Tokio (28.-31.5.) – XXVIII. Mistrovství světa amatérů

V zemi vycházejícího slunce nás znovu reprezentuje Ondřej Šilt. Po loňském výborném 8. místě od něj očekáváme podobně zdařilou reprezentaci České Republiky na tomto mezinárodním klání i letos. První z osmi kol startuje dnes.


Foto: Chris Garlock, usgo.org

Na uvítacím ceremoniálu se objevil vskutku vzácný host! Na fotografii není nikdo jiný než legendární Go Seigen v úctyhodných 92 letech. Spolu s ním je v popředí na snímku nám dobře známá Yuki Shigeno.

Jednotlivá kola a soupeři:

1. Jimmy Yuan (5.d, Nový Zéland) +
2. Erik Ouchterlony (3.d, Švédsko) +
3. Kasper Hornbaek (5.d, Dánsko) +
4. Horinobou Mori (7.d, Japonsko) (stáhnout SGF)
5. Victor Guang Chow (7.d, Jihoafrická Rep.)
6. Slobodan Bulic (1.d, Bosna a Hercegovina) +
7. Zoran Jankovic (5.d, Srbsko a Č. Hora) +
8. Jia Cheng Tan (5.d, Singapur) +

Konečné pořadí:

1. Ziteng Shan (8.d, Čína)
2. Dong-Ha Woo (7.d, Korea)
3. Hironobu Mori (7.d, Japonsko)
…..
9. Ondřej Šilt

Vložil: | 28.05.2007 | Kategorie: Blog

Komentář(e): 51

#1 Vložil: w@ltheri | (28.05.2007, 19:29 )

Vítku ty musíš být závistí úplně…

Ale chtěl bych go seigena vidět taky na živo 😉

#2 Vložil: eGoban | (29.05.2007, 07:46 )

Tak a treti bod je doma. Teprve ted zacina to prave mistrovstvi! Go Kumo go!!!
Dokonce i Nicholas se chytnul, vyborne.:)

#3 Vložil: Cung-fou | (29.05.2007, 17:54 )

V kolik se to hraje?
Všimli jste si, že je Medvěd ze ZRINa. Japonci sice “l” neumi, ale normálně ho píší. To už tam rovnou mohli napsat “Širůtó”. 🙂
Každopádně: Do toho!

#4 Vložil: Thomas Kr | (29.05.2007, 18:09 )

Ta Medvedova partie s Mori byla dost cestna, v koncovce ztratil 4 body a prohral o 7,5. Jinak koukam, ze uz ma slusne osefovanou Madarskou asociaci – kde je Balogh? Mero?

#5 Vložil: Anonymous | (29.05.2007, 19:33 )

Thomas Kr:
Nechces se o partii/e podelit?

Hezi

#6 Vložil: bichikun | (30.05.2007, 04:21 )

Japonec je letos slaboucky,takze spise ostuda.

A Jihoafrican mi odriznul skupinu v koncovce,takze game over.

Naproti tomu skvely Bazinski z Polska ma 4 body
(stejne jako vsichni)a jeste nehral s nikym z prvni 16.
Kypr nesleduju:)

#7 Vložil: Thomas Kr | (30.05.2007, 06:00 )

Partie se objevuji na strance 361points.com

#8 Vložil: bichikun | (30.05.2007, 07:50 )

6.kolo mam dohrano.
Sfouknul jsem Bosnu,ale tim je muj nejlepsi SOS total v prdeli.
Ten clovek mel jen 2body a vic uz neudela:)

Losovani je ale velmi zvlastni.
Od 1.kol spolu v pohode hrali hraci kyu.Ja jsem hral v 1.kole s 5.danem.
Tudiz vznikaji zname situace “vzpora sracu”,kdy Maroko ma 3body,Polsko 4 a mnoho mnoho dalsich.

Jinak celkova kvalita MS (zejmena strava) je znacne slabsi v porovnani s Nagasaki.

