Bangkok (7.-10.6.) – XXXVI. Mistrovství světa amatérů

Světový šampionát otevírá novou kapitolu mimo území tzv. velké trojky. Dlouhá léta patřilo MS výhradně Japonsku, aby se později přesunulo do dalších bašt go – Číny a Koreje. Účastníci 36. ročníku se mohou těšit z nové atraktivní destinace v Thajsku a rovněž z luxusního hotelu jako dočasného útočiště. Česko zde reprezentuje úřadující mistr republiky Ondřej Šilt, který se však ještě před startem musel potýkat s nepříjemnostmi letecké dopravy (zrušený let). Vybrané přenosy partií zprostředkuje Pandanet IGS, podrobnou reportáž RANKA online.

Fotogalerie: WAGC

Konečné výsledky

Neděle, 7. 6.

1. kolo (4:30)

ČR – Indonésie

2. kolo (8:30)

ČR – Jižní Afrika (*.ugi)

Pondělí, 8. 6.

3. kolo (4:30)

ČR – Austrálie

4. kolo (8:30)

ČR – Hong Kong

Úterý, 9. 6.

5. kolo (4:30)

ČR – Rusko

6. kolo (8:30)

ČR – Německo

Středa, 10. 6.

7. kolo (4:30)

ČR – Dánsko

8. kolo (8:30)

ČR – Maďarsko

Konečné pořadí:
1. Kim Chang-hun 7-dan (Korea), 8b.
2. Hu Aohua 6-dan (Čína), 7b.
3. Lai Jyunfu 7-dan (Taiwan), 6b.
4. Chan Chi-hin 6-dan (Hong Kong), 6b.

19. Ondřej Šilt 6-dan (ČR), 4b.

48. Štefan Sabo 2-kyu (SR), 6b.

Vložil: | 05.06.2015 | Kategorie: Reportáž

Komentář(e): 61

#1 Vložil: Hidoshito | (05.06.2015, 19:06 )

Poprvé nastupuje Project Manager, pojďme! 🙂

#2 Vložil: mikinvcine | (05.06.2015, 20:10 )

Hotýlek vypadá akorát pro Balisa 🙂 Dobrý sponzoři… Balon a Medvěd jedem! 🙂

#3 Vložil: Hidoshito | (05.06.2015, 20:41 )

No, podle nejčerstvějších zpráv ten hotýlek stojí za starou belu, takže s tím luxusem jsem to asi moc netrefil, i když “na papíře” vypadá fakt hezky. 😉

#4 Vložil: liso | (06.06.2015, 06:56 )

Zaujimave su kratke sebaprezentacne videa niektorych hracov 🙂

( https://www.youtube.com/playlist?list=PLAIyt3lWyks_0flU4rtpTFDKuPon0yhgB&spfreload=10 )

#5 Vložil: Vlada | (06.06.2015, 07:59 )

Dobrý je Cornel.
Budu si s ním muset dát závod ve sjezdu.

#6 Vložil: Lukan | (06.06.2015, 10:25 )

To se nikomu nechce do Thajska, ze Rakousko a Chorvatsko vysilaji dvouciferna kyu?

#7 Vložil: Krikri | (06.06.2015, 12:20 )

taky jsem koukal jak puk

#8 Vložil: Koubic | (06.06.2015, 13:37 )

Já akorát zaznamenal, že někdy v dubnu Rakušáci na FB sháněli reprezentanta, že to asociace dotuje 300 Eurama, takže buďto špičku odradilo to doplácení letenky nebo nechtěli plýtvat body na to Thajsko a čekaj na Japan… Ale představuju si to tak, že oslovili prvních pár podle těch jejich bodů a do pléna to hodili dřív, než oslovili všechny s bodama, protože se mi taky nechce věřit, že by to odmítli všichni ti 2d-3d co tam mají…

#9 Vložil: Vlada | (07.06.2015, 08:39 )

Na IGS přenášejí 5 partií, včetně Ondry, který hraje s Davisem z Jižní Afriky.
Perlička je, že všem dali třídu 8D. A naši profíci hrají ME týmů na Pandě s 5D? . Sebepropagace nám fakt nejde.

#10 Vložil: Hidoshito | (07.06.2015, 08:46 )

Tak ten 8d mají hlavně přenášející účty WAGC. To snad může udělat server (Teuber?) i u finále týmů, ne?

