Brno (7.-9.9.) – ME žen 2012, European Cup, GL*, ČP A

K vrcholům české a evropské goové scény patří dlouhodobě turnaj v Brně. V letošním roce bude navíc okořeněn paralelním mistrovstvím žen starého kontinentu, jež bylo zajímavě propagováno hojně diskutovanou a oceňovanou video-pozvánkou. Na MEŽ se budou rozdělovat nejen tradiční medaile, ale i 3 “volňásky” na SportAccord World Mind Games 2012 v Pekingu. Toto ženské klání se tak stává extrémně přitažlivým, což se (doufejme) odrazí i na kvalitním obsazení. Ve stínu by ovšem neměl zůstat ani hlavní turnaj, který je součástí série European Cup a pravidelně přitahuje evropskou špičku z blízka i z daleka.

Fotogalerie: Go klub Brno

Konečné výsledky: MEŽ, EC

Průběžné výsledky Cleverlance Gobanligy 2012: Kluby, Jednotlivci

Pátek, 7. 9.

1. kolo (16:30)
Ondřej Šilt 6-dan – Tomáš Kozelek 4-dan (*.sgf)
Jan Šimara 6-dan – Ondřej Kruml 4-dan
Pavol Lisý 5-dan – Jan Prokop 5-dan
Jan Hora 6-dan – Lukáš Podpěra 5-dan
Martin Jurek 4-dan – Cornel Burzo 6-dan

1. kolo MEŽ (17:00)
Elvina Kalsberg 4-dan – Jana Hricová 2-kyu
Laura Avram 2-dan – Alžběta Kadlecová 3-kyu

Sobota, 8. 9.

2. kolo (9:00)
Podpěra – Šilt (*.sgf)
Surma – Mero (*.sgf)
Pal Balogh 6-dan – Šimara (o 0,5 bodu)
Petr Cipra 3-dan – Hora
Kozelek – Viktor Lin 5-dan
Prokop – Vít Brunner 4-dan
Kruml – Jurek

2. kolo MEŽ (10:00)
Kadlecová – Julia Seres 1-dan
Hricová – bye

3. kolo (14:00)
Šilt – Mero (*.sgf)
Lisý – Šimara (*.sgf)
Burzo – Brunner
Hora – Balogh (o 0,5 bodu)

3. kolo MEŽ (14:00)
Hricová – Alison Bexfield 2-dan
Kadlecová – bye

4. kolo (18:30)
Šimara – Mero (*.sgf)
Šilt – Spiegel (*.sgf)
Balogh – Burzo
Lin – Lisý

Neděle, 9. 9.

5. kolo (8:45)
Šimara – Šilt (*.sgf)
Burzo – Hora
Prokop – Podpěra
Kruml – Lin

4. kolo MEŽ (8:45)
Pocsai – Wong (*.sgf)
Hricová – Judith Conradi 2-dan
Marika Kuin 1-dan – Kadlecová

5. kolo MEŽ (11:30)
Wong – Avram (*.sgf)
Kadlecová – Lena Gauthier 1-kyu
Hricová – Barbora Waczulikova

6. kolo (13:00)
Hora – Šilt (*.sgf)
Šimara – Lin
Surma – Prokop
Petr Valášek 3-dan – Burzo

Konečné pořadí MEŽ:
1. Vanessa Wong 5-dan – 5
2. Rita Pocsai 4-dan – 4
3. Natalia Kovaleva 4-dan – 4

13. Jana Hricová 2-kyu – 2
14. Alžběta Kadlecová 3-kyu – 1

Vložil: | 31.08.2012 | Kategorie: Reportáž

Komentář(e): 29

#1 Vložil: Hidoshito | (31.08.2012, 17:36 )

A nezapomeňte, že čtyřiadvacítka hráčů startujících v Hlavním turnaji iGoš 2012 neplatí startovné!

