Praha (8.-9.3.) – MR párů 2014

O druhém březnovém víkendu se v Informačním a kulturním centru japonského velvyslanectví odehraje mistrovství republiky párů. Loňský titul obhajuje pár Žaloudková-Hora, co do síly druhý mezi přihlášenými je nově vzniklý pár Bártová-Kozelek. Ale protože v párovém go a s absolutním časem (45 min na partii) se může stát cokoli, do pořadí určitě promluví i dalších sedm přihlášených dvojic. Kromě domácího titulu je ve hře taky přednostní právo na účast na ME a kvalifikační body na MS.

Fotogalerie: Sheeryjay

Konečné výsledky

Sobota, 8. 3.

1. kolo (10:15)
Dita Vášová 10-kyu/Lukáš Podpěra 6-dan – Klára Žaloudková 3-dan/Jan Hora 6-dan (*.sgf)
Alžběta Kadlecová 2-kyu/Martin Jurek 4-dan  – Lenka Daňková 8-kyu/Vladimír Daněk 5-dan
Zuzana Sajvaldová 13-kyu/Tadeáš Berkman 1-kyu – Jitka Bártová 1-dan/Tomáš Kozelek 4-dan
Věra Zmeková 5-kyu/Ondřej Kruml 5-dan – Dagmar Ullmannová 14-kyu/Ondřej Jurásek 6-kyu
Adriana Tomšů 3-kyu/Petr Valášek 3-dan – Bye

2. kolo (13:45)
Kadlecová/Jurek – Tomšů/Valášek
Bártová/Kozelek – Vášová/Podpěra
Zmeková/Kruml – Sajvaldová/Berkman
Žaloudková/Hora – Ullmannová/Jurásek
Daňková/Daněk – Bye

3. kolo (16:00)
Kadlecová/Jurek – Žaloudková/Hora
Bártová/Kozelek – Zmeková/Kruml
Tomšů/Valášek – Daňková/Daněk
Ullmannová/Jurásek – Vášová/Podpěra
Sajvaldová/Berkman – Bye

Neděle, 9. 3.

4. kolo (10:00)
Bártová/Kozelek – Žaloudková/Hora (přenos na KGS)
Kadlecová/Jurek – Zmeková/Kruml
Daňková /Daněk – Vášová/Podpěra
Tomšů/Valášek – Sajvaldová/Berkman
Ullmannová/Jurásek – Bye

5. kolo (12:00)
Žaloudková/Hora – Zmeková/Kruml (přenos na KGS)
Vášová/Podpěra – Tomšů/Valášek
Daňková/Daněk – Bártová/Kozelek
Ullmannová/Jurásek – Sajvaldová/Berkman
Kadlecová/Jurek – Bye

Konečné pořadí:
1. Žaloudková/Hora 4b.
2. Bártová/Kozelek 4b.
3. Vášová/Podpěra 3b.

Vložil: | 05.03.2014 | Kategorie: Reportáž

Komentář(e): 55

#1 Vložil: Manocska | (05.03.2014, 11:17 )

Tohle mi dnes prislo do mailu a je to i na facebooku v dosti ctene kategorii “co je v Praze zadarmo”

Co je v Praze zadarmo
Milí přátelé Japonska,
posíláme přehled kulturních akcí, které se konají v březnu.

Středa 5. 3. od 18 hodin
JAPONSKÁ ETIKETA ANEB CESTA DO SVĚTA ODLIŠNÝCH ZVYKLOSTÍ (přednáška)
Místo: Japonské informační a kulturní centrum, Praha 1, Hellichova 1
Přednášející: Ludmila Nakagoshi
Čeká vás návštěva Japonska a chcete se vyhnout případnému faux pas? Jste v pracovním kontaktu s Japonci a chtěli byste znát povinné minimum odpovídajícího jednání? Nebo máte rádi japonskou kuchyni a zajímají vás zvyklosti, které se k ní pojí? Možná najdete odpovědi na své otázky na této přednášce.

