ME týmů 2010/2011 – 6. kolo

Německo vyrukovalo na český tým v nejsilnější sestavě. V našich řadách dostal po týmové poradě přednost Ondřej Kruml před Vladimírem Daňkem, aby se na třetí desku posunul ve formě hrající Jan Šimara. Všechny čtyři partie začínají ve stejný čas: 15. března ve 20:00.

  • 1. Ondřej Šilt 6-dan (manocska) vs. Pei Zhao 6-dan (Pei) – *.sgf
  • 2. Christoph Gerlach 6-dan (cgerlach) vs. Jan Hora 6-dan (JanHora) – *.sgf
  • 3. Jan Šimara 5-dan (flashback) vs. Franz-Josef Dickhut 6-dan (fj) – *.sgf
  • 4. Benjamin Teuber 6-dan (bteuber) vs. Ondřej Kruml 4-dan (scurge10) – *.sgf

Další zápasy A ligy:
Maďarsko – Holandsko 3:1, Francie – Srbsko 3:1, Ukrajina – Rumunsko 2:2, Finsko – Rusko 0:4

Tabulka A ligy po 6. kole:

RUS ROM UKR ČR FRA GER HUN NLD SRB FIN MP BP BP1 BP2 BP3 BP4
Rusko * 2:2 3:1 3:1 3:1 4:0 4:0 11 19 5 6 4 4
Rumunsko * 2:2 4:0 2:2 3:1 4:0 3:1 10 18 3 5 5 5
Ukrajina 2:2 2:2 2:2 2:2 * 2:2 3:1 7 13 4 2 3 4
Česko 1:3 2:2 2:2 3:1 * 2:2 3:1 7 13 3 3 3 4
Francie 1:3 0:4 2:2 3:1 3:1 3:1 * 7 12 3 2 3 4
Německo 2:2 2:2 1:3 2:2 2:2 * 3:1 6 12 2 2 4 4
Maďarsko 1:3 1:3 * 1:3 2:2 3:1 4:0 5 12 4 4 3 1
Nizozemsko * 2:2 1:3 2:2 1:3 2:2 1:3 3 9 2 2 3 2
Srbsko 0:4 0:4 2:2 1:3 1:3 * 2:2 2 6 2 2 2 0
Finsko 0:4 1:3 1:3 * 1:3 0:4 3:1 2 6 2 2 0 2

7. kolo se bude hrát v úterý 5. dubna, nás čeká utkání s Maďarskem a za pozornost určitě bude stát i malé finále – zápas Rusko – Rumunsko.

Vložil: | 14.03.2011 | Kategorie: Reportáž

Komentář(e): 49

#1 Vložil: cung-fou | (14.03.2011, 21:13 )

Tak hoši, doufám, že je nepodceníte jako Rumuni.

#2 Vložil: Lukan | (14.03.2011, 22:43 )

Do nich! 🙂

#3 Vložil: Audun | (15.03.2011, 15:51 )

Vážení hráči, i tohle kolo se samozřejmě koná komentovaný přenos V brněnské Vaňkovce. Jste srdečně zváni. Týká se pochopitelně i kol příštích.

#4 Vložil: scurge | (15.03.2011, 20:43 )

alright, let’s rock!

#5 Vložil: Tonda | (15.03.2011, 23:28 )

Skvělá práce!

#6 Vložil: cung-fou | (15.03.2011, 23:28 )

Skvělá práce!

#7 Vložil: Lukan | (15.03.2011, 23:30 )

Good job! Hlavne Pisa teda.

#8 Vložil: Pixer | (15.03.2011, 23:31 )

no teda… takhle blbe jsem dlouho nezahral, ale je to tam XD

#9 Vložil: Vlada | (15.03.2011, 23:33 )

Hurá hurá. Děkuji svému týmu. Šance se zvětšuje.

#10 Vložil: Hezi | (15.03.2011, 23:39 )

ty jo, jesteze se Catalin vydal ze sveho … jak dopadla Francie a Madari?

#11 Vložil: cung-fou | (16.03.2011, 00:02 )

Ach jo. Výhra sice skvělá, ale Rumuni si zremizujou s Ukrajincema, Srbové prohrajou s Francouzema a Holanďani neseberou Maďarům ani bod. No nic, věřím, že udržíte formu a postup bude.