Vzhůru do Brna na opravdové gobany!!! 😉

#2 Vložil: brona | (31.08.2012, 17:59 )

na opravdový goban se těším jak malý Jarda 🙂

#3 Vložil: Hidoshito | (06.09.2012, 11:27 )

A v sobotu večer repre proti Dánsku… Nějaká rezervačka U Kosa? 🙂

#4 Vložil: MaRthasik | (06.09.2012, 22:25 )

Je tam vubec nejaka televize? 😀

#5 Vložil: Hidoshito | (07.09.2012, 16:59 )

Máme tu menší trable s losovacím programem, takže se start turnajů posouvá…
Ani s internetem (a prostory) to tady není úplně růžové, proto bude dnes přenos jen jedné desky z hlavního turnaje a zítra se uvidí.

#6 Vložil: Ales | (07.09.2012, 19:22 )

Ono to byl spise problem s jednim hracem, co se dokazal zaregistrovat, i kdyz tady nebyl. 🙂 Pravda, pak jsem jeste trochu zazmatkoval ja, kdyz se mi ho napoprve nepodarilo zcela vyradit. 😉

#7 Vložil: Hidoshito | (08.09.2012, 09:54 )

Skloubit přenos jedné desky z MEŽ a jedné z EC je prozatím nemožné, takže přenáším dvě partie z hlavního turnaje.

#8 Vložil: cung-fou | (08.09.2012, 11:07 )

Dva přenosy jsou skvělý. Díky.

Na to, že je to na nejvyšších deskách obsazené téměř jen hráči zemí Visegrádské čtyřky (+Cornel), tak je v Brně (viděno optikou výsledků ME) většina hráčů evropské úzké špičky. 🙂

#9 Vložil: cung-fou | (08.09.2012, 17:06 )

Partie Písy a Palka jsou fakt výborný. I dneska!

#10 Vložil: cung-fou | (09.09.2012, 16:31 )

Hezi po tom začátku dobrej finiš. Mohli jsme sice mít první dva, ale takhle zase máme tři hráče mezi prvními šesti. 🙂

A samozřejmě gratuluju Písovi. Začíná si plnit předsevzetí po zisku titulu.

Taky koukám, jak válel Péťa Valášek.

A co ten falešněj 3D z Brna? To prošlo přes mezinárodního rozhodčího? 🙂

#11 Vložil: Ales | (09.09.2012, 21:45 )

cung-fou: Jiste, 4d+ hracu tam bylo trochu moc, 3d zase malo, tak jsem Vitkovi vyjimecne udelil novou tridu. 🙂 Zpocatku sice prskal, ale nakonec se holedbal cenou pro nejlepsiho 3d. 🙂

#12 Vložil: Cipra | (10.09.2012, 09:47 )

Ales: To je úžasné!! Gratuluji k brilantnímu objasnění úpravy třídy těsně před turnajem proti vůli příslušného hráče – slyšel jsem totiž více verzí. Verze od autora ale drtí všechny ostatní a trumfne i dřívější objasnění výkonu funkce rozhodčího mobilním telefonem. Vychází to skutečně fantasticky. jestli jsem dobře počítal, tak po zásahu vypadá na tři hráče 4D, 3D, 2D, 1D, 1K akorát těch 2K je na potvoru nějak víc… Je jasné co se Ti honí hlavou. Kdyby tam příští ročník bylo moc 3D (třeba 4 jako letos těch 4D), takže bych Tvým přičiněním měl jít hrát jako 2D, dáš mi předem vědět?

#13 Vložil: Vítězslav Tomek | (10.09.2012, 10:34 )

Taky bych řekl, že vše nebylo OK. Jestli se nasazovalo podle systemu +50,-50, tak Vítek byl přesně na hraně (2350).
Nedíval jsem se na všechny hráče, ale neměl hrát můj syn
Vojta jako 9K? Před turnajem měl rating 1178, takže podle systému +50,-50 by jí měl měl mít pro losování. Já jsem si toho nevšimnul a systém +50,-50 jsem spíše odhadl až po prvním kole (hrál jsem totiž z hráčem, který měl původně napsané 3K a pak ve výsledcích 4K).
Já osobně jsem pro tento systém, ale mělo by to být zdělěno minimálně při zahájení.

