Praha (4.-5.12.) – MR žen

Finále

Fotogalerie: Sheeryjay (so), Miloš (ne)

Výsledky: Tabulky, TXT

Tisková zpráva – Goweb.cz

Průběžné výsledky China Tours Gobanligy (stáhnout *.xls)

Virtuální revoluce v českém go dosáhne svého vrcholu na blížícím se *turnaji mistryň*. China Tours Weiqi Club připravuje ve spolupráci s eGobanem online reportáž, přenosy ze všech čtyř desek na KGS a navíc se zařizuje i videopřenos celého mistrovství republiky na EuroGoTV. Po loňském duelu, ze kterého vzešla jako vítězka Jana Hricová 1-kyu, se letos zaregistrovalo 8 účastnic. Ty budou rozlosovány do dvou skupin po čtyřech a utkají se každá s každou. Nejlepší dvě hráčky z obou skupin postoupí do nedělního semifinále, které rozhodne o dvojicích pro následující finále a boj o 3. místo.

Sobota 4. 12.

č. Skupina A (černá) Skupina B (bílá)
1. Jitka Bártová 1-kyu Martina Šimůnková 1-kyu
2. Kateřina Babická 4-kyu Anna Prokopová 1-kyu
3. Klára Žaloudková 2-dan Jana Hricová 1-kyu
4. Tereza Chládková 11-kyu Alžběta Kadlecová 7-kyu

Účastnice mistrovství byly rozděleny do skupin a vylosovaly si startovní čísla. Hraje se podle Schurigových tabulek, papírově obtížnější skupinou zdá se býti ta Bílá. Všechny partie prvního kola jsou k vidění v Českém pokoji (EuroGoTV2, EuroGoTV3, eurogotv4, MRzen2010a) a k tomu je v provozu i slibované video.

1. kolo
Babická – Žaloudková (*.sgf)
Bártová – Chládková (*.sgf)
Šimůnková – Kadlecová (*.sgf)
Prokopová – Hricová (*.sgf)

Dvě hlavní favoritky hned v úvodu vyhořely jako papír a cesta k titulu je rázem otevřena pro všechny.

2. kolo
Chládková – Žaloudková (*.sgf)
Bártová – Babická (*.sgf)
Kadlecová – Hricová (*.sgf)
Šimůnková – Prokopová (*.sgf)

Druhé kolo se obešlo bez výrazného překvapení. Nově budeme přenášet všechny 4 desky pod jménem EuroGoTV.

3. kolo (17:00)
Babická – Chládková (*.sgf)
Žaloudková – Bártová (*sgf)
Prokopová – Kadlecová (*.sgf)
Hricová – Šimůnková (*.sgf)

Neděle 5. 12.

Po včerejším “velkém třesku” se do semifinále probojovala s odřenýma ušima i hlavní favoritka Klára Žaloudková, když se do postupové matematiky výrazně promítl rating. Další kandidátka na titul Martina Šimůnková už takové štěstí neměla a turnaj mistryň opustila s nulou na kontě. Při dnešním finálovém dni se máme na co těšit.

Semifinále
Prokopová – Bártová (*.sgf)
Hricová – Žaloudková (*.sgf)

Anna Prokopová potvrdila dobrou formu ze základní skupiny a s přehledem postoupila do finále. Obdobně se vedlo Kláře Žaloudkové, která svou soupeřku donutila vzdát.

O 3. místo
Bártová – Hricová (*.sgf)

Finále
Prokopová – Žaloudková (*.sgf)

Mistryní ČR se stala pro letošek Klára Žaloudková, bronz si vybojovala Jitka Bártová. Titul vícemistryně patří Anně Prokopové, která tak zopakovala loňské umístění, ačkoliv se nyní potýkala s mnohem větší konkurencí.

Vložil: | 30.11.2010 | Kategorie: Reportáž

Komentář(e): 49

#1 Vložil: Lukan | (30.11.2010, 19:04 )

budu prenaset 😉

#2 Vložil: Hidoshito | (30.11.2010, 19:08 )

Lukan: Jsem slyšel, že snad všechny čtyři desky naráz. 😛

#3 Vložil: Lukan | (30.11.2010, 19:11 )

ne to zas ne :D, dve zvladnu :), dalsi dve bude nejspis prenaset Sheery

#4 Vložil: Hidoshito | (01.12.2010, 16:55 )

Černá sázkovka *GOrtuna* vypsala kursy na vítěze ženského mistrovství. Pokud si chcete vsadit, oslovte mě online do páteční půlnoci (na FB či KGS), zprostředkuji vám kontakt. 😉 Tady jsou:

Klára Žaloudková – 1,2
Jitka Bártová – 3,5
Martina Šimůnková – 4
Jana Hricová – 4,5
Anna Prokopová – 7
Kateřina Babická – 50
Alžběta Kadlecová – 85
Tereza Chládková – 150
(jako většina sázk. kanceláří si i tato účtuje manipulační poplatek 10%)

#5 Vložil: Manocska | (01.12.2010, 17:17 )

Hoho, konecne! Amatersti bookmakeri hned chybuji…
Obhajkyne titulu s kurzem 4,5 to je zivotni prilezitost !!!

