Pandanet Go European Team Championship 2010/2011

Na vědomost se dává, že král Pandanet II. je mrtev, vlády se ujímá Pandanet III.! Pokud jste tuto pohádkovou šifru hned napoprvé nerozluštili, vězte, že Pandanet Go European Cup pomalu a jistě končí, místo něj startuje zbrusu nová soutěž – Pandanet Go European Team Championship. Jedná se o nové mistrovství Evropy týmů, které se bude z velké části odehrávat na internetu. Finálová část, kam postoupí 4 nejlepší země, se pak uskuteční na evropském go kongresu. Vrchol prvního ročníku tedy uvidíme živě v Bordeaux.

Do týmové soutěže se přihlásilo celkem 29 států a ty byly rozřazeny do 3 skupin (lig). Česká republika byla vybrána do nejlepší desítky, tudíž si zahraje ligu první (A), kde se postupně utká s velkými favority, mezi něž musíme počítat především Rusko a Rumunsko. Ale již v 1. kole (23. listopadu ve 20:00) nás čeká velmi těžký souboj proti Holandsku. Země tulipánů bude sice na úvod postrádat svou jedničku Guo Juan 5p, nicméně i přes tuto skutečnost je Nizozemí favoritem. Česko postaví na virtuální gobany to nejsilnější, čím v současné chvíli disponuje:

  • 1. Ondřej Šilt 6-dan (manocska) vs. Rob van Zeijst 7-dan (zaphodius) – start už ve 14:00!
  • 2. Jan Hora 6-dan (honik) vs. Gilles van Eeden 6-dan (gigago)
  • 3. Vladimír Daněk 5-dan (Veedee) vs. Geert Groenen 6-dan (GeGe)
  • 4. Jan Šimara 5-dan (flashback) vs. Merlijn Kuin 6-dan (Tsuchiya)

Oddaným fanouškům českého družstva doporučuji shlédnout kompletní soupisky všech zemí, rozlosování 1. ligy a samozřejmě podrobná pravidla. Hracím serverem pro všech 9 kol bude sponzorující Pandanet IGS.

Vložil: | 16.11.2010 | Kategorie: Blog

Komentář(e): 42

#1 Vložil: Hidoshito | (16.11.2010, 10:41 )

Hledám 2 až 3 dobrovolníky, kteří by mi pomohli příští úterý “přenést” partie do Českého pokoje na kgsko. Přece jenom je tam uživatelsky mnohem přátelštější prostředí, tak abychom si mohli pořádně zafandit a zakibicovat. 😉

#2 Vložil: brona | (16.11.2010, 11:03 )

Hodně zdaru ! Máme takový tým, že můžeme vyhrát, remízovat nebo prohrát s kýmkoliv 😀

#3 Vložil: Edhelka | (16.11.2010, 18:09 )

A všimněte si, které země nehrají…
Kdo se není schopný dohodnout ani o hře na netu…

#4 Vložil: Hidoshito | (16.11.2010, 18:21 )

Edhelka: Toho jsme si samozřejmě všimli, ale raději veřejně nekomentujeme. 😛

#5 Vložil: Miloš | (16.11.2010, 18:37 )

a nestáli by někteří o občanství 😉 ?

#6 Vložil: Hidoshito | (17.11.2010, 11:17 )

Tak malá změna, první deska nebude dohrávat Česko-holandský mač o půlnoci, ale naopak předehrávat ve 2 odpoledne.

#7 Vložil: cung-fou | (17.11.2010, 13:07 )

Jaká nejsilnější možná sestava? Mistr republiky je jen náhradník!

#8 Vložil: Hidoshito | (17.11.2010, 13:39 )

MR bylo v červenci, teď už máme listopad a mistr je až pátý nejlepší. 😛

#9 Vložil: cung-fou | (17.11.2010, 14:21 )

Tak pokud bys to bral podle ratingu, tak v červenci byl pátý nejlepší taky (a o víc než o současných 7 bodů). Však se ještě chytnete za hlavu, až nám Holanďani bez mistra v sestavě vyklepou kožich. 🙂 Ovšem fandím samozřejmě našim a těším se na 23.

Technická: To budete nejsilnější čtveřici aktualizovat s vývojem ratingu, nebo už je dána tím výchozím ratingem?

#10 Vložil: Hidoshito | (17.11.2010, 15:04 )

Je dána výchozím ratingem.

