Praha (27.-28. 1. 2007) – GPČR


Šestice nejlepších: zleva Šilt, Jurek, Písařík, Z. Dach, Grosser a Brunner

Než začneme opěvovat letošní velmi zdařený pražský turnaj, zavzpomínejme si trochu. Minulý rok se do Prahy sjelo 80 hráčů, z čehož se kromě celkového vítěze, jímž byl Pak Chang-jin, zúčastnili jen tři další zahraniční hráči. Letos tomu bylo jinak. Tentokrát hráčská listina poskytla pohled na více než sto jmen – na ty v Čechách i v zahraničí velmi známé, i na celou spoustu jmen zcela nových. Z české špičky nestartovali Jan Hora a samotný pořadatel Vláďa Daněk, přesto si však pražské dění nenechalo ujít celkem osmnáct danových hráčů.

Ondra Šilt celým turnajem proplul bez větších potíží a skončil s plným počtem bodů na zlaté příčce. Jako druhý se umístil s výborným výsledkem Martin Jurek, pro kterého je kvůli studiu účast na turnajích spíše svátkem. Přesto se nám však ukázal ve skvělé formě, kdy na něj stačil pouze Ondra. Z tříbodových hráčů se díky pomocným bodům umístil na třetím místě Jan Písařík, který se hned v prvním kole postaral o nečekaný výsledek, když o pět bodů porazil zkušeného Radka Nechanického. To se však nakonec kromě vítěze podařilo i celkově šestému Vítkovi Brunnerovi a Radek tak skončil na velmi nelichotivém osmém místě. Snad se mu bude dařit už jen lépe! Čtvrtý skončil po velice solidním výkonu Zbyněk Dach. Pětici nejlepších pak doplnil Tomáš Grosser, kterému se v poslední době na turnajích opravdu daří a po krůčcích se přibližuje ke čtvrtému danu.

Pochvalu si pěti uhranými body kromě celkového vítěze turnaje zaslouží hráči Radek Haugvic (14.k, Praha), Jan Levý (16., Praha) a Radek Janoš (20.k, Děčín).

Turnaj se tentokrát konal v Kulturním Domě Ládví. Pořadatel a štědrý mecenáš Vláďa Daněk a rozhodčí Aleš Cieplý se postarali o velmi hladký průběh a opět vytvořili skvělé podmínky. Hrálo se ve velkém sále s pódiem, kam se pohodlně vešlo všech sto hráčů. Stejně jako minulý rok se mohli hráči (nyní už za drobný poplatek) občerstvit v malé čajovně Karla Dacha, která nabízela kromě čajů také laskominy všelijakých chutí. Před každým kolem se losovalo o trička a především také o možnost zahrát si na jednom ze dvou stolečkových gobanů. Díky sponzorství firmy RSJ a Vládi Daňka ale tímto rozdávání radosti nekončilo – při vyhlašování si tři další šťastlivci zajásali nad tombolovými dary, z nichž největší radost jistě přinesly dřevěné dózy z dílny samotného pořadatele. Z vysokých odměn se pak mohlo těšit šest nejlepších hráčů a také výherci vedlejších kategorií, tedy nejúspěšnější hráči do 12, 15 a 18 let a také nejúspěšnější žena.

Ani nyní se však turnaj neobešel bez malé skvrnky a to v podobě ukradené peněženky. V sobotu její ztrátu ohlásil nejsilnější ze zahraničních návštěvníků – Kai Meemken. Ostatní účastníci si tak museli po zbytek hraní dávat velký pozor na své věci, což jim jistě nedodávalo pocitu, že je o jejich věci dobře postaráno. Je však jasné, že něco takového, jako hlídání osobních věcí, nemůžeme po pořadatelích chtít, ačkoli by se jistě turnaje velmi zpříjemnily, kdyby se toto nereálné přání jednou vyplnilo, zvláště proto, že to ani zdaleka není poprvé, co se něco podobného přihodilo.

Přesto je však jasné, že se pražský turnaj nadmíru vydařil a můžeme jej zařadit mezi nejkvalitnější turnaje, jaké lze v Čechách i v zahraničí navštívit. A co my víme, třeba si pro nás Vláďa napříště připraví nějakého profesionálního hráče, který bude ochotně a rád všem komentovat partie. Anebo každému z hráčů sežene a zaplatí osobního zapisovatele. Tedy, těšme se na další rok!

