Gobanliga 2009

První čtvrtinu soutěže máme zdárně za sebou. Podle vašich četných ohlasů lze usuzovat, že se Gobanliga těší slušné oblibě. Moc bych si přál, aby tento „trend“ vydržel co možná nejdéle. Než se dostanu k menšímu bilancování, je třeba ohlásit několik novinek a změn v probíhajícím ročníku.

V prvé řadě je mou milou povinností představit další přírustek v lize, jímž je GK 361! Bratislava – první zahraniční klub v GL!

Dále bych rád oznámil, že se Technicka komise Gobanligy – ve složení Ivan Kostka, Milos Podpěra a Tomáš Kruml – zabývala návrhem Jarka Jirušeho o počtu postupujících/sestupujících v GL a dospěla k rozhodnutí, že v této sezóně (2009) budou v jednotlivých ligách postupovat a sestupovat 3 kluby, namísto původních dvou!!! A to především proto, aby zareagovala na změny v rozložení sil klubů a nezvyklou aktivitu nově vzniklých klubů a hráčů (v letech bez GL) neaktivních. V dalších ročnících už se pojede podle původního klíče – 2 postupující a 2 sestupující; pokud TKGL nepřijme jiné usnesení.

Následně komise projednala turnajový kalendář. Do GL 2009 jsou zařazeny tyto turnaje:

  • Plzeň
  • Ostrava
  • MR studentů – Chleby (Pozor, vedlejší handicap se do GL nepočítá!!!),
  • Jeseník
  • Karlovy Vary
  • Mistrovství republiky 2009 + vedlejší turnaj GPČR
  • Pardubice
  • eGoban Cup – Bartošovice (Nezapočítávají se výsledky kvalifikačního kola pro nasazení do knock outu!)
  • Brno
  • Mikulov
  • Praha

Další akce budou doplněny až po zveřejnění termínu a typu turnaje v oficiálním ČAGo kalendáři.

Hodnocení a statistiky

V 1. lize je to s pořadím jako na houpačce. Po vlažném začátku se do role lídra velice snadno vžilo Brno. Obrovským překvapením je však aktuální 2. místo Frýdku-Místku, který se pravděpodobně veze na vlně počáteční euforie. Bronzový stupínek je momentálně v držení pražškých favoritů – WS a GK, za nimiž se o své místo na slunci hlásí nažhavená Ostrava. Zbylé kluby se pomalu a jistě namáčí do sestupových bažin… U 2. a 3. ligy nás zajímají především boje o postup. Zdá se, že Zlínu začalo být v druhé lize poněkud těsno, jinak si totiž tak vysoké skóre vysvětlit nelze. O místo mezi elitou se budou jistě ucházet i další v pořadí: Troja, Dragoni a Mikulov. Vzhůru se rovněž zachtělo vládci 3. ligy Jeseníku. Velmi zvědavi jsme na rozjíždějící se kluby – Ústí a Truhlu, pozorně budeme sledovat i výkony nováčka z Bratislavy.

  • Nejaktivnějšími hráči v lize jsou Lukáš Podpěra z WS Praha a Jan Šimara ze Zlína. Oba zvládli 4 turnaje z pěti možných. Kdyby druhý jmenovaný spadal ještě pod juniory a Lukáš nevycestoval na PGEC do Dublinu, určitě by završili komplet.
  • Nejaktivnějším klubem je Brno, z kterého na všech pěti akcích bodovalo 26 hráčů. V závěsu se drží WS Praha (4/22).
  • Nejvíc bodů nasbírali: Jan Šimara – 23,5 / Ivan Kostka – 21 / Lukáš Podpěra – 20,5
  • Rekordní zisky: Brno v Blansku 39,5 / Pražský GK v Praze 35,5 / GK F-M ve Frýdku-Místku 34,5
  • Nejužitečnějšími hráči jsou Ivan Kostka z GK F-M, Radek Nechanický z Nymburku a Ondřej Šilt ze Zlína, všichni drží skvělý průměr 7 bodů za turnaj.

