ME týmů 2010/2011 – 1. kolo

Některé z 30 týmů své zápasy v šampionátu již rozehrály, Česko vstupuje do turnaje jako většina až dnes. V souboji proti Holandsku se nejprve představí ve dvě odpoledne česká jednička, další reprezentanti rozehrají své duely v osm večer. Partie se odehrají na IGS v pokoji EuropeanTeamChamp, kde je lze taktéž sledovat.

  • 1. Rob van Zeijst 7-dan (vanzeijst) vs. Ondřej Šilt 6-dan (manocska) *.sgf
  • 2. Jan Hora 6-dan (JanHora) vs. Gilles van Eeden 6-dan (vaneeden) *.sgf
  • 3. Geert Groenen 6-dan (GGroenen) vs. Vladimír Daněk 5-dan (Veedee) *.sgf
  • 4. Jan Šimara 5-dan (flashback) vs. Frank Janssen 6-dan (janssensei) *.sgf

Další výsledky A ligy:
Rusko – Maďarsko 3:1, Ukrajina – Srbsko 2:2, Rumunsko – Francie 4:0, Německo – Finsko 3:1

Tabulka A ligy po prvním kole:

ROM RUS GER NLD SRB UKR ČR FIN HUN FRA body
(zápasy)
body
(jednotlivci)
Rumunsko * 4:0 2 4
Rusko * 3:1 2 3
Německo * 3:1 2 3
Nizozemsko * 2:2 1 2
Srbsko * 2:2 1 2
Ukrajina 2:2 * 1 2
Česko 2:2 * 1 2
Finsko 1:3 * 0 1
Maďarsko * 1:3 0 1
Francie 0:4 * 0 0

(hvězdičkou * jsou označeny zápasy druhého kola, které se bude hrát 14. prosince)

Vložil: | 23.11.2010 | Kategorie: Reportáž

Komentář(e): 53

#1 Vložil: Manocska | (23.11.2010, 14:13 )

Pojdme chlapci, mame sice mlady tym ale vede nas zkuseny kapitan:) Prece neprohrajeme s tymem ktery ma na 4 deskach vek skoro 200let !

#2 Vložil: Hidoshito | (23.11.2010, 15:44 )

Mají sice jen asi 167 let, ale jinak souhlas. 😉

#3 Vložil: Lukan | (23.11.2010, 16:22 )

Good luck :), vecer budem mimochodem promitat na velkem platne u nas v salonku 🙂

#4 Vložil: kono | (23.11.2010, 17:18 )

🙂 řekl bych že je to poslední ročník:
Sledovanost naší první partie z české strany: celý český tým, a 3 přihlížející.
Z holandské strany: jeden člen holandského týmu.

#5 Vložil: Manocska | (23.11.2010, 18:45 )

Tak jsem hned v 1.partii zpusobil komplikace.
Herni pozice nebyla dobra,nicmene jsem vstoupil do byoyomi a po 34sekundach prohral, neb nebylo nastaveno spravne byoyomi.(souperi zbyvala 1minuta)
Hlavni manazer – Svycar Lorenzo zklamal.
Zkontroloval nastaveni byoyomi-zrejme nedostatecne+nedokazl vyresit problem a tak sel muj souper Zeijst radsi spat s tim, ze chce regulerni vyhru 🙂
Je ted na ceskem kapitanovi,jestli podame protest.
Nejlepsi by samozrejme bylo,kdyby zbyli chlapci vyhrali 3:0 a nebylo by co resit 🙂

#6 Vložil: Vlada | (23.11.2010, 19:53 )

Podal jsem protest.
Jen opravuji, Zeist pry nechtel vyhru (rekl Lorenz), vyhru prosazoval (pro me zcela prekvapive) jejich kapitan vanEeden.

#7 Vložil: Hidoshito | (23.11.2010, 21:27 )

4. deska na poslední chvíli změněna…

#8 Vložil: Pixer | (23.11.2010, 23:14 )

Janssen rikal, ze Kuin prej nemuze hrat pres internet, ze prej nejak spatne vidi monitor nebo co, ale od priste mu to bude jeho slecna prehravat na real goban, to uz je nam ale jedno 🙂

#9 Vložil: Manocska | (23.11.2010, 23:24 )

To jsou strasni kaspari 😀

Pisa smaznul Jansena velice prijemnym zpusobem.
Vlada opravdu bojoval jako lev, je to spravny kapitan skvele obraceni pozice a vyhra.
Hezi bohuzel viteznou partii neudrzel kvuli brutalni casove tisni v zaveru.
Takze kvalita na nasi strane, cas na strane Holandanu ? 😀
Celkem 2:2

#10 Vložil: Tonda | (23.11.2010, 23:34 )

Jo, dobře vystiženo 😀

#11 Vložil: cung-fou | (23.11.2010, 23:35 )

Manocska: Jojo, na těch třech deskách, co jsem viděl jste měli vyhrát vše. Zvlášť Písova výhra byla lahůdka. Ale všude Holanďani vedli na čas, tak je asi logické, že nějaká ta ztráta přijít musela. Jestli tahle forma vydrží, tak by nás semifinále nemělo minout.