Pro dokreslení představy : Fotky

Napsala: Jitka Bártová

Vložil: | 26.01.2007 | Kategorie: Blog

Komentář(e): 43

#1 Vložil: Slávek | (27.01.2007, 13:13 )

To zobrazení se dá přežít, hlavně aby fungovala nějaká informovanost během turnaje.

#2 Vložil: Rety | (28.01.2007, 13:13 )

prosím o nejake vysledky…. plíz..

#3 Vložil: janisska | (28.01.2007, 16:37 )

vyhrál medvěd, druhej kašláček, třetí písa. radek an krásném osmém místě.)

#4 Vložil: Rety | (29.01.2007, 00:04 )

Na gowebu uz jsou vysledky…

#5 Vložil: Hidoshito | (29.01.2007, 09:49 )

Reportaz z turnaje by se zde mela objevit ve vecernich hodinach. Premieru si odbude nase nova reporterka Jitka Bartova.

#6 Vložil: w@ltheri | (29.01.2007, 22:45 )

čekal sem že to bude lepší 😉

… ale na první článek jitky to je dobrý

PS: turnaj byl fakt pěknej – chtělo ho víc chválit 🙂

#7 Vložil: Saimon | (30.01.2007, 01:01 )

Pekna reportaz – jen bych tu ukradenou penezenku nenazval malou skvrnkou,docela me to prekvapilo :(. Jinak to byl, nutno rict, turnaj vskutku luxusni.. Btw nejmenuje se ta spolecnost RSJ Invest?

#8 Vložil: Cung-fou | (30.01.2007, 07:36 )

Já jsem naopak čekal, že to bude horší. Myslím, že Jitka tu reportáž napsala velice dobře. Co se týče janečkovy poznámky o tom, že by měla více chválit, já mám zkušenost, že přílišné opěvování vždy zavání neobjektivitou a sráží úroveň reportáže. Já jsem přesvědčen, že šéfredaktor měl velice šťastnou ruku při výběru nové posily. Jen tak dál!
Jinak turnaj byl velice pěkný, za což je třeba poděkovat již výše zmíněným sponzorům a ta krádež, to je opravdu smutné. Je to zarážející už hlavně z toho hlediska, že to téměř jistě musel být někdo z go komunity či z diváků, kteří jsou však vlastně pouze známí hráčů.

#9 Vložil: bruno | (30.01.2007, 09:19 )

reportáž hezká, konečně má egoban dalšího aktivního reportéra a ne jen další vyhořelé palivo 😛

#10 Vložil: bruno | (30.01.2007, 09:54 )

Jinak turnaj byl fajn (až teda na výsledky, ale co mi vadí na Praze, je to jedna věc se kterou se asi nedá nic dělat. Je to prostě to, že je všechno tak roztahané, spí se daleko, paří se jinde a do nonstopů se chodí taky jinde. V něčem jsou prostě ty malé vesnické turnaje lepčí.

PS: jen taková poznámka k losování. Sem hrubě nespokojen, že jsem byl 3x nalosovaný na vyšší třídu. Ondra Kruml byl zase hrubě nespokojen že byl nalosovaný 3x na nižší třídu. Prostě bordel a dobrá výmluva. :))

#11 Vložil: Cung-fou | (30.01.2007, 10:30 )

Bruno: Asi myslíš na vyšší MacMahon, že?

Když jsem si teď pořádně prohlédl výběr fotek k reportáži, tak jsem z něj získal pocit, že ten turnaj vyhrál Písa. Tak jak to bylo ve skutečnosti?

#12 Vložil: White Dog | (30.01.2007, 10:30 )

K té peněžence: kdoví, jak to bylo. Netvrdím, že ji nikdo neukradl, ale je klidně možné, že ji dotyčný prostě někde vytrousil. Takže mluvit hned o krádeži je poněkud ukvapené. I když krádež je nejpravděpodobnějším vysvětlením.
A k tomu losování na vyšší a nižší třídu – tuším, že podobné připomínky mělo více hráčů, například zástupce jednoho sponzora. A špatně nalosovat zástupce sponzora mi připadá jako přinejmenším nediplomatické 🙂

#13 Vložil: Anonymous | (30.01.2007, 12:03 )