Sobota 8. 3. 9.30-17.39
Neděle 9. 3. 10.00-14.30
GO – MISTROVSTVÍ REPUBLIKY PÁRŮ
Více informací viz http://www.goweb.cz/files/2014_MRP.pdf

ÚT 11. 3. až PO 24. 3.
VÝSTAVA FOTOGRAFIÍ „ŽIVOT V JAPONSKU PO ZEMĚTŘESENÍ A CUNAMI 2011-2014“ (LIFE AFTER JAPAN EARTHQUAKE AND TSUNAMI 2011-2014)
Koruna Palace, Václavské nám. 1, 110 00 Praha 1
Výstava se skládá ze 45 fotografií z majetku The Asahi Shimbun, které se váží k zemětřesení a cunami ve východním Japonsku v roce 2011. V den zahájení výstavy uplynou přesně 3 roky od této katastrofy. Fotografie připomenou situaci v době bezprostředně po neštěstí i současný průběh obnovy postižených oblastí.

Středa 12. března od 18 hodin
HRA, UMĚNÍ NEBO SPORT – CESTY KE GO (přednáška)
Místo: Japonské informační a kulturní centrum, Praha 1, Hellichova 1
Přednášející: Tereza Chládková 2 kyu, Jan Hora 6. dan
Povídání, promítání a názorná ukázka nejstarší deskové hry na světě – go. Různorodé pohledy na go s cílem poodkrýt to nejzábavnější a nejpoutavější co nabízí. O historii vzniku, o jeho filosofii, o protichúdných nahlíženích na go jako na hazardní hru, jako na jedno z esteticky výrazných umění či jako na jeden z dnešních sportů a v neposlední řadě go v rámci současného kulturního dění.

Úterý 25. března od 18 hodin
68. SETKÁNÍ S JAPONSKÝM FILMEM: „ROBO-G“
Místo: Japonské informační a kulturní centrum, Praha 1, Hellichova 1
Režie: Šinobu Jaguči
Kobajaši, zaměstnanec firmy na výrobu robotů, má na veletrhu představit chodícího robota, na jehož vývoji se podílel, ale když se robot nedopatřením zničí, Kobajaši se svízelnou situaci pokusí vyřešit tak, že do zbytků robota ukryje pana Suzukiho…(anglické titulky)
Oficiální web filmu: http://www.robo-g.jp

#2 Vložil: Hezi | (05.03.2014, 18:13 )

co je na tom spatneho, pomoz mi, nejak nerozumim …

#3 Vložil: Jana_H | (05.03.2014, 18:49 )

ad #2 : Ale vždyť tady nikdo nenapsal, že je na tom něco špatného 🙂
brala bych to spíš pozitivně, jak upozornění, že na sebe zase go trochu upozornilo 😀

#4 Vložil: Hidoshito | (05.03.2014, 19:12 )

Mně nějak není jasné, proč je v tom i MRP. Nemám ponětí, jak jsou tyhle “akce zadarmo” úspěšné…, ale nenaruší to průběh mistrovství, když se tam během víkendu protočí davy zvědavců? 😉

#5 Vložil: Jana_H | (05.03.2014, 19:31 )

Hidoshito: je to v přehledu akcí kulturní sekce japonského velvyslanectví, protože se to koná v jejich prostorách a pod jejich záštitou (viz propozice). No a ty davy diváků už budou muset prostě účastníci nějak přežít. Ostatně, je to kvalifikace na MSP a tam to bude ještě horší, tak ať si zvykají … 😉

#6 Vložil: Hidoshito | (05.03.2014, 20:44 )

Aha, tak hlavně bacha na ten absolutní čas, koncovky budou asi hodně zajímavé. 🙂

#7 Vložil: cung-fou | (05.03.2014, 21:36 )

Já tipuji, že “davy” návštěvníků mimo komunitu go se budou dát spočítat na prstech jedné ruky. 🙂

#8 Vložil: Hidoshito | (08.03.2014, 01:46 )

Tyjo, 9 přihlášených párů. A to jsem ještě zaslechl, že se tam chystá desátý. 🙂

#9 Vložil: mikinvcine | (08.03.2014, 08:36 )

Chtelo by to prenosy 🙂

#10 Vložil: brona | (08.03.2014, 09:32 )

Jj, tez bych se kuknul. Kdyz se na to koukam, tak ti oddani zapisovaci prave hraji 🙂

#11 Vložil: Jana_H | (08.03.2014, 12:10 )

prenosy fakt chybi, zrovna mi prisla SMS od Lukana: “tak jsme prave porazili klaru s hezim :)”
asi se odpoledne vypravim sledovat deni na miste 😀

#12 Vložil: mikinvcine | (08.03.2014, 12:13 )

To z brna je to trochu slozitejsi… A nechces se toho Jano ujmout? A treba udelat i nejake foto? 😉

#13 Vložil: sheeryjay | (08.03.2014, 12:15 )

Jedu do města a asi se stavím. Tak jestli už jak je pro mě poslední dobou tradiční zase nezapomenu svůj foťák tak něco nafotím :-).

