Ústí nad Labem (12.-13.6) – PsČ

Logo města

Konečné výsledky

Tři měsíce od turnaje v Děčíně se série o Pohár severu Čech vrátila zpět do Ústí nad Labem. Tentokrát se oproti prvním dvěma turnajům poprvé jednalo o dvoudenní akci, hrálo se 5 kol, čas se natáhl na 40 minut + 3×30 s byoyomi, systém zůstal švýcarský s handicapy redukovanými o 2, do ratingu se výsledky počítaly jako kategorie C (tedy za polovinu).

O hráče jsme v důsledku zvoleného data soupeřili s turnaji v Postupimi a ve Vídni, ale i přesto z přihlášených 19 hráčů dorazilo celkem 15, z toho zdaleka ne všichni z blízkého okolí, někteří vážili cestu až z Brna a polského Chorzówa. Ceny se odvíjely od startovného 50 Kč a sponzorského daru města Ústí nad Labem 1500 Kč, což dohromady vytvořilo na velikost turnaje velmi slušný cenový fond. Nakonec si tedy pět nejlepších hráčů odneslo postupně 1000, 600, 300, 200 a 150 Kč.

Hostila nás vila ústeckého DDM, kde mohli zájemci ve vlastním spacáku i přespat. Začínali jsme v sobotu v jednu odpoledne a po počátečních problémech s hracím materiálem (v neděli nám Miloš Podpěra přivezl a zapůjčil i čtyři dřevěné desky, které se nám předtím nedostávaly) se rozehrála tři sobotní kola turnaje. Za okny nám zněla hudba z ústeckých Pivovarských slavností, odehrávajících se v blízkém Letním kině.

I přes handicapový systém, nepříliš korespondující s rozdílem sil mezi třídami a tradičně nahrávající slabším hráčům, všechny překvapil Karel Král 20-kyu z Mostu, který zaznamenal na svém vůbec prvním turnaji 3 výhry a v kombinaci s “bye” z prvního kola se stal celkovým vítězem. Po čtyřech bodech měli ještě dva další hráči, a sice Kateřina Babická 8-kyu z našeho go klubu a Martin Čech 4-kyu hrající za pražský Wej-čchi salónek.

Kateřina Babická si svým druhým místem a celkem už 27 kvalifikačními body zajistila účast ve finále Poháru severních Čech, o druhém finalistovi se rozhodne na podzim v Děčíně, zatím nejlépe nakročeno má s 18 body Magdalena Gajdošová, taktéž z našeho klubu.

Doufám, že si turnaj všichni zúčastnění užili, a těším se napřesrok nebo už v zimě na dalším Ústeckém turnaji.

Tadeáš Berkman

Vložil: | 14.06.2010 | Kategorie: Reportáž

Komentář(e): 14

#1 Vložil: s.havelka | (14.06.2010, 14:10 )

co žěe !! ta dvacítka je první!! to byl handykapový turnaj LOL???

#2 Vložil: s.havelka | (14.06.2010, 14:11 )

jo ok už to vidim

#3 Vložil: scurge | (14.06.2010, 21:56 )

ty jsi demon 😀

#4 Vložil: Audun | (17.06.2010, 08:45 )

Do jaké kategorie patřil turnaj v Ústí ?

Vážení hráči, turnaj v Ústí nad Labem byl pořadatelem vypsán jako čtyřicetiminutovka. Kategorie C. Týdny takto byl inzerován. Dle stránek pořádajícího klubu si tam ještě dnes myslí, že pořádali céčko. Ale rating byl spočítán jako pro turnaj kategorie B. Aleš mi tvrdí, že je to v pořádku. Jeho zdůvodnění? Protože základní čas 40 min. byl nastaven o byoyomi, plní turnaj minimální požadavky na celkový hrací čas pro klasifikaci B. Dle pravidel pro klasifikaci turnajů dle EGF. Ve stejných pravidlech se ovšem píše, že třída turnaje by měla být stanovena a známa PŘED turnajem. Takže proč ta dodatečná změna pravidel? Jsem jediný, komu takové svévolné dodatečné zásahy vadí? Navrhuji přepočítat znovu jako céčko.

#5 Vložil: Laman | (17.06.2010, 10:30 )

turnaj jsem plánoval jako C a musím souhlasit, že i pocitově mi tak spíš připadal. když ho aleš po obdržení výsledků zařadil do databáze jako B, nebránil jsem se tomu dodatečnému zvýšení prestiže a měl jsem v úmyslu tak situaci ponechat, pokud si nebude nikdo stěžovat. chápu, že to nebylo pravidlově zcela korektní, a musím tedy teď dát za pravdu poškozenému, že turnaj by měl být přeřazen zpět do C (alespoň dokud nebyl s novým ratingem hrán další turnaj).
omlouvám se za způsobený zmatek a všem, kterých se změny třídy turnaje dotkly a dotknou

#6 Vložil: sheeryjay | (17.06.2010, 14:06 )

Audun: Stejně tak jako se v těch pravidlech píše že třída turnaje by měla být známa před turnajem tak se tam píše že EGF ratings committee může třídu turnaje změnit. Protože Aleš je jeden z jeho členů tak určitě může vyjadřovat svůj názor na to jakou třídu má turnaj mít (ač pokud by člověk chtěl být puntičkářský tak by bylo potřeba aby se vyjádřilo celé committee).
Nicméně na otázku dám odpověď, “Ne, sice nemohu mluvit za ostatní, ale mě rozhodně to že je turnaj třídy B místo C nevadí, před turnajem bylo známo že je handicapový a už to samo o sobě říká že je co se ratingů týče poměrně losovací, takže jsem tam jel s tím že nejspíš o rating přijdu.”

