MRŽJ Brno (3.–4.2.) aneb Praha bere vše

Letošní mládežnické mistrovství se konalo na místě zde pro tyto akce tradičním, na ZŠ Arménská. Zúčastnilo se 17 hráčů včetně kompletní české špičky, doprovodný turnaj DGP hrálo 16 dětí. Slabší třídy, které mohly hrát oba turnaje (DGP se mohou zúčastnit hráči do 17k), si mohly resp. musely vybrat. Hrálo se samozřejmě dle Ingových pravidel, 1 hodina + 3x 10 minut (vždy za dva body).

Startovní listina byla dost děravá. Přítomna byla celá naše juniorská špička (Fidrmuc – 4. dan, Prokop – 3. dan, O. Kruml – 1. dan, Podpěra – 1. kyú, Šos – 4. kyú, M. Daněk – 4. kyú), za ní nejsilnější hráč měl 11. kyú. Byl zvolen poměrně nezvyklý turnajový systém: hrál se MacMahon s tím, že topskupina složená s výše jmenovaných měla MM=1, ostatní potom rovný nule. K pravidlům je nutno ještě podotknout, že se hrál sice jeden turnaj, ale rozhodoval o vítězích ve třech kategoriích: do 12, 15 a 18 let. Pro zařazení do kategorie je dle českých pravidel dosažení hraničního věku do konce kalendářního roku. Evropská jsou nastavena jinak, tam je hranice 1. srpen. V praxi je to asi nejvíc vidět na Lukáši Podpěrovi, který shodou okolností slavil ve druhý den turnaje dvanácté narozeniny. Na našem mistrovství je kategorie U12, za měsíc v Zandvoortu ovšem bude hrát v U18. Kategorie do 15 let na MEŽJ neexistuje.
Vzhledem ke složení startovního pole a hracímu systému se daly očekávat různé nezvyklé duely špičkových hráčů proti dvouciferným kyú. V prvním kole to ještě nebylo tak vidět, horní část topskupiny byla nalosována na dolní a favorité zvítězili dle papírových čekávání.

Druhé kolo ale přineslo překvapení. V prvním souboji titánů překvapivě porazil O. Kruml turnajovou jedničku Fidrmuce. Kuriozitou kola byl zápas Podpěra – Dvořáček, kde rozdíl tříd činil 17. Ve třetím kole nejprve počítač nalosoval pár Fidrmuc – Podpěrová s rozdílem 23 tříd!!! Vzhledem k tomu, že Anička měla v předcházejícím kole pauzu, bylo po dohodě přelosováno a vzniklé dvojice byly vcelku rozumné. V dalším souboji špičky porazil Prokop O. Krumla.

Úvodní nedělní kolo ovšem už přelosovat nešlo a tak si Prokop zahrál s Bajkem (22 tříd rozdíl), Fidrmuc s J. Krumlem (19 tříd). O zamíchání pořadí na prvních místech se postaral Podpěra vítězstvím nad O. Krumlem. V posledním kole se konečně sešli dva favorité. V nejdelší partii turnaje zvítězil Prokop nad Fidrmucem vzdáním soupeře. Ostatní dva rivalové si snadno poradili se svými o mnoho tříd slabšími soupeři. Konečné pořadí je tak velmi lichotivé pro Prahu.:)

U18:
1. Jan Prokop, 3. dan – 5 b.
2. Lukáš Podpěra, 1. kyú – 4 b.
3. Ondřej Fidrmuc, 4. dan – 3 b.
4. – 5. Ondřej Kruml, 1. dan – 3 b.
4. – 5. Miroslav Šos, 4. kyú – 3 b.

U15:
1. Lukáš Podpěra, 1. kyú – 4 b.
2. Miroslav Šos, 4. kyú – 3 b.
3. Marcel Sapík, 14. kyú – 3 b.

U12:
1. Lukáš Podpěra, 1. kyú – 4 b.
2. – 3. Anna Podpěrová, 19. kyú – 2 b.
2. – 3. Tereza Salajková, 19. kyú – 2 b.