#14 Vložil: Hidoshito | (08.03.2014, 12:17 )

#11: Cože??? 😀

#15 Vložil: Palko | (08.03.2014, 13:07 )

Dita, Lukan – wow, na EYGC ste trenovali? 🙂

#16 Vložil: mikinvcine | (08.03.2014, 19:26 )

Fanousci chteji vyslekdy! Prosim 🙂

#17 Vložil: Vlada | (08.03.2014, 20:25 )

Já bych taky chtěl výsledky 😉

Všichni jsou v hospodě, asi bez netu.
Výsledků znám jen pár: My jsme měli v 2.kole volno a v 3. porazili Petra Valáška s Ádou. Jitka s Tomíkem porazili v 2.kole Ditu s Lukanem a ve 3. Ondru K. s Věrkou, takže jasně se 3 body vedou.

#18 Vložil: mikinvcine | (08.03.2014, 20:39 )

Hospoda je duvod, chapu 😀 Diky Vlado 🙂

#19 Vložil: Dexihno | (09.03.2014, 10:02 )

Dnes bude přenos partie

#20 Vložil: Jana_H | (09.03.2014, 17:27 )

Tak neúplné neofciální výsledky:
4. kolo
– Klára s Hezim porazili Jitku s Tomíkem
– Věrka se Scurgem porazili Bětku a Martina
– Daňkovi porazili Ditu s Lukanem
– Áďa s Petrem porazili Zuzku s Lamanem
– Dáša s Jurasimem měli bye
dál nevím
5. kolo
– Klára s Hezim porazili Věrku se Scurgem
– Jitka s Tomíkem porazili Daňkovy
– Dita s Lukanem porazili Áďu s Petrem
– Dáša s Jurasimem porazili Zuzku s Lamanem
– Bětka s Martinem měli bye

konečné pořadí prvních tří párů (jak bylo vyhlášené)
1. Klára s Hezim, 4 body
2. Jitka s Tomíkem, 4 body
3. Dita s Lukanem, 3 body

#21 Vložil: Hidoshito | (09.03.2014, 18:17 )

#20: 4. a 5. kolo tu sice visí, ale díky za to konečné pořadí. 😉

#22 Vložil: Audun | (09.03.2014, 20:39 )

Rád bych poděkoval organizátorům za zajištění velmi pěkných a důstojných hracích prostor s hodně komfotním parkováním. Doufám, že spolupráce s Japonci bude pokračovat. Poslední dvě sezóny české pergo ožívá. Chválím snahu organizátorů zvýšit účast.
Další metou by mohl být pokus zvýšit počet příležitostí hrát pergo. Jednou do roka na republice a podruhé na Go kongresu je málo. Co třeba internetový turnaj párů po vzoru úspěšného Igoše? Další šanci vydím v pergo turnaji na letním soustředění. Existuje snaha i tuto tradici obnovit a během týdne lze odehrát lecos…

#23 Vložil: scurge | (09.03.2014, 20:47 )

Bylo to fakt super!!! Vy, kteri jste nehrali tento rok, hrajte pristi!

#24 Vložil: sheeryjay | (09.03.2014, 20:49 )

Uploadnul jsem fotky ze soboty a neděle. Na Picase nebo Google+.

#25 Vložil: Hidoshito | (09.03.2014, 22:19 )

Díky za fotky, Sheery.

Hodně zajímavé mistrovství. Trochu škoda, že desátý pár nedorazil a muselo se pauzírovat. Snad příště…

#26 Vložil: brona | (10.03.2014, 09:50 )

Audun: “Další šanci vydím v pergo turnaji na letním soustředění.”