#11 Vložil: Vlada | (07.06.2015, 09:06 )

Už jsem ten návrh dal Martinovi S.

#12 Vložil: liso | (07.06.2015, 11:17 )

http://www.thaigo.org/live36wagc.html

#13 Vložil: liso | (07.06.2015, 11:19 )

resp. https://www.youtube.com/watch?v=oigYt-kf7ZM#t=1805

#14 Vložil: Krikri | (07.06.2015, 12:08 )

Medvědova lžička a potřeba houpacího křesla 😀 Musím říci, že jsem rád, že se nikdy nedostanu do přenosu, nerad bych zjistil své zlozvyky.

#15 Vložil: brona | (07.06.2015, 12:57 )

Medvěd prohrál s indonéským klučinou? Aj, aj

#16 Vložil: Lukan | (07.06.2015, 19:47 )

Kez bychom takovehle kluciny meli i v Evrope… Loni me tenhle klucina dostal tim, ze ac mel tedy Ramadan, tak presto hral cele dny od soumraku do soumraku bez jidla a piti a stale velice solidne…

#17 Vložil: tymak | (08.06.2015, 02:10 )

Jsk je ten Indonésan silný? Měl jsem dojem, že Indonesie hraje v asijkém go až druhou či třetí ligu a nikdy jsem o jejich hráčích neslyšel.

#18 Vložil: Lukan | (08.06.2015, 08:43 )

No stejne jako loni ma napsany 4-dan, ale uz loni dost solidne potrapil treba Surina, takze ted mozna bude jeste lepsi. Kazdopadne podobne dvanactilete zazraky se objevily I v Malajsii a Vietnamu.

#19 Vložil: mikinvcine | (08.06.2015, 14:21 )

Malajsie + Vietnam tolik neprekvapuji, Indonesie je kulturne i etnicky trochu jinde. To me tesi! 🙂

#20 Vložil: Lukan | (08.06.2015, 14:23 )

No, Mikine nesouhlasil bych uplne ani s tou Malajsii, ti maji k Indonesanum velice blizko. Pravda ale je, ze tretina obyvatel v Malajsii jsou Cinani. 😀 Coz je mimochodem i malajsky klucina na tomto turnaji.

#21 Vložil: mikinvcine | (08.06.2015, 14:33 )

#20: Prave mi pripada vice indicky, jmeno i vzevření 😉 V Malajsii je Cinanu cca 30%, to je dost na sireni vlastni kultury 🙂

#22 Vložil: Lukan | (08.06.2015, 14:33 )

Joho, muj favorit, taiwansky prdola, ktery mimochodem hral i pred dvema roky na MS v Pruhonicich, sejmul vicenasobneho mistra sveta z Japonska. Ale aby titul znovu putoval na Taiwan, je proti letosnim kobram z Koreje a Ciny asi nad sily… A jen tak mimochodem, lonsky taiwansky vitez Chan Yi-tien se prihlasil na kongres do Liberce.

#23 Vložil: Vlada | (08.06.2015, 15:12 )

Máš pravdu, toho jsem si nevšiml, že byl v Průhonicích. Dobře jsme ho tady vyškolili.

Na kongres se během víkendu přihlásilo 60 Číňanů ( CEGO, věděli jsme o nich, jen nebyli na webu ), tak už máme hodně přes 700 hráčů.
Z Číňanů je 6 profíků: Zhao Shouxun 5p, Han Han 5p, Li Cong 3p, Wang Zheming 3p, Zhao Balong 2p, Wang Xiangyun 2p. Někteří chtějí hrát turnaje.

#25 Vložil: Lukan | (09.06.2015, 09:23 )

Neni losovani zas nejaka nova fraska? Jako kdyby byli hraci rozdeleni do jakychsi macmahonovych skupin… Kdyz se podivame, ze treba slovensky reprezentant Stevo Sabo ma 4:1 a hral ted s Brazilcem, co ma nulu… A samozrejme tenhle system dela ziskani sesti vyher, ktere jsou uspechem pro silne Evropany, jeste obtiznejsi…

#26 Vložil: Vlada | (09.06.2015, 09:29 )

Ten stream s Ondrou je dobrý. Moderátor P. Zuna je prostě profík.

