Olsztyn (26.7.-2.8.) – Mistrovství Evropy 2013, 1. týden

Kongresové místo z výšky

Hokejoví fanoušci se každý rok těší na mistrovství světa – vrchol sezóny. Stejně tak i goisté mají svůj velký svátek a tím je go kongres, který se letos koná v sousedním Polsku. Podstatný rozdíl je akorát v tom, že my všichni si na něm můžeme zahrát a zažít turnaj na vlastní kůži, což se u hokejistů poštěstí jen několika vyvoleným. I přes početnou výpravu z Česka, která se představí na evropském šampionátu v Olštýně, zůstává doma skupina hráčů/fanoušků, pro něž je určena naše třídílná reportáž. Tu zahajujeme neobvykle již v pátek, kdy startuje prestižní finále týmů – Pandanet Go European Team Championship. Podaří se české reprezentaci vylepšit 2. místo z minulého roku? Vystřídá Jana Šimaru na pozici úřadujícího evropského šampióna někdo z jeho vlasti? Prosadíme se znovu do nejvyšších pozic v párovém go? To jsou (mimo jiné) tři hlavní otázky, kvůli nimž se vyplatí sledovat kongres od začátku do konce.

Fotogalerie: egc2013

Konečné výsledky: Finále PGETC, PairGo “A”, PairGo “B”, Team, 9×9 (+playoff)

Průběžné výsledky: Main, Rapid

Pátek, 26. 7.

1. kolo PGETC (18:15)

Česko Ukrajina 3:1
1. Ondřej Šilt 6-dan Artem Kachanovskyi 7-dan Č+R
2. Jan Hora 6-dan Bohdan Zhurakovskyi 5-dan  B+R
3. Lukáš Podpěra 5-dan Andrii Kravets 6-dan B+13,5
4. Jan Prokop 5-dan Dmytro Bogatskyi 6-dan B+2,5

Sobota, 27. 7.

2. kolo PGETC (10:15)

Česko Maďarsko 3:1
1. Ondřej Šilt 6-dan Csaba Mero 6-dan Č+R
2. Jan Hora 6-dan Pal Balogh 6-dan Č+R
3. Lukáš Podpěra 5-dan Peter Marko 4-dan B+R
4. Vladimír Daněk 5-dan Gyorgy Csizmadia 4-dan Č+22,5

3. kolo PGETC (14:30)

Česko Rusko 2:2
1. Ondřej Šilt 6-dan Ilja Šikšin 7-dan B+30,5
2. Jan Hora 6-dan Alexander Dinerstein 3p Č+R
3. Lukáš Podpěra 5-dan Dmitrij Surin 6-dan Č+R
4. Jan Prokop 5-dan Alexey Lazarev 6-dan B+R

Česká reprezentace ve složení Ondřej Šilt, Jan Hora, Lukáš Podpěra, Jan Prokop, Vladimír Daněk vybojovala ceněný titul ve finálovém klání Mistrovství Evropy týmů 2012/2013 (PGETC)!!!

Neděle, 28. 7.

1. kolo ME (10:00)
Antti Tormanen 6-dan – Ondřej Kruml 5-dan
Lukáš Podpěra 5-dan – Zeno van Ditzhuijzen 5-dan
Ondřej Šilt 6-dan – Robert Jasiek 5-dan
Vladimír Daněk 5-dan – Jonas Welticke 5-dan
Martin Jurek 4-dan – David Seibt 4-dan (o 0,5 bodu)

Pondělí, 29. 7.

2. kolo ME (10:00)
Fan Hui 2p – Podpěra (*.sgf)
Andrej Cheburakhov 5-dan – Kruml
Norman Tsai 7-dan – Daněk
Kang Hwan-Kuk 4-dan – Šilt
Ville Ainali 4-dan – Jurek

Pair Go (16:30 – ???)
Do hlavního turnaje párů (A) nastoupily 4 dvojice s českou účastí: Chládková/Daněk, Kadlecová/Jurek, Bártová/Fenech, Hricová/Lisý; stejný počet se představil i ve vedlejším turnaji (B): Vášová/Podpěra, Šimůnková/Zubalík, Kubitová/Timko, Kwietniewska/Brunner.

Konečné pořadí Pair Go “B”:
1. Vášová/Podpěra
2. Kwietniewska/Brunner
3. Kubitová/Timko

Úterý, 30. 7.

3. kolo ME (10:00)
Kruml – Chen Xing 6-dan
Podpěra – Ali Jabarin 6-dan
Jun Tarumi 5-dan – Šilt
Daněk – Dušan Mitic 6-dan
Jurek – Jasiek

Pair Go (16:30 – ???)
Včera se v osmifinále rozloučily s “A” turnajem páry: Kadlecová/Jurek a Hricová Lisý. Už po skupinové fázi vypadli Chládková/Daněk a Bártová/Fenech.

Středa, 31. 7.

Team Go (10:00 – 22:00)
Do turnaje tříčlenných týmů (hraje se redukovaný handicap o dva) vstoupily 3 družstva s českým zastoupením:

  • Kruml-Snídal-Kachyňa
  • Timko-Kubitová-Kubita
  • Junek-Tobiáš-Moudřík

Čtvrtek, 1. 8.

