Blansko (22.-23.2.) – Kvalifikace na MR 2014, GL*, ČP B

Jihomoravské Blansko bude hostit už desátý ročník jednoho z největších tuzemských turnajů. Kromě toho je to první kvalifikační turnaj na letošní mistrovství republiky a českou špičku zastoupenou i třemi šestými dany (Šilt, Šimara, Podpěra) doplňují Pavol Lisý 7-dan a Schayan Hamrah 4-dan.

V předvečer turnaje se opět koná valná hromada ČAGo, což je podstatné nejen pro delegáty oficiálních klubů, ale mimo ně i pro všechny, kdo se zajímají o situaci českého go.

Konečné výsledky

Sobota, 22. 2.

1. kolo
Pavol Lisý 7-dan – Ondřej Kruml 5-dan
Lukáš Podpěra 6-dan – Michal Kovařík 1-dan
Ondřej Šilt 6-dan – Bronislav Snídal 2-dan
Petr Cipra 3-dan – Jan Šimara 6-dan
Jan Prokop 5-dan – Jitka Bártová 1-dan

2. kolo
Šilt – Podpěra
Šimara – Prokop

3. kolo
Podpěra – Lisý
Šilt – Cipra
Prokop – Kruml
Šimara – Snídal

Neděle, 23. 2.

4. kolo
Lisý – Šimara
Kruml – Šilt

5. kolo
Šilt – Lisý
Šimara – Podpěra

Vložil: | 18.02.2014 | Kategorie: Reportáž

Komentář(e): 46

#1 Vložil: liso | (20.02.2014, 07:15 )

Budu aj prenosy?

PS. Predpokladam, ze popiska piate dany zdravo na… (motivuje)! 🙂

#2 Vložil: Manocska | (20.02.2014, 08:21 )

Ja vidim prihlasene dva 7.dany, ze by oba slovensti?
Clovek, aby se tam bal jet 😀

#3 Vložil: Hidoshito | (20.02.2014, 11:13 )

No, ke slovenské sedmičce Písovi chybělo nějakých 12 bodů, takže mu to asi neuznají, ale ty bys to mohl protlačit, Mano 😉

#4 Vložil: liso | (20.02.2014, 19:26 )

Slovenske triedy su momentalne plne konvertibilne s GoR! 😛

Takze nejde o uznanie nejakych minulych hodnot!!! 😛 😀

Chces mat 7. dan, tak maj 2650 – 2749 GoR.

Ci je to dobre alebo zle – ukaze cas. Mna osobne ta zmena prekvapila.

Aj tym, ze by som plne prisposobenie tried ratingu, cakal skor v krajine, odkial GoR pochadza… 😉

#5 Vložil: jarek | (20.02.2014, 19:49 )

Hm, české třídy jsou od počátku ratingu definovány stejně. Evropa to převzala a posunula definici tříd…

#6 Vložil: jarek | (20.02.2014, 19:52 )

Ahoj,
přijďte taky na valnou hromadu v pátek v 8 večer, pokud vás zajímá dění v asociaci.

#7 Vložil: Lukan | (20.02.2014, 20:27 )

Ja teda osobne jsem pro prejiti na system 50-50 a to nejen kvuli podhodnocenym tridam, ale hlavne pro srovnani s Evropou. Hlavne pulka ceskych turnaju uz tento system uziva. Rad bych to take poresil na valne hromade.

#8 Vložil: Miloš | (20.02.2014, 20:34 )

2-3 volná místa v autě do Blanska. Odjezd cca 16:00.

#9 Vložil: Jana_H | (20.02.2014, 21:59 )

Omyl Jarku, Evropa žádné hranice neposunovala. Třídy jsou od počátku ratingu definované xx00 +- 50. Evropa to naopak převzala důsledně. Jen podle českýh pravidel nestačí na získání třídy uhrát její dolní hranici, ale musíš uhrát střed vyšší třídy (to je ten celočíselný násobek 100). A naopak, aby ti třída spadla, tak je tam ochranné pásmo, které je ještě pod spodní hranicí tvé současné třídy a pokud neklesneš pod toto pásmo, tak ještě třídu neztratíš. U danových hráčů a nízkých kyu to je -50, u vyšších kyu tuším -100. A aby to nebylo až tak “tvrdé”, tak je tam navíc ještě nějaká ochranná lhůta, protože třídy padají k nějakému datu, ne hned jak spadneš pod své ochranné pásmo. Účel toho všeho byl ten, aby byly třídy pokud možno stabilní a nelítali nahoru a dolů turnaj od turnaje.