#27 Vložil: Vítězslav Tomek | (09.06.2015, 09:41 )

Určitě jsou rozdělení do macmahonových skupin. Když se podíváš do tabulky, pak je tam i pořadí. Ondra je ze 2 body
na 24. místě, Kypřan ze 4 na 39.místě, Slovák taky ze 4 na 49 místě a např. Peruánec ze 2 je ještě před ním na na48.místě. Problém je, že nevíme, jaký počáteční macmahon kdo má, natož aktuální. Je to vidět i na SOSu, který je přes 40 u nejlepších , což, kdyby měli všichni stejný počáteční macmahon , není možné.

#28 Vložil: mikinvcine | (09.06.2015, 22:15 )

#24 dobra propagace, 42 tisic shlednuti! Dobre Medved

#29 Vložil: David | (10.06.2015, 07:38 )

Na foru Life in 19×19 jsem nasel tohle: “They’re running McMahon, not Swiss. AFAIK, the
bottom bar is at 1k, top bar is at 3d, and there is
a supergroup of 32 players.”

#30 Vložil: Lukan | (10.06.2015, 07:55 )

David: Makes sense, nevymysleli to tim padem uplne blbe. Jen pro slabsi hrace je to asi trochu skoda, ale aspon se predejde zbytecnym partiim.

#31 Vložil: cung-fou | (10.06.2015, 08:19 )

Pěkné video, opravdu pěkně natočené. Jen mne docela překvapilo, že některým lidem dole v diskuzi to přišlo hlavně smutné.

#32 Vložil: David | (10.06.2015, 08:27 )

Ale jsme u otazky, jak chceme nekdy na zapade udelat z go divacky atraktivni podivanou (a tim i pritahnout sponzory), kdyz ani aktivni hraci netusi, co se na mistrovstvi sveta amateru deje, kdo ma sanci vyhrat…?

#33 Vložil: cung-fou | (10.06.2015, 11:40 )

Myslím, že minimálně několik pár desítek let go nemá šanci stát se na západě atraktivní podívanou. Na to je naše společnost úplně jinak orientovaná. Vždyť jí nejsou ani šachy. Ty mají tak maximálně prestiž (že si někdo řekne, “on je ňákej chytrej, když hraje ty šachy”), ale atraktivitu pro lidi zvenku silně se blížící nule.

Tím nechci říct, že by se o to nemělo usilovat, ale nemalujte si to!

#34 Vložil: David | (10.06.2015, 15:50 )

#33: Je pravda, ze je asi potreba se na sireni go divat realisticteji, ale kdyz uz tu snahy o sireni go jako divacky zajimave veci jsou (zapadni pro systemy, Grandslam, Baron, dokument o Medvedovi…) tak neni potreba je sabotovat.

#35 Vložil: cung-fou | (10.06.2015, 20:52 )

Tak s tím lze určitě souhlasit, ale to snad ani nikdo nedělá.

#36 Vložil: Vlada | (11.06.2015, 11:45 )

Zrovna teď plánujeme “veřejnou propagaci” go při kongresu v Liberci. V televizi.
Vaše pomoc je velmi vítána.
Základní data: Babylon má svou vlastní vnitřní TV s obrazovkami v restauracích, aquaparku, hotelových pokojích aj. Můžeme ji používat. Plánujeme stream na net, a něco z něj na TV. Otázka zní, co?
– záběr na partii (asi jen výjimečně)
– přehrávání partie (sgf) programem
– komentáře partie profíkem
– losování, výsledky špičky
– ??
Zájemci, připojte se k Petru Součkovi (balamut@balamut.cz) a k Lamanovi (t.berkman@email.cz). Díky předem.

V Babylonu bude cca 50% negoistů, tak by to nemusel být jen servis pro hráče, ale i propagace go pro veřejnost.

#37 Vložil: kono | (11.06.2015, 12:59 )

off topic:
ze stream.cz jsem přes tamní diskuzi dokonvergoval na
http://cs.wikipedia.org/wiki/Go_%28hra%29
Nelíbí se mi ten úvod:

“Do dnešní doby se zachovala hlavně díky jejímu rozvoji v Japonsku, kde byla podporována šógunátem. ”
To mi zní jako by to byla nějaká blbá hra, co nebyla zapomenuta jenom proto, že ji podporoval šógunát.