Mistrovství bylo tradičně obětavě organizováno brněnským týmem v čele se Slávkem Zmekem. Kromě doprovodné DGP všechny děcka mohly navštívit za symbolický peníz školní bazén, večer se promítaly filmy a hrály hry. A tak si po další pěkné akci můžeme jen povzdechnout, že za Lukášem zůstala v nejmladší kategorii velká výkonnostní díra a chybí nám ty nejmladší naděje českého go.

Napsal: Miloš Podpěra

Vložil: | 04.02.2007 | Kategorie: Blog

Komentář(e): 34

#1 Vložil: Anonymous | (04.02.2007, 16:24 )

Náš nejlepší mladík v celé své kráse

Velká fanynka

#2 Vložil: Hidoshito | (04.02.2007, 16:55 )

Opravdu zajimave vysledky. Chudak Scurge, uz mi ho zacina byt vazne lito.;)

#3 Vložil: janisska | (04.02.2007, 17:47 )

velká gratulace janečkovi a lukášovi!!!!

#4 Vložil: albert | (04.02.2007, 17:50 )

z komentářů k on-line repertáži na wej-či salonku (nyní již zrušené):
ales said…

K losovani: Podle pravidel je to OK, ale kdyz se divam na startovni listinu, asi nejrozumnejsi bylo dat prvni sestici pocatecni MM 2, druhe sestici MM 1 a posledni petici MM 0. Tim by se osetrily nejhorsi rozdily trid a poradi hracu by asi taky bylo spravedlivejsi.

4/2/07 14:45

Hidoshito said…

Nebylo by uplne nejspravedlivejsi top skupinu oddelit? K cemu jsou partie s tak silenyma rozdilama?

#5 Vložil: Ortenix | (04.02.2007, 19:19 )

Také nechápu, proč nejde / nešlo top grupu oddělit?

Rovněž nechápu, proč tak malý rozdíl MM??

#6 Vložil: Cung-fou | (05.02.2007, 07:10 )

Hidoshito, Ortenix: Podle mne není v pořádku ani to, co navrhuje Aleš. Pro silné soupeře je sice nepříjemné, že musí hrát s tak slabými, ale jaképak by to bylo mistrovství, kdyby např. v kategorii U12 byl jediným člověkem, který má šanci zvítězit Lukáš. A zvítězil by i v případě, kdyby ho jeho sestřička porazila a měla více bodů. Možností by bylo, kdyby se jednotlivé kategorie oddělily a soutěžilo se jen s protivníky v dané kategorii. To by bylo asi nejčistší řešení, ale vzhledem k malé konkurenci by bylo zase méně partií.
Jinak opravdu překvapivé výsledky některých partií. To mají sázkové kanceláře rády. 🙂 Gratuluju Jankovi.
Fido: Cos dělal? Neměl už bys začít jezdit na turnaje?
Miloš: Díky za bleskovou reportáž.

#7 Vložil: Cung-fou | (05.02.2007, 07:17 )

A zapomněl jsem na Lukáše. Skvělý výsledek!

#8 Vložil: Šámot | (05.02.2007, 12:24 )

Koukám, že už se opět diskutuje o systému MRŽJ. To je tradiční jarní téma, které se bez výsledku řeší už asi 15 let. A když se zdá, že je vyřešené, tak se rok na to změní rozložení silných hráčů – buď někteří přestárnou a nesmějí hrát, nebo jiní přijdou – a zase je vše jinak. A asi se to nezmění, dokud nebudeme mít stabilně alespoň deset danových juniorů.

#9 Vložil: Ortenix | (06.02.2007, 01:03 )

To Cung-Fou and Šámot:

No jo, to máš pravdu, to by asi nebylo moc ideální řešení, kdyby vyhrál automaticky. Takhle nevyhrál sice automaticky-teoreticky, ale prakticky vyhrál docela automaticky, když je další člověk v kategorii U12 za ním asi tak o 20 tříd…

Je mi celkem jasné, že to tak probíhá, že se neustále a bez výsledku diskutuje o podobě MR ŽJ. Když je tak málo hráčů, tak to ani nijak rozumně udělat nejde…

Bylo by to pěkné, kdyby bylo třeba 10 danových hráčů v juniorské kategorii… A také aspoň 10 nižších kjú hráčů v kategorii U15 a dalších 10 v kat. U12…! To by bylo hned o něčem jiném!