#14 Vložil: Ales | (10.09.2012, 10:44 )

Cipra: Ja se vetsinou rozhoduji impulsivne podle situace primo na miste, takze dat vedet predem opravdu nemuzu. Kdyz je holt 4d+ prave trochu moc, tak jsou holt na miste drasticka reseni, ktera se ne vsem zucastnenym nutne musi libit. Pokud te to vsak aspon castecne uklidni, tak Vitek sice prskal, ale rekl mi tez, ze by to v dane situaci taky tak udelal. 🙂

#15 Vložil: Ales | (10.09.2012, 10:58 )

V.Tomek: Za Vojtovu tridu se ti omlouvam, to jsem prehledl a nebylo to umyslne. Taky mas pravdu v tom, ze se nasazeni hracu do “trid” podle ratingu melo oznamit na zacatku. Mel jsem v te dobe docela frmol, na zahajeni vubec nesel a na tuhle vec v te chvili ani nepomyslel. Tot jest drobne pouceni pro priste, i kdyz doufam, ze na velkych mezinarodnich turnajich se ono nasazovani podle ratingu stane standardem, alespon u nas.

#16 Vložil: Hezi | (10.09.2012, 11:58 )

tradicne skvely turnaj, velky dik Slavkovi a Makovovi

#17 Vložil: Hezi | (10.09.2012, 11:59 )

a jeste jedna otazka, jsou nekde vyvesene ty fotky, co se promitali na obrazovce v lobby uz behem turnaje?
Anebo klidne i jine?
Diky

#18 Vložil: makov | (10.09.2012, 13:08 )

fotky budou během tohoto týdne, nech nás vydechnout… 🙂

#19 Vložil: Hidoshito | (10.09.2012, 16:45 )

Losování podle ratingu určitě fandím, ale měly by při tom ve startovních listinách zůstat skutečné třídy, které odpovídají našim podmínkám pro uhrávání/udržení. Vzhledem k vypisovaným cenám pro nejlepší v konkrétní třídě by to bylo rozhodně spravedlivější. Nehledě na ten guláš, jaký v okolním systému vzniká.

Doteď jsem například nepochopil, jak se podařilo uhrát Martinu Jurkovi 5-dan, když v EGD nepřekročil hranici 2500 bodů? Kromě tohoto (asi ojedinělého případu) je dost pakárna, když dvoje výsledky ze stejného turnaje vypadají tak zatraceně odlišně. Pro lidi “z venku” to musí působit nadmíru zmatečně.

Tohle není kritika, ale pouze můj pohled na věc. 😉

#20 Vložil: tymak | (10.09.2012, 18:04 )

Pokud vím, na posledních dvou turnajích, kde Martin hrál, se nasazovalo stylem +50/-50 a podle toho splnuje kriterium na 5d. S nasazováním tříd bych se spíš klonil k tomu, aby se postupně zaváděl systém 50/50 na všechny české turnaje. Sice by se tím trosku oslabí význam třídy ve prospěch ratingu, ale alespon by pak na turnajích nebyl takový guláš.

#21 Vložil: Cipra | (10.09.2012, 18:10 )

#14 Ales: To jsem rád, že Tě Vítek posléze pochválil. Osobně si ale přece jen myslím, že by ho Tvůj manévr nikdy nenapadl (shodit někomu na turnaji třídu proti jeho vůli). Chce to přece jenom mimořádnou tvůrčí fantazii. Jak dlouho před turnajem dáváš většinou pořadatelům vědět, že jim budeš dělat rozhodčího? (Abych mohl být připraven na “drastická řešení”.) Jinak bych měl mimochodem pro Tvoji kreativitu jeden drobný zlepšovák: Když se chystáš opožděně (oproti nalosování, které už nějakou dobu “visí”) spouštět hodiny a vidíš, že se lidi potulují u tabule s nalosováním (protože v hrací místnosti se nedá dýchat), dej jim nějak vědět. Třeba Tě budou mít rádi. Někoho může zamrzet, když stojí 5 metrů od hodin, které běží a on neví o tom (i když byl původně ve stanovený čas a potom i hned po nalosování u desky). Taky to urychlí průběh turnaje… Je fakt, že jsem si Tvého upozornění povšiml, ale pokaždé to tak tedy nebylo ….