Vložil: | 23.03.2009 | Kategorie: Blog

Komentář(e): 21

#1 Vložil: Ni | (23.03.2009, 16:46 )

ty jo, koukám jak se Fridex vznesl do výšin na domácáku 🙂
fakt teď mají konkurenti s Ovy velký problém, ta ztráta je dosti velká, a WS naprosto podcenilo účast a dalo pauzu a tím pádem padají dolů, no ale po Plzni si myslím, že půjdou do čela, přeci jen nepředpokládám, že FM pojede tak daleko v plném obsazení 🙂

zajímavý bude taky boj o udržení spadnou Budějky nebo Nymburk? o sestupu Plzně vůbec nikdo nepochybuje, stejně jako Wary, ale ty by měli padnout rovnou do třetí ligy.
Ve druhé lize sice panuje Zlín, ale co bude dělat příští rok až postoupí do první ligy a “přeběhličtí žoldáci” zase změní klub?

jinak půlčo je to fajn projekt, ale TESCU tu ligu neprodávej 😀

#2 Vložil: bronek | (23.03.2009, 17:49 )

hidoshito a Ni : zajíci se počítají až po honu. Nejsme ani v polovině sezóny, abych to připomněl přímo v 1/4. 😉 Tam je ještě bodů na dalších turnajích. Stačí jen přijet a zobat 🙂

Jinak je hezké jak se Frýdek vyšvihnul, ale je fakt, že mají svůj jediný domácí turnaj za sebou (a kdo počítá, ten ví, že domácí turnaje svou v Gobanlize klíčové). Navíc víme jak chlapci tam z jihu jezdí na turnaje.
WS raději prublo jestli pšenka nepokvete v Irsku. Sbíralo zkušenosti. Velké Brno zklamalo. Praha jakbysmet. Zlínští žoldáci jsou hanbou celé soutežě, měl by jim být udělen disciplinární trest. 🙂 Důvodů se najde dost, naposledy Mirův jukebox a staré hitovky 😀

#3 Vložil: ofil | (24.03.2009, 09:28 )

hm, Ostrava nevyužila skoro domácího prostředí, mají určitě větší potenciál hráčů, je jen otázka jestli v Ostravě nebude víc hráčů z FM než domácích. Plzeň jsme ješťě taky zcela neodpískali a plné auto z FM by asi hodně potrápilo ostravské
junáky. Uvidíme koncem sezony zda zvítězí početnější, ale málo spolehlivá rota z Ostravy či hrstka statečných z FM.

#4 Vložil: vendelin | (24.03.2009, 13:21 )

Ve Frýdku byl ale problém v tom, že se, kromě Bróni a mě, “vymlátili” ostraváci mezi sebou, takže neměli ani širší možnost získat pro Ostravu větší počet bodů. Z toho plyne, že se příště, až budou zase frýdečáci něco pořádat, na ně vykvajzneme, a uděláme si rovnou turnaj v OV s jistým ziskem bodů :). Mimochodem, ještě mě stále neopustili temné vibrace, které jsem nasáknul v Hyde Park kruhu :(. Snad už se tu slovo Frýdek nebude již dlouho skloňovat >:-)

#5 Vložil: cung-fou | (24.03.2009, 20:44 )

Tak původně jsem tu chtěl něco napsat o tom, že Plzeň po domácím turnaji pohodlně opustí sestupové pozice, ale koukám, že technická komise přijala nepříjemné opatření. Jen bych ten dovětek trochu pozměnil: “V dalších ročnících už se pojede podle původního klíče – 2 postupující a 2 sestupující. Pokud technická komise nepřijme jiné usnesení.”
Ale jo, je v pořádku, že se tam dostanou kluby, které šlapou. Jen jste na to měli myslet dříve, že je tento ročník pokusný. Protože měnit pravidla v průběhu sezóny je nefér. Něco jako přijet na turnaj a dovědět se, že propozice neplatí. 🙂 Nicméně to není protest, jen takové rýpnutí, a nové opatření plně respektuju.
Ale zpět. No, v Plzni ty sestupové příčky pravděpodobně po našem turnaji opravdu opustíme. Pokud všichni nezradí, očekávám účast minimálně 7 hráčů, možná i těch kýžených 9 či více. Ovšem na dalších turnajích už to bude asi opět podstatně slabší, takže s tím novým opatřením už asi opravdu sestoupíme. Že dáme Vary a ještě někoho jiného jsem věřil. Teď už je ta pravděpodobnost minimální.
Vendelín: To je otázka, jestli Ostrava o body přišla, anebo je tím, že její hráči hráli proti sobě, naopak získala. 🙂