Co kdyby se takhle pár lidí na začátku září zvedlo a šlo by udělat nábor do škol?! To by se hned počet hráčů rozšířil!

Myslím, že je to jediná cesta, která existuje….

#10 Vložil: Anonymous | (06.02.2007, 07:17 )

to ortenix:

Myslim, ze jsi prilis optimisticky. Na zacatku skolniho roku jsme na festivalu her naucili hrat go radove 100 deti, a jako divi rozdavali letaky, kde Hezi nabizel dalsi vyuku. Pokud vim, nevzesel z toho jediny zajemce. Shanet zajemce o go mladsi 15 let je IMHO dost obtizne (alespon dokud go u nas nebude mit zhruba stejnou popularitu jako fotbal, nebo alespon televizni kanal, ktery by se nevenoval nicemu jinemu 🙂

Zdenek

#11 Vložil: Cung-fou | (06.02.2007, 07:42 )

Zdeněk: On je ale nábor a nábor. Když na festivalu her ukážeš zajímavou hru tisíci lidí a rozdáš tuny letáků, tak rozhodně vzroste povědomí o ní, čímž je připraveno podhoubí k získání vážnějších zájemců. Když ovšem organizuješ přímo nábor na škole s tím, že tam povedeš kroužek go, tak je ta šance získat hráče větší. Musím se přiznat, že já osobně jsem dělal jen jeden nábor a nepřišel mi nikdo, ale mnozí už takové kroužky vedli a ti by k tomu mohli něco říct.

#12 Vložil: Bichikun | (06.02.2007, 08:56 )

Tyhle nabory na skolach uz rada ZKUSENYCH lidi delala.
Napriklad:M.Kuzela,J.Hricova,
K.Jurek,P.Valasek,S.Zmek a rada dalsich…ale na to,kolik tomu venovali casu a usili se ocekavane zvyseni hracu az tak nenaplnilo.
Myslim si,ze by to chtelo hledat jinou cestu,jak oslovit hrou Go deti do 15 let.
V Japonsku,Nemecku(tam maji go snad dokonce i jako volitelny predmet na nekterych skolach) a hlavne Izraeli(!)velmi pomohlo Hikaru no Go. Co u nas,libi se to detem,kdyz s tim prijdete na nabor do skoly?

Jinak na CT24 existuje cca 35 minutovy sachovy porad,to by bylo terno,kdybychom se s nimi mohl spojit.

Proto si myslim,ze zakladem pro rust clenske zakladny je reklama,ne nabory na skolach.
To co delali prazsti hraci na Olympiade dusevnich sportu je urcite prinosnejsi,nez kdyz z jednoho naboru na skole vzejdou 2 novi goiste.

#13 Vložil: Vit Brunner | (06.02.2007, 10:09 )

Pri teto ucasti bych urcite udelal pro spicku oddelenou skupinu a nechal je hrat round robin.

Je ale otazkou, jak to bude vypadat za rok…

#14 Vložil: bruno | (06.02.2007, 10:57 )

bichikun, zdenek, a vůbec:

já si myslím, že nejlepší je dělat všechno 🙂 Nábory na školách, reklamy , pobíhání v ulicích převlečený za goban, všechno.

jde o to, že každý nový goista se počítá. Pokud jde o to, kdo by to dělal, tak nechme výbor (nebo některé aktivní lidi) tak ať se snaží protlačit go do médií. Kdo chce ať zakládá kroužky.

#15 Vložil: bruno | (06.02.2007, 10:59 )

jo a mimochodem, myslím si, že podvědomí o “té hře go” u nás roste. Myslím, že příbytek hráčů se teď začne zvyšovat. Je to více věcmi, internetem, anime, a postupnou propagací (dvě reportáže v televizi za rok udělají svoje).