4. kolo ME (10:00)
Šilt – Viktor Lin 5-dan
Kruml – Pierre Paga 4-dan
Christian Kuehner 3-dan – Podpěra
Cornel Burzo 6-dan – Daněk
Torsten Knauf 3-dan – Jurek

Turnaj 9×9 (18:00 – 22:00)
Do turnaje na nejmenší hrací desce nastoupilo symbolicky 9 českých hráčů. Účast v závěrečném playoff o 1. místo si vybojoval Radim Jánoš! Podlehl až ve finále s Iljou Shikshinem z Ruska a získal stříbro.

Pátek, 2. 8.

5. kolo ME (10:00)
Denis Karadaban 4-dan – Šilt
Kim Won-Tae 7-dan – Kruml
Bernd Radmacher 4-dan – Podpěra
Daněk – Barbara Knauf 3-dan
Tarumi – Bronislav Snídal 2-dan

Vložil: | 26.07.2013 | Kategorie: Reportáž

Komentář(e): 108

#1 Vložil: Hidoshito | (26.07.2013, 11:55 )

Ten začátek 1. kola týmů berte s rezervou, je v tom trochu zmatek a není jasné, kdy se vlastně začne. 🙂 Náš zdroj je Program EGC (PDF).

#2 Vložil: Dexihno | (26.07.2013, 15:48 )

Asi se zatím neví, jestli se budou týmy přenášet, co?

Jinak držím palce celé české výpravě!

#3 Vložil: Hidoshito | (26.07.2013, 17:06 )

Bude se přenášet na IGS, z každého zápasu první deska.

#4 Vložil: Dexihno | (26.07.2013, 18:31 )

1. kolo týmů se bude hrát od 8. hod – Zpráva od Lukana

#5 Vložil: mikinvcine | (26.07.2013, 20:16 )

Parada, tesim se na reportaz! Reporteri egobanu rulez 🙂

#6 Vložil: Hidoshito | (26.07.2013, 20:43 )

Tak první kopanec od pořadatelů PGETC, přenášejí jenom Rusáky, ách jo. 🙁

#7 Vložil: Lech | (26.07.2013, 21:06 )

Ani ten přenos není založenej správně, to vypadá na nějakou improvizaci. Tak třeba se zítra polepšej 🙂

#8 Vložil: Hidoshito | (26.07.2013, 23:32 )

Naši vyhráli 3:1, i když je tam ještě nějaký protest proti Heziho výhře na čas.

#9 Vložil: Lukan | (27.07.2013, 10:12 )

Partie Zhurakovskij – Hora se bude opakovat.

#10 Vložil: Hidoshito | (27.07.2013, 10:17 )

Lukan: Hmm, tak to je nepříjemné. A kdy se to má hrát?

#11 Vložil: mikinvcine | (27.07.2013, 10:38 )

Eo fandime Hezimu, Zhurakovskij dostane cocku podruhe, to nasere 😀

#12 Vložil: waltheri | (27.07.2013, 10:58 )

Hidoshito: někdy večer, po 3. kolem.

#13 Vložil: Hidoshito | (27.07.2013, 14:12 )

Maďary máme, teď ještě odrazit Rusy a Hezi to pak dotáhne k titulu! 🙂

#14 Vložil: David | (27.07.2013, 20:04 )

Nevi nekdo jestli budou prenaset tu opakovanou partii s Ukrajinou?

#15 Vložil: Lukan | (27.07.2013, 20:09 )

Prenasi se na IGS.

#16 Vložil: Hidoshito | (27.07.2013, 22:38 )

Hezi má prostě nervy ze železa, o tom žádná. 😀 Bravo chlapci, pořádně to tam oslavte!

#17 Vložil: liso | (28.07.2013, 09:08 )

Gratulujem! 🙂

PS. Treba byt rad kazdemu sponzorovi, ale ze je nim internetovy goserver a nie su sgf zaznamy prenasanych partii – to je nieco, co mierne povedane, nechapem…

#18 Vložil: Hidoshito | (28.07.2013, 10:16 )

Z pro mě nepochopitelných důvodů nedali Ondru Šilta do top skupiny (v té jsou Lukan a Scurge)! Asi si naši taky trochu zaprotestují. 😉

#19 Vložil: Hidoshito | (28.07.2013, 10:23 )

…naštěstí v tom nefigurují polští pořadatelé, ale některým dobře známý pan Robert Jasiek. Podle všeho s ním má Ondra hrát v 1. kole, to bych opravdu rád viděl. 😀

#20 Vložil: Ales | (28.07.2013, 13:33 )

Gratuluji do Olsztyna k vybornemu vykonu v ME tymu. Jeste vsak neni vyhrano, Rusko podalo protest proti vysledku partie na 4. desce s nami. Pry mela za ne hrat Kovaleva a ne Lazarev, zadaji novou partii mezi Jankem a ni. Pristalo mi to na stole jako clenu odvolaci komise PGETC, z rozhodovani jsem se vsak vyloucil z duvodu podjatosti.

#21 Vložil: Lech | (28.07.2013, 13:40 )

To zní spíš jako nějakej vtip 🙂

#22 Vložil: Miloš | (28.07.2013, 13:42 )

Co to je za trik? O den později si vzpomenou, že špatně postavili sestavu? Koho to zajímá?