#22 Vložil: Hidoshito | (10.09.2012, 18:42 )

tymak: Nasazení (tedy spíš napsání) třídy pro účely turnaje je něco jiného než samotná uhrávka. K tomu je v ČR podle klasifikačního řádu pořád nutné udělat +100. Nebo se mýlím? V opačném případě bychom totiž mohli oslavit více nových tříd, nejen tu Martinovu. 😉 Platí samozřejmě v obou směrech. 😛

#23 Vložil: Laman | (10.09.2012, 18:42 )

tymak: lépe řečeno to ve výsledku změní udělování třídy z aktuálního systému na +-50, protože MMS při losování turnajů je pro třídu hlavní význam

než to na všechny turnaje zavádět postupně, to by mi připadalo rozumnější, kdyby se to oficiálně projednalo, přijalo jako nový systém získávání tříd a používalo na všech turnajích konzistentně

#24 Vložil: Hidoshito | (10.09.2012, 19:40 )

Aktualizovány soutěže: GL, ČP a repre.

#25 Vložil: Cipra | (11.09.2012, 18:11 )

DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ:
Hráči, kterým Aleš Cieplý upravoval na brněnském turnaji třídu a oni to akceptovali, se zřejmě mohli provinit proti Směrnici 2011/02 Pravidla pro nasazování tříd a Klasifikačním pravidlům jako takovým
(Od 1.1.1999 se uhrávání a ztrácení výkonnostních tříd řídí go ratingem. )
http://www.goweb.cz/files/2011_Sm02-2011_Klasifikace.pdf

Dejte si na Aleše pozor 🙂

#26 Vložil: Sur | (11.09.2012, 20:01 )

Cipra: Nevím co máš tolik proti Alešovi, nicméně ten dokument se týká něčeho úplně jiného (zkus si přečíst aspoň věci, které linkuješ), takže bych hráče příliš neděsil nějakým proviňováním proti pravidlům.

#27 Vložil: Field Mouse | (11.09.2012, 20:06 )

Kdyby se losovalo výhradně podle ratingu, tak by to bylo dost dobré, protože by třídy ztratily smysl a každý by si mohl psát cokoli, třeba nejvyšší dosaženou třídu ever a tak 🙂

U obou registrací jsem si psal 4 d a budu to dělat i dál, když mi tam někdo chce psát něco jiného, tak je to stejně úplně jedno, hrát budu s těma stejnýma lidma (nasazování podle třídy – tedy budu hrát první kolo s prvním nebo druhým nejsilnějším neřešim, to je úplně fuk). Vliv to může mít jen v případě, kdy je člověk pod topskupinou.

A jsem pro, aby se stanovila pevná hranice, nejlépe stovková, podle které by se třídy stanovovaly – tedy žádné “pod třídou”, ale za rating 99 by bylo vždycky 21 k, za 199 vždycky 20 k bez ohledu na to, co si člověk uhrál dřív. Ale jestli bude na stovkách, nebo padesátkách, to už je celkem jedno, na to se po chvíli zvykne…

#28 Vložil: Cipra | (11.09.2012, 20:25 )

Sur: Ty se Aleše nebojíš?? (když chytí nějaký impuls – jako třeba úpravu tříd dle svého vlastního soudu ) 😉
Jinak s Tebou vlastně plně souhlasím – nikdo se nemusí bát postihu, pokud jedná s Alešovým souhlasem (může klíďo nastoupit s kyu o 5 tříd nižším) 😛

#29 Vložil: Hidoshito | (14.09.2012, 12:43 )

Doplněna první fotogalerie…