#16 Vložil: Vendelín | (07.02.2007, 06:43 )

Asi před 14-ti dny jsem se snažil naučit půlku malé hospůdky (cca 10 lidí) go. Nedělal jsem to schválně, prostě jsem to ukazoval jednomu človíčkovi který o to projevil zájem předem a chytlo se asi těch 10 lidí. Po x pivech jsem to nakonec pro vysvětlování blbostí nechal na piškvorkách 🙁

#17 Vložil: Šámot | (08.02.2007, 10:23 )

Bruno, sice s tebou souhlasím, že povědomí o go u nás postupně roste, ale nejsem si zase tak moc jistý, nakolik to má nebo bude mít vliv na růst členské základny.

Vezmi si například, Grand Prix. Loni se ji zúčastnilo 258 lidí, což je nejvíce za poslední roky (2005-243, 2004-230, 2003-244, 2002-223, 2001-224, 2000-219). Ale například v roce 1999 bylo v Grand Prix 255 hráčů a v roce 1998 257 hráčů, tzn. skoro stejně jako minulý rok, takže v podstatě nulový nárůst.

Podle mého názoru je nutné spojit jak prezentaci v médiích a na různých akcích, tak nábory.

O účinnosti náborů a kroužků si nedělám iluze, protože jsem jich sám dost vedl. Drtivá většina lidí vydrží nejdéle rok dva. Ale i tito hráči se počítají. Navíc občas přeci jenom nějaký jedinec zůstane zaháknutý.

Mimochodem, mám pocit, že i bichikun, dnes 6. dan, vzešel z dětského kroužku. A asi je nás tu takových hodně. Proto bych nábory nezavrhoval, ale naopak podporoval.

Zároveň ale uznávám, že bez propagace v médiích to nejde a mělo by se s tím něco systematičtěji dělat. Hikaru v televizi by byl skvělý. Jenže podívejte se, jak třeba vypadá titulní stránka internetových stránek ČAGo, což je pro mnoho lidí vstupní brána do světa go: hlavní zprávou dne je “Pozvání na členkÁ konferenci”, která se konala 15. 7. 2006 v Pardubicích, odkazy na výsledky posledních turnajů jsou “Hacked By ÖlüM” a upoutávka na konečné výsledky Grand Prix se vztahuje k roku 2005. A nikoho tento stav nevzrušuje, nikdo na to nereaguje. Proto mi přijde poněkud optimistické chtít se nabourat do televize s Hikarem, když není vyřešená ani tak základní věc, jakou jsou například internetové stránky.

#18 Vložil: bichikun | (08.02.2007, 11:23 )

To Samot: z detskeho krouzku urcite Bichikun nevzesel,bylo to sice v DDM,ale byly to klasicke schuzky zlinskeho klubu.

Ovsem jinak se neda nez souhlasit,stranky CAGO jsou jeste mnohem horsi nez v predchozich letech a rozhodne se nedaji nikomu “zvenku” ukazat!
Ja sice vubec nevim co to obnasi vytvorit stranky,ale vzhledem k tomu,ze mezi ceskymi goisty je tolik lidi co s pocitaci pracuji (ted me napada asi 6), ze opravdu nechapu, proc to tak dlouho trva:(

#19 Vložil: Anonymous | (08.02.2007, 11:49 )

Na novych strankach se pracuje. Proc to trva tak dlouho presne nevim, ted se resi technicke problemy (na serveru, ktery mame, je potreba nainstalovat novou verzi php, na coz bohuzel potrebujeme zasah administratora, ktery se zrejme neozyva).

Zdenek

#20 Vložil: Vendelín | (08.02.2007, 18:17 )

Ad. Propagace:
JJ, jsem zásadně taky pro! – zvýšit propagaci, “občerstvit” propagační materiály.