#12 Vložil: cung-fou | (23.11.2010, 23:36 )

Manocska: A ty už jsi prohrál definitivně?

#13 Vložil: Manocska | (23.11.2010, 23:39 )

Tak ja jsem pripraven zabojovat,nicmene ocekavam ze partie se uz neobnovi neb se pise v pravidlech,ze pokud hraci odehraji 6 tahu v partii se spatnou barvu kamenu nebo spatnym nastavenim casu, partie se pocita.
Vstoupil jsem o do “byoyomi o minutu driv nez Zeijst…

#14 Vložil: cung-fou | (23.11.2010, 23:42 )

A že je to špatně nastavené, se dá nějak zjistit? Jestli jo, tak to asi neuhádáme.

Taky jsem ještě mrknul na soupisky a možná jsem to s tím jasným postupem do semifinále trochu přepískl, když vidím ty soupeře. Ale aspoň budou dobrý hry.

#15 Vložil: Manocska | (23.11.2010, 23:46 )

To jsi urcite prepiskl 🙂
V kazdem pripade nastaveni casu kontroloval manazer turnaje svycar Lorenzo,ktery potvrdil Zeijstovi spravnost nastaveni pred tim nez jsme zacli hrat.
Podle me je nejvetsi mamlas prave on.
Ikdyz dost dobre nechaopu, proc mi Zeijst nenapsal jsem unaveny , v Japonsku je 1 rano jdu spat a misto toho se v tichosti vytratil z IGS.

#16 Vložil: cung-fou | (23.11.2010, 23:50 )

Tak to se hádejte.

Zeist byl asi tak unavený, že už toho nebyl schopen. 🙂

#17 Vložil: Pixer | (23.11.2010, 23:50 )

Pokud to kontroloval manazer turnaje pred zahajenim partie, tak to musi byt jasna anulace, resp. remiza :).

#18 Vložil: Pixer | (23.11.2010, 23:52 )

btw ma nekdo zaznamy partii? tu heziho jsem vubec nestihl (kdyz clovek hraje tak zrejme nemuze sledovat dalsi partie, minimalne me to neslo) ja jsem si svoji radsi ulozil, bo na IGS neni nic jiste 🙂

#19 Vložil: Hezi | (24.11.2010, 00:05 )

sorry chlapi, pekne jsem to zazdil, a zrovna proti tem protivnym holandanum .. Partii kdyztak rano poslu.

#20 Vložil: Manocska | (24.11.2010, 00:11 )

Skoda, meli jsme si zastrilet jako Real Madrid v Amsterdamu… 4:0 😀

#21 Vložil: Kachnak | (24.11.2010, 00:35 )

Parádní gočec, už se těším na další kolo…

#22 Vložil: Hidoshito | (24.11.2010, 01:33 )

Souhlas s Kachnou, moc pěkně se to sledovalo! Škoda jen toho serveru, na KGS by to bylo tisíckrát lepší..

Trochu je mi teď líto, že jsem prorokoval Heziho zaváhání. 🙁 Jinak to měla být jasná výhra bez ohledu na trable z první desky. Tu anulaci (či remízu) asi neprotlačíme…

Nevadí, máme sílu porazit Rusy i Rumuny, takže tenhle mač můžeme v klidu hodit za hlavu.

#23 Vložil: mamutik | (24.11.2010, 01:45 )

No proboha, jestli nastavení v Medvědově partii (přestože před začátkem samotné hry) kontroloval samotný hlavní rozhodčí, tak nemůžou Holanďani říct ani popel, to snad ne! Pokud by tato trapná záležitost neskončila příznivě pro naší stranu, jsem připravená z toho na povel vyvolat skandál …

#24 Vložil: kono | (24.11.2010, 07:50 )

Mám tři sgf, kromě Vláďovy partie, ta by mě vážnš zajímala, protože od začátku to vypadalo vážně zoufale.
Jinak mě vážně pobavilo jak v píšově partii soupeř zaútočil na slabou skupinku a v podstatě ji v gote oživil.