Jedina fakt super udalost byla ucast Go Seigena na zahajeni.
Mel skvely prolov a nakonec dostal mega kytku,kterou predavala Rita,coz jsme ji zavideli:)

#9 Vložil: eGoban | (30.05.2007, 08:00 )

bichikun: S Bosnou si poradil i Nicholas, tak jeste abys nezvladl tohle.:D
A s tim losovanim je to skoro kazdy rok, vzdycky tam nejaky jeden srac propluje az nahoru.
Dobre si treba pamatuju to 4. misto Frantika Helmstettera.;)
A co se tyce GoSeigena, tak vy zavidite Rite predavku, my zase vam vsem, ze jste u toho vubec mohli byt.;)

#10 Vložil: eGoban | (30.05.2007, 08:11 )

Jinak ale moc nechapu, jak mohl ten Jihoafrican prohrat s tim Svedem…

#11 Vložil: Anonymous | (30.05.2007, 09:05 )

Thomas Kr:
Dik za prima odkaz (361)

Vice partii je jeste na:
http://www.nihonkiin.or.jp/amakisen/worldama/28/e/kifu.htm

Hezi

PS: Drzim Medvedovi palce do poslednich dvou kol

#12 Vložil: eGoban | (30.05.2007, 11:55 )

Hehe, Zoran, tak to je davacka.:) To uz se Medvede muzes pomalu zacit koncentrovat na posledni kolo, ktere rozhodne o pripadnem uspechu ci neuspechu. Zvladni to!

#13 Vložil: eGoban | (30.05.2007, 14:08 )

Kurna, ta partie z 3. kola (s Danskem) je nejake chybna, nejde mi to otevrit. Mate stejny problem?

#14 Vložil: Bichikun | (31.05.2007, 03:45 )

Cau,
1)Sved neni tak slaboucky,jak se tvari a vzhral nad Jihoafricanem o pul bodu:)

2) Bosnan je sice 2.dan,ale je to fakt traga..Ostatni moji chlapci co se tyce SOSU bojuji statecne.

3) jdu do posledniho kola zacina za 2 hodiny a chci nejakeho Evropana,pripadne legendu Aguilara.
Dalsi americko,kanadske Cinany uz nechci ani videt:)

4) Pokud Popik porazi Kulkina (momentalne prohrava),tak ma velkou sanci na 4. nebo 5.misto

Na posledni kolo se prijde podivat sam nejvetsi sensei Satoru…

#15 Vložil: eGoban | (31.05.2007, 08:09 )

Hmmm, Popik asi zkusene zametl s Robotem…

No ale dulezitejsi je ted Singapur! Se senseiem v zadech nemuzes prohrat, takze vzhuru za Popikem.;)

#16 Vložil: bichikun | (31.05.2007, 09:26 )

Sensei nedorazil.:)
Nicmene jsem konecne zahral solidne a vyhral o 28 bodu.
Ale moji chlapci do SOSU brutalne zklamali.

Bez pocitani to vidim na nejhorsi SOS mezi 6bodovymi,tzn. 9.misto.

#17 Vložil: janp | (31.05.2007, 09:33 )

stejne ti Bichikune gratuluju 9 místo také není k zahození umístění 🙂

#18 Vložil: Anonymous | (31.05.2007, 10:36 )

Jo, 6 z osmi je velice slusny, a prvni desitka taky, gratulace !
Tomas K.

#19 Vložil: Kono D. | (31.05.2007, 12:33 )

Systém SOS je evidentně pro takovýhle turnaj (kde je jedna velká skupina a rozdíly v síle jsou velké) zvlášť nevhodný. Záleží na losování, nejvýhodnější je dostat takové soupeře, které velmi pravděpodobně porazím, ale kteří současně nadělají dostatek bodů…

#20 Vložil: Anonymous | (31.05.2007, 15:28 )

jj. ja si ty vysledky vykladam tak, ze o 4.-9. misto se vsichni deli.
gratuluji ke 4. mistu!

#21 Vložil: ales | (31.05.2007, 19:25 )

Ehm, hraci na 4.-6. miste prohrali jen s hraci prvni trojky, coz se o ostatnich rozhodne rici neda. Z tohoto pohledu mi prijde zcela spravedlive, ze se umistili vyse.

#22 Vložil: Kono D. | (31.05.2007, 20:54 )

4.-6. místo vypadá zaslouženě, ale kdyby někdo z nich dostal v prvním kole Nepálce, tak bude pořadí jiné …
A porovnej třeba toho osmýho s devátým (už si nepamatuju jak se jmenujou): pokud si řekneme, že oba porazili samý saláty (on třeba ten Aguilar salát asi není, ale výsledkově salát je), a porovnáme jejich prohry, tak ten devátej prohrál se špičkovým Korejcem, a ten osmej s průměrným Rusem. Devátej měl smůlu, že někde dostal soupeře o 5 tříd slabšího, zatímco osmej jenom o 3 třídy slabšího.