Zajímavá možnost.Já sám bych raději viděl(a ne vYděl 🙂 ) obnovení MR týmů, které by navíc mohlo přinést partie ke komentování pro učitele.

Btw. nevím jestli to byl záměr, ale počeštěná verze tohoto slova “pérgo” se mi opravdu nelíbí (vypadá jak odvozená od slova péro. Jeho vliv na párové go ponechám na zvážení každého). Spíš bych se přikláněl k pairgo nebo párové go.

#27 Vložil: Ales | (10.03.2014, 12:12 )

“pérgo” je opravdu obludnost, tez me to uhodilo do oka. Prijatelnejsi mi prijde “párgo” 🙂

#28 Vložil: Hidoshito | (10.03.2014, 12:27 )

Všichni říkáme pergo, tak se zas tolik nepohoršujte. Ostatně na péro jsi to protáhl až ty, Bróňo. 😛

#29 Vložil: Hezi | (10.03.2014, 14:33 )

kompletni konecne vysledky:
1 Zaloudkova, Hora, 4 body
2 Bartova, Kozelek, 4 body
3 Vasova, Podpera, 3 body
4 Kadlecova, Jurek, 3 body
5 Dankova, Danek, 3 body
6 Zmekova, Kruml, 3 body
7 Ullmanova, Jurasek, 2 body
8 Tomsu, Valasek, 2 body
9 Sajvaldova, Berkman, 1 bod

Vsem moc dekuju za ucast a za bezva atmosferu, ktera doprovazela vsechny partie

#30 Vložil: Audun | (10.03.2014, 15:47 )

Obnovit MR týmů je dobrý nápad. Jak říkám, za týden lze odehrát lecos…
Omlouvám se za tu hrubku. To jsem nevyladil.
A co internetový turnaj párů? Lamane? Hidoshito?
Podmínkou je samozřejmě důvěra v protihráče. Nelze zajistit, aby se páry v případě zájmu nedomlouvaly.

#31 Vložil: mikinvcine | (10.03.2014, 19:52 )

#26: Vydět pérgočec/vidět pairgo? Bróňo uvolni se trošku 😀
Sheery – dobry fotky, pary se foti hezky ze? 🙂

#32 Vložil: cung-fou | (10.03.2014, 22:43 )

Jo, MR týmů bylo dobré. Taky už mne napadlo, že by se dalo hrát na netu jako liga. Když se tak dá hrát ME, tak by to šlo u MR taky, ne? To by mne určitě lákalo víc než internetové pergo. 🙂

MR týmů v reálu je podle mne dnes už trochu nereálné, resp. aspoň takové, které by mělo dostatečně reprezentativní obsazení.

#33 Vložil: Hidoshito | (10.03.2014, 23:50 )

Hraní na internetu je obecně podřadnější než v reálu a při pergo to platí minimálně dvojnásob. Bez těch emocí a sdíleného napětí to prostě není ono. Jako trénink ok, ale turnaj fakt ne.

Týmům to naopak celkem prospívá, když jsou spoluhráči uměle oddělení a mohou se soustředit jen na svou hru.

#34 Vložil: Hidoshito | (11.03.2014, 10:17 )

Mohli bychom nestydatě okopírovat PGETC. 🙂 Kvalifikace během roku na netu a nejlepší 4 týmy by si to rozdaly na soustředění ve velkém finále. Otázka je, kolik klubů by se do toho zapojilo, rozložení sil není tak vyrovnané jako na úrovní evropských zemí.

#35 Vložil: waltheri | (11.03.2014, 13:51 )

Kvalifikace během roku mi přijde zbytečná – finále stačí. Ale jinak bych týmy udělal nezávislé na klubech – to by vyřadilo dost silných hráčů a také by mohlo být zajímavé, kdyby byl nějaký maximální možný průměr tříd členů na tým (aby se nejsilnější hráči spolu nedohodli).

#36 Vložil: Hidoshito | (11.03.2014, 15:34 )

#35: Pak už to ale není úplně ono, když tým nebojuje pod jednou vlajkou (=klubem). Třídy se samozřejmě omezit dají, aby to nebylo jen o jednom dvou týmech.