#6 Vložil: kono | (01.12.2010, 17:53 )

To jsem nevěděl, že sázkové kanceláře si účtují manipulační poplatek. Stačilo by přece změnit kurzy o 10% a vyšlo by to nastejno.

#7 Vložil: waltheri | (01.12.2010, 20:35 )

chtělo by to i nějaké vedlejší sázky (např. 1-3 místo, počet výher atp..) 😉 tohle neni moc lukrativní

#8 Vložil: Hidoshito | (01.12.2010, 20:52 )

waltheri: To asi moc dobře nejde, když ještě není známo přesné složení skupin. To hraje velkou roli… Předpokládám, že se pak bookmakeři znovu ozvou a vypíšou v rychlosti kurzy i na jednotlivé mače. 🙂

#9 Vložil: Edhelka | (02.12.2010, 05:06 )

Teda jako jsem hodně z formy, ale až tak???
Hoďte sázky na druhé místo, to bude zajímavější 😉 i když teda pro druhé místo si tam nejdu… 😉

#10 Vložil: Vlada | (02.12.2010, 10:22 )

Edhelko, ted jsi mi to zkazila!
Chtel jsem si na tebe vsadit.

#11 Vložil: Edhelka | (03.12.2010, 03:38 )

Ta tabulka znamená, že se bude losovat po dvojicích, že? V praxi to znamená, že každopádně budu mít těžší skupinu. A padesát na padesát, že to bude ta Áčková, kde budu hrát s č. 2 o postup, zatímco dvě holky v Béčku budu mít obě postup zadarmo.
A navíc za to může můj rating, takže si ani nemůžu stěžovat 🙁

#12 Vložil: Hidoshito | (03.12.2010, 10:01 )

Edhelka: Přesně tak. Ačkoliv si nemyslím, že by ten postup měl mít někdo zadarmo. Minimálně Loli může ohrozit kohokoliv z vás…
A známe i případy z minulosti, kdy třeba 2-kyu prohrálo v turnaji s 9-kyu apod. 😛

#13 Vložil: Edhelka | (03.12.2010, 15:56 )

Tak ono je to stejně jedno (mimo trochu cashe), jestli druhé místo nebo čtvrté nebo odpočinek v neděli 🙂 existují jen prohrané turnaje a vyhrané turnaje 😉
Takže uvidíme 🙂 Docela jsem zvědavá.

#14 Vložil: mamutik | (03.12.2010, 15:58 )

No, Aničko, ani nevíš, jak ráda bych byla v té druhé skupině než Ty 🙂 Přestože si myslím, že postup zadarmo nebude mít opravdu nikdo …

#15 Vložil: Lukan | (03.12.2010, 16:18 )

mamutik: Ale aby Klara nepostoupila, to uz by se asi neco muselo stat, ze?
Hidoshito: Loli jim jeste ukaze, jak se hraje v Cine 😉

#16 Vložil: Lukan | (04.12.2010, 14:09 )

ja vam to rikal 😉

#17 Vložil: kono | (05.12.2010, 09:43 )

Jak se rozhodovalo mezi třemi dvoubodovými? Losem? Nebo nějakým pomocným kritériem? Věkem, výškou, obvodem hrudníku?

#18 Vložil: Tonda | (05.12.2010, 10:22 )

Podle ratingu.

#19 Vložil: kono | (05.12.2010, 10:50 )

🙂 No když to hodně přeženu, tak se vlastně nemuselo hrát vůbec a mohlo se o mistryni ČR rozhodnout hned podle ratingu.
Vím že je to těžké, ale to opravdu neexistuje jiné řešení?
Třeba počítat v partiích jako pomocné kriterium body. Nebo losovat, ale tak, že vyšší rating má lepší šanci.
Nebo hrát čistě vyřazovacím systémem.