#23 Vložil: Ales | (28.07.2013, 13:52 )

Protestovali uz vcera odpoledne a je to hodne zapeklite. Sam nevim, jak bych se k tomu mel postavit, kdybych mel rozhodovat. Pri rozhodovani v ramci “common sense” Rusove pravdu nemaji. Pri rozhodovani striktne podle pravidel ji zase maji. 🙂

Kopiruji z emailu:
During the last round we wanted to use Natalia Kovaleva on borad 4 vs. Czechia. Czech players said that it’s not allowed to use 6 players during final round. They contested reffery Victor Bogdanov, Bogdanov was not sure and contacted Martin Stiassny. Martin told us that only 5 playerscan take part, but it was his mistake – we don’t have such rule.

As a result our team played with Alexey Lazarev. Natalia Kovaleva has higher rating (EGF) comparing to Lazarev. Recently she wonbig tournament in Russia (Cupof Russia), ahead of Oleg Mezhov, Ruslan Dmitriev and so on, she won 6 out of 6 games. Also she won European female championship with the perfect score. In our team it was already decided 8 weeks ago that Lazarev, Vashurov and Kovaleva will all play just 1 game. Lazarev was not ready to play in this round, so our team became much weaker.

Our suggestion: because it was reffery mistake we would like to cancel the result of the last game and allow Natalia to play her game later during the congress.

#24 Vložil: Hidoshito | (28.07.2013, 13:57 )

Moc prosím o partii s Kovalevou a pak ještě několik dalších, kdyby to náhodou nevyšlo. 😛

#25 Vložil: Hidoshito | (28.07.2013, 14:11 )

Před Bonnem 2012:

1) Team can be 5 players
2) Prize-money will be like last year 4.000 / 3.000 / 2.000 / 1.000 for the team
3) I haven’t calculated in detail, but you (each player from Czechia) can count on the following numbers:
— 200 Euro for travel expenses
— 150 Euro for accomodation (3 nights, 50 Euro per person/night)
— 50 Euro for meals
4) No support from the EGF, all the money comes from Pandanet
5) Of course the results will be put in the EGD
6) Vesa Laatikainen will be the tournament-leader, and Victor Bogdanov will be the main referee
7) We’ll play like done on the internet, 60 minutes and 25 moves in 10 minutes byoyomi, 6.5 Komi

Best regards
Martin

#26 Vložil: Ales | (28.07.2013, 14:12 )

Je to proste mezera v pravidlech. Urcite bylo zamysleno, ze finalovy tym je 4 + 1 nahradnik. Proto se i hradi ucast/cestovne 5ti hracum a Martin Stiassny to takto vzdy chapal a konzistentne tvrdil v pozvankach pro tymy apod. Bohuzel, v pravidlech PGETC to nikde napsano neni a striktne podle pravidel Rusove opravdu meli pravo nasadit kohokoliv z mnohem sirsi soupisky sveho tymu, te podle ktere hrali cely rok.

#27 Vložil: Lech | (28.07.2013, 14:17 )

Referee mistake nereferee mistake. To by český tým už nemělo zajímat, vyhrál na gobanech. To je jako když se ve fotbale sudí upískne.

#28 Vložil: Hidoshito | (28.07.2013, 14:18 )

Lech: Asi tak. 🙂

#29 Vložil: Lukan | (28.07.2013, 16:18 )

Tak Ondra dostal zpatky svuj Macmahon a sos 🙂

#30 Vložil: Hidoshito | (28.07.2013, 17:32 )

Ondra Šilt dodatečně zařazen do top skupiny (jako 33.)!

#31 Vložil: Lukan | (28.07.2013, 17:33 )

EGF oficialne prebira do rukou kongres od rozhodci komise a chce se zbavit Jasieka a Siivoly. Medved byl navracen do topky jak uz jsem rikal.

#32 Vložil: Gerlige | (28.07.2013, 20:08 )

Může tady prosím někdo nějak přehledně vysvětlit, o co šlo (jde?) s tím Ondrou? Co a jak se stalo? A kdo za to mohl?

#33 Vložil: tymak | (29.07.2013, 07:54 )

A já bych také prosil o vysvětlení, jak je to s tím Jasiekem, protože zatim to tu vypadá, že víc bitev se vede u úřednických stolů než na gobanech.

#34 Vložil: mikinvcine | (29.07.2013, 08:55 )

Jste boooorciiiiii! 🙂

#35 Vložil: Hidoshito | (29.07.2013, 09:23 )

No, Medvěd je stále o MM níž. 🙁

#36 Vložil: Hidoshito | (29.07.2013, 09:43 )

Dneska se snad konečně dozvíme, co znamená kontroverzní bílá síla. 😉

#37 Vložil: Hidoshito | (29.07.2013, 10:25 )

Gerlige, tymak: Ke mně se informace dostávají jen velmi útržkovitě… Z toho všeho vyvozuji, že Jasiek bazíroval na nějaké registrační “úředničině”, kterou Ondra neprovedl (nejspíš se bylo třeba speciálně registrovat do Top skupiny; startovné platil půl roku předem).

Osobně tomu moc nerozumím, protože když jsem startoval např. na kogrese v Tuchole (PL) 2004, tak se na místě obcházeli nejsilnější hráči dle ratingu a zařazení do topskupiny jsme stvrzovali podpisem.
Zásah démonické EGF, jak píše Lukan, asi nebyl tak horký…, protože máme Ondru stále mezi nenasazenými. Je mi jasné, že chyba je na obou stranách, ale co už těžko chápu, proč se to (doposud) nevyřešilo ku prospěchu ME, tj. aby o titul zápolili co možná nejsilnější hráči hned od začátku.