Ad. Webové stránky:
Tohle dělám v robotě každým dnem, takovéhle věci trvají od jednoho měsíce (docela strohé stránky) do šesti měsíců (obvyklá doba pro vývoj dobrých stránek). Půl roku se zabýval Makov konzultací s členy – neměl to dělat – nechtěli jste být informováni ani se účastnit diskuzí??? Takovéhle systémy jeden člověk nezvládá tak rychle jak si myslíte. Nakonec jsme se do vývoje zapojili akorát Slávek Z., já a Makov. K tomu je normálně zapotřebí:
Minimálně jeden manager, programátoři PHP, MySQL, JavaScript, HTML, CSS, webmaster, konfigurátor webhostingu, grafik a designer minimálně a pokud je potřeba jsou i další desítky programovacích jazyků kterými je obohacený takový systém (např. Perl s AJAXem který používá Seznam.cz aj., atd. atd…) Nikdo další se zatím nepřihlásil jako dobrovolník aby pomohl. Ale pokud by jste chtěli rychleji fungovat, můžeme zaplatit nějakou firmu která si účtuje minimálně 100.000,- Kč za takové projekty třeba členskými příspěvky v hodnotě 2.000,- za rok 🙂

Naznačoval jsem to i v Makovově blogu, ale nebudu vám za to křivdit jako vy mě nekřivdíte za jiné věci.. 😉

A to ještě budu připomínat, že když budou stránky v beta provozu bude se na nich ještě dolaďovat do nekonečna podle našich přání – takže nikdy nebudete spokojeni dokud nepochopíte časovou mezeru mezi požadavkem a konečným produktem.

#21 Vložil: Vendelín | (08.02.2007, 18:48 )

Jaký má pak význam propagace, když společnost je robitá na několik skupin???

Raději bych řešil takové problémy v práci a byl uvolněný na turnajích nebo jiných goistických akcích a řešil tohle v pohodě. Tyhle problémy jsou řešeny ve volném čase goistů. Ale dotazy se spíše převažují do profesionální stránky na které nikdo z dobrovolníků nemá náladu protože za to dostane akorát drzou kritiku 🙁

..ale nebojte se, stánky budou 😉

#22 Vložil: Šámot | (09.02.2007, 09:05 )

Vendelíne:

Chápu, že práce na internetových stránkách není jednoduchá. Neber to osobně, ale přesto je nutné si připomenout několik skutečností:

Nový výbor byl zvolen 2. října 2005, tj. těméř před rokem a půl. Hned od začátku bylo jasné, že se budou dělat nové stránky, viz programové prohlášení výboru.

Od těch dob slýcháváme jen sliby, sliby, sliby. Poprvé se jedná s Markem Prokopem, podruhé to vázné na převodu domény, potřetí se hledá vhodný server, počtvrté se čeká na uzavření smlouvy, popáté se naštve správce serveru, pošesté chce předseda ČAGo někdy v neurčitém termínu vyhlásit výběrové řízení, posedmé se ukáže, že žádné výběrové řízení se asi nekoná, poosmé se asi čeká na instalaci nové verze PHP…

A výsledek? Dosavadní stránky goweb.cz (pravda, které možná už nebyly idelální) se staly naprosto nepoužitelnými a dělají ČAGo jen ostudu. A nové stránky jsou v nedohlednu. Slibované termíny už dávno prošly a nové termíny už raději nikdo ani neslibuje.

Vendelíne, chápu, že máš se stránkami hodně práce, ale když se nad to povzneseš, podíváš se na to z nadhledu, tak musíš uznat, že je někde chyba. Tím však nechci říci, že je v tobě. Je spíše v řízení ČAGo.

