování českého hospodského standardu.
Pokud to nebudeme dělat v kempu ve vlastních stanech a ešusech, tak s výše uvedenými čísly příliš nehneme.

2) školení: zde je již možností volby více.
Především si uvědomme, že školitele je nutno ubytovat, nakrmit a zaplatit za školení. Aniž bych to chtěl dále pitvat – aktuální honorář za jejich práci je kompromis mezi chtěným a možným. Součet nákladů na školitele (plus případné další náklady, detaily zatím neřeším) musí být zaplacen poplatkem za školení. Neboli, na začátku si řeknu: náklady na X školitelů jsou Y a když očekávám Z lidí pak mi vychází poplatek P. No a když mi přijede lidí >Z, pak něco ještě zbude a když méně, tak je mínus zaplácnutý z hubeného rozpočtu ČAGo.
Co se dá s tímto poplatkem dělat:
1) ušetřit na platu školitelů, jistě nám radostně a z lásky k naší milované hře budou školit zadarmo. V lepším případě si pak i rádi připlatí na pobyt…
2) domluvit méně školitelů: když tu byl před 2 roky poprvé Csaba, vyprávěl mi, jak pro maďarský go kemp školil 50 lidí (čili všechny) v jedné skupině a to vše za €30 /den. Berete? Určitě to vyjde levněji.

#64 Vložil: Miloš | (25.08.2010, 13:43 )

@Hidoshito: zdražování samozřejmě není jediná cesta ke kvalitě, tím méně můj hlavní “volební program”. Nicméně “low cost” jáma, kterou si kopeme je hluboká. A rozhodně tudy nevede cesta k rozvoji a společenské prestiži. A tedy ke sponzorům.
A zvolen být samozřejmě nemusím :D, přehodnocovat nic nebudu.

#65 Vložil: Miloš | (25.08.2010, 14:14 )

@Broňa: Souhlasím, zdražení opravdu nemusí být. Prostě nebude nic.

#66 Vložil: Hidoshito | (25.08.2010, 16:01 )

Miloš: Mě pořád není jasné, proč se musí spojovat žrádlo s ubytováním? Opravdu to nikde nenabízejí zvlášť?

Ať se každý stravuje individuálně jako na turnajích. Majitele přece nevytrhne to, jestli se mu bude na plné penzi stravovat 20 lidí nebo 40. Nejvíc ho těší, když mu každý večer sedí u baru většina účastníků. Kromě toho se mohou (individuálně) bohatší cpát steakama a lososama, chudší/vegetariáni smažákama a sójou, holky nějakými lepšími saláty atd. 🙂 Tržby bude mít určitě větší než z těch maglajzů za 50 nebo kolik to vychází.

Jestli to nejde, pak asi nadále budeme muset pokračovat v loterii, jak píšeš, nebo zdražit a doufat, že to neodradí ten zbytek, který ještě jezdí. Osobně jsem totiž neslyšel o nikom, že by nejel na letošní soustředění kvůli strachu z jídla. Buď v tom hráli roli chybějící peníze, práce/studium, nebo jiná akce.

#67 Vložil: Miloš | (25.08.2010, 16:13 )

Nabízejí. Ale ono to má smysl, alespoň částečně z provozních důvodů.
Snídani asi nemá smysl rozebírat, ta je navíc většinou opravdu povinná.
Oběd – opravdu si myslíš že se stihne objednat, roznést a sníst 40-50 porcí za hoďku? A když bude část objednaná, část ne… to je taky maglajz. Stihne se to třeba za dvě, a pak budou řeči, jak to tý hospě trvalo.
Jediný prostor proto vidím s večeří – tam by to asi šlo domluvit. To už je jedno, jak dlouho to trvá. Nejspíš bychom museli vymyslet nějaké poukázky, aby se rozlišili ti, co to maj předplacené. ale je to řešitelné.

Ještě k tvému předcházeícímu “ideálnímu místu” – různé typy ubytování a stravování nabízejí větší rekreační střediska rozhozená různě po Česku. Ale ta jsou většinou už tak velká, že tam určitě nebudeme sami.

#68 Vložil: Hidoshito | (25.08.2010, 16:44 )

Tak na oběd je pauza 3 hodiny, to by asi nebyl ten hlavní problém… A taky jsem kalkuloval s dalšími možnostmi stravování v přilehlém okolí. Pokud to ale nejde oddělit úplně (stravu a ubytování), tak asi nemá cenu odbíhat z diskuse na slepou kolej.