Každopádně věřím, že se Medvěd dokáže prodrat do osmičky i takhle zespodu, pokud to teda není zakázané. 🙂

#38 Vložil: Koubic | (29.07.2013, 11:41 )

A je to uz tedy doresene s tim Fan Huiovym evropanstvim? Smi normalne do te top 8?

#39 Vložil: waltheri | (29.07.2013, 12:10 )

Medvěd nebyl dodatečně zařazen do top skupiny neboť proti tomu podal protest Dino.

#40 Vložil: Miloš | (29.07.2013, 12:34 )

Ti Rusáci jsou k poblití.

#41 Vložil: Hidoshito | (29.07.2013, 12:34 )

No jasně, on je tam vlastně starej dobrej Dino. 😀

#42 Vložil: Ales | (29.07.2013, 12:39 )

Byl jsem prave informovan, ze odvolaci vybor PGETC zamitl protest Rusu tykajici se partie Lazarev-Prokop.

Ohledne O.Silta – stale nevime, proc nebyl zarazen do superskupiny, takze tezko soudit. Do top skupiny je samozrejme potreba se registrovat, ancto ne kazdy silny hrac se chysta odehrat vsechna kola. Obvykle s tim neni problem, ale treba i v Praze se nam stalo, ze takto se opomnela zaregistrovat Zhao Pei, odchytilo se to vsak uz pri losovani, musel se pak posunout zacatek 1. kola o tusim 2 hodiny, z toho vic nez hodku zabralo rozhodovani komise (Jasiek, Siivola, Kaniuk) dohlizejici na prubeh EGC …

#43 Vložil: Lukan | (29.07.2013, 15:16 )

Sovetska Unie by mela odjet domu a prestat kazit evropske mistrovstvi.

Ja jsem prohral o 11, podle me dustojna partie a dlouho to bylo tesne. Jinak na vrchu vsichni nasi vyhrali.

#44 Vložil: Koubic | (29.07.2013, 20:30 )

A vi se, co je s Jonasem Weltickem, ze ma druhe kolo proskrtle?

#45 Vložil: cung-fou | (29.07.2013, 20:55 )

Člověk uspaný okurkovou sezonou se oproti svým zvyklostem pár dní nepodívá na eGoban a zatím se dějou věci.

Náš tým vyhraje ME (borci!), Ondra nehraje v top grupě (věřím, že všem ukáže a do top 8 se dostane) a Dino konvertuje k protestatství.

#46 Vložil: Lukan | (29.07.2013, 23:49 )

Welticke se ozral a neprisel…

#47 Vložil: tymak | (30.07.2013, 09:00 )

Jak tak koukám na výsledky, Viktor Lin taky přijel nejakej naspeedovanej. První dvě kola a hned skalpy Šíšy a Csaby.

#48 Vložil: Hidoshito | (30.07.2013, 09:49 )

Musím pochválit Poláky, že od 2. kola dávají na web los Mainu s předstihem. Jen tak dál…

#49 Vložil: Ales | (30.07.2013, 10:34 )

Kdyz se tak koukam na losovani 3. kola, tak mi prijde docela spatne, ze o losu rozhoduje, jak se kdo jmenuje …

#50 Vložil: Sur | (30.07.2013, 11:52 )

Ales: A co je na tom tak špatného?

#51 Vložil: Ales | (30.07.2013, 12:01 )

Sur: Melo by to byt nahodne, to je snad jasne, ne? V tomto duchu myslim hovori i EGF turnajova pravidla, ze losovani by nemelo zaviset od pribuzenskych pomeru, barvy kuze apod. To je neco jako kdybys ve fotbale na MS vzal vsechny tymy postoupivsi do ctvrfinale, seradil je podle abecedy a treba rekl, tak Cesko bude hrat s Francii, protoze to takhle podle abecedy vychazi. 🙂 Prislo by ti to normalni?

#52 Vložil: gkg | (30.07.2013, 12:13 )

aby se pristi roki lidi neprejmenovovali tak aby minimalizovali sanci potkat Fan Huie atp. 😀
(souhlas, melo by to byt nahodne)

#53 Vložil: Sur | (30.07.2013, 12:16 )

Aleš: Jo, docela normální. Jméno vnímám dostatečně jako random. Já si teda jméno nevolil a nevím o hráči, který by se přejmenoval, aby se vyhnul silnému soupeři. Když se to nepoužívá často, je to úplně stejně náhodné jako kdybych tahal čísla z pytlíku…

#54 Vložil: cung-fou | (30.07.2013, 12:46 )

Aleš, Sur: Řekl bych, že to určitě nelze považovat za náhodný výběr. Je to totiž do jisté míry předvídatelné. Paradoxně má tento systém blíže právě MS ve fotbale, kde se losuje jen na začátku (resp. několik měsíců před začátkem) a pak už je pavouk daný, takže se dá předvídat, kdo s kým bude třeba hrát čtvrtfinále už na samém začátku. Samozřejmě za předpokladu, že si správně tipnu výsledky. Stejným způsobem by se dalo předvídat, koho asi tak dostanu příští kolo, když vyhraju na ME. Nenapadá mne ovšem, proč by to měl být nějaký zásadní problém, kromě toho, že to asi odporuje pravidlům. Docela by mne zajímala nějaký závažnější praktický negativní důsledek tohoto způsobu losování. Nenapadá někoho něco?