#20 Vložil: Laman | (05.12.2010, 11:56 )

kono: alternativou by bylo například stáhnout počet účastnic na 6 a hrát v jedné skupině každá s každou, nebo naopak počet zvýšit (resp. tolik neomezovat) a hrát švýcarský systém.

aktuální systém 4+4 je nešťastný právě v tom, že snadno nastane shoda, která se nedá jen na základě výsledků nijak rozřešit. když jsem se zamýšlel, mám dojem, že pomocná kritéria vzájemná partie a SODOS psané v propozicích se nedají použít vůbec v žádné možné situaci 🙂
ale řešení, která navrhuješ, vychází ještě hůř než rating – počítání bodů z partií zásadně mění styl hry a los je ještě míň fér než rating… leda možná tvůj předposlední návrh, z ratingu spočítat šance na výsledky doplňujících rozstřelových partií a porovnat s náhodným číslem, ovšem i to mi připadá dost neuspokojivé

myslím, že by nebylo od věci pro příští ročníky nastavit pravidla jinak (například ve smyslu změn, které navrhuji v prvním odstavci), aby se podobným sporným situacím předešlo – buďme rádi, že shoda nenastala ve skupině B, kde by o postupu rozhodoval rozdíl 37 ratingových bodů

a samozřejmě bych chtěl vyzvednout výkon Lolian (a taky Bětky), která v konkurenci papírově silnějších hráček vůbec nezaostala a už se moc těším na příští ročníky

#21 Vložil: Audun | (05.12.2010, 12:09 )

Ano, ten systém opravdu není uspokojující. Jako pozitiva bych naopak vyzvedl důstojnou účast, jakou jsme už léta neměli a vzorné internetově zpravodajské pokrytí se záznamem všech partijí.

#22 Vložil: Vlada | (05.12.2010, 12:22 )

Nesnažte se hned měnit pravidla kvůli jedné shodě bodů a dalších kritérií. To je přece normální, že to čas od času nastane. Klidně se to může stát i na “mužském” mistrovství, že se 3 nebo více hráčů porazí do kruhu.

#23 Vložil: kono | (05.12.2010, 12:25 )

Vidím však jedno velké negativum – a to jsou přihlížející. Jsou jak malé děti – babicka, dedecek, prababicka, maminka, strejda… Jak nedůstojné takové vznešené hry.

#24 Vložil: kono | (05.12.2010, 12:29 )

Vlada: “dalších kritérií”? 😀 Pointa tkví v tom, že další kritéria prostě nejsou.

#25 Vložil: Lukan | (05.12.2010, 13:30 )

kono: ty mas teda starosti 😀

#26 Vložil: Ales | (05.12.2010, 14:22 )

Laman: Opravdu ses zamyslel? Ten dojem je chybny. 🙂
Kono: A to bys chtel zakazat verejnosti vstup na turnaje? Ja bych rekl, ze cim vice divaku, tim lepe! A rekl bych, ze vyssi rating je lepsi kriterium nez losovani.

Obecne, primo na miste jsem nebyl, ale zrejme to bylo historicky nejuspesnejsi a nejzajimavejsi MRZ u nas. System souteze je fajn, pokud bude dostatek ucastnic i v pristich letech, netreba ho menit,

#27 Vložil: Laman | (05.12.2010, 15:22 )

Aleš: zamyslel, teď jsem si možné výsledky i napsal na papír a pořád se mi takovou situaci nepodařilo najít. možné výsledky (počty bodů od 1. místa ke 4.):
3210 – jako skupina B, ok, žádný problém
2211 – jednoznačné, postupují dvoubodoví
2220 – jako skupina A, pomocná kritéria (vzájemná partie ani SODOS) nestačí
3111 – obdobné jako 2220
co mi uniká? možná vyznělo moje tvrzení v předcházející zprávě příliš silně, ve větších skupinách hraných každý s každým tato kritéria už samozřejmě fungují. jinak dle mého názoru není ten systém nepřijatelný, ale dal by se vylepšit.

v ostatních ohledech souhlasím, že se MRŽ povedlo a doufám, že bude další roky stejně (nebo ještě víc) zajímavé a dobře zvládnuté

#28 Vložil: Ales | (05.12.2010, 15:46 )

2211 ma jasne dane poradi diky vzajemne partii. Nejde jen o postup, jde i o poradi v 4-clenne skupine hrajici kazdy s kazdym. Pokud jsi mel na mysli jen postup, pak samozrejme mas pravdu. 🙂 Vetsi skupiny nic (ve smeru vzajemneho se porazeni hracu a sdileni mist) neresi, i ta pravdepodobnost toho, ze situace nastane, je podobna (kdyz clovek vezme do uvahy vykonnostni rozdily).