Když jsme dělali na soustředěních eGoban Team Cup, tak to bylo fajn, ale ta klubová sounáležitost tomu prostě chyběla. 🙁

#37 Vložil: cung-fou | (11.03.2014, 19:08 )

Pokud by hráči nebyly z jednoho klubu, tak se to podle mne dá udělat leda jako nějaký vedlejšák, nikoli MR. Resp. samozřejmě, že by to šlo, ale bylo by to alespoň pro mne naprosto nezajímavé. Z důvodů, které uvedl Půlča ad. Vlastně by šlo jen o to, že na soustředění by se narychlo udělaly nějaké týmy z hráčů, kteří by tam zrovna jeli.

Vždycky mi přišlo skvělý, že v šachách hrajou kluby normálně ligu, tedy nejen jeden turnaj a říkal jsem si, že v go je toto nemyslitelné. Teď by to konečně šlo. 🙂 Ovšem na rozdíl od Janka bych naopak vynechal to finále, protože se obávám, že tam už by bylo obsazení o poznání horší, než v internetové lize. Ještě si pamatuji, jak vypadaly poslední ročníky MR klubů na soustředěních. Hrály jen tříčlenné týmy a dokonce si mohly kluby přitáhnout i jednu posilu z jiného klubu, aby vůbec postavili tým.

#38 Vložil: waltheri | (11.03.2014, 19:23 )

No, já právě myslím že MR týmů (klubů) by moc zajimavé nebylo, neboť silný tým je schopna složit jen Praha, Weichi salonek a Brno. A lidi by stejně nepřijely jen kvůli tomu mistroství. Řekl bych, že jako dobrá klubová soutěž stačí Gobanliga.

#39 Vložil: cung-fou | (11.03.2014, 19:36 )

waltheri: Záleželo by na tom, kolik by bylo desek. Kdyby bylo třeba 6 nebo 8 desek, tak by některé nezmiňované týmy mohly být hodně silné. Pravda ale je, že mnohé by to možná vyřadilo. Ale to by se mohlo řešit tak, že by třeba bylo povoleno spojení dvou klubů nebo třeba v nižší lize by bylo méně desek.

Souhlasím ale, že na to soustředění by lidi nepřijeli. Proto bych finálový turnaj úplně vyloučil a nechal to jen na netu jako ligu. To je má vize a mnozí to mohou vidět jinak, takže se budu těšit na další diskuzi. 🙂

#40 Vložil: mikinvcine | (11.03.2014, 23:02 )

6 nebo 8 desek je imo hodne sci-fi pocet… ale udelat podminku, aby davaly tridy tymu urcity – ne moc silny prumer, mi pripada jako dobry napad.

#41 Vložil: Ophi | (12.03.2014, 01:16 )

Nebylo by náhodou ještě nějaké sgfko?Nemáte někdo doma alespoň partie z KGS, když, jak jsem se doslechl, nějakým řízením osudu tyto na serveru nejsou?Dík

#42 Vložil: brona | (12.03.2014, 08:51 )

Vpodstatě všechny důvody, které jste uvedli jsou oprávněné k tomu, aby se řeklo, že by to nešlo. Mě ale týmová soutěž chybí. Když jsem hrál v nějakém týmu naživo, tak to bylo super.

MR týmů podle pravidel stanovených v řádech (pokud se nezměnily), by asi bylo neuspořádatelné. Přest si myslím, že když by byla vůle, tka by to uspořádat šlo. Zpočátku by muselo být více nadšení aby dojeli třeba i plejeři z Plzně, kteří by určitě patřili mezi jedny z favoritů 🙂

I týmový vedlejšák je lepší jak nic ne? 🙂 Ono se dá udělat velmi mnoho varian hrát. Například vytvořit tým o dvou lidech na základě losu.

#43 Vložil: Hidoshito | (12.03.2014, 09:40 )

Když se MR týmů uspořádá v Plzni, pak je velká šance, že tamní plejeři dorazí. 😀

Jinak bych to viděl spíš na ten internet. Když se to osvědčí tam, pak je možné uvažovat o turnaji v reálu.

#44 Vložil: Vítězslav Tomek | (12.03.2014, 16:12 )

Je tady gobanliga. Mi by se docela líbilo, kdyby první čtyři celky postoupily do nějakého “Final Four”, kde by se střetly naživo. Nemuselo by to být zrovna na 9 deskách, jak je v gobanlize počítán jeden turnaj pro jeden klub. Kluby by si tam mohli třeba i půjčit jednoho nebo dva hráče z nepostoupivších klubů .