#12 Vložil: Laman | (16.03.2011, 00:19 )

Dobrá práce!
sice by bylo ještě příjemnější, kdyby teď Francie zůstala dole nebo Ukrajina prohrála, ale věřím, že tu top čtyřku dokážeme udržet

#13 Vložil: Hidoshito | (16.03.2011, 09:56 )

Fantazie!!! Když jsem se musel v 10 odpojit, odcházel jsem s pocitem, že i remíza by byla super. 😛

#14 Vložil: Vlada | (16.03.2011, 14:45 )

Na remízu to vypadalo dlouho, první 2 desky +, druhé dvě -. Pixere, ty ses fakt překonal, tohle vyhrát. Kdybys to udělal mně, byl bych (lehce) rozladěn. Rád bych viděl FJ 😉

#15 Vložil: Manocska | (16.03.2011, 14:58 )

Stesti v Pixerove partii bylo kompenzovano vyhrami konkurencnich tymu a selhanim Rumunska:)

Pro nasledujici kolo s Madary jsem pro stejnou sestavu a to z tohoto duvodu.
1) Sestava Madarska bude stejna jako v tomto kole.
V tomto pripade je lepsi mit na Ritu (ktera prekvapive vystrelika madarum vyhru nad Holandskem) nasazeneho Pisu. Scurge bude i tak favoritem proti jejich 4.desce,kde maji pepeho.
Je potom na nas s Hezim abychom urvali treti bod proti madarskym vezim 🙂 Nicmene bude se nam hrat lepe, s vedomim, ze na 3. a 4. desce jsme velkymi favority.

2)Madari vytahnou ze zahrobi Dianu.(nepredpokladam to)
I v tomto pripade si myslim, ze je lepsi mit Pisu na Balona a Scurge musi porazit Ritu.

#16 Vložil: scurge | (16.03.2011, 17:01 )

Cau,
ja bych s rozhodnutim pockal az po shusaku cupu, kde se muze stat hodne veci 🙂
Nemohl by se nekdo ze spicky mrknout na tu moji partii a drobne okomentovat? Jsem z toho trosku zmateny.

PS nezapomente, ze taky muze hrat Radek.

#17 Vložil: cung-fou | (16.03.2011, 21:20 )

scurge: Tak jsem se ti na to Ondro trochu kouknul. 🙂
Už v partii mi to tak přišlo a furt mám ten pocit, že tahy G14, B10 atd. nemohly vyvážit tu ztrátu vpravo.

#18 Vložil: ten-kdo-nosi-prodluzku | (16.03.2011, 23:50 )

Tenhle turnaj je fakt dobře vymyšlený, vždycky se dobře pobavím a včera to byl thriller hodný Bruce Willise. Už se těším na příště.

#19 Vložil: Vlada | (17.03.2011, 00:12 )

scurge: Veřejně? To atari vpravo riskujici ko je hrubka hned na zacatku, tos nas prekvapil. Pak jsem doufal v obrat, ale okolo tahu 120 ti on nakonec chytil vic kamenu, nez ty jemu, a bylo hotovo.

#20 Vložil: scurge | (17.03.2011, 00:31 )

aaj ja nemyslel verejne. Ale to ko hrubka neni, alespon podle knizek co napsal pan Kim.a ten konec taky vim, ze nebyl idealni 🙂

#21 Vložil: Vlada | (17.03.2011, 00:57 )

Tak promin, ja knizky nectu. Ale videl jsem asi 100 profi partii s tim joseki a nikdy si atari nedali.

#22 Vložil: kono | (18.03.2011, 09:01 )

@scurge: vidím, že žádnému jinému špičkovému hráči se nechce, tak ti to vysvětlím sám.
Atari T11 je v pořádku.
Z kó jsi získal T9 jako čistý tah, není to sice plnohodnotný tah, ale určitě je jeho hodnota vyšší než polovina tahu – tedy více než 5 bodů
V rohu jsi udělal pouze špatnou výměnu a tenuki v nevhodném okažiku, a ztrátu pokládám za max. 5 bodů.
Myslím ale, že F4 mělo jít na C4 (C3 ti pak dá základnu a střih na F3, naopak hodnota střihu na C3 v partii byla příliš malá)

@Vlada: učit se go bezmyšlenkovitým přehráváním partií, to je dobré tak pro japonce, kteří podle toho taky dopadli. Takhle se go nikdy nenaučíš, potřebuješ vědět proč je tah dobře nebo špatně, a ne kolik profíků ho zahrálo.