A osobně myslím že někteří lidé berou třídy a rating až šíleně moc přehnaně. Měl jsem 6k, spadl mi rating, spadl jsem na 7k … a co? Mám se kvůli tomu zbláznit? Teď si aspoň v pohodě zahraju s vyrovnanými soupeři.

#7 Vložil: Lech | (17.06.2010, 16:27 )

Tak já bych se zase zastal názoru měnit kategorii jen ve výjimečných případech. Aby jeden věděl, do čeho jde..

#8 Vložil: Hidoshito | (17.06.2010, 18:07 )

To je nějaký fór??? Ne že bych kvůli takové prkotině chtěl podávat protest nebo něco podobného, ale já osobně jel na turnaj Céčkové kategorie, tak nechápu, proč se to uměle vylepšuje na B? To mi chce někdo namluvit, že je tenhle “pouťák”, který vyhraje 20-kyu s pauzírem :D, stejná kategorie turnaje jako např. letošní Grand Prix ve Frýdku?

#9 Vložil: Miloš | (17.06.2010, 19:26 )

@hidoshito: to je vidět, jak jsou ratingová pravidla pro turnaje nedokonalá
@sheeryjay: naprostý souhlas. chápu, že nejlepším hráčům to eventuelně může vadit. ale rozhodně nechápu, proč by to mělo vadit SDK či dokonce horším hráčům. pro mne jako SDK kategorie turnaje není rozhodovací kritérium.

#10 Vložil: Miloš | (17.06.2010, 19:28 )

@Laman: nedělej si z toho hlavu a neřeš to. jediné poučení, které by z toho mohlo plynout, je konzultovat příště s Alešem předem…

#11 Vložil: Laman | (17.06.2010, 19:51 )

Miloš: dělání hlavy jsem se úplně nevyhnul, ale už jsem to (alespoň z mé strany) vyřešil – napsal jsem Alešovi mail s oficiální žádostí o změnu kategorie na C. příště připíšu kategorii turnaje do mailu k výsledkům turnaje už na první pokus (na což jsem zapomněl), abych předešel případným nepříjemnostem

#12 Vložil: Ales | (17.06.2010, 19:58 )

Na vysvetlenou: Kategorii B jsem urcil ciste dle kriteria casu na partii, dela se to tak standardne a zatim s tim nebyl problem. Vetsinou poradatele bojuji o co nejvyssi kategorii a je pomerne nezvykle, aby turnaj s delsim casovym limitem byl zarazen do kategorie nizsi. Ratingova komise EGF spise rozhoduje o zarazeni do vyssi kategorie, i kdyz byl turnaj hran s kratsim casem (parkrat se tak stalo, je to velmi vyjimecne).

O tom, ze byl turnaj predem avizovan jako cecko jsem nevedel a poradatel me neupozornil, ze bych ho mel zaradit s nizsi kategorii nez je obvykle. Na druhe strane, vseobecne panuje shoda, ze poradatel si muze kategorii snizit, pokud to predem oznami v propozicich a toto je pak respektovano. Vzhledem k uvedenym skutecnostem (a zadosti poradatele, kterou jsem dnes obdrzel), opravim kategorii turnaje na C.

Ales

#13 Vložil: Audun | (17.06.2010, 23:10 )

Lamane, nebyla to tvoje chyba. První turnaj jsi udělal bez většího zádrhelu a věcně správně. Že jsou kolem něho vlny je spíše shoda okolností. Příště to bude super akce. Nedej se otrávit.
Sheeryjay, souhlasím, že je lepší si to tak nebrat. I když je to těžký.
Miloši, tvoje stanovisko mě trochu překvapilo. Vždycky jsi byl rozhodným odpůrcem dodatečného upravování pravidel. Nězpochybňuji právo komise stanovit kategorizaci. Ale ujasněno to musí být PŘED turnajem. Ne dodatečně. Hezky to vystihl Půlčík. Jde o kategorizaci turnajů obecně. Někde musí vést čára mezi “puťákama” a sérijí turnajů GPČR a GOBANLIGY. Zjevně hlavně nechceš znechutit Lamana. Chápu. To bych také nechtěl. Už teď je to dobrý organizátor. Šlo mi o to zasáhnout v zárodku, než se z bezvýznamné drobnosti stane obvyklý a všemi tolerovaný šlendryján. Závěrem děkuji za rychlé reakce a Alešovi za opravu.

#14 Vložil: Miloš | (18.06.2010, 08:33 )

Ondro, nemanipuluj slovy a nezaměňuj pojmy. Nezatahuj politiku do sportu/hobby! Aby bylo jasno: Pravidla nebyla změněna, jak se nám snažíš podsunout. Došlo pouze k informačnímu šumu, který se snad ani nedá nazvat chybou. A vzhledem k tomu, že šlo opravdu jen o pár ratingových bodů a ne o žádné tituly, tak nebylo nutno z toho dělat takovouto trapnou aférku a otravovat vzduch.