#55 Vložil: cung-fou | (30.07.2013, 12:54 )

Když o tom tak přemýšlím, tak to vlastně ani nelze nazvat losem. Protože všechno je dáno dle určitých pravidel. Absolutně je vyloučen prvek náhody. Tady se vlastně nelosuje dokonce ani před začátkem kongresu, jako je tomu u toho fotbalu. Tady se nelosuje vůbec.

#56 Vložil: tomason | (30.07.2013, 13:04 )

Ahoj vsichni, gratulace sampionum! Cely Islamabad drzi palce, abyste, Insa’allah, pokracovali stejne uspesne :-).

#57 Vložil: Ales | (30.07.2013, 14:08 )

K tomu losovani. Kdyz se vratim k prirovnani s fotbalem a losovalo se tam takto pokazde, tak by Argentina s Brazilii meli zaruceno, ze se vzdy potkaji bud vubec nebo az ve finale, pokud by se tedy ve svete go znami svou silou Azerbajdzanci, pripadne Belgicani ci nekdo jim podobny nahodou nehecli. 🙂 Na tom je asi opravdu neco spatne, ne?

#58 Vložil: Ales | (30.07.2013, 14:10 )

cung-fou: Presne tak, v Polsku se nelosuje, rozhodci je tvrdy fatalista. 🙂

#59 Vložil: Sur | (30.07.2013, 15:19 )

To, že je něco dáno dopředu, vůbec neznamená, že to není dáno náhodně…

Aleš: Jak můžeš srovnávat fotbal, který se hraje round robinem a elimination pavoukem, s go, kde je macmahon? Nebo ten rozdíl nevidíš?

#60 Vložil: Ales | (30.07.2013, 15:27 )

Sur: Prave ze ten rozdil vidim. Ve fotbale se losuje, na EGC v Polsku ne. Me tvrzeni je, ze kdyby se nelosovalo ve fotbale, hned by kazdeho trklo, ze je neco spatne. 🙂

#61 Vložil: Lukan | (30.07.2013, 18:32 )

Souhlasim s Alesem. Losovani je tu pri nejmensim divne.

#62 Vložil: Hidoshito | (30.07.2013, 19:01 )

Pořadatelé vystavili na web první fotky (z víkendu). Vypadá to, jakoby fotil Vítek – moc pěkné. 🙂

#63 Vložil: Hidoshito | (30.07.2013, 20:50 )

Ales, cung-fou: Nechcete mi rovnou nadiktovat los našich pro 4. kolo, když to máte tak v malíku? Nemusel bych čekat do čtvrtka a aspoň uvidíme, jak jste přesní. 😉

#64 Vložil: Ales | (30.07.2013, 21:20 )

Tormanen-Lisy
Champagnie-Silt
jsou jasni, prvni ma bile. Dalsi bude zaviset na presnem nastaveni programu, zda a nakolik bere do uvahy dosavadni barvu kamenu hracu. Obavam se vsak, ze to bude striktne podle poradi a abecedy, takze si to muzes i sam zkusit dopocitat (Kruml-Boviz, Podpera-Zhang …)

#65 Vložil: sheeryjay | (30.07.2013, 21:21 )

Jistěže to je Vítek a jeho fotky :-). Pěkný vzhled, upraveno v GIMPu a nafoceno Fuji X-E1.

#66 Vložil: Hidoshito | (30.07.2013, 21:41 )

Ales: Díky, to je příznivý los pro Medvěda. Já jsem na tohle blbej, takže nic dopočítávat raději nebudu, navíc mi tihle hráči stačí. 😉

#67 Vložil: MaRthasik | (31.07.2013, 21:53 )

“Bubák is back” ve složení Junek, Tobiáš, Moudřík moc nezaválel. Po výsledcích 3x 1:2 1x 2:1 a 1x 3:0 neskončili na tom zrovna nejlépe.

#68 Vložil: MaRthasik | (31.07.2013, 21:59 )

Nejvíce však zaválel Jiří Tobiáš, kdy si proti 1.danu místo 4 handicapů dal omylem pouze 3 handicapy a i tak vyhrál suveréně o 3,5 bodu.

#69 Vložil: Hidoshito | (31.07.2013, 22:03 )

#67: A nevíš, jak dopadly zbylé dva týmy?

#70 Vložil: MaRthasik | (31.07.2013, 22:15 )

So Imba hráli v posledním kole o třetího fleka, ale nevim, jestli to dali a Tim Kub Kub byli na tom podobně jako my.

#71 Vložil: Hidoshito | (31.07.2013, 22:26 )

Pěkně Impouši! 😀

Máme vystaveny kompletní výsledky z párů.