A tohle ve stručném úvodu zbytečně zabírá místo:
“Pro výuku a rychlé partie se používají i menší desky – například 13×13 nebo 9×9.”

Spíš by tam mělo být něco v tom smyslu, že hru dnes hrají miliony lidí včetně stovek profesionálů, případně že ve východní Asii má větší společenský/kulturní/sportovní význam než šachy u nás.

Neumí to někdo upravit? (Nejlépe ten, kdo má ten úvod na svědomí)

#38 Vložil: Hidoshito | (11.06.2015, 14:33 )

#36: Pokud jde o negoistickou veřejnost, tak mě napadlo, že by nemuselo být špatné mezi aktuálním streamem z EGC promítat vybrané fotky českých hráčů ze zajímavých turnajů/akcí s krátkými popisky (např. z předešlých kongresů, MS apod.). Aby z toho bylo patrné, že s tou “divnou” hrou lze procestovat celý svět a poznat zajímavé lidi…, nebo tak něco. 🙂 To by ostatně mohlo zaujmout i goisty.

#39 Vložil: cung-fou | (11.06.2015, 14:57 )

A kolik prostoru na té televizi budeme mít? Např. by pro lidi zvenku mohl být fajn ten pořad o Ondrovi, jak na něj posílal odkaz Víťa. Otázka je, zda se na něj dají sehnat práva a taky to, jestli to není moc dlouhé.

Daly by se dát i jiná zajímavá či vtipná videa z go scény. Asi určitě počítáte s tím videem, které propagovalo kongres, ale já bych tam třeba dal i tu grotesku z Blanska. To pocopí myslím i lidé mimo go a je to fakt povedený. Brňáci také natočili zajímavé věci, ale to se použít nedá, protože je to vázáno vždy k jedné konkrétní akci, která už je pryč.

Jinak nic z toho výše uvedeného není pro lid zvenku zajímavé, to by mohlo sloužit jen pro goisty. Tam mi přijde nejzajímavější vyýsledkový servis, např. jakési zprávy na 5 minut v celou (nemusí být mluvené, ale ukázat hlavně ty výsledky špičky, celkové výsledky doprovodných turnajů, lze obohatit o kratičká videa z předávání cen, záběry na hráče hrající partie). Šly by i medailonky s představením nejlepších evropských hráčů na kongresu, případně učících profíků (to by je ovšem musel někdo natočit, což asi nebude sranda). Ty by mohly zajímat i negoisty. A teď je otázka – točit to případně v angličtině (hlavně pro goisty), nebo v češtině (pro veřejnost – pokud tam není nějaká velká zahraniční klientela).

Rozbory partií by byly skvělé, ale opět to záleží na tom, jaký prostor tam v té televizi bude. Jestli nám dají pět minut každou hodinu, tak to nemá smysl.

Tak to jsem jen v rychlosti vychrlil pár nápadů. Nemá to moc ladu ani skladu, ale snad se tím prokoušete.

#40 Vložil: ThD23 | (11.06.2015, 15:05 )

#36 : taky urcite potesis sponzori, mozna se da lakat i dalsi kdyz bubou mit moznost byt vic viditelni pres TV Babylon.

#38: Dobry napad, pekne fotky “Go kolem sveta” bude fajn.

Napr. tato fotka se me libi.

#39: bojim se ze to jsou TV bez zvuky aby to nerusilo okoli…

#41 Vložil: mikinvcine | (11.06.2015, 15:46 )

#36: Bude televize opravdu bez zvuku, ad #40?
#37: Dobry postreh! Jsem rozhodne pro prepsani/upraveni uvodu, ktery si kazdy precte! Priznejte se, kdo pisete na Wikinu? 🙂
#38: Dobry napad, ale fotka #40 je bez Evropanu, nemuseli by to byt jen Cesi, coz? 😉

#42 Vložil: Vlada | (11.06.2015, 16:10 )

Bezva, jsem rád, že můj příspěvek nezapadl.

Myšlenky jsou vždycky bezva, ale někdo to tam bude muset prakticky dělat. Stříhat video skoro online asi není triviální.
Hlaste se Balamutovi.
Ten si vzal na starost technickou stránku věci. Ale potřebuje znát takové “detaily” jako počet kamer (ke každé počítač a kabely) aj.