#6 Vložil: Lukan | (24.03.2009, 21:38 )

No, kdybych nejel do Baile Átha Cliáth, tak bych do Frýdexu jel. Ale radši pojedu na PGEC než na pouťák. 🙂

#7 Vložil: vendelin | (24.03.2009, 22:23 )

Teď jsem si všimnul, že do kalendáře není zařazena podzimní Ostrava. Za pořadatelsky aktivní Ostravu (Martina C.) doufáme, že je to jen omyl! 😉

Cung-Fou: No každopádně výsldné body byly přitlačeny k průměrné hodnotě. Los mohl dopřát větší i menší šance na zisk. Celkové výsledky ostravských borců a borkyň ale byly obstojné až výborné 🙂

#8 Vložil: Miloš | (24.03.2009, 22:43 )

Teda ta pořadatelská zdatnost severní Moravy mne deptá… Taková dálka…

#9 Vložil: maly kedka | (25.03.2009, 10:58 )

Teda Milosi, ze zrovna ty, ktery porad nekde cestujes, si bude stezovat na dalku… 😀

#10 Vložil: Hidoshito | (25.03.2009, 16:05 )

Cung-fou: Dik za ten fikany dovetek, doplnim. 😉 Jinak s tebou souhlasim, rozjezdy vzdycky trochu skripou… Ale na druhou stranu si myslim, ze zmena prisla vcas. Hrace, kteri nejeli na prvni tri turnaje pri 2 sestupujicich, by nedonutilo k vyjezdu ani 5 sestupovych mist. Pokud si to Plzen chtela od pocatku osolichat tak, aby byla treti od konce, tak jiste pocitala s tim, ze bude muset predbehnout jine dva kluby nez Vary.:) To stejne plati i pro ostatni…

Vendelin: “Další akce budou doplněny až po zveřejnění termínu a typu turnaje v oficiálním ČAGo kalendáři.”

Ales: Goweb uz se zase rozjel, tak jsem smaznul tvuj prispevek. Ale pro jistotu: aktualni rating.

#11 Vložil: cung-fou | (25.03.2009, 23:36 )

Plzeň samozřejmě nastoupila s tím, že sestoupí. Jen po velkém burcování v klubu na chvíli byla vzbuzena naděje, že to možná bude jinak (a třeba možná nakonec bude 🙂 ). Já samozřejmě chápu, že bude lepší, když v první lize budou ty nejsilnější kluby. Jen jsem zvědav co byste dělali, kdyby zase za další tři turnaje situace vypadala úplně jinak. Tento váš závěr byl udělán poté, co byly odehrány čtyři z pěti turnajů začátku sezony na Moravě. A nejde jen o 1. a 2. ligu, ale také o 2. a 3. Mně osobně by se více zamlouvalo, kdyby se ustanovilo, že dva týmy sestupují na beton a řekněme další dva, pokud budou mít méně bodů než 3. a 4 . tým 2. ligy. Osobně považuji za pravděpodobné, že opravdu minimálně ty tři poslední týmy z 1. ligy opravdu zaostanou za prvními třemi z druhé. Ale kdyby ne, tak by to byla dost hloupá situace.
Ale fakt to neřeším. Jen by mne zajímalo, proč se nepočítá vedlejšák v Chlebech? Je malá kapacita ubytování, aby se odlákali další hráči? Nebo je to kvůli handicapu? V tom případě navrhuji zmenšit body z F-M na polovinu, 🙂

#12 Vložil: Hidoshito | (26.03.2009, 09:26 )

Chleby se nepocitaji predevsim kvuli kapacite. Dale se zohlednilo MR studentu, ktere by bylo v ramci GL degradovano (na juniorech taky nebyl vedlejsak). System je az na tretim miste…

Kdyz jsem soutez vymyslel, tak me vubec nenapadlo, ze se nejaky handikepac jeste hraje.;) Kazdopadne bodovani GL je nastaveno pro handi-turnaje vcelku rozumne.