#10 Vložil: liso | (20.02.2014, 23:54 )

jarek, nevidim to celkom tak.

6. dan v Cesku moze oscilovat v rozsahu 150 (nie 100) bodov medzi 2550 a 2699

a 5. dan medzi 2450 a 2599

Hrac s ratingom 2575 v cesku moze mat 2 rozne triedy… (a neplati teda ze sa aktualna trieda jednoznacne odvija od aktualneho ratingu)

Pre istotu este zopakujem, ze netusim, ktory system je lepsi. Prax snad ukaze.

#11 Vložil: Laman | (21.02.2014, 00:32 )

liso: každá (silná) třída má u nás rozsah 200 bodů: střed +-100. šestý dan tedy může mít rating od 2500 do 2700. a pro každou hodnotu ratingu se překrývají dvě sousední třídy

Jana: byla účelem toho data další fixace třídy, nebo to bylo provozní opatření, když se rating nepočítal okamžitě jako dnes? mně se to moc užitečné nezdá a myslím, že většina lidí si třídy upravuje hned

#12 Vložil: Mac Arthur | (21.02.2014, 08:10 )

Pozvánka na valnou hromadu naleznete zde, stejně jako návrh na rozpočet a počet delegátu za každý klub.

http://www.goweb.cz/en/node/3633

Michal Zubalík

#13 Vložil: liso | (21.02.2014, 09:07 )

Dik za vysvetlenie! 🙂

(aj som sa trosku cudoval ze moje porozumenie nesedi na zopar 4D – ale mal som hypotezu nepresneho prepisu)

Pre zaujimavost – pozeral som sa trosku ako to je v sachu, pretoze som mal pocit, ze tie ich triedy (majster, medzinarodny majster, velmajster) akosi ustupili do pozadia v prospech ELO. Ale zda sa, ze este v roku 2008 sa zamyslali na kongrese aj nad triedou supervelmajstra, kvoli inflacii velmajstrov. (samotne ELO tiez zaziva inflaciu)

Mimochodom ked uz sa v europe definuje ten pojem, nebolo by fajn v zmysle nejakych tych nasich zapadnych tradicii nazyvat europskych profikov velmajstrami (grandmaster)? (mozno aj novinari a verejnost by tomu lepsie rozumeli – predsa len profesional ma v nasich koncinach celkom iny zmysel)

#14 Vložil: Jana_H | (21.02.2014, 09:43 )

Laman: původně se to zdůvodňovalo větší stabilitou tříd. Aby třídy nelítali nahoru a dolu turnaj od turnaje. S tou okamžitou úpravou tříd dnes je to jak kdo. Někdo si třídu sníží okamžitě, někdo si počká, až mu spadne oficiálně.
S rychlostí zpracování dat to až tak nesouvisí. Dnes je to sice mnohem pohotovější než když rating začínal, pořád je tady ale lidský faktor, který to ovlivňuje. Myslím tím to, jak rychle a zda vůbec pořadatel předá data z turnaje do EGD. Někdo to tam pošle okamžitě po skončení turnaje, na některé výsledky (i z velkých turnajů) se čeká klidně i přes týden.

Evropa byla k tomu začít uplatňovat tvrdě kritérium podle ratingu v podstatě donucena tím, že pořád je dost zemí, které si i poměrně vysoké třídy nasazují jak chtějí. Viz 6d s ratingem 24xx, 5d s ratingem 22xx atd. Takže udělat férově zvaný turnaj pro top hráče s třídou 5d a výš, například, je nemožné. Dále, další samostatnou kapitolou je nasazování hráčů do top skupin na mistrovstvích, ať už je to ME, nebo MEJ, např. Tam taky bývalo zvykem některých zemí, že ve snaze protlačit své hráče do top skupiny jim uměle zvyšovali třídy. Když se hráči na turnaji nasazují podle ratingu, tak už to jde hůř. I když i rating se dá uměle zvýšit, přeci jen to není tak jednoduché jako s třídou

#15 Vložil: Lech | (21.02.2014, 10:51 )

Když jsem byl po x letech vloni na turnaji v Brně, pořadatelé mě bez mrknutí oka nasadili podle principu 50-50. I u nás se to tedy vlastně už používá, tak proč to nedotáhnout- přesně podle #7.

#16 Vložil: tymak | (21.02.2014, 13:51 )

Právě že pointa je v tom, že systém 50-50 využívá zbytek Evropy a i na české turnaje už se pozvolna zavádí, takže je možná načase k tomuto systému taky přistoupit, protože stávající pozvolna zrácí smysl.