#39 prostoru hodně. Navrhl jsem jim 50:50, souhlas. Oni tam stále vysílají své reklamy na aquapark, IQparky a hotel. Myslím že 70:30 bude také možné.

#43 Vložil: kono | (11.06.2015, 18:30 )

#37, #41
sehnal jsem člověka, který občas na wikipedii píše.
Teď by to chtělo lepší text pro první odstavec. Věřím, že tu jsou takoví, co na rozdíl ode mne tyhle populárně naučné texty o go dávají levou zadní.

#44 Vložil: David | (11.06.2015, 18:47 )

Mozna by nebylo od veci inspirovat se anglickou wikipedii a prihodit neco o neschopnosti pocitacu.

#45 Vložil: cung-fou | (11.06.2015, 20:24 )

Vlada: A takhle je to vždycky. Tady se začíná tvořit mozkový trust s netušenými možnostmi, který by možná dokonce mohl přijít na to, jak z go udělat atraktivní podívanou pro široké masy, a pak se najde nějaký šťoura, který začne klást takové přízemní otázky, jako kdo to bude realizovat, jak, čím, za co apod. To se pak nedá dělat. 🙁

Tyjo, 50:50 je fakt hodně, já tak nesměle očekával tak třeba max 10 min. v hodině. To bude fuška zaplnit. Ledaže by se našlo hodně těch sponzorů, to by je opravdu mohlo nalákat, jak píše Thierry.

#46 Vložil: cung-fou | (11.06.2015, 20:42 )

ad wiki: Tak ono by se tam asi dalo předělat leccos. Např. tvrzení, že go vzniklo kolem roku 2000 př. Kr. je značně diskutabilní. Ne, že by to byla určitě nepravda , ale bohužel to nelze nijak dokázat. Jen se to tolikrát opakovalo, že už to všichni berou za fakt. Všimněte si ale např., že na anglické Wikipedii už se to netvrdí. Zajímavá by byla také třeba informace o tom, z jaké doby pochází první zápis hry. Ví to někdo? 🙂

Ale to už jsme u toho samého jako u přenosů na ME. Radí se to dobře, ale horší je to udělat. 🙂

#47 Vložil: Vlada | (11.06.2015, 21:11 )

#40 : Tak zatím jsem pár sponzorů sehnal. A zrovna dnes dalšího: Omikron. Ale na TV Babylonu se nikdo nechytil a ani současní sponzoři neprojevili velký zájem, tj. nemusíme jim tam dávat reklamy. Ale potěšit je tím můžeme.

Zkuste to, nějakou firmu ještě zlákat. Už vidí, že se ta akce opravdu uskuteční, 800 lidí, web funguje, velký plakát do 8 měst už můžou spatřit na FB, tak možná na poslední chvíli to půjde lépe než před rokem.

#48 Vložil: Krikri | (11.06.2015, 21:44 )

Ohledně wikipedie, případné dotazy či jak či ono udělat doporučuji položit dotazy, Vláďo, Michalu Reiterovi – taky hráči go, i když svátečnímu, ještě nedávno šéfovi Wikimedia, pokud už nemáš kontakt, tak ti ho případně pošlu.

#49 Vložil: Krikri | (11.06.2015, 21:49 )

Jinak ohledně propagace go, stihla včera mne osvítit múza, vlepila mi hubana a infikovala mne ztřeštěným nápadem, jenže na prodiskutování ,zda to není blbost a zrealizování do kongresu není čas. a imho ani lidské a finanční zdroje. Takže s křížkem po funuse. 🙁

#50 Vložil: kono | (11.06.2015, 22:07 )

#46
> tvrzení, že go vzniklo kolem roku 2000 př. Kr. … bohužel to nelze nijak dokázat. Jen se to tolikrát opakovalo, že už to všichni berou za fakt.

Je to ještě horší: Někteří čeští goisté to tvrzení vidí i tam, kde vůbec není 😀

Není prvním dochovaným zápisem partie jakýchsi budhistických mnichů? Ale nevím kdy to bylo.

#48
tak náročné, abychom potřebovali šéfa wikipedie, to snad není. Jediné co potřebujeme, je dát dohromady pár vět.
(A zrovna Vláďu bych s tím tedy nezatěžoval.)