#72 Vložil: Hidoshito | (01.08.2013, 10:02 )

Ales: Nakonec ti to vyšlo jen u Palka, kde se opravdu nedalo splést. 🙂

#73 Vložil: Koubic | (01.08.2013, 10:34 )

Palko vs. Mateusz by bylo paradni finale prvniho tydne 🙂

#74 Vložil: Hezi | (01.08.2013, 11:09 )

Nevite nekdo, jestli se da zjistit kdo hraje na jake desce? Nedokazu to poznat pro dnesni treti .. ( prvni dve jsou jasne )

#75 Vložil: Ales | (01.08.2013, 11:26 )

K losu 4. kola: Zajimave, v te skupine s topMM-1 je prohozeny (mimo poradi) akorat Medved, jinak to jde zase podle abecedy. Program asi preci jen zohlednuje barvu kamenu v predchozich kolech, pri striktnim losovani dle abecedy by asi doslo k problemu, tak to program vyresil prehozenim Medveda k jinemu souperi …

#76 Vložil: Hidoshito | (01.08.2013, 11:32 )

Tým So Imba skončil třetí! 🙂

#77 Vložil: mikinvcine | (01.08.2013, 15:14 )

SI klan vali na mezinarodnim poli 🙂

#78 Vložil: mikinvcine | (01.08.2013, 15:19 )

Skoda Palka proti Antimu, hral fakt suprove…

#79 Vložil: Sur | (01.08.2013, 16:59 )

Aleš: Mě by zajímalo, kde udělali soudruzi z NDR chybu…

#80 Vložil: Hidoshito | (01.08.2013, 17:27 )

Oprava: Ve 4. kole Ondra Kruml vyhrál a Martin Jurek prohrál.

#81 Vložil: Ales | (01.08.2013, 17:44 )

Sur: Je to jednoduche. Program opravdu vzal do uvahy barvu kamenu tak, aby hraci meli vyrovnany pocet partii s bilymi a cernymi. Lin takto nemohl hrat s k nemu abecedne prirazenym souperem, proto program vzal nejblizsiho dalsiho, jimz byl Medved. Dale postupoval dle stejneho planu. Chces se vsadit, ze pristi kolo tu topMM-1 predlosuji spravne? 🙂

#82 Vložil: mikinvcine | (01.08.2013, 20:29 )

polaci zpomaleni, ani vecer nemaji zaktualizovane vysledky :/

#83 Vložil: Hidoshito | (01.08.2013, 20:45 )

#82: Sice jim to chvíli trvá, ale aspoň ty výsledky poctivě nahazují (i vedlejšáky!), o čemž se nám u některých pořadatelů může jen zdát. 😉

#84 Vložil: Sur | (02.08.2013, 07:27 )

Aleš: Předlosuješ? Vždyť se přece nelosuje. A když jsou tam dva, není až tak obtížné uhádnout kdo s kým bude hrát. Spíš mi řekni s kým bude hrát Medvěd a jestli ho budou přenášet.

#85 Vložil: Hidoshito | (02.08.2013, 09:08 )

Méďa stále drží vítěznou sérii na obou frontách. Chceme pokračování! 🙂

#86 Vložil: Ales | (02.08.2013, 10:22 )

No, jeste ze jsem nepredlosoval. 🙂 A ani uz radsi nebudu, ancto to delaji spatne. V tomhle kole nejde ani tak o “nenahodnost”, ale o skutecnost, ze na hrace s nizsim MM mel byt losovan Palko a ne Medved. Skoro to vypada, jako by se rozhodli cilene Medvedovi snizit SOS. To by me docela zajimalo, kdo to losuje, resp. kdo nastavil losovaci program.

#87 Vložil: liso | (02.08.2013, 10:45 )

Len na okraj (ked uz riesime podozrenie z parovani) ->

Nahodnost je zneuzitelna v tom, ze Bob moze nahodne hadzat kockou az kym mu padne 6-ka a potom ten “nahodny” hod zapise.

Nikto to dozadu nemoze napadnut, ci skontrolovat pokial vysledny stav zapada do priestoru nahodnych kombinacii. (samozrejme existuju metody ako odhalit podvody cez statisticke odchylky a korelacie)

Osobne sa mi teda zda, ze parovaci algoritmus by skor mal byt deterministicky.

Nahoda, ktora vyplyva z MMS, pomocnych kriterii a abecedneho poradia mien mi pride dostatocne silna aby sa dopredu nedalo nic vytvorit.

Aj ked teda – dalo by sa takticky odstupit v poslednom kole, tak ako to niekedy v atletike robia bezci – “zajaci”. To by sa ale pripadne snad dalo zabezpecit nejakou pokutou za odstupenie, alebo tak… (kazdopadne toto by asi chcelo este domysliet)

Pokial uz siris v go verejnosti podozrenia, asi by si sa mal skusit priamo spytat organizatora ako losuje a pripadne mu vysvetlit co sa Ti nepaci, nie?

#88 Vložil: Ales | (02.08.2013, 11:08 )

liso: S tim zneuzitim nahodnosti mas samozrejme pravdu. Ostatne, ani SOS neni zrovna nejverohodnejsim kriteriem, podle ktereho se sezazuji hraci ve skupine. Je vsak lepsi zpusob: v prvnich kolech vzdy v ramci MM skupiny seradit hrace podle ratingu, coz je sice taky deterministicke, ale lepsi nez serazeni podle SOS a jmen. Je dobre takto postupovat alespon v nekolika prvnich kolech.