Ahoj,
losování opravdu nebylo dobře. Právě o tom diskutuju s Alšem. Roky se s ním přu o to, jak vypadá správný los (např. já: horní SOS na spodní SOS, on: náhodně). U Gerlachova (výborného) programu lze zvolit hodně parametrů, a Aleš tentokrát tu náhodnost krutě zvýraznil. Pro příště ho zbavuji možnosti nastavovat parametry.
Všem postiženým se opravdu upřímně omlouvám.
Otázka “správného” losování je široká, otevřená a těžká, a zaslouží si samostatnou diskuzi. Na Praze to ale bylo evidentně špatně.
I tak doufám, že se vám turnaj líbil.
Vláďa Daněk

#14 Vložil: Vendelín | (30.01.2007, 12:16 )

Cung-fou: No jo, ale medvěd se fotit skoro nenechá, pořád se někde otáčí (třeba na té první společné fotce – to jsem dokonce na něho volal, ale kdo přeřve Medvěda?? :)). Písa předvedl taky dost dobrý výkon ne? a ještě k tomu se pořád ochomejtal před objektivem 😉

#15 Vložil: janp | (30.01.2007, 12:39 )

Vlaďovi se turnaj bezpochyby povedl ,dle mého subjektivního názoru.Jediná malá čmouha je ,že jsem, prý vyhrál hodiny v tombole a vzápětí o ně přišel 😉

Vendelíne fotka s Písou je pěkná a akční zároveň ,lecos si může člověk při pohledu na ní pomyslet např. ten člověk asi potřebuje silnější brýle ,nebo nechystá se náhodou sežrat kámen ?! :))

#16 Vložil: Cung-fou | (30.01.2007, 12:57 )

Vendelín: Však netvrdím, že všude musí být Medvěd, ale tady je to až legrační. První foto: Písa se nad všechny tyčí uprostřed skupiny oceněných. Ústředním motivem druhé trojice fotek je opět Písa u japonského gobanu na nožičkách a třetí fotka, kde Písovi všichni gratulují vše jen dokresluje.
Jinak Písa jistě podal výborný výkon (stejně jako Martin Jurek) a zdá se, že má smysl pro to, co tisk potřebuje. Rodí se nám nová mediální hvězda. :)))TT Až mě omrzí eGoban a vrhnu se na bulvár, tak bude ideálním objektem.

#17 Vložil: Cung-fou | (30.01.2007, 12:58 )

JanP: Jojo, kdo brzy chodí… 🙂

#18 Vložil: bruno | (30.01.2007, 17:10 )

vláďa daněk: v pohodě, já nechtěl aby to vypadalo jako že jsem totálně pohoršen :))

prostě se to stane, aspoň že jste nebyli jak Němci. 🙂

#19 Vložil: Koneko | (30.01.2007, 21:03 )

pokud mohu přispět svou troškou do mlýna, co se reportáže týče… na první počin je to fajn. líběj se mi části, kde je poznat “ryzí jitka”.), většinu reportáže jsem se ale topila ve spoustě žurnalistických floskulí.) ano, dnes tak vypadá většina novinových textů. ale chceme to tak?.)
taky bych upravila stylisticky neobratný začátek.)

třeba je záměrem, aby nebylo poznat, kdo je autorem textu. potom jsou ale zbytečné podpisy, ne? jako se v novinách používají zkratky jako čtk, používal by egoban třeba “ego”.)

dávám přednost svébytným, autorským věcem.) mým žurnalistickým bohem je baldýnský, například. a mezi goisty jednoznačně vede ondra dlouhý, protože jeho jazyk je vzletný, píše dokonale vypointovaně a… prostě ho hltám.)

ale držím nové redaktorce palce a přeji jí mnoho veselých a zdařilých reportáží.)

#20 Vložil: bruno | (30.01.2007, 23:11 )

koneko: okomentuj nám i ostatní reportéry prosím. Ať to máme všechno dohromady.

#21 Vložil: Cung-fou | (31.01.2007, 08:01 )