#13 Vložil: Ni | (26.03.2009, 10:01 )

Půlčo: ale vem v potaz také to, že na juniory se nedostane většina lidí taky kvůli kapacitě, sice věkové, ale je to omezení, zrovna handi v chlebech si myslím, že je vyškrtnuta úplně zbytečně. A ingcup byl zase o výkonosti, takže si myslím, že by ani tento turnaj neměl být nehodnocen. Jinak s předkolem na egobancupu souhlasím:)

Kubo, ber že je to tady ta ktrochu hecovačka, a popíchnout nulabodovou Plzeň před turnajem, je jen pro zjištění situace jestli váš klub žije. Pokud teď uděláte dost bodů a budeš jezdit se zbyňkem na turnaje, tak se letos ještě udržíte 🙂

#14 Vložil: Hidoshito | (26.03.2009, 11:18 )

Ni: Ted si nejsem jisty, jakou kapacitu mas na mysli. 🙂 Na Ing Cupu i v Ostrave se dal usporadat vedlejsak klidne pro 60 lidi, bez ohledu na vek, silu apod., ale neudelal se.

V Chlebech se vedlejsak dela, ale na ponekud neobvyklem miste. Tam se podle me regulerni vedlejsak pro X lidi udelat neda. Vlastne doted mi neni uplne jasne, kde se bude hrat samotne MRS, kdyz bude hnusne a kosa. 😉

#15 Vložil: Ni | (26.03.2009, 11:58 )

no tak o nějakém vedlejšáku na Ingcup jsem nikdy neslyšel, jediné omezení je 2200 rank, ale nepochybuji, že kdyby byl vyhlášený, že by nikdo nepřijel, navíc ty jako pořadatel posledního u nás, a ted ruku na srdce, napadlo tě uspořádat doprovodnej turnaj ? 🙂
u juniorů je to podobné, rodičovský doprovod co hraje go je určitě také a navíc je to možnost pro místní si zahrát třeba handi turnaj.
Na mysli jsem měl kapacitu výkonostní a věkovou 🙂

#16 Vložil: Hidoshito | (26.03.2009, 17:48 )

Asi nastal nejaky komunikacni sum… Ja jsem Kubovi potvrzoval malou kapacitu hraciho mista a ubytovani v Chlebech. To je hlavni duvod, proc se nepocita vedlejsak u MRS.

Kazdopadne je to pro me impuls, aby bylo do pravidel zaneseno, ze se z vedlejsich turnaju u MR pocitaji do GL jen ty, ktere jsou zarazeny i do GPCR (coz je mimochodem zaruka dostatecne kapacity mist).

Uz jsem to, myslim, zminoval pri MRZJ v Ostrave, ze chceme odmenovat kluby, ktere maji (silne) juniory, zeny atd. Kdyby se udelal u kazdeho mistrovstvi republiky i vedlejsak a pocital se do GL, tak tu vyhodu dobre pracujicim klubum umazeme.

#17 Vložil: cung-fou | (26.03.2009, 18:18 )

Hidoshito: No, tak tohle chápu! Do Chlebů snad lidé přijedou i tak, když to tam bylo tak skvělé.
Ni: No s Kubovou a asi se Zbyňkovou účastí to nevidím růžově. Kdybychom jezdili a sem tam byla podpora nějakých jiných Plzeňáků, tak bych o udržení nepochyboval. Ale zajíci se počítají až po honu. Třeba zabojujeme, třeba odtáhneme se svěšeným ocasem. 🙂

#18 Vložil: Korendir | (27.03.2009, 09:40 )

Každý by honil zajíce
A na zvěřině pak mlsal.
Leč na sklonku roku vylovíte
Leda z potoku starý škrpál.

Kdy docvakne vám v hlavě
Stále ješte plné vzdoru
Zatímco Frýdek míří k výšinám
Ostrava padne dolů!

Radím vám dobře braši
Zatlačte slzu, rozbalte cíga
Ostrava tempu už nestačí
Frýdku patří Gobanliga!

#19 Vložil: Hidoshito | (27.03.2009, 10:03 )

Skvely textik!!! Uz je zhudebneny? 🙂

#20 Vložil: Korendir | (27.03.2009, 10:28 )

Dopisujou se posledni tony, a jeste musim domluvit vokaly, zkusime Vencu na trylky a Bronu na smutne basy? 🙂

#21 Vložil: vendelin | (27.03.2009, 17:39 )

No téda! Sotva mají za sebou první domácí turnájek, a už si poskakujou (pomalu už i pískají) :D. Jestlipak si, Koro, uvědomuješ, že to byl letos taky váš poslední? 🙂