A tohleto kolo je los ocividna chyba. Predstav si, ze mas v MM skupine 10 hracu, serazenych (je jedno jak) od 1 do 10. Pokud chces losovat deterministicky mas v podstate 2 moznosti:
A/ 1-10, 2-9, 3-8, …
B/ 1-6, 2-7, 3-8, …
V pripade, ze je hracu jen 9 (chybi 10ka), tak volnou vyhru (pripadne v MM turnaji los na soupere s nizsim MM) by mel dostat ten hrac, ktery by mel hrat s 10kou. Polaci na EGC pouzivaji metodiku A/, takze dolu mel byt losovan Palko. Nechci organizatory z niceho podezirat, jen mi prijde, ze to delaji v nekterych ohledech spatne, prinejmensim nestandardne, nelogicky.

Drzim Medvedovi palce, aby mu to vyslo a pres neprizen osudu to letosni ME vyhral.

#89 Vložil: Hidoshito | (02.08.2013, 11:53 )

Já se tomu už jen směju. Třeba chtějí Medvědovi vydláždit cestu do playoff přes 4-dany. 😀 Podle jejich webu je hlavní rozhodčí Krzysztof Grabowski, jehož jméno slyším poprvé v životě. Každopádně experimenty na největším turnaji v roce bych si odpustil…

#90 Vložil: cung-fou | (02.08.2013, 14:07 )

Strategie je jasná. Nejdříve Medvědovi srazit SOS na historické minimum a pak, až bude sahat po branách play-off, ho dorazit Fan Huiem. 🙂

#91 Vložil: Ales | (02.08.2013, 14:34 )

Napsal jsem o losovani M.Stiassnemu, pak i K.Grabowskemu (znam se s nim osobne). Dostal jsem uz odpoved od KG. Vec se ma tak, ze pravidla pro losovani byla urcena predem, pred kongresem, schvalena komisi EGF pro pravidla a turnaje, ktera byla (pokud vim) dvouclenna: J.Jasiek a M.Siivola. Tataz komise pry zamitla i zarazeni O.Silta do superskupiny. Ancto tyto veci byly dany predem, rozhodci jiz nic neovlivni.

Vcera (na AGM, schuzi clenu EGF) byli zmineni clenove komise odvolani a byla ustavena nova komise.

#92 Vložil: Hidoshito | (02.08.2013, 14:50 )

Slááááva! 🙂

#93 Vložil: Vlada | (02.08.2013, 15:32 )

Hido 89: Krzysztof Grabowski, jehož jméno slyším poprvé v životě.
No tedy, zajímáš se jen o české go? Krysztof řídil go v Polsku, když ty jsi ještě nebyl na světě. Třeba někdy okolo 1982 uspořádal skvělé ME týmů…

#94 Vložil: liso | (02.08.2013, 16:13 )

To co spravil org nie je podla mna celkom nelogicke.

Ak ides podla A/ 1-10, 2-9, 3-8 … v ramci MM jednej skupiny, ide Ti v zasade asi hlavne o to aby sa najvacsi favoriti nestretli v prvych kolach. Ak je nepar, potom si musis vybrat jedneho, koho SOS sa znizuje o 1 bod (pretoze ten bude hrat s hracom MM-1). To co navrhujes Ty, je “vytrestat” (znizenim SOS) toho priebezne najvyssie postaveneho hraca v ramci MM skupiny.

Determinizmus s ratingom sa mne osobne paci.

Aj ked – mozno by sa este mala zaviest postupna automaticka devalvacia ratingu hraca, ktory dlho nehra (to by inak mohlo byt fajn aj z celkom ineho dovodu).

Co sa tyka Ondra – budeme drzat velmi prsty aby porazil Fana (ak teda rozumiem tomu ako su hraci parovani). Bolo by to v pripade prehry uz out z finalovej 8-cky?

Vidim to ale este na pomerne slusnu tlacenicu o postup, kde ma sancu aj Lukas! 🙂 (mal som rozpisaneho aj Ondru Krumla, ale skoda – uz vidim, ze prehral v tomto kole)

Budem celkom rad Ales (a asi nielen ja) – ak uz fakt rozumies tomu parovaniu – ked sem hodis po zverejneni vysledkov prognozu! 🙂

#95 Vložil: Hidoshito | (02.08.2013, 16:20 )

Vlada: Nemůžu znát úplně všechny. 🙂

#96 Vložil: cung-fou | (02.08.2013, 16:23 )

Hidoshito: Ty jsi nebyl na tom ME týmů v roce 1982? :-O

#97 Vložil: tomason | (02.08.2013, 17:18 )

Vzpomínám si na EYGC v Kolnu 2004, kam jsem vezl Ondru a pak se nudil. Chvíli jsem koukal, jak jakýsi Asiat rozebírá partii: hráč právě dobral velkou mrtvolu a Asiat začal vykřikovat Too small! Too small! Only 27 points! a chtěl hrát místo toho nějaký divný tah u strany. Myslel jsem si, že dělá vlny, protože ta mrtvola byla jasně větší a navíc nemohl tak rychle spočítat, že to je 27 points. Pak jsem se zeptal kdo to je: prej nějakej Fan Hui :-).