Koneko: Jistě máš v mnohém pravdu. Já jsem si naprosto vědom, že i mé či Půlčíkovy reportáže nejsou prosty klišé. Jenže zkus psát pořád o tom samém a být stále neotřelý a sršící nápady. Tady opravdu o žádné “svébytné, autorské věci” nemůže být řeč. Myslím, že by s tím měl problémy i Baldýnský. Např. mě už ty reportáže úplně lezou krkem a nehodlám na jedné strávit více než hodinu, maximálně hodinu a půl. Jediným cílem mi je, aby to lidé hladce přečetli a dověděli se, co se na turnaji stalo (semtam ještě připojím nějaký morální apel, na který stejně všichni z vysoka…). 🙂 A to si myslím, že Jitka splnila. Zaplať Pánbu za ní. Poté, co šéfredaktor zlenivěl, jsem musel psát o turnajích téměř sám (Hidoshito: Odteď nepřebírám doporučenou poštu). 😉
Samozřejmě, že pro toho, kdo v textu hledá, řekněme uměleckou stránku, to může být opravdu náročné čtení, neboť musí neustále hodnotit styl, pointu atd. Ovšem u takovýchto reportáží, u nichž jsou kladeny nároky na rychlost uveřejnění (Bůh odpusť, že někdy to trvá na pováženou dlouho) a reportér přijde unavený z turnaje a ještě veškeré dění ani nevstřebá a musí už psát, prostě není lehké naplnit očekávání.
Já osobně za celou dobu, co píšu pro eGoban mohu mluvit pouze o dvou autorských věcech. A to, když jsme dělali s Radkem Krnov (který šéfredaktor odmítl zařadit do cen eGobanu, i když tam jasně patří) 🙁 a práce na Dějinách go.
Každopádně díky za názor, neboť ten nám jistě pomáhá v sebereflexi. Je důležité dopřát sluchu rozumné kritice a nastavit si zrcadlo (krásná floskule, že?).

#22 Vložil: Hidoshito | (31.01.2007, 11:18 )

Cung-fou: Ja ti dam zlenivel. Prece nemuzu psat o turnajich, na kterych jsem nebyl. A doby, kdy jsem se ucastnil kazdeho turnaje aniz bych tam hral, jsou uz davno pryc. I tak jsem skoro vsude, coz je napovazenou.:(

Jinak s tvou reakci na nasi “prvni kriticku” souhlasim. A za sebe muzu jeste pridat, ze mne neleze krkem jenom psani reportazi, ale obcas i cela prace na eGobanu. Tak abyste nebyli prekvapeni, kdyz zacne sef?redaktor znovu hrat go a tady uz se v zivote neukaze.;)

#23 Vložil: Cung-fou | (31.01.2007, 12:46 )

Hidoshito: To já si jen tak rejpnul. Však vím, že toho máš kolem eGobanu dost. 🙂
Ale začít zase hrát go není až tak špatný nápad.

#24 Vložil: Saimon | (31.01.2007, 13:40 )

Koneko: Obavam se, ze vice floskuli jsi pouzila ty ve svem komentari nez Jitka v reporazi 😛

#25 Vložil: Anonymous | (31.01.2007, 19:33 )

souhlasím s tebou, cung- fou, ze je tezke psat porad o tom samem a turnaje opravdu ve sve podstate stale to same jsou. myslim, ze v reportazich z turnaju jde hlavne o to, aby byly napsany ctive, bylo v nich vse podstatne a k nedockavym ctenarum se dostaly rychle. to se podle meho Jitce(a samozrejme redakci:)) podarilo- gratuluju, Jito:o) na to, aby mel clanek umeleckou hodnotu by bylo potreba mnohem vice casu a navic mi prijde, ze zrovna u egobanu to neni az tak dulezite.
koneko: tech ,,floskuli” si tam mela opravdu hodne na to, ze je kritizujes.
Lenka

#26 Vložil: Koneko | (31.01.2007, 21:26 )

hohooo.)

netušila jsem, že můj příspěvek vyvolá tolik reakcí… výborně.)

především:nehádám se o tom, že jitka je velkou posilou pro egoban a už vůbec ne o tom, že se zhostila svého úkolu úspěšně. jen mě napadlo, že když se tolik lidí vyjádřilo k jejímu článku, tak se očekává, že každý přiloží svůj skromný názor.)

sajmon, lenka: v tomto případě to byl právě onen “autorský záměr”
četli jste dona quijota, ne? .)
když někdo napíše nějakou pěknou reportáž například jen ve slovech o jedné slabice, klidně na ni zareaguji slovy o jedné slabice,)

pokud se od článku očekává jen přehlednost a informativnost, nemohu se samozřejmě hádat,) je pravda, že ondrovo vychvalované veledílo zřejmě nevznikalo tak hekticky jako většina reportáží.

a abych tu nebyla jako anonym… jsem janiška, jen se gmail rozhodl, že mě bude automaticky přihlašovat na egoban, tak mám nové jméno…

#27 Vložil: Anonymous | (31.01.2007, 23:54 )

Pro Koneko!