No a pak ještě zbývá probrat variantu, kdy nejsme sami, což se už párkrát přihodilo, ať chtěně, nebo nechtě. V zásadě to asi není úplně špatné, když je zajištěn klid na školení a turnaje, ale velké ALE zůstává. 🙂

#69 Vložil: Miloš | (25.08.2010, 19:12 )

Ještě k těm cenám a lokaci. Z logiky věci vyplývá, že je přirozeně levnější bydlet někde, kde není sezona. Což jsou v našem případě automaticky hory. Hlavní sezona je tam v zimě, a na to je i dimenzovaná ubytovací kapacita, tudíž v létě rádi povolí s cenou. Oproti zimě někdy i o 30%. Čím dál od Prahy, tím levněji.

#70 Vložil: Hidoshito | (26.08.2010, 20:18 )

Přidána fotogalerie od Tondy.

#71 Vložil: Anton Chechel | (26.08.2010, 22:22 )

No tak to jsem se naucil zase pekna ceska slovicka… 🙂 “nežratelný blivajz” – to je uzasne! 🙂

Nevim jak vy a ja jsem byl na Kempu poprve a docela se mi to libilo. Co se tyka stravy – snim skoro vsechno a vy jste vsechni rozmazleny nadhernou Ceskou kuchyni a nemate s cim to srovnat. Jak jsem byl v ukrajinske armade (ktera stravu zdedila z rude) tak reknu vam ze jidlo na Kempu bylo vyborne a obsluha byla bozi! A slanejsi polevku jsem si pridaval rad protoze to byla skvela s pivem. Vyuka byla super ale souhlasim s Vlad’ou ze korejky nejsou pro muji uroven. Jinak priroda, okoli a les se mi natolik zalibil ze tento vikend tam jedu zase s manzelkou a kamaradami na houby. 🙂

#72 Vložil: vendelin | (27.08.2010, 00:20 )

Anton: To je konečně názor! 🙂 Kdyby byli tak pozitivně naladěni všichni, nemuselo by se nic řešit…

#73 Vložil: Dudu | (27.08.2010, 08:36 )

Já musím taky souhlasit s Antonem.Všichni jsou tady strašne moc rozmazlení na skvělý jídla.Ten týden kdy holt nebudou steaky tak se přežije.Taky byli jídla co mi zde nechutnaly, ale to už tak bývá. Takže já bych tolik neřešil tu stravu. Ovšem to ubytování bylo trochu horší. Ráno když někdo prošel po schodech tak se to rozlíhalo v celým pokoji. Ale jinak jsem tam byl velice spokojený a klidně bych si to příští rok znovu zopakoval.

#74 Vložil: tomason | (27.08.2010, 08:40 )

Myslím, že Antonův návrh je dokonalý: všichni, kdo budou příští rok chtít jet na kemp, se musí nejprve na tři měsíce přihlásit na vojnu (a nemusí být ani ukrajinská, nakrájenou vepřovou kůži i se štětinami s knedlíkem nám servírovali i v Prostějově). A pak tu budeme číst jen samé nadšené příspěvky :-).

#75 Vložil: brona | (27.08.2010, 09:39 )

Anton, tomason: haha, pěkně 🙂
co takhle příště zkusit domluvit kemp ve vojenském výcvikovém prostoru, včetně kuchyně a jiných pěkných povinností (taková rozcvička po ránu pro některé otrlé chlastmany, kteří pak ráno spí u partie)

#76 Vložil: Lukan | (27.08.2010, 10:12 )

brona: tím pádem už ale občas přestanu mít každé ráno na turnaji “5 hendikepů”… 😀

#77 Vložil: Dudu | (27.08.2010, 11:15 )

Lukan: Aspoň se budeš víc snažit 😉

#78 Vložil: vendelin | (27.08.2010, 23:12 )

No a co takhle udělat dotazník jako průzkum? Jestli někdo zhotoví otázky, nebude problém z toho vytvořit elektronický formulář, který bude mít šanci každý před/po akci vyplnit…

Takové dotazníky by už možná mohly být pravidelné.

#79 Vložil: Miloš | (28.08.2010, 09:28 )

@vendelin: příjemnou zábavu při počtení 🙂 svého druhu průzkumem je i tato diskuze. vytřiď si názory, které obsahují nějaká data. a následně i tato data. dostaneš ukázku toho, co tě čeká…. hlavní potíž hrozí v tom, že významná část názorů se neprotne s ekonomickou realitou