#23 Vložil: bruno | (01.06.2007, 08:46 )

koneko: zrovna vousatou legendu Aguilara si do pusy neber :)))

Systém je prostě takový, záleží na losu. Ale to není nic nového 🙂 Vždyť se takhle rozhoduje i u nás a taky jsou z toho někteří často nespokojení 🙂

#24 Vložil: PanNuda | (01.06.2007, 09:55 )

Na kazdem turnaji by mela byt osoba, ktera bude rozhodovat, ktere misto je zaslouzene. Aguillar je salat, dvakrat v zivote porazit 9 profi dana zvladne snad kazdej ne?

Myslim to uprimne.

#25 Vložil: bruno | (01.06.2007, 10:09 )

jj a tou osobou budu já.

výlov kapříků bude probíhat zcela pravidelně a jednotlivé kousky přijímám každý turnaj od 9.00-17:00.

Ale nemyslete si, že bych to dělal pro sebe. 🙂

#26 Vložil: Cung-fou | (01.06.2007, 10:13 )

Je to strašně nespravedlivý. Měli hrát každý s každým!

#27 Vložil: pannuda | (01.06.2007, 10:43 )

Nebo losovat poradi na zacatku turnaje, odpadly by problemy s hranim her a organizaci.

#28 Vložil: Cung-fou | (01.06.2007, 11:00 )

Tak jsem se schválně podíval na výsledky a zjistil jsem, že “průměrný Rus” se umístil, před Jihoafričanem, se kterým prohrál Medvěd. Když už chceš srovnávat, tak by bylo korektnější porovnávat Japonce (nikoli Korejce) s Kuinem z Holandska a Kulkova s Jihoafričanem. Tohle mi přijde jako poněkud svévolné zacházení s údaji.
Zdá se mi, že Nepálce nikdo z nich dostat nemohl, protože nikdo z popředí na začátek nedostal úplnýho saláta. Snad je to náhoda, ale já si myslím, že asi ne. Ovšem to nemám ověřené.
Já jsem s výkonem našeho reprezentanta spokojený a myslím si, že namlouvat si, že byl ve skutečnosti čtvrtý (nevím kdo to psal, protože to byl anonym) je myslím zbytečné.

#29 Vložil: Kono | (01.06.2007, 11:54 )

Já to taky myslim upřímně!

Bruno: U našich turnajů to není tak výrazné, protože rozdíly v jedné skupině nejsou tak velké (no jo vlastně v té horní jsou…)
(A nejsem koneko.)

Pannuda: Napsal jsem, že Aguilar je salát podle výsledků v turnaji. Připadá mi nevhodné započítávat do tabulky jeho dvě bývalé výhry nad profíky.

Cung-fou: Pripadalo mi nejlogičtější porovnat Jihoaričana s Jihoafričanem (prohráli s ním oba).
No dobře, splet jsem si Korejce s Japoncem, to je toho, když mají oba šikmý voči!

#30 Vložil: Kono | (01.06.2007, 11:57 )

Mimochodem, nemáte někdo nějaký prográmek, co by za mě luštil ten test inteligence? Mně to vyjde vždycky tak až na pátý pokus.

#31 Vložil: Saimon | (01.06.2007, 12:10 )

kono: Meleš píč*viny!

#32 Vložil: Cung-fou | (01.06.2007, 12:56 )

Ano, omlouvám se, to jsem se zase přehlédl já. Protože byl Kuin sedmý, tak jsem ho nějak zaměnil se sedmičkou startovní číslo a jen u toho Američana. To ovšem nic nemění na mém názoru, že ta umístění jsou spravedlivá. Nanejvýš by se mohlo prohodit jedno dvě místa a z toho se jaksi nestřílí.
A k tomu Agilarovi. To je snad nejúspěšnější nešikmooký amatér všech dob. Jestli někdo znáte jiného úspěšnějšího, tak sem s ním.

#33 Vložil: Kono | (01.06.2007, 12:59 )

Testem inteligence myslím ta písmenka, co musím luštit, abych mohl poslat příspěvek.

saimon: kdo dřív přijde, ten dřív mele.

#34 Vložil: janp | (01.06.2007, 16:34 )

..jen jestli to myslíš ,upřímě . cung-fou 🙂

#35 Vložil: w@ltheri | (02.06.2007, 12:04 )

kono: tak sem radši nic nepřidávej

že by KONOpáč Daniel?