Nerozumím například tomu, co ve výboru dělá Slávek Zmek. Podle gowebu i czech-go má mít na starosti “web, internetovou konferenci a podporu pro informování členů”. Téměř po roce a půl jeho práce stránky nejsou, internetová konference nefunguje a žádnou podporu informování členů jsem nikde nezaznamenal. Vzpomínám si, jak Martin Kovařík dokázal křičet, když za minulého výboru něco nefungovalo úplně ideálně. Nyní něco nefunguje vůbec a nic se neděje…

#23 Vložil: Vendelín | (09.02.2007, 10:52 )

Šámot: jj, vím o čem mluvíš. Chápu že je nadmíru divné když Slávek nedá členům vědět od letního soustředění jak s webem pokročil (natož o sobě), kdy jsem už předal svoje materiály a nejdůležitější práce byla od té doby čistě na něm. Kvůli tomu že se ani neozve ho nechci zastávat, ale to že na tom bude dělat rok sám při své namáhavé práci, a nikdo mu nepomůže bych pokládal za úplně normální dobu. Raději bych apeloval na informovanost jak práce probíhá, buď na Makovově blogu nebo konkrétním mailem (mailem to ale neřekne všem členům). eGoban určitě nezastává žádnou politiku s ČAGo, ale chápu že asi nikde jinde by to nemělo v současnosti větší význam psát.

Chápu to tak že ČAGo svůj slib plní. Tehdy, při slibování byl na tvorbu webu jen jeden člověk (Slávek) což byla od Makova docela utopie něco takového slibovat. V průběhu se pak stanovil nějaký tým, ale z nich jsou jen dva vývojáři a JEN JEDEN programátor zároveň webmasterem (správcem webu), a tým je znova zase o jednom člověku, který dostal nějakou malou výpomoc od návrháře.

Problém bych viděl v hrubém podcenění počtu (složení) týmu. Makov a nikdo jiný z vedení ČAGo nemůže ale přikázat svým členům (dalši dobrovolníci se nepřihlásili) aby se podíleli na vývoji nových stránek! Leda že by na úkor rozpočtu vyhlásil nějakou odměnu? …

#24 Vložil: Šámot | (09.02.2007, 11:42 )

Vendelíne:

Co tu píšeš, je sice pěkné, ale nic to nemění na tom, že stránky ČAGo jsou jeden velký průšvih. Představ si, že jsi zájemce o go. Chceš se něco o go dovědět a tak dříve či později se dostaneš na stránky ČAGo. Jenže už z úvodní stránky nabydeš dojmu, že ty stránky nefungují.

Možná nevidím do tvorby stránek tak dobře jako ty, ale něco málo o tom také vím, asi tak na úrovni, že dokážu programovat v PHP. Proto:

1. Netvrď, že udělat stránky v rozsahu současného gowebu, tj. informace o go, turnajový kalendář, propozice, výsledky, rating a dokumenty, je práce na půl roku. Myslím si, že odpovídající je tak měsíc, možná dva. Věci jako diskusní fora, on-line přihlášky na turnaje apod. se dají nabalovat postupně později.

2. Pokud se příprava stránek takto vleče, měl výbor zajistit, aby zatím fungoval současný goweb.

3. Nikde jsem se nedočetl ani jsem nelyšel, že by se hledali programátoři. Pamatuji, že se loni v červenci ustavil tým na vytvoření nových stránek. A tak jsem měl za to, že tento tým funguje. Pokud nefunguje, mohli být osloveni další lidé. Jenže to by musel výbor a obzvláště Slávek více komunikovat.

#25 Vložil: Vendelín | (09.02.2007, 12:03 )

Ano, ten tvůj měsíc nebo dva je doba pro tvorbu jednoduchého systému, ale byl vytvořen koncept – architektura apod. který vylepšuje prostředí pro členy a další vychytávky které na původním gowebu nejsou, a to dá daleko více práce než dva měsíce (je to ale volný čas, asi ho nemáme takový jaký máš ty). Taky ale nevím jak je na tom Slávek a co nakonec z něho vypadne, mailem nekomunikuje ani se mnou 🙁 Vytvoření alternativního webu není moc efektivní, pořád existujou desítky stránek v ČR o go, tak to zas není tak akutní, aby se zájemce o go nic nedověděl – nebo to znáš jen goweb? A když zvládáš PHP a navíc máš zjevně dost volného času, proč nepomůžeš?