Od úst mha se dme Ti jen,
za nos však ni Tvůj zrak padl,
a pro Tvou mysl květ by zvadl,
tak do Tmy Tem – už čert Tě vem!

Kočkodav

#28 Vložil: Koneko | (01.02.2007, 15:31 )

kočkodav: to mi připomíná villona.)

ok, omlouvám se za spam, chtěla jsem se jen připojit ke všeobecnému hodnocení… klidně mě smažte,)

#29 Vložil: Šámot | (02.02.2007, 08:54 )

Ahoj.
Mohu-li vyjádřit svůj skromný názor žurnalisty ve výslužbě: Reportáž je výborná. Jen Jitce dávejte psát reportáže častěji, ať se vypíše. Kritici nechť trochu přimhouří oči (zvlášťe ti, od nichž jsme tady nikdy nic nečetli…). Když Jitku posadíte ke gobanu proti Ondrovi Šiltovi, tak také nebudete očekávat, že s ním hned sehraje vyrovnanou partii. Navíc když tu tak pozoruji počínající autorskou senilitu stávajících autorů egobanu, nepochybuji o tom, že se Jitka záhy stane šéfredaktorkou tohoto blogu.
S přáním pěkného víkendu
Šámot

#30 Vložil: Cung-fou | (02.02.2007, 09:29 )

Šámot: A kdo pak bude psát, když bude Jitka šéfredaktorkou? Práce musí být pěkně rozdělená. 🙂

#31 Vložil: Hidoshito | (02.02.2007, 13:35 )

Koukam, ze prijeti Jitky do nasi redakce vyvolalo mnohem vetsi reakce nez treba to, ze Pisa poprve porazil sestku, nebo ze “nehrajici” Martin Jurek urval druhe misto na silne obsazenem turnaji.
Goisticky svet je opravdu zvlastni.:)

#32 Vložil: bruno | (02.02.2007, 18:06 )

hidoshito: výsledky nikoho nezajímají, historie se ptá po okolnostech 🙂 a reportérech 🙂

#33 Vložil: janisska | (02.02.2007, 21:16 )

písovi přece všichni gratulovali už na turnaji,)

turnaj už není aktuální, reportáž ano.)

#34 Vložil: bruno | (02.02.2007, 22:35 )

já jsem Písovi negratuloval, protože já Písovi ruku nikdy nepodám. 🙂

#35 Vložil: Vendelín | (03.02.2007, 10:20 )

Nevím jestli jste to postřehli, ale jako hrušky ze stromu padali z internetu (KGS) čerství hráčí, kteří v Praze hráli vůbec poprvé na turnaji (někteří podruhé) jako 10.kyu. Docela mě to dostalo – konkrétně dva 😀

#36 Vložil: bruno | (03.02.2007, 11:43 )

vendelín: ono je to strašně těžké. Když někdo hraje na KGS a pak přijede na turnaj, tak jakou si má nasadit třídu? Něco už umí, takže 20 asi ne. Ale zase se hraje na KGS rychle, rozhodně jinak než na turnajích, třídy tam neodpovídají. Proto je těžké nasadit si správně třídu.

#37 Vložil: Vendelín | (03.02.2007, 13:45 )

Třídu měli nasazenou dobře, mě dostalo to, že na KGS se dá takhle vytunit 🙂

#38 Vložil: Koneko | (03.02.2007, 14:44 )

vendelin: ty neznáš gootíka, co?.)

#39 Vložil: Anonymous | (03.02.2007, 17:33 )

Prubezne vysledky z Mistrovstvi republiky zaku a junioru viz stranky prazskeho Weiqi salonku.

Hezi

#40 Vložil: bruno | (03.02.2007, 19:27 )

kurafaja, že by Ondřič jel na zlaté vavříny ???

#41 Vložil: Caojaji | (03.02.2007, 19:49 )

Hmm,tak to samozrejme gratulace!
Pozor ale, aby brnenske “valky” nevyuzil Ominator:)

#42 Vložil: Pixer | (03.02.2007, 23:12 )

IoI gratuluju Krumlicovi, ze by konecne vstrebal co ho ucil Silt :).

#43 Vložil: bruno | (04.02.2007, 10:07 )

pixer: tak asi nevstřebal, teď ho ještě klepne lukan a Omino může slavit 🙂