Jediny system, ktery jasne resi poradi bez ohledu na vedlejsi kriteria je playoff, ale v tom zase hraje vetsi roli nahoda (silnejsi hrac prohraje, protoze s tim slabsim souperem prece jen 1-2 partie z 10 statisticky prohraje), ale sanci na reparat uz nedostane. Pokud chceme, aby o vitezi MR rozhodovala vice sila hrace nez nahoda, je pouzity system s ratingem jako jedno z vedlejsich kriterii lepsi nez playoff. Je to proste kompromis, v nemz v prve rade rozhoduje momentalni forma a az v dalsi rade dlouhodoba vykonnost (rating).

#29 Vložil: Laman | (05.12.2010, 16:42 )

Aleš: uvažoval jsem pouze postup, připadal mi tu podstatnější než celkové pořadí

díky za vysvětlení. sice pořád nejsem osobně příznivcem tohoto systému, ale vidím, že pro něj existují argumenty

#30 Vložil: Hidoshito | (05.12.2010, 19:29 )

Díky Miloši za výborně uspořádaný turnaj!!! Ten servis byl fantastický a určitě se líbil nejenom hráčkám, ale i divákům. Kéž by podobné turnaje byly u nás časem standardem.

Jinak systém je moc fajn a nic bych na něm neměnil. Maximálně by se mohlo přidat čtvrtfinále, aby se do playoff dostalo všech 8 účastnic, ale to turnaj trochu zbytečně prodlužuje o jedno kolo navíc.
Divácky je to velmi atraktivní systém (viz. turnaj mistrů v tenise) a dovedl bych si ho představit i u hlavního MR. Pořád si přejeme zmenšení mistrovské skupiny a počtu kol, tohle by byla zajímavá možnost. Takový šestikolák by se sfoukl za 3 dny. 🙂

#31 Vložil: Audun | (05.12.2010, 20:09 )

Gratuluji Kláže, Aničce a Jitce. Vynikající výkon!

#32 Vložil: Miloš | (05.12.2010, 22:45 )

Tak jak dopadla GOrtuna? Nekrachla hned po prvním podnikatelském počinu?

#33 Vložil: Hidoshito | (05.12.2010, 23:15 )

Hehe, ta krachla ještě dříve, než začala. Ale jinak by byla 363 Kč v plusu, na Klážu nikdo vsadit nechtěl. 😛

#34 Vložil: kono | (05.12.2010, 23:42 )

Ales: rating přece neodpovídá momentální formě. Zvlášť u zlepšujících se hráčů, nebo hráčů co málo vyjíždějí do “slabého” zahraničí, nebo dokonce málo hrají turnaje.
Ten systém mi prostě přijde nefér: Chceš mít větší šanci na úspěch? Sežeň si lepší rating.
Souhlasím, že pokud je hráčka nejlepší a všechny převálcuje, rating ji nezajímá. Ale pokud je špička vyrovnaná, rating rozhoduje.

Ales: mluvil jsem o divacich na internetu.

#35 Vložil: kono | (06.12.2010, 00:59 )

Ales: k play-off:
To, že vyhraje nejsilnější hráč není zajištěno v žádném turnaji. Je pravda, že u čistého play-off systému má nejlepší hráš o malinko větší šanci nevyhrát turnaj než u systému dvě skupiny + play-off (šance nepostoupit přes první dvě kola je o trochu větší než šance nepostoupit ze skupiny). Ale pokud by se v čistém play-off nasazovalo podle ratingu, asi by měl nejsilnější hráč naopak lepší vyhlídky než u systému se dvěma skupinami.
Obecně bych ale nasazovat natvrdo podle ratingu nedoporučoval – v nasazení by měl být nějaký náhodný prvek: např. že by ratingově nejsilnější hráč měl 3/4 šanci být nasazen jako číslo 1, 3/16 jako číslo 2 atd.

#36 Vložil: scurge | (06.12.2010, 12:22 )

Ja tedy hlavne blahopreji Loli; jedina porazila Klazu; Pristi rok bookmakeri tezko daji takovy kurz 🙂

#37 Vložil: Lukan | (06.12.2010, 16:49 )

Ja nesouhlasil s Lolinym kurzem uz pred turnajem 😉

#38 Vložil: Ales | (06.12.2010, 16:51 )

Kdyz uz jsme u tech blahoprani, Klara i Katka si urcite zaslouzi uznani, osobne me vsak nejvice prekvapilo vitezstvi Betky nad Martinou …

#39 Vložil: Lolian | (06.12.2010, 17:12 )

scurgik: Děkuju moc 😀
Jinak já osobně proti systému postupu do finále nic nemám… 🙂