#26 Vložil: albert | (09.02.2007, 12:12 )

Přidám jeden nekvalifikovaný názor, byť podepřený praxí:
1) nabyl jsem dojmu, že stránky ČAGo jsou redakční systém s několika málo funckecmi navíc
2) tento systém se vyvíjí od základu (0) k plné funkčnosti

Já jsem ve firmě řešil podobný problém pře 3 roky. Zakoupil jsem hotový redakční systém, doplatil na vytvoření layoutu, konektivitu online do rezervačního systému a bylo to. Celé to v komerčních cenách vyšlo na 60 tisíc (včetně vyšší verze redakčního systému a webhostingu).
Odvážně prohlásím, že předpokládám aktuální vývoj webu ČAGo zdarma. V tomto případě by ovšem web v základní verzi vyšel s využitím odlehčené verze zmíněného redakčního systému na 10 000 Kč + práci. a bylo by to do 2 měsíců hotové. Firma, která za tím systémem stojí, je solidní, dělá pro nás po celé ty tři roky. Určitě by jí nečinil problém kluky ( i dívky 🙂 zaškolit do programování layoutu systému.

Odborníci, kamenujte mne!

#27 Vložil: albert | (09.02.2007, 12:32 )

přidám torchu komerce – teď jsem si ověřoval, a jejich nabídka je ještě lepší než pro mne – zde

#28 Vložil: Šámot | (09.02.2007, 13:08 )

Vendelíne:

Je chválihodné, že se Slávka zastáváš. Ale není ti divné, že jsi členem týmu na tvorbu stránek a Slávek s tebou nekomunikuje? 🙂

Zajímalo by mě, co bude na nových stránkách tak převratného, že není možné nejprve udělat verzi v rozsahu dnešního gowebu a teprvé následně postupně přidávat další funkce? Myslel jsem, že právě to je jeden z důvodů, proč se používají redakční systémy. Nejednalo by se o žádné aleternativní stránky, ale o odlehčené skutečné stránky, jak budou (doufejme) vypadat. Pořád by to bylo lepší než současný stav.

Jinak se stránkami v redakčním systému mám podobnou zkušenost jako Albert alias Miloš. Asi před rokem jsem jedny takové stránky nechával dělat. Jsou o něco složitější než goweb a vyšly na 12.500 Kč (ze známosti).

A ještě odpověď na otázku: Když zvládáš PHP a navíc máš zjevně dost volného času, proč nepomůžeš? Protože mi nikdo neřekl, že potřebuje pomoci. Myslel jsem, že pracuje tým, který stránky vytváří. Ale jak je vidět, tým ani neví, co se se stránkami děje…

#29 Vložil: Anonymous | (09.02.2007, 13:10 )

Mnozi se tu famy a jine obludy (informovanost opravdu neni nejlepsi):

1) vlastni redakcni system nevyvijime, pouzivame drupal

2) programatoru mame az az (tri).

Problem je myslim spis v selhani komunikace/vedeni tymu. Na zacatku jsme se chvili bavili, pak se Slavek pul roku neozval; ted jsem mu trochu pomahal z resenim technickych problemu (rozchazeni apache, …). Bohuzel na serveru nemame administratorska prava, takze proted jsme zasekli na
http://brno.ymca.cz/cago

3) Fakt mi neni jasne, ceho Samot doufa, ze dosahne kritikou na egobanu, ktery zrejme nikdo z vedeni Cago pravidelne nesleduje. Pokud chces vedet, jak jsme na tom z webem, pripadne proc se rozpada stary web, tady to fakt nezjistis (napis Slavkovi).

Zdenek

#30 Vložil: Hidoshito | (09.02.2007, 13:35 )

Zdenek: Myslim, ze psat tady nebo mailovat Slavkovi vyjde Samotovi nastejno, jak jsme se dozvedeli z predesle diskuze. Efektivita je nulova.:(
Teda pardon, ozval ses tady aspon ty a neco malo jsi z pripravy gowebu odhalil. A zato ti patri dik.;)

#31 Vložil: Šámot | (09.02.2007, 14:06 )

Zdenku:

Neberu to ani tak jako kritiku, jako spíše diskusi. Navíc původně ta diskuse byla o tom, jak získat nové hráče. Až posléze se to za účasti Vednelína, mě a několika dalších přerodilo v diskusi o stránkách ČAGo.