#23 Vložil: scurge | (18.03.2011, 09:58 )

1) Diky za vysvetleni, ale spis mne zajima zbytek partie nez zacatek. Kuba rika, ze ta vymena byla spatna, ale mi se zda, ze jsem ji vydelal. Taky keima dole a kombinace nahore (attach and clamp a push push push). To mne zajima nejvic

2) Nerikej prosim Vladovi, ze se uci go bezmyslenkovite. Navic prehravat profesionalni partie je dulezite.

Dikec
scurge

#24 Vložil: mamutik | (18.03.2011, 10:50 )

Teeda, co se tady člověk nedozví …

#25 Vložil: Ales | (18.03.2011, 16:24 )

Kdyz tak koukam na tabulku a na to, kdo s kym ma jeste hrat, tak mi prijde, ze k postupu budou stacit 4 body ze zbyvajicich utkani.

Za sokujici pokladam, ze to taky skoro vypada na sestup Nizozemcu, protoze Srbsko dost mozna 2 bodiky jeste nejak urve, zatimco Nizozemci prakticky nemaji kde brat, i kdyz s Ukrajinou jeden mozna udelaji.

#26 Vložil: Vlada | (18.03.2011, 18:31 )

Kono: vyzývám tě na partii, 3 handicapy, částku si zvol sám, ty drzá opice.

#27 Vložil: cung-fou | (19.03.2011, 00:32 )

Scurge: Taky si myslím, že ko asi nebyla chyba. I když teda takhle přesně jako kono to teda vypočítat to neumím. Přišlo mi ale, že pozice, kterou jsi pak vpravo získal, asi za ty dva soupeřovy tahy stála.

Spíš jsem měl pocit, že potom, co jsi tenukoval a přišel o ty tři šutry, už to s tebou bylo zlé. On s tou skupinkou, kterou jsi mu těma tahama obkličoval docela v klidu ožil, strašně moc si posílil pozici vpravo, takže už tam měl kvanta bodů jistých a zároveň tvá skupinka (spíše řetízek) vpravo si říkala o sežrání, případně o velmi efektivní útok na ni. Ty jsi vlastně vsadil vše na jedno území, do kterého se ale dvě boty opravdu nevešly. 🙂

Z toho mi vycházelo, že jsi buď stál blbě už předtím, nebo jsi to pokazil tady. Nešlo třeba po tenuki na C14 a následném peepu přeci jen spojit. Černého zídka by byla pořád nic moc a ty bys měl klid se skupinou? No , nevím, proto mně zajímalo, co si o tom myslíš ty sám.

#28 Vložil: brona | (19.03.2011, 10:49 )

gratuluju k výhře. Zvolená týmová strategie se tedy nakonec ukázala jako správná a pozice našeho týmu je teď velmi příznivá. Všechno záleží jen na našich výsledcích. V příštím kole maďaři jsou samozřejmě nelehký, ale zvládnutelný oříšek.
Holanďani by mohli sobě i nám pomoct, když by remizovali, nebo dokonce vyhráli nad Ukrajinou. Také bych nezatracoval Finy a Srby, kteří mají teď šanci utéct ze sestupových příček, takže by mohli sebrat nějaký ten bod našim pronásledovatelům.

scurge : clamp-push-push-push byla podle mě v té době dobrá výměna pro tebe. On za to nezískal skoro nic, tvoje skupina byla silná a vybudoval ti zídku. Spojení po peepu jak říká Kuba by tím pádem asi bylo korektní. Ty kameny sice nebyly odříznuté a mohly utíkat, ale jejich pozice se zhoršila. Nestačilo by bílému území vlevo nahoře a nahoře (s tím že by došlo k menší redukci)? A když si útočil, tak kromě kombinace o které už jsme se bavili,114- 116, co tah h13? Nnení moc měkký? Mě potom přijde od něj hodně drzé, že si dovolí zahrát gote nalevo. Já vím, že tah jako k11 může dost často skončit jako chyba, ale nedovolí černému vydechnout, ne?

#29 Vložil: scurge | (20.03.2011, 00:11 )

kuba: hmmm, ja si myslel, ze jsem to pokazil v pravo nahore (ale brona rika, ze to je ok) Ta vymena mi prisla cool za bileho, tenuki po C14 .. to mne nenapadlo, problem spojeni je, ze ta moje skupinka stale neni ziva a kdyby mohl sebrat kamen s16 v sente, tak by to urcite bylo prilis mnoho. Viktor lin rikal, ze jsem mozna mel po T8 jit na R9. Taky si myslim, ze ta moje keima dole mela byt spise invaze..