#98 Vložil: Ales | (03.08.2013, 13:43 )

liso:
Tim, ze se paruje dolu spodni hrac namisto vrchniho hrace v dane MM skupine sice neni mirne poskozen SOS vrchniho hrace, ale vznika mnohem horsi problem. Koukni na aktualni tabulku po 5. kole. Na 8me misto se probojoval Medved, coz je urcite z naseho pohledu fajn a prejeme mu to. Na druhe strane, nejsilnejsi hrac, ktereho porazil je asi Viktor Lin. Predstav si, ze by Medvedovy partie nehral Medved, ale nekdo o neco slabsi, treba Lukan. Taky by mel velmi realnou sanci uhrat stejny vysledek a dostat se tak do top8. Bylo by to v poradku? A co ted v 6. kole? Fan Hui by mel byt nalosovan na asi stredniho hrace ze skupiny topMM-1 a v te skupine opet zbude lichy pocet hracu. Kdo bude nalosovan dolu, opet spodni hrac, tj. Medved? Je sice pravidlo, ktere rika, ze hrac by nemel byt losovan vicekrat dolu (nebo nahoru), ale nejsem si uplne jist, jak maji program nastaven.

Medved svou vykonnosti to top8 urcite patri, takze to ted nevypada zle. Problem vsak je, ze se tam timto zpusobem normalne muze snadno probojovat i mnohem slabsi hrac.
Jinymi slovy, losovanim dolu spodniho hrace se silne zvysuje moznost/pravdepodobnost, ze se na predni mista dostane nekdo o hodne slabsi nez nekteri hraci za nim. Proto je treba proverit silu tohoto hrace (zda opravdu patri do te skupiny, do ktere se probojoval) tim, ze je losovan na hrace ze stejne MMskupiny, idealne na nejvyse postaveneho (pokud je sudo) nebo dalsiho v poradi (pokud je licho).

#99 Vložil: Vítězslav Tomek | (03.08.2013, 19:35 )

Ales: Jestliže Fan Hui bude nalosován na jednoho (možná středního, možná posledního) hráče ze skupiny topMM-1, pak v této skupině zbyde 6 hráču, takže nikdo by neměl být nalosován dolů.
Jinak si myslím, že by losování v rámci skupiny stejného MM mělo by být čistě náhodné, tzn. že žádné 1-8,2-7..
nebo 1-5,2-6 .. apod. Pokud je vtéto skupině lichý počet, tak kdokoliv s této skupiny by mohl hrát s kýmkoli ze skupiny. Mohlo by se zde maximalně zohlednit, že už tak byl nalosovan předtím.
Losování na kongresu: předpokládam, že se losuje pomocí nějakého programu. Pak je zbytečné nadávat na pořadatele nebo rozhodčí, ale spíše na autora programu, který pro vás tak “nelogické” věci připustil.

#100 Vložil: Vítězslav Tomek | (03.08.2013, 19:37 )

… s kýmkoliv se skupiny o jeden MM nižší.

#101 Vložil: cung-fou | (03.08.2013, 20:11 )

Víťa: Ale ten program umožňuje libovolné nastavení mnoha kritérií, takže, jak si to nakonec nastavějí, záleží právě na rozhodčích případně jinak zainteresovaných osobách.

#102 Vložil: cung-fou | (03.08.2013, 20:17 )

Hraje Fan Hui o titul mistra Evropy?

#103 Vložil: liso | (03.08.2013, 20:35 )

Ales, Ondrova pozicia je pre slabsieho hraca vyhodna len zdanlivo a naopak, lukanova sanca na postup je porovnatelna. Ondrov sos asi definitivne znici sancu postupit ak dvakrat nevyhra a prvy super bude asi Fan. (a druhy v pripade vyhry mozno siksin)

Dalsie mena z prvej 8ky tiez nezneju ako lahki superi

Taku kombinaciu asi slabsi hrac neustoji. Ondro dufajme ano.

Lukanove dve vitazstva by mohli byt kustik lahsie a mal by asi potom sancu (aj ked azda nie istotu) na postup.

Favoritom je niekedy tazsie ako outsiderom.

Osobne by som navyse Lukanovu momentalnu formu nepodcenoval! 🙂

#104 Vložil: Hidoshito | (03.08.2013, 20:50 )

#38, #102: FR občanství snad má, tak by mu nemělo nic bránit.

#105 Vložil: Ales | (03.08.2013, 21:52 )

Predikce: Fan Hui bude v 6. kole hrat bud s Palkem nebo Medvedem (pokud se program pokusi zkorigovat jeho losovani dolu v predchozim kole).

Medvedovi by 1 vyhra ze dvou dalsich kol mela zarucit ucast v predkole, v playoff partii o ucast v top8.

#106 Vložil: cung-fou | (04.08.2013, 09:40 )

Ales: Jo, ona je tam vlastně ta baráž. Tak to by fakt jedno vítězství mělo stačit.

Hidoshito: Tak jestli bude hrát Fan Hui o titul, tak to pro mne trochu ztrácí na zajímavosti. 🙁 Ledaže by ho někdo zkosil. 🙂

#107 Vložil: tymak | (05.08.2013, 08:27 )

Ve víkendáku Fan Huie Šíša dokázal porazit, takže tu rozhodně je šance, že ho on nebo nekdo jiný zastaví v mainu.

#108 Vložil: cung-fou | (05.08.2013, 13:04 )

Jj, šance je, i když asi malá. Každopádně ta Šíšova výhra byla skvělá. Už dlouho jsem neviděl sežranýho takovýho draka.