#11 Vložil: Vlada | (17.11.2010, 17:11 )

Cung-fou: Pořadí je dáno ratingem k 5.11., viz propozice. To ale neznamená, že nemůžeme “čtyřku” změnit. Já jsem zvědav na své výkony, na netu nehraju často, klidně někomu přepustím místo. Pokud jde o Radka, asi nemá moc zájem, byl jediný kdo neodpověděl na základní dotaz, jestli má 23. čas.

#12 Vložil: Jana_H | (17.11.2010, 21:22 )

Hidoshito:
s tím přenosem na KGS bacha! Na to bys regulérně měl mít souhlas Pandanetu. Oni totiž dávají peníze na PGETC s podmínkou, že partie budou probíhat a budou sledované na Pandanetu. Pokud zjistí, že uživatelé obcházejí jejich server, nebo jen že sledovanost partií na Pandanetu nesplňuje jejich očekávání, stopnou sponsoring, a tím pádem cele ME týmu skončí.
Takže naopak, pokud chcete, aby PGETC trval déle než PGEC, tak všichni hupky dupky na Pandanet a dělat křoví, ať má Pandanet radost že mu díky PGETC stoupla návštěvnost.
Já vím, že se to někomu nemusí líbít, ale ono i v tomto případě “o peníze jde až v prvé řadě” a to, že se bude hrát na Pandanetu a partie se budou i na Pandanetu sledovat, byla podmínka toho, že Pandanet přistoupil na sponsoring. Tak prosím neprovokujte hned v prvním kole.

#13 Vložil: cung-fou | (18.11.2010, 00:18 )

Vlada: Díky za osvětlení. Pokud to dobře chápu, znamená to, že můžeme klidně nasadit i čtyři ratingově nejslabší, ale není možné takticky nasazovat slabšího na lepší desku. Tak to se nedivím, že se mistr ani neozval. Přece nebude hrát, i kdyby o místo postoupil, na 4. desce. 🙂
S tvýma bodama počítáme, takže o žádném odstupování snad nebude řeč.
Docela mne teď při studování soupisek překvapilo, jak maj holandští 6D nízké ratingy. Tak si je podejte!

#14 Vložil: Miloš | (18.11.2010, 00:32 )

@Jana: skvěle vysvětleno. Mám pocit, že sponzoring není ve weiqi komunitě chápán zcela přesně…

#15 Vložil: Hezi | (18.11.2010, 00:50 )

k Jany prispevku: zesileny souhlas – prenaset ty partie na KGSku bych tezce nedoporucoval. Byl jsem shodou okolnosti osobne u toho, kdyz Martin Stiastny s japonci domlouval ten sponzoring, a nekolikrat je musel vyslovne ubezpecit: “zadne prenosy na KGS, prenosy vylucne na IGS Pandanetu a nikde jinde …”

#16 Vložil: Hidoshito | (18.11.2010, 09:49 )

Jana, Miloš, Hezi: Ok. Můžu si aspoň použít kgs goban, abych si na něm ty partie soukromě rozebral, nebo je k tomu třeba výhradně igs partiář? 😛

Na jednu stranu ty Japonce chápu, na druhou absolutně ne. Pokud chtějí, aby se tento turnaj dostal do podvědomí co nejvíce hráčů, tak tyhle zákazy ničemu nepomůžou. Chtěl jsem tento turnaj zprostředkovat všem českým hráčům, teď už teda opravdu nemám chuť. Ať si je je k sobě nahání Pandanet sám, já jdu fandit k Milošovi do Salónku. 😉

#17 Vložil: Vlada | (18.11.2010, 09:56 )

Hidoshito: A jak jsi přišel na to, že chtějí, aby se tento turnaj dostal do povědomí? Oni samozřejmě chtějí, aby Evropani začali hrát na IGS.

#18 Vložil: Hidoshito | (18.11.2010, 10:07 )

Vlada: Tak ten turnaj s IGS snad souvisí, nebo se mýlím? Ať tak či tak, i kdyby dali do jakéhokoliv turnaje 100 000 €, tak na tom jejich serveru dobrovolně nikdo hrát nezačne, snad leda že by zakázali všechny ostatní. 🙂

Ale tímhle tady prosím nezapatlávejme diskusi, bavme se raději o našem prvním soupeři.