#25 Vložil: Vlada | (24.11.2010, 08:47 )

kono: Jeětě že si nemusím od tebe nechávat komentovat partie.
Moje partie byla v pohodě, přesně typ co potřebuju.
Jinak ji mám uloženou, ale jak z ní udělám sgf na mý starý Pandě, to nevím.

#26 Vložil: Hidoshito | (24.11.2010, 09:32 )

Mám partii jenom od Medvěda a Vládi (vystaveno), zbylé dvě skončily nečekaně dřív, takže jsem nestihl uložit… Vlastně k Písově partii jsem se přes “skvělé” IGS za celou dobu vůbec nedostal, naštěstí jsem to viděl u Miloše. 🙂

#27 Vložil: Hidoshito | (24.11.2010, 10:06 )

Díky Konovi doplněny i dvě chybějící…

#28 Vložil: kono | (24.11.2010, 10:13 )

>Jinak ji mám uloženou, ale jak z ní udělám sgf na mý starý Pandě, to nevím.

“My Panda” na http://www.pandanet.co.jp/English/ snad ještě funguje: každý by tam měl nalézt sgf svých partií.

#29 Vložil: scurge | (24.11.2010, 10:20 )

Pisova partie: impressive.

#30 Vložil: Ales | (24.11.2010, 11:32 )

Jako clen odvolaci komise mam na stole Vladuv protest. 🙂 Stejne tak ho ma na stole Frank Janssen (treti clen komise je opravdu nestranny), zrejme se predem pocitalo, ze v zapase CZ-NL vzniknou problemy. 🙂 Mel bych prosbu: Mame nejakeho odbornika na IGS, ktery by mi vysvetlil, jak to tam funguje, zejmena s nastavenim casu, kontrolou toho, jak je nastaven apod.?

#31 Vložil: Hezi | (24.11.2010, 12:31 )

to je sranda, a kdo je ten treti clen, nejaky Svycar? Podle prispevku by mohl poradit Kono nebo Lech, zda se mi ..

#32 Vložil: Ales | (24.11.2010, 13:21 )

Tretim je Viktor Bogdanov.

#33 Vložil: Lech | (24.11.2010, 14:39 )

Nemám teď možnost si to vyzkoušet, ale je to zhruba takhle: Vyberu si protihráče a vyplním dialogové okno, které obsahuje parametry kanadského byoyomi. Poté co je odešlu, vyskočí to okno vyzvanému a ten případně podmínky (a tím partii) akceptuje. V průběhu hry není informace o nastavení času vidět přímo, je k dispozici na jedno nakliknutí na záložku vpravo nahoře.

Hlavní rozdíl je v tom, že na IGS neexistuje vývěska- seznam hráčů, kteří nabízejí hru.

Bude-li pro argumentaci třeba, můžu to večer dopřesnit, poslat Alešovi screenshot ap. To vyzývací okénko například není zrovna vizuálně přehledné.

#34 Vložil: Ales | (24.11.2010, 15:56 )

Lech: Docela bych uvital, kdybys mi poslal ten screenshot, na nemz je videt, jak je nastaveno bjojomi (pri odsouhlaseni partie). Z toho by se dalo soudit, nakolik je to prehledne pro cloveka na IGS noveho. Adresa: cieply(zavinac)goweb.cz. Diky.

#35 Vložil: kono | (24.11.2010, 17:42 )

Pozor, pro igs existuje několik klientů, já znám Panda-egg a Panda glGo, a je jich ještě víc. Záleží jaký byl použit.
Vývěska na igs přece existuje, člověk si může hráče filtrovat, buď “available” nebo “all”. Jinak hráči mají na seznamu příznaky – “not open for playing”, “open for playing”, “looking for game” (rozdíl mezi dvěma posledními je zřejmě v míře chtivosti).
Když někoho vyzveš ke hře, nastavíš podmínky v dialogovém okně, a ty mu pošleš. Soupeř hru buď odmítne, nebo přijme, nebo podmínky změní a pošle protinávrh zpět.
(Jinak kapitán hraje na igs dost, taky by mohl možná něco poradit)

#36 Vložil: kono | (24.11.2010, 17:51 )

A heště něco: ve svých match settings si můžete nastavit rozpětí podmínek (základního času a bjojomi), které akceptujete. Pokud to uděláte, nelze vám poslat nabídku mimo toto rozpětí.
Tj. pokud jeden účastník turnaje nastavil podmínky špatně (tak, že turnajový čas se do podmínek nevešel), a jeho soupeř ho vyzýval, nemohl ve výzvě podmínky změnit.
Mohl si třeba myslet, že ten čas je přednastavený proto, že je to oficiální čas turnaje.