#36 Vložil: Pixer | (03.06.2007, 15:50 )

Tak Aguilara znam uz dlouhou dobu z KGS jako 7d ale nikdy driv pred MS jsem nevedel kdo to je. Rad bych se od nekoho dozvedel nejake blizsi informace k jeho kariere 🙂 dik

#37 Vložil: Cung-fou | (03.06.2007, 16:30 )

Dvakrát na profesionálním turnaji porazil 9. dana a postoupil. Jinak asi nic jiného velkého nedokázal, ovšem řekl bych, že to stačí.

#38 Vložil: tasuki | (03.06.2007, 20:16 )

pixere, slysel jsi uz nekdy o sensei’s library? 😉
http://senseis.xmp.net/?FernandoAguilar

anebo, hmmm, treba o gobase?
http://gobase.org/information/players/?pp=Fernando%20Aguilar

#39 Vložil: Kono | (03.06.2007, 22:28 )

Mně přijde zvláštní, že má s profíkama takovou dobrou bilanci, když mezi amatérama zas tak nevyčuhuje. To má nějaký styl co na profíky platí?

#40 Vložil: Sai | (04.06.2007, 10:45 )

kono na profiky si zavola mě

#41 Vložil: tasuki | (04.06.2007, 12:30 )

On nema az tak uzasnou bilanci s profikama… proste dva na jednom turnaji porazil (jinak proti profikum nevyhral nic, pokud vim). Obe ty partie byly velice tesne. Oba ti profici ho urcite ohromne podcenili. No a navic bych si tipnul, ze mel proste taky trochu haluz 😉

Ale stejne je to vykon. 🙂

#42 Vložil: Kono | (04.06.2007, 20:20 )

Je fakt, že na těch argentinských stránkách je cca 10 jeho partií s profíkama, a všechny kromě těch dvou prohrál. Kdybych s nima hrál tolik partií, zřejmě bych taky aspoň dvě vyhrál.

#43 Vložil: bruno | (04.06.2007, 22:19 )

no asi takhle, porazit 2 profi 9. dany v top turnaji je podle mě úspěch jako hrom.
My bychom ty profiky neporazili ani v přátelské v hospodě. 🙂

kono: Kdybych s nima hrál tolik partií, zřejmě bych taky aspoň dvě vyhrál.
— loooool, tak teď jsem pod stolem 😀

#44 Vložil: Pixer | (05.06.2007, 00:39 )

kono: Kdybych nevedel o koho jde tak bych se asi lekl co ze jsi za mastera, ja si myslim ze kdybych hral 1000 vaznych partii s opravdovym 9p (nepocitam to ze bych se za tu dobu urcite hodne zlepsil) tak jsem si jist ze bych vsech 1000 prohral !!!

a TY jsi momentalne papirove slabsi nez ja, takze si prosimte priste precti nez vypustis zas nejakou srac..

jinak samozrejme ze to staci 🙂 dik za odpoved a odkazy

#45 Vložil: Saimon | (05.06.2007, 08:33 )

pixer: podle ratingu bys mel ty sanci porazit 9d profika +- cihla 0.8 promile, takze dobry odhad 🙂

#46 Vložil: kono | (05.06.2007, 13:31 )

pixer: 🙂 mozna by to chtelo brat svet trochu mene vazne, treba by se ti pak lepe dychalo a nemusel sis porad zacpavat nos.

#47 Vložil: Pixer | (06.06.2007, 04:21 )

kono: velmi kvalitni argument …

btw ani to nedava smysl: kdyz se mi ted spatne dycha tak si musim zacpavat nos? 🙂

#48 Vložil: kono | (06.06.2007, 12:14 )

pixer: 🙂 no to uz bylo lepsi.

#49 Vložil: bruno | (06.06.2007, 16:32 )

kam se poděla cenzura? 🙂 já bych je smazal hned 😉

#50 Vložil: Anonymous | (06.06.2007, 20:39 )

ja bych nepredpokladal, ze by se tihle lidi mohli vzajemne urazit 🙂 ale chapu tve militaristicke nasazeni 😀

#51 Vložil: eGoban | (07.06.2007, 10:57 )

bruno: Cenzura tise krouzi, ale nema se moc ceho chytnout. Snad leda rasismu ala Baros.:)))