#19 Vložil: Audun | (18.11.2010, 11:52 )

Já jsem ochoten japčíkům z IGS i vyhovět, ale nemám nejmenší představu, kde a jak tam ty přenosy najít. Ten server je tak nepřehledný a uživatelsky nepřátelský, že ho nezvládám. Měli by vydat průvodce po IGS pro slaboduché.

#20 Vložil: brona | (18.11.2010, 12:46 )

hidoshito: Koukám, že máš trošku naivní představy o sponzoringu 😛 Jen bych tě opravil v následujícím, na igs hraje relativně hodně evropanů. A to i přes to, že ten klient by zasluhoval vývoj a upgrade.

#21 Vložil: Miloš | (18.11.2010, 12:53 )

no, ten klient igs je především dost odrazující

ale dřív než Pandanet přijde na to, že je levnější a účinnější napsat user friendly klienta než sponzorovat MET, tak toho využívejme 😉

#22 Vložil: Hidoshito | (18.11.2010, 13:40 )

Brona: Já mám především velmi “naivní” představy o volném šíření věcí na internetu, potažmo o propagaci nějaké věci. Ten sponzoring bych do toho netahal. 😉

#23 Vložil: Hidoshito | (18.11.2010, 13:48 )

To je úplně stejné, jako bychom Milošovi zakazovali promítání partií v Salónku, protože všichni by měli správně sedět u svého kompu a být připojeni na IGS. 😀

#24 Vložil: head | (18.11.2010, 14:04 )

Audun: do pokoje “EuropanTeamChamp” se musí dostat jednoduše s prominutím i úplné hovado. Prostředí v PANDA-EGG vypadá sice téměř úplně stejně jako v roce 2002 kdy jsem tam s GO začínal, ale rozhodně bych to nebral jako mínus. Je to jednoduché a přehledné, pro ty co chtějí hrát GO naprosto dostačující. Pro ty se chtějí hlavně vybavovat je tu KGS.

#25 Vložil: Jana_H | (18.11.2010, 14:06 )

Audun:
když si otevřeš IGS klienta a navážeš spojení (ten modrý balón pod nápisem “Spojení” na horní liště se musí změnit na červený), tak hned vedle toho červeného balónu jsou tři meníčka, poslední je nastavene na “Default room”. Když si rozklikneš toto menu, tak je tam menu EuropeanTeamChamp. Když vstoupíš do tohoto pokoje a pak klikneš na nabídku “Hry” na liště hned pod spojením, tak by se ti měli ukázat hry v tomto pokji, ale chvíli (spíše hodně dlouho) to trvá

#26 Vložil: Jana_H | (18.11.2010, 14:26 )

Hidoshito:
Sponsoring nejde netahat na internet, protože on tam prostě je 😀
Spousta stránek a služeb může fungovat jen díky placeným reklamám od sponsorů 🙂

Ad Pandanet, prostě IGS není charitativní projekt. I když se tak možná tváří. Pandanet chtěl vážně vycouvat ze sponsorování evropského go, protože si vyhodnotil, že sponsoring PGEC mu nijak zvlášť nezvýšil počet uživatelů. Tato Tour by byla tento rok poslední v každém případě. Šlo jen o to, jestli se nám podaří přijít s nějakým jiným projektem, na který by kývli. Martin Stiassny vymyslel PGETC a slíbil, že tento projekt řádově zvýší počet uživatelů na IGS o stovky. Jen proto na to Pandanet kývl. Je naprosto jasné, že si dokážou vyhodnotit, kolik nových uživatelů se jim přihlásilo již jen na první kolo. A tak dále až do konce turnaje. Podle toho kolik nových uživatelů získají se bude rozhodovat, jestli tento ročník PGETC nebude zároveň i poslední.
Já vím, že opravdový (finanční) přínos tato akce bude mít hlavně pro ty 4 týmy, které se nakonec kvalifikují do finále, ale koneckonců, na to si tak trochu brousíme zuby i my. Tady jde především o to, aby se špičkovým evropským hráčům zase alespoň o trochu zlepšily podmínky proto, aby se go mohli věnovat naplno. Pokud se zlepší špička, následně se budou zlepšovat i ti za nimi.
Pokud je proto nutné vytvořit pro ně (myslím tím tu evropskou špičku) křoví typu účtu na Pandanetu, já osobně to ráda udělám. Koneckonců, to ještě neznamená, že tam budu pravidelně hrát.
Proto jsem myslela vážne to “hupky dupky na Pandanet” 🙂 , protože to cítím jako solidaritu s našimi top hráči.
Samozřejmě je to ale každého osobní věc .