#40 Vložil: Edhelka | (06.12.2010, 17:42 )

Taky řeknu svůj názor k systému. Nejvíc škodil mně a Loli.
Myslím si, že na soutěži typu MR by měli mít všichni účastníci naprosto rovné podmínky k vítězství, což v tomto systému nebylo. Na druhou stranu, ten kdo chce postoupit, a je dobrý, vždycky má prostě cestu, že vyhraje všechno 😉

Systém je zajímavý a divácky atraktivní. Bavil mě víc než by mě bavilo hrát v šesti každá s každou, přestože trochu sváděl ke kalkulacím. Kdyby porazila Martina Janu (a ještě se třeba partie Jitka-Klára vyvíjela pro Jitku), mohlo by být pro mě výhodné v posledním kole nechat Bětku vyhrát, aby postoupila místo Jany, a byla slabší pavouková skupina 😉 atd. A určitě je to lepší systém než pavouk.

Takže shrnuto – má dost negativ, není úplně fér, ale je asi lepší než cokoli jiného, co můžete vymyslet. A prosím, netahat do toho žádné losy na základě pravděpodobnosti 🙂 😉

A Rei si myslí, že při shodě by měl rozhodovat los, ne rating. Nutno říct, že to by bylo divácky možná ještě zábavnější, protože by skoro nikdo neměl nic jisté 🙂

#41 Vložil: Edhelka | (06.12.2010, 17:44 )

Jo a ještě děkuji všem babickam a dedeckum za sledování partií, těšilo mě to 🙂

#42 Vložil: Ales | (06.12.2010, 18:15 )

Edhelka: To s tou pripadnou “taktickou prohrou” jsem nepochopil. Kdybys Betce umoznila postup, tak by sis prece vubec nepomohla. Naopak, ulehcila bys semifinale sve potencialni finalove souperce. Jedinou vyhodou by bylo, ze v pripade semifinalove prohry bys mela lehci ziskani 3. mista, ale to nepokladam za podstatne. Prece jen jsi urcite spise pomyslela na finale nez na boj o 3. misto, nebo ne? 🙂

#43 Vložil: Edhelka | (06.12.2010, 18:59 )

Jo, naštěstí to díky prohození soupeřů moc smysl nedává :)) ale určitě by se tam nějaké takové taktizování dalo najít. Anebo bych mohla být domluvená s někým z druhé skupiny, že mu usnadním postup do finále 😉 Ok, asi jsou to dost šílené nápady 🙂

#44 Vložil: scurge | (06.12.2010, 20:54 )

Vitezstvi Betky jsem si nejak nevsimnul… wow, well done. 😉

#45 Vložil: kono | (06.12.2010, 22:44 )

Edhelka napsala: “A určitě je to lepší systém než pavouk.”
Tomu nerozumím. Přitom ti na současném systému zřejmě vyhovuje pavouk čtyř a máš pochybnosti ohledně skupin…

#46 Vložil: kono | (06.12.2010, 22:50 )

Edhelka: a ještě jednu poznámku: losy jsou vždy na základě pravděpodobnosti. 😉
(pokud losování někdo nefixluje)

#47 Vložil: Edhelka | (07.12.2010, 00:52 )

Pavouk je na prd, občas se prostě první partie nepovede. Pak to vypadá třeba tak, že Gu Li není v Nongshimu… Navíc by si slabší holky nezahrály (nebo Klára s Martinou ;)).
K pravděpodobnosti – ok, vhodný termín by byl “upravenou pravděpodobností” a moc dobře jsi chápal, o čem mluvím 😉

#48 Vložil: kono | (07.12.2010, 01:42 )

“občas se prostě první partie nepovede” – k tomu jsem se vyjádřil už 06.12.2010, 00:59.
Všechny by si mohly zahrát 4 partie: není důvod proč nehrát o pořadí. A nemyslím, že by partie o 5. místo nebyla pro účastnice zajímavá, myslím, že každá partie na MR je prestižní věc.
Máme dejme tomu dvě “pravděpodobnosti” kam posadit hráčku s nevyšším ratingem: 1/8-1/8-1/8… a 3/4-3/16-3/64… Není mi zcela jasné, proč by jedna z těch pravděpodobností měla být chápána jako méně upravená, nebo více základní než ta druhá.

#49 Vložil: Beta | (07.12.2010, 15:45 )

Já bych ráda poděkovala Milošovi za (perfektní) organizaci, soupeřkám za hry a divákům za chválu 🙂 Doufám, že si příští rok zahraju zas.