#37 Vložil: kono | (24.11.2010, 19:36 )

To musím být sám, kdo tu udržuje diskusi…?
Teď koukám že na stránkách turnaje je doporučeno stáhnout tohoto klienta: http://www.pandanet-igs.com/communities/gopanda
Docela legrační je, že je u něj výrazným písmem uvedeno
“It is currently in development, so it might not be completely stable. If you find any bugs, please e-mail them to…”

#38 Vložil: Dudu | (26.11.2010, 22:29 )

Kdy se rozhodne výsledek mezi Ondrou a van Zeijstem???

#39 Vložil: Ales | (29.11.2010, 23:49 )

Dudu: Zrejme behem tohoto tydne.

#40 Vložil: Vlada | (08.12.2010, 10:29 )

Odvolaci komise nasemu protestu vyhovela, partie muze pokracovat. Ondra se ale rozhodl, ze teto moznosti nevyuzije, a vysledek tedy zustane tak jak je.

#41 Vložil: kono | (08.12.2010, 14:24 )

za dezerci bývávala šibenice…

#42 Vložil: Hidoshito | (08.12.2010, 14:30 )

Podle mě je dohrávání nějaké (amatérské) partie po 10 dnech minimálně neregulérní…
Doufám, že do příštích kol nasadí pořadatelé PGETC schopnějšího rozhodčího, aby se už tohle nikdy neopakovalo.

#43 Vložil: saimon | (08.12.2010, 16:00 )

Skoda, ze tohle rozhodnuti trvalo tak dlouho.. Kazdopadne, pokud se pise v pravidlech, ze “pokud hraci odehraji 6 tahu v partii se spatnou barvu kamenu nebo spatnym nastavenim casu, partie se pocita, pak mi prijde tohle rozhodnuti dost absurdni, i presto, ze rozhodci/manazer/poradatel nastaveni “zkontroloval”. GL do dalsich kol!

#44 Vložil: Laman | (08.12.2010, 16:55 )

nevím, proč IGS nenastaví místnost na hraní EGTC obdobně jako místnost na kvalifikaci na MSS – žádné nastavování času, resp. server nastaví čas sám bez ohledu na hráče

#45 Vložil: Hidoshito | (08.12.2010, 16:59 )

Laman: Místnost tam je, ale nikdo ten čas, zdá se, nepřednastavil.

#46 Vložil: Hezi | (09.12.2010, 13:18 )

Kono: a za blbe kecy palecnice, skripec a kozi liz …

#47 Vložil: Ales | (10.12.2010, 00:55 )

Laman: To by slo, akorat barva kamenu ve vsech partiich by byla nahodna, takze jeden tym by treba mel cerne na vsech deskach. 🙂

#48 Vložil: Laman | (10.12.2010, 09:09 )

Ales: zase máš pravdu. nicméně, snad by to zvládli zařídit tak, aby server nastavil čas a respektoval vybranou barvu. a kdyby hráči potom nastavili alespoň nesprávnou barvu, už by to nezpůsobilo takové problémy jako nesprávný čas

byla to jen poznámka na okraj, když jsem viděl, jak jednoduše funguje to MSS

#49 Vložil: Ales | (10.12.2010, 11:40 )

Osobne si taky myslim, ze by to velci guru IGS meli zvladnout. Faktem ovsem je, ze to nezvladli. 😉

Exekutiva EGF byla postavena pred volbu: [prednastavene podminky partie (casy) a v kazde partii nahodna barva kamenu] nebo [kazda partie bude nastavena manualne s tim rizikem, ze obcas dojde k chybe]. Zvolena byla druha moznost.

#50 Vložil: kono | (11.12.2010, 10:14 )

Hezi: 🙂 ty mě nutíš říkat věci na rovinu … tak dobře: jenom jsem zkoušel zlehka sondovat co bylo v pozadí. Uvažoval jsem, jestli se objevují nějaké třenice v týmu a jedná tedy se o útok hvězdy proti kapitánovi, nebo naopak o koordinovaný útok kapitána a hvězdy proti Alešovi a jeho komisi. 🙂 Tak doufám, že mi to teď vysvětlíš.

#51 Vložil: mamutik | (11.12.2010, 15:14 )

kono: ???
(a prosím, na toto neodpovídej)

#52 Vložil: Edhelka | (12.12.2010, 01:16 )

Palečnice je asi málo…

#53 Vložil: Jana_H | (12.12.2010, 23:10 )

Koukala jsem na stránky tohoto skvělého mistrovství 😀 a vypadá to tak, že náš tým by měl ke druhému kolu nastoupit už zítra večer. Soupiska ovšem nikde 🙁