#17 Vložil: cung-fou | (21.02.2014, 20:06 )

Já jsem teda ze staré školy, takže být to na mně, tak bych úplně rating s třídami nesměšoval (ačkoli souhlasím s nasazováním MM podle ratingu), ale když to prosadíte, tak budu mít minimálně jeden turnaj zase 3D. 🙂

#18 Vložil: Edhelka | (22.02.2014, 13:46 )

Pro mě náš systém nikdy neztratil smysl. Jsou to prostě jen dva odlišné přístupy.
50-50 víc reflektuje aktuální formu (a záměrně říkám formu, ne sílu), zatímco náš systém zohledňuje dlouhodobější sílu a výkonost.
Oboje má svoje, stačí si jen vybrat.

Užijte si Blansko 🙂

#19 Vložil: MaRthasik | (22.02.2014, 14:25 )

Budou nějaké průběžné výsledky? 🙂

#20 Vložil: jarek | (22.02.2014, 14:31 )

Valná hromada proběhla docela svižně a nikdo sporná témata ani nediskutoval. Zápis bude na webu.

#21 Vložil: mikinvcine | (22.02.2014, 18:01 )

Vysledky druheho kola, pojdme 😉

#22 Vložil: jarek | (22.02.2014, 19:07 )

#9: Ale žádný omyl. Od počátku se u nás třídy uhrávaly při dosažení stovkové hranice (2000, 2100, 2200…), kdežto Evropa při převzetí ratingu začala třídy dávat od padesátkové hranice (1950, 2050…).
Samozřejmě vůbec nezpochybňuji, že střed třídy je na stovkové hranici.

#16 Jaké pozvolné zavádění? Pravidla pro udělování tříd jsou u nás jednoznačná. Dokud se nezmění, tak se mají respektovat na všech turnajích stejně. Žádný pořadatel by neměl zavádět odlišnosti na vlastní pěst.

#15 Tento příklad je ale zcela v souladu se současnými pravidly. Hráč si může sám třídu snížit a nečekat, až oficiálně propadne. Takže když byl po dlouhé odmlce rating 2032, tak pořadatelé navrhli 1k a když s tím hráč souhlasil, tak je to okay.
Kdyby hráč striktně trval na dřívější třídě 1D, tak mu ji pořadatelé museli ponechat, protože mu stále nepropadla.

——
Samozřejmě, že o 50/50 můžeme a budeme diskutovat. Ale nejdřív chci vidět nějakou analýzu dopadů, co to přinese. A když se na to případně přejde, tak všichni najednou, ne nějaké postupné zavádění na půlce turnajů tak a na půlce jinak.

#23 Vložil: jarek | (22.02.2014, 19:13 )

1. kolo:
Lisý-Kruml 1:0
Podpera-Kovarik 1:0
Snidal-SIlt 0:1
Cipra-Simara 0:1
Bartova-Prokop 0:1

2. kolo:
Silt-Podpera 0:1
Simara-Prokop 1:0
další vysoké třídy vyhrály proti slabším

#24 Vložil: tymak | (22.02.2014, 19:24 )

Co se týká dopadů, nevidím, co by tam stálo za zásadnější analýzu. Tím, že to není žádná novinka, ale systém, který běží v celé Evropě, nečekají na nás žádná překvapení a na většinu hráčů to stejne bude mít minimální dopad, pár hráčům se o trošku posune třída a normálně se pojede dál. A hlavně dojde k harmonizaci s okolními státy a nebudou zmatky ohledně posunů tříd, pokud čeští hráči budou jezdit na zahraniční turnaje nebo naopak cizinci na naše. Snad jediné ospravedlnění stávajícího systému je, že třídy jsou mírně stabilnější, ale pokud to vede k tomu, že můžu hrát každý turnaj s jinou třídou, podle toho, zda hraji v Čechách či v cizině, je to značně kontraproduktivní. A nejsem přílišným zastáncem myšlenky zachovávání pravidel z historických důvodů ve smyslu “Už to má tradici, tak to tu holt necháme.” O tomhle tématu jiste bude mnoho času na diskuzi, takže věřím, že od příští sezony nebude problém zavést 50/50 plošně.

#25 Vložil: jarek | (22.02.2014, 20:20 )

Když on ten hlavní problém je spíš v tom, že český hráč s ratingem 1500 hraje o dost lépe, než německý s týmž ratingem 1500.

#26 Vložil: tymak | (22.02.2014, 20:34 )

To je sice pravda, ale úprava nasazování tříd bude mít na rating minimální vliv, takže problém podhodnocených ratingů je zas trochu jiná kapitola.

#27 Vložil: jarek | (22.02.2014, 21:32 )

3. kolo:
Podpera-Lisy 0:1
Silt-Cipra 1:0
Prokop-Kruml 0:1
Simara-Snidal 1:0
Pristi kolo se utkají Lisy a Simara, kteří jsou zatím bez ztraty bodu.

#28 Vložil: Vítězslav Tomek | (22.02.2014, 21:46 )

Myslím, že se tady plete pojem třída s tím, jak má být hráč nasazen do turnaje. Ja v současné době chápu třídu jako nějaký titul. Klidně může mít třeba 1 kyu s ratingem např. 1700, ale v turnaji bude mít nasazeny počátečni MacMahon odpovídajíci ratingu 1650-1750.
Mi totiž osobně vadí, když hrají na turnaji s hráčem, který má stejnou třídu jako já, a tím i stejný poč. MM, ale je ratingově o 200 i více horší. Tomu bz měl systém +-50 zabránit.

#29 Vložil: Laman | (22.02.2014, 23:39 )

tymak: a nasazuje se v Evropě univerzálně systémem +-50? myslím, že pořád existuje víc variant (zejména samonasazování, nebo podle třídy svázané s ratingem nějak jinak). ale je pravda, že pokud by někdo chtěl nasazování sjednocovat, +-50 by byl nejschůdnější kompromis

Vítězslav Tomek: tomu se dá namítnout, že třída se v takovém pojetí stává prázdným pojmem. pak bych se bál, že hráči začnou třídy ignorovat a budou se starat čistě o rating

#30 Vložil: cung-fou | (22.02.2014, 23:55 )

Víťa má pravdu. Směšují se dvě různé věci. Navíc podle mne ani není úplně pravda, že zbytek Evropy na to už najel. Stačí si porovnat grafy vývoje GoR a vývoje třídy na EGD.

Souhlasím i s Jarkem, že pořadatel minimálně v rámci ČAGo nemá podle řádů pravomoci měnit třídy. Ve skutečnosti to podle mne ani nedělá, jen prostě zapisuje chybné údaje do výsledkové listiny. Sice je pravda, že hráč si sám může třídu snížit, ale pokud to tak udělá, tak by si ji musel znovu uhrát. Takže si myslím, že většina případů není těch, že někdo souhlasí, aby mu byla snížena, ale prostě akceptuje, že mu to tam pořadatel napsal blbě.

Na druhou stranu by mne zajímalo, jaký nadšenec by se pustil do psaní studie o prospěšnosti změny systému uhrávání tříd. 😀

Go se nehraje jen na turnajích, takže myslím, že jistá stabilita v třídách je na místě. Když např. přijdu do klubu a chci hrát handicap se slabším hráčem, tak dřív to fungovalo tak, že mi po čase třeba oznámil, že si uhrál lepší třídu, tak můžeme zkusit nižší handicap. Nepřijde mi moc jako vylepšení, když třeba během roku třeba 4x změní třídu nahoru a dolů. To by bylo samé: Hmm, asi sem teď 4 kyu, ale nevím to jistě, budu se muset mrknout do EGD.” Za mých mladých časů bylo uhrání třídy pro hráče událostí. Nevím, jestli by to i nadále platilo, kdyby se mi třída neustále měnila nahoru dolů, aniž bych přitom nějak extrémně klesal či stoupal v ratingu.

Suma sumárum, ta pro mnohé kýžená změna by asi nebyla nějakou tragédií a asi to k ní i pomalu spěje, ale nejsem si jist, že by to byla nutně změna k lepšímu systému.

#31 Vložil: jarek | (23.02.2014, 09:36 )

To Laman: Tady v Blansku vyhlásím výsledky gobanligy, ale potřebuji s tebou probrat úvodní nastavení pro další rok. Už jste o tom lidičky kolem GL mluvili? Napiš mi, dík.

#32 Vložil: Hidoshito | (23.02.2014, 10:22 )

Souhlasím s Víťou – třída jako titul, losování čistě dle ratingu. Náš zavedený klasifikační řád si můžeme s mírnou úpravou klidně ponechat. Samozřejmě každý jedinec by měl mít právo se svého titulu vzdát a nasadit si nižší třídu.

Až si za 20 let někam vyrazím, asi bych jako 4-dan netoužil poznávat skutečnou sílu 4-kyu. 😉 Snesitelnější by bylo, když by mi u jména svítilo třeba 1-kyu. Někomu by to ale nevadilo, tak proč mu to brát.

#33 Vložil: Hidoshito | (23.02.2014, 10:24 )

A hlavně, Kubovi a mně odpadne starost, jak zvládnout následující turnaj s novou třídou 3-dan! 😀

#34 Vložil: liso | (23.02.2014, 10:25 )

Mala prosba na spravcov egobanu:

Link na Blansko uz zanikol z aktualnych turnajov, hoci stale je aktualne pozriet si aky je harmonogram, ake su pravidla, ceny atd…

Prosim nevymavazavajte to nabuduce to co je stale aktualne! Dakujem! 🙂

(a dufam, ze nejake “novinarska” dusa napise cosi aj o valnej hromade! 🙂 )

#35 Vložil: tymak | (23.02.2014, 10:32 )

Na gowebu porad je http://www.goweb.cz/cs/node/3593

#36 Vložil: jarek | (23.02.2014, 11:11 )

Link si udržujte, protože po turnaji na něm bude namísto propozic reportáž.

#37 Vložil: jarek | (23.02.2014, 11:27 )

Zápis z valné hromady:
http://www.goweb.cz/files/VH_2014_02_21_Blansko-final.pdf

TO je rychlost, co?

#38 Vložil: Hidoshito | (23.02.2014, 12:12 )

Jarku, z toho se dá usudoudit jediné: Valné hromady vždycky neskutečně zdržoval předseda, protože takhle jsou za +- hodinku hotové a druhý den dokonce na webu. 😛

#39 Vložil: jarek | (23.02.2014, 12:16 )

4. kolo:
Lisý vyhrál nad Šimarou, Šilt nad Krumlem, ostatní vysocí dani vyhráli se slabšími soupeři. Pořadí po čtvrtém kole:
Lisý 4b.
Šilt, Šimara, Podpěra 3b.
Kruml, Cipra, Snídal, Prokop, Waczulík 2b.
Následují Kovařík, Zeckarias, Hricová.

#40 Vložil: jarek | (23.02.2014, 12:22 )

Los na páté kolo: Šilt-Lisý, Šimara-Podpěra.

Jsou zde i čtyři noví hráči na svém prvním turnaji, většinou s nasazenými třídami. Nejzdatnější z nich je Jiří Mamula s nasazeným 9 kyu a zatím skóre 2:2, takže odhad se povedl dobře. Chce založit klub v Opavě.

David Cigánek je náš hráč z Blanska, který se přemístil do Olomouce a spolu s Mikulášem Kocmanem (další bývalý blaňák) založili univerzitní klub v Olomouci. Samozřejmě spolupracují s místními kolem Geblů, takže se možná můžeme těšit na obnovení Olomouckého turnaje ?!?

#41 Vložil: jarek | (23.02.2014, 16:17 )

Výsledky:
1. Lisý (samé výhry)
2. Šimara 4b.
3. Šilt 3b.

#42 Vložil: MaRthasik | (24.02.2014, 20:57 )

Budou celkové konečné výsledky?

#43 Vložil: Sur | (25.02.2014, 07:34 )

MaRthasik: Jsou na EGD.

#44 Vložil: scurge | (25.02.2014, 10:22 )

Vysledky dotazniku ohledne Go Kempu (Go Campu?):
Vyplnilo jej 27 hracu. Diky moc za vas cas! Z toho 16 by rado jelo a 11 ne.
Drtiva vetsina se shoduje na srpnu. Vetsinou druhy nebo treti tyden.
Prumerna cena za celou akci vysla okolo 4500. (melo to byt tajemstvi? 😉 )
Ohledne naplne skoleni byly nazory ruzne. Hodnekrat zaznelo, ze hraci chteji prednasky, rozbor partii, ale take vice turnaju.

Takze dekuji za vyplneni.
Dotaznik se nejspise v blizkych dnech objevi i v elektronicke podobe, pro ty co v Blansky nebyli a chteli by nam pomoci svym nazorem.

(pro ty co nebyli v Blansku: premyslime o organizaci IMBA go kempu 😀 )

Cauec

#45 Vložil: Vlada | (25.02.2014, 12:45 )

Děkuji Scurgeovi za zahájení příprav na go kemp. Jsem rád, že jak se zdá, kemp po přestávce opět bude.
Já jsem zahájil jednání s Korejci, aby na něj vyslali profíka. K tomu potřebujeme znát datum.
Takže žádám o urychlení diskuze a stanovení data bez otálení.

#46 Vložil: Lukan | (10.03.2014, 18:06 )

Aktualizoval jsem Gobanligu.