Bro: ten push push mi delal celkem male uzemi a hodne redukoval silu zdi, kterou jsem ziskal v ko tak nevim. H13 je otazka, mi to prislo jako vital point ( kdyby tam zahral on tak oziva a zmensuje uzemi), ale mozna by se dalo zvazit neco jineho, ale co?
D8 melo byt urcite na E9. Ta “koncovka” co jsem ziskal tahem D8 se vazne nevyplatila… E8 bere oci.

#30 Vložil: cung-fou | (20.03.2011, 02:41 )

scurge: No dobre, ale aby se pak dalo mluvit o nejakem nebezpeci pro tvou skupinu, tak by musel nejdriv on sam pojistit a pak casem jeste zahrat asi dva obklicujici tahy, takze nebezpeci sebrani S16 v sente bych se moc nebal.

Furt mam pocit, ze to tve obklicovani tech tri sutru byl dost nejisty podnik. Napadlo me treba, kdyby je nechtel tak moc ozivovat, ale zahral treba misto D10 pouze E9. Myslim, ze by ti tam nadelal dost paseku, pravdepodobne za tu obet oddelil dolni skupinu, nebo se spojil. Kazdopadne by ti tam udelal brajgl v sente a pak treba v klidu zahral N11.

A pokud mu tam vpravo chces delat problemy hned, tak si myslim, ze je lepsi nez to Viktorovo hned po T8 strihnout na S8 a kdyz on sebere na T10, tak spojit na S11. Rekl bych, ze cerny nema moc ucinnou obranu, leda hrat ko, ktere pro nej muze mit katastrofalni dusledky. I proto podle mne neni chyba to uplne prvni atari, o kterem Vlada pochyboval.

A taky kdyby jsi spojil na to S11 po tom peepu a jeho spojeni, tak kdyby on po tomspojeni pojistil, tak si zase muzes zahrat to C14 a je to rekl bych vyrovnany.

#31 Vložil: cung-fou | (20.03.2011, 03:01 )

A kdyz uz o tom tak premyslim, kdyz uz ses tak rozhodl a chtel po nem tvrde jit, tak asi tah B13 nebyl moc dobrej. Spis to chtelo posichrovat na druhe strane.

#32 Vložil: kono | (20.03.2011, 18:14 )

@Vlada: Ty jeden nadýmající se neuměteli.
Tak dobře, do roka a do dne, musím si nejdřív zopakovat pravidla.

#33 Vložil: kono | (20.03.2011, 18:16 )

@Cung-fou: ty hodnoty jsem nepočítal, jenom hádal. Ale hodnota toho čistého tahu z kó musí být hodně vysoká, podle mě tam přibylo hodně nad “1/2-tah”, možná 3/4 plnohodnotného tahu.

@scurge: Černé t8 mi přijde podivné, a to proto, že pokud bílý prostě odpoví r9, je už z principu výměna t8-r9 dobrá pro bílého – střih za jakýsi tah na první lince. No a když se na to podívám ne z principu, ale detailněji, tak mi přijde, že po t10-s11-r8 taháš za delší konec řetězu.

Určitě si myslím, že dvojice s11 a t13 je moc velká. Spojení na s11 znamená otevřený střih a celkově slabé černé kameny, body a ještě tvůj skoroživot. Výměna c14-f12 mi přijde jako plus pro bílého, rád bych se po ní za bílého spojil na s11.

#34 Vložil: kono | (20.03.2011, 18:54 )

Přečetl jsem si vaše komentáře:

souhlasím s Cungem, že B13 se mi nelíbí. Na B13 mi přijde, že takový tah nemůže stačit jako výměna za pravou stranu, to je jako bys uznával, že celá výměna byla ztrátová.
Je na horní straně opravdu takový problém? Proč ne přímo E9?

Cung-fou: “A pokud mu tam vpravo chces delat problemy hned, tak si myslim, ze je lepsi nez to Viktorovo hned po T8 strihnout na S8 a kdyz on sebere na T10, tak spojit na S11.”
Myslíš t8-s8-t10-s11-r8 ??