Věř, že bych rád diskutoval na nějakém příhodnějším místě. Jenže konference nefunguje a na Makovův blog poté, co tam byla zřízena moderovaně-cenzurovaná diskuse, už nikdo nechodí.

Jinak to byla právě moje maličkost, která se na nové stránky pravidelně vedení ČAGo ptala. V červenci mi bylo zodpovězeno, že stránky budou do konce října, na začátku listopadu měly být do konce listopadu. Dnes je 10. února a výsledek v nedohlednu. Proto bych spíše očekával, že vedení ČAGo bude samo informovat o tom, proč neplní to, co slíbilo.

#32 Vložil: Vendelín | (09.02.2007, 14:33 )

No tak to je pěkný brajgl…

Informovanost je skoro to nejjednodušší co jste mohli udělat, alespoň bych nešířil ty fámy, které pak musíte dovysvětlovat…

#33 Vložil: Ortenix | (13.02.2007, 12:12 )

To Vendelín:

Připadá mi, že nechápeš jednu věc. I kdyby byly stránky sebesložitější, máme tu nějaké usnesení konference, kterým by se výbor/předseda měli řídit. A Slávek je za celou věc kolem webu zodpovědný. Pokud není schopen toto zajistit, měl by on osobně odstoupit a mělo by se naplnit usnesení konference – tedy vypsat výběrové řízení.

Píšeš: “Chápu to tak že ČAGo svůj slib plní.” Právě že neplní. Přečti si znovu usnesení členské konference, které tady ocitoval Šámot.

Všechno ostatní jsou jen další poznámky a komentáře.
– Tak např. je hezké, že na tom Slávek dělá (skoro) sám, ale třeba jiný člověk, který by byl touto prací pověřen, by byl schopný si sehnat tým lidí, kteří by to rozchodili v daleko rychlejším termínu.
– Mluví se o tom, kolik by takové stránky stály. Co kdyby ale ten jiný pověřený člověk dokázal sehnat sponzora(y), který by stránky zaplatil? Je to v dnešní době tak nemožné?
– Nebo ty věci okolo toho, že nikdo nechce s ničím pomoct. To mi Slávek také psal. Ale také jsem, stejně jako Šámot, nikde nezaznamenal (oficiálními kanály), že by Slávek opravdu někoho sháněl, že by psal, že to nestíhá a potřebuje pomoct.
– Další věcí je, že když se Makov rozčiloval na začátku prosince nad tím, že “mu někdo udělal růžovoučké stránky” a kvůli tomu webmaster YMCy zamezil přístupu, odjel do Ameriky a nekomunikuje, nabyl jsem z toho takového dojmu, že spuštění stránek bylo na spadnutí. Po dalších dvou měsících je spuštění stránek v nedohlednu. Je sice hezké, že “se na stránkách pracuje”, ale to se také může pracovat další rok…
– Píšeš: “Raději bych apeloval na informovanost jak práce probíhá, buď na Makovově blogu …” Tohle jsem také v emailu Slávkovi psal a on mi odepsal, že, cituji: “se nemusí informovat o každém “prdu”. Napriklad Martin by pak nedelal nic jineho.” Tolik citace. Nechť si to každý přebere sám…

Ale to všechno jsou opravdu jen další komenty, analýzy a probírané možnosti.

Důležité je:
Plní výbor usnesení konference?
Máme slibovaný nový web?
Jak vypadají oficiální stránky ČAGo?
Máme nějakou informovanost a hlavně záruky, do kdy nový web bude?

#34 Vložil: šámot & ortenix | (20.02.2007, 11:18 )

Nelíbí se Vám, co se děje kolem internetových stránek České asociace go goweb.cz? Pak pojďte na ceskaasociacego.blog.cz!