#27 Vložil: Hidoshito | (18.11.2010, 15:17 )

No, tak zastavení diskuse k tomuto tématu se mi moc nepodařilo, spíš naopak. 😀

Jano, já s tvým výčtem víceméně souhlasím. Ale účet bych si na IGS nezaložil, kdybych nebyl hráčem ČR týmu. Koukal bych se jako “guest”, stejně jako třeba před pár měsíci na Honinba. Podobně to asi udělají i ostatní uživatelé jiných serverů, nebo se nebudou koukat vůbec, a pak si jen stáhnou sgfka. 🙁 Jestli tohle stačí Pandanetu ke štěstí? Nevím.

#28 Vložil: Lech | (18.11.2010, 15:26 )

Nemůžu se nezastat hraní na IGS z minimálně tří důvodů:
1. Vyřešil už dávno problém s escapery
2. Při tahu odečítá čas lagu, tj. jdou tam zahrát tři tahy za vteřinu
3. Blitzky nejsou pravidlem, ale výjimkou

#29 Vložil: Pixer | (18.11.2010, 17:17 )

Pulcik: nechapu tve rozhorceni, samozrejme ze budou i taci, kteri jsou zdechli obetovat minutu na registraci, ale myslim si ze vetina lidi co IGS nezna, ale chteji sledovat napinave partie, tak si zridi account, a kdyz uz tam budou ten cas travit, tak si tam mozna i zahraji, kdyz mi Brona rikal ze jsi ho zadal o prenos, tak jsem prave moc nechapal o co jde, avsak jsem po tom v dane situaci nepatral, prenos na KGS je presne to, co je samozrejme proti cele myslence tohoto turnaje resp. sponzoru, mel jsem za to , ze to dojde intuitivne snad kazdemu…

#30 Vložil: Hidoshito | (18.11.2010, 17:37 )

Pixer: Že mě blbce vůbec napadlo rozebírat ty partie s kámošema v českém pokoji. 🙂 Beru všechno na vědomí, účet na IGS jsem si založil, jdu to sledovat do WS.

Pojďme se už konečně bavit o těch Holanďanech. Já tipuji remízu 2:2, ale chtěl bych výhru 3:1. Co s tím uděláme? Doufám, že už všichni čtyři pořádně trénujete na IGS. 😉

#31 Vložil: Miloš | (18.11.2010, 18:02 )

Hidoshito: to je nápad! tipovací soutěž!! sázková kancelář!!!

#32 Vložil: Jana_H | (18.11.2010, 18:47 )

ad Půlčík: no samozřejmě že pokud bude většina zájemců jen koukat jako guest, případně vůbec, a jen si pak stáhnou sgf-ka, tak se to Pandanetu nebude líbit. Tu diskuzi jsem netípla jen proto, že mi připadalo, že to tak bere dost lidí a že si přitom neuvědomují naprosto zřejmý důsledek, a to že v tom případě PGETC rychle skončí.
Chtěla jsem proto “nakopnout” ty, kteří by rádi pro evropské a české go něco udělali, ať si zřídí účet na IGS a match sledují, nebo to alespoň předstírají, klidně ať se u toho dívají třeba na TV :). Tohle už je snad definitivně každému jasné, takže končím.

Ad promítání ve Weiqi salonku. Ano pravda, má to trochu kaz, že se mírně sníží počet diváků. Co to vyřešit tak, že si každý kdo může, přinese vlastní notebook a využije místní WiFi 😛

Ad první soupeř. Pevně věřím, že neprohrajeme. Vítězství 3:1 by potěšilo, viděla bych to ale spíše na tu remízu.