#45 Vložil: cung-fou | (12.03.2014, 18:14 )

mikinvcine: Stanovení průměrné třídy by znamenalo, že by kluby nemohly nasadit to nejlepší, co mají. Bylo by to jako uspořádat MR jednotlivců, ale bez šestých danů. 🙂

Víťa, waltheri: V Gobanlize je velmi silným faktorem také aktivita klubů, nikoli síla. Je dobře, že existuje, ale není to rovnocenná alternativa k MR klubů.

brona: Nemám nic proti týmovému vedlejšáku na soustředění, ale já osobně bych si rád zahrál MR nebo ligu klubů. 🙂

Hidoshito: Nejsem si jist, že by všichni Plzeňáci přišli, i kdyby se hrálo u nás. 😀

#46 Vložil: mikinvcine | (12.03.2014, 18:30 )

Kazdopadne online zatim vede. Navic je pak jednoduche se pripojit a partie sledovat, nemusi se domlouvat osoba navic na prenos 😉

#47 Vložil: Hidoshito | (13.03.2014, 18:56 )

Trochu jsem o tom přemýšlel a proti hraní týmů na netu hovoří ještě jedna celkem důležitá věc. Hráči jednotlivých týmů by se měli utkávat ve stejnou dobu, aby to neslo znaky týmového klání. Ano, i u PGETC jsou občas předehrávky či dohrávky, ale spíš jen výjimečně.

Když jsme při prvním ročníku iGoš zkoušeli zavést “společný hrací večer” (kvůli regulérnosti), bylo to v rámci šesti hráčů naprosto nemožné. A teď si představte, že by se hrálo na 6 nebo 8 deskách, jak tady nakousl Kuba. 😀

Osobně by se mi velice líbilo hrát ve velkých družstvech, nicméně i trojčlenné týmy by byl docela problém ukočírovat, aby nehrála každá deska v jiný den. V tomhle je model PGETC příznivý, protože se tak mohou dostat ke gobanu i další hráči ze soupisky. Např. si nemyslím, že by každé kolo nastupovali za Prahu Hezi, Vláďa, Winklík a drtili zbytek republiky. 😉 A podobné to bude nejspíš i v jiných klubech, takže by to nemuselo být zas tak nehratelné. Uznávám, že trochu bláznivé, ale to zas tolik nevadí, když jde v prvé řadě o zábavu.

P.S.: Dva (tři?) malé kluby by se mohly sloučit a utvořit alianční tým. Naopak velký klub může vyprodukovat víc než jednu soupisku (tým).

#48 Vložil: cung-fou | (15.03.2014, 11:18 )

Jojo, s tím máš pravdu. Aby mohlo hrát třeba 6 desek (a já bych taky byl pro, určitě je to zajímavější), tak by mělo být na soupisce tak 8-10 hráčů, aby to zvládli odehrát. A pak už by holt záleželo na kapitánovi a klubu, jak moc chtějí vyhrát. Jenže zatímco iGoš mnozí berou jako sranda mač, kde není třeba “dělat vlny”, tak u ligy by myslím mohl být přístup jiný.

Spíš se bojím, že už by toho hraní bylo nějak moc a mohlo by to znamenat odliv hráčů z iGoše. Ale, jak vidím, mnoho lidí to nezaujalo, tak je to asi jedno. Škoda, MR klubů mne vždy strašně líbilo a pak mi dost chybělo. 🙁

#49 Vložil: Hidoshito | (15.03.2014, 12:32 )

No, na kapitánech je tenhle systém z velké části postavený a to by mohl být kámen úrazu. Najít zapálené a spolehlivé lidi, kteří by byli ochotni své družstvo celý rok táhnout, je asi nemožné.

A ohledně prestiže a přístupu si nemyslím, že by byla týmová liga něčím významnějším než třeba iGoš. Na turnaj bez lákavé odměny bude vždycky pohlíženo jako na sranda mač, ať už si to v hlavě okecáš jakkoliv. 😉

#50 Vložil: cung-fou | (15.03.2014, 13:34 )

Hidoshito: To si nemyslím. V igoši měla snaha o sjednocení času význam jen pro diváky, kteří se stejně zas tak moc nehrnuli, zatímco zde je ten důvod vážnější. Navíc (a to je myslím důležitější), pokud hraješ v týmu, tak když na to pečeš, už to nekazíš jen sobě, ale i kamarádům.