Cung-fou: “A taky kdyby jsi spojil na to S11 po tom peepu a jeho spojeni, tak kdyby on po tomspojeni pojistil…”
On by se asi nepojistil, když si už troufnul na T9 a teď je v centru ještě o kámen na F12 silnější. Ale souhlasím, že S11 bylo moc velké.

scurge: “tenuki po C14 .. to mne nenapadlo, problem spojeni je, ze ta moje skupinka stale neni ziva a kdyby mohl sebrat kamen s16 v sente, tak by to urcite bylo prilis mnoho”
Jak by mohl sebrat s16 v sente?

#35 Vložil: Vlada | (20.03.2011, 20:11 )

kono: Uz jsem myslel, ze neodpovis. Ale tu lhutu sis dal vpravde konopacovskou. A bjojomi jiste budes chtit hodinu na tah. Tak to ne, zrychli!

#36 Vložil: cung-fou | (20.03.2011, 23:57 )

Kono: Ano, tak jsem to myslel ( s tím S8). Přijde mi to lepší než R9. Tam je možnost pokrytí pro černého jednodušší: T8-R9-T10-S11-R8-Q9-Q8-P10 a černý pokryl stranu v sente. Samozřejmě bílý nemusí s R9 zatím zdrhat, v tom případě černý sice ztratil tempo, ale má suše pokrytou stranu.
Zato při S8 to tak jednoduché nemá. Souhlasím s tebou, že sekvence do černý R8 je celkem jasná. A teď bílý získal tempo a pokud černý nechce přijít o tu stranu, bude tam muset ještě hrát. Další ztracený tah. Pokud by ale chtěl bílý dělat komplikace rovnou, tak mi přišlo po černého R8 zahrát bílý R5. Tam je pak hodně možností, ale bždycky mi vyšlo, že to bílý nějak zvládne.

Scurge, Kono: Prve jsem se přehlídl – to bílého C14 už v době, kdyby spojoval bílý na S11 už bylo zahráno, takže o to je to pro bílého lepší. A pokud černý nepojistí, tak nemůže počítat s územím na pravé straně, čímž se kompenzuje jeho případný tah na jiném místě.

#37 Vložil: kono | (21.03.2011, 09:44 )

@Vlada: to jsem rád, že jsi uznal, že v pomalé partii by sis v tom 3-handi musel vzít černé ty.

cung-fou:”T8-R9-T10-S11-R8-Q9-Q8-P10 a černý pokryl stranu v sente”
Ale bílého vliv je konečně k něčemu dobrý. I když, možná že mi nedošlo, že tam černý ty tři kameny prostě nechá … Ale problém je v tom, že když bílý nestřihne. odtenukuje a pak jenom spojí S11, je černého P10 hodně velké.

cung-fou:”Zato při S8 to tak jednoduché nemá. Souhlasím s tebou, že sekvence do černý R8 je celkem jasná. A teď bílý získal tempo a pokud černý nechce přijít o tu stranu, bude tam muset ještě hrát.”
Pořád mi není jasné, k čemu je bílému dobrá výměna S8-R8.

#38 Vložil: cung-fou | (21.03.2011, 10:09 )

kono: Tak si zkus odehrát pár tahů po natažení bílého na S7 a uvidíš, že se mu celkem bez problémů prokouše do té strany ( a to zřejmě i bez toho, aby hrál ko). Což samozřejmě nemusí spouštět hned, ale pro černého to znamená, že tam ještě bude muset pokrýt. Nejdřív dát R5 měla být obrana proti tomu, aby si černý bílého neobjel zeshora po lince R a neudělal si příliš silnou zídku do středu za malý zisk bílého.

#39 Vložil: saimon | (22.03.2011, 11:49 )

Tohle si nemuzu odpustit – Kono: “Tak dobře, do roka a do dne, musím si nejdřív zopakovat pravidla.” vs. vsechny komentare vyse. Zvlastni.

#40 Vložil: kono | (22.03.2011, 15:09 )

cung-fou: pořád nevidím význam výměny S8-R8. Proč ne R5 nebo S7 rovnou?

#41 Vložil: kono | (22.03.2011, 15:17 )

saimon: goisti mi někdy připadají takoví zvláštní. Připomněl jsi mi pixera v jedné starší debatě:
Jednou byl na fóru chválen aguilar, že poráží profíky. Já na to odpověděl něco ve smyslu “chachá, aguilar je salát, teď jsem se podíval na jeho web a zjistil, že sice tři