#33 Vložil: Miloš | (18.11.2010, 19:08 )

@Jana: wifi je samozřejmě k dispozici, s daťákem jsem počítal jako hlavní demo, s tím, že si každý ještě může přehrávat na svém atd.

jde mi především o to, že při společném sledování je lepší atmosféra, než při sterilním osamělém sledování doma u kompu

#34 Vložil: Jana_H | (18.11.2010, 19:11 )

Ještě k tomu přinést si vlastní notebooky do Weiqi salonku. Ono to může být celkem praktické, pokud tedy Mikoš nedá k dispozici cca 5 kompů. Jen naši budou hrát zároveň na 3 deskách, takže by bylo fajn mít paralelní přehled o všech alespoň našich partiích. Plus bude určitě zajímavé se sem-tam kouknout, jak hrají i jiné týmy. 😀

#35 Vložil: Hidoshito | (18.11.2010, 19:20 )

Doplnil jsem IGS-jména Holanďanů…

Jana: Noťas si k Milošovi samozřejmě beru a budu připojený na IGS. Jak jinak bych si mohl online rozebírat varianty v líbivějším CGobanu? 😛

Miloš: No, sázet o peníze jsem se zrovna nechtěl. Ale předpovídám, že Medvěd to tentokrát zvládne; Hezi bude zaskočený neznámým soupeřem a nějak nešťastně prohraje; Vláďa se bude trápit proti betonáři Groenenovi, ale nakonec ho nějak udolá (třeba o 1,5 bodu); jediný Písa s přehledem vyhraje vzdáním soupeře. Pokud to však Vláďa neotočí, bude to 2:2. Tak makej Vláďo, visí to na tobě! 😉

#36 Vložil: Jana_H | (18.11.2010, 19:32 )

@Miloš: Já bych tedy ráda přišla, ale nechce se mi kvůli přihlašování zakládat si účet na Facebooku. Je ještě místo?

#37 Vložil: Edhelka | (18.11.2010, 19:48 )

Já teda nevím, jak někdo může prohlásit, že na igs se hraje dobře. Právě kvůli igs zvažuju, že vůbec nebudu hrát tu kvalifikaci na studenty. V půlce případů se mi nenačtou potřebné pokoje, stále musím refreshovat, vzhled a průběh her mi nesedí a nepodporuje připojení přes proxy, což znamená, že tam ode mě z domova může být jen jeden připojený počítač.
A hlavně, esenciální je u sledování podobných her možnost kibicu, rozboru na jiné desce apod. a v tom igs dost silně pokulhává.
Ale co, účet tam mám dávno, víc asi udělat nemůžu. Na sledování stejně zapomenu ;)))
Ale fandím, to jo 🙂 Koukejte to vyhrát.

#38 Vložil: Manocska | (18.11.2010, 19:51 )

Tak ja to vidim narozdil od Pulcika bohuzel jinak,nicmene velmi rad se budu mylit 🙂

1. Ja vs. Rob van Zeijst 7-dan 39%-61%
2. Hezi vs. Gilles van Eeden 6-dan 80%-20%
3. Vlada vs. Geert Groenen 6-dan 30%-70%
4. Pisa vs. Merlijn Kuin 6-dan 55%-45%

Muj tip : celkove vydrena plichta 2:2
P.S. ledaze by Holandani byli marni na netu 😀

#39 Vložil: cung-fou | (18.11.2010, 20:23 )

A co takhle rozeslat dopis: “Vybídni deset lidí, ať sledují 23. 12. 2010 přenos na IGS, a sám ho sleduj, nebo budeš mít deset let smůlu.”

Já to s Holanďanama vidím špatně. 2:2 bude úspěch, spíš 1:3. Každopádně budu fandit a doufat, že se pletu. A pokud si ještě vzpomenu na heslo, které jsem kdysi měl na IGS, tak se i přihlásím. 🙂

#40 Vložil: brona | (19.11.2010, 00:16 )

Manocska: obdivuju tvůj exakt v první hře – na jedno jediné procentíčko přesně? to se hned tak nevidí 🙂 A písovi teda hodně nevěříš. Vždyť studuje. Doma, v Budapešti, v hospodě… zatímco Merlijn, pffff.

Osobně to vidím na vítězství 3:1. Nevím proč, prostě pocit. Naši borci to kdyžtak pokazí jinde než v prvním matchi 😀

cung-fou : neee, já nechci mít deset let smůlu

#41 Vložil: Miloš | (19.11.2010, 01:12 )

@Jana: pro tebe vždycky 🙂

#42 Vložil: Hidoshito | (19.11.2010, 09:01 )

Brona: V těch procentech je skryt elitní tenisový sázkař. Několikrát jsem si od něj nechal poradit a věř mi, je dobrej. 😛