#51 Vložil: Krikri | (11.06.2015, 22:14 )

#50 Mluvil jsem o Vláďovi, neb jsem to jen rychle prolétl, a u něj je velmi pravděpodobné, že si pamatuje o koho jde. Jinak pokud si pamatuji články o Historii go psal kdysi do Igo Šámot (Tomáš Grosser)

#52 Vložil: cung-fou | (12.06.2015, 11:14 )

kono: Těmi některými goisty patrně myslíš mne a český článek ve Wikipedii, protože jinak si nedokážu vysvětlit toho smajlíka od ucha k uchu. Ale tam to skutečně je. Pod prvním obrázkem máš: Doporučený věk 5-120 a Doba vzniku 2000 př. n. l. Navíc asi dvakrát je v článku uvedena doba vzniku 2. tis. př.n.l., ovšem přesvědčivě doložená je hra až v 1. tis. př.n.l. Takže sice to nelze vyloučit, ale mělo by se aspoň uvést, že je to jen podle legend.

Vezmeme-li nějaké stručnější texty, tak je myslím docela pěkně zpracována tato stránka (asi Tomášem Grosserem?):

http://hra-go.cz/index.php?option=com_content&view=article&id=48&Itemid=55

Je tam i ta nejstarší partie.

A konečně přehled zajímavých dat je i na Sensei´s, odkud se dá dostat přímo na diagram s tím nejstarším záznamem.

#53 Vložil: cung-fou | (12.06.2015, 11:15 )

Zapomněl jsem druhý odkaz, sorry.

http://senseis.xmp.net/?GoHistory

#54 Vložil: Vlada | (12.06.2015, 11:17 )

Cungfou, a opravdu musíš na Kongresu hrát? Nechceš radši být v informačním týmu?

#55 Vložil: cung-fou | (12.06.2015, 11:48 )

Vlada: No, obávám se, že toho ani moc nenahraju (snad aspoň víkenďák) a že se objevím jen na pár dní, takže bych moc platný nebyl. Ono vyplodit pár nápadů, co by se dalo eventuálně dělat, mi zabere pár minut, ale máš pravdu, že ta realizace je horší. A bohužel v současnosti jsem tak zaměstnaný, jako jsem asi v životě nebyl a doufám, že až to skončí, tak zase dlouho nebudu. 🙂

#56 Vložil: kono | (12.06.2015, 12:19 )

#52
ano, “některými goisty” jsem myslel tvou osobu.
myslel jsem totiž, že se bavíme čistě o prvním odstavci, a tam je:
“Vznikla někdy ve 2. tisíciletí př. n. l.”
a nevšiml jsem si zmínek v dalších částech článku.

Ta věta by tam mohla zůstat, ne? A pokud bychom chtěli být co nejkorektnější, tak snad takto?
“Vznikla pravděpodobně ve 2. tisíciletí př. n. l.”

#57 Vložil: cung-fou | (12.06.2015, 14:13 )

Já osobně bych byl optarný i s tím “pravděpodobně”. Už jsem to sem dával jednou, ale už to je dávno:

http://babelstone.blogspot.cz/2009/04/pictorial-history-of-game-of-go.html

#58 Vložil: mikinvcine | (19.06.2015, 16:09 )

#24: v posledni dobe nejlepsi maspropagace go! 72 k shlednuti je masakr! Stream.cz funguje 🙂 To si te Medvede normalka sami nasli a oslovili?

#59 Vložil: Hidoshito | (20.06.2015, 18:50 )

#58: Ještě by to chtělo anglické titulky a vyslat dál do světa.

#60 Vložil: Krikri | (20.06.2015, 21:19 )

Víte, moc tomu nerozumím, ale asi tak před rokem nebo dvěma, mi Michal Reiter ukazoval frekvenci navštěvování stránek na Wikipedii a ty čísla stránek o Go byly neskutečný až neuvěřitelně, třeba i u české mutace, co si pamatuji byly tam obrovské skokové nárusty navštěvnosti. Jestli nějaký uvědomělý goista ajťák dělal umělý nárůst návštěvnosti netuším, ale od té doby na takové věci jako počet shlédnutí koukám se skepsí.

#61 Vložil: Krikri | (20.06.2015, 21:34 )

našel jsem to http://tools.wmflabs.org/wikitrends/2013.html#czech