Taky by samozřejmě pomohlo, kdyby to ČAGo zaštítilo jako svou oficiální soutěž. To ovšem prosím neberte jako výzvu, ale jako úvahu pro případ, že by se náhodou tento nápad realizoval. 🙂 Jak už jsem psal, zatím to moc nevypadá, ale nevím nakolik se to dá usuzovat z reakcí na eGobanu.

#51 Vložil: Hidoshito | (15.03.2014, 16:43 )

Takto zaštítěný je i iGoš, tohle nevyhraješ. 😛

Jestli to chceš zařadit do sportu, potřebuješ peníze (popř. světový turnaj nad tím); když je nemáš, seš ve škatulce zábava, ať už k tomu dáš razítko asociace či ne.

#52 Vložil: cung-fou | (15.03.2014, 20:09 )

Igoš má jakousi morální podporu asociace a tím to hasne. Není to žádné MR, není zanesen v turnajovém řádu atd. Navíc je to normální turnaj ač s poněkud netradičním systémem.

Liga je liga. 🙂

Krom toho oblíbené téma posledních let: go – zábava vs. sport bych nerad vztahoval na tuto diskuzi a nic jsem o tom ani nepsal.

#53 Vložil: Hidoshito | (15.03.2014, 20:44 )

Psal si o přístupu a ty jsou dle mého jen dva, když vynecháme ten třetí “abstraktní” – go jako umění. Za to já nemůžu, že byly zneužity v jiné diskusi. 🙂

#54 Vložil: brona | (16.03.2014, 12:15 )

Proč jste uvažovali o tak masakrozních čísel jako 6 – 8 hráčů? 3 – 4 (pokud nechceme/chceme remízu). Při tomhle počtu už by neměl být problém vytvořit tým i pro menší kluby.
Co se týče síly, tak přece právě o to jde. Když budou za Prahu nastupovat v každém kole, tak je to v pořádku, protože prostě v Praze je nejvíce aktivních goistů.
Alianční kluby by mohly být povoleny, aby se do soutěže mohly zapojit i kluby z např. Říčan, které by jinak prostě soupisku nedaly.
Pokud by ČAGO bylo ochotné zaštítit šampionát na netu, tak by to bylo plus. Nějak se začít musí. Týmové soutěže táhnou více diváků (v Číně je ohromně sledovaná Chinese City League a tam už nejsou pravidla pro nasazování žádná, můžou tam hrát i Korejci). Formát ot uspořádatelný je, jde jen o to, jestli by se našli lidi, kteří by o něj měli zájem. MR by se nemuselo konat každý rok, aby se mu zvýšila prestiž (aspoň o trošku 🙂 )

#55 Vložil: cung-fou | (16.03.2014, 15:42 )

Tak záleželo by dost na tom, zda by to byla liga, nebo jen MR. Pokud liga, tak ani není zájem, aby bylo v lize nějaké obrovské množtví klubů, protože by bylo moc zápasů, ale daly by se udělat druhá liga, třetí liga, kde by třeba ty počty hráčů mohly být menší.

Samozřejmě, pokud by to byl jednorázový turnaj (ovšem mně by se více líbila liga), tak by se musel vymyslet systém trochu jiný.

6-8 mi nepřijde zase tak “masakrózní”. Chceme, aby se zapojilo co nejvíce hráčů, aby i kyu měla šanci být součástí týmu a aby i na nich něco záleželo. Myslím, že klubů, které by s tímto počtem mohly nastoupit do první ligy je v Čechách dost. Kdyby teda chtěly. :-))

A pokud jde o to, aby si mohl zahrát Říčany a spol., tak mi přijde lepší řešení vytvořit “alianční kluby”, než aby kvůli tomu nemohli hrát trochu slabší hráči z větších klubů, nebo aby nedej Bože bylo třeba Brno A, Brno B … Brno Q.

Tedy takto aspoň uvažuji já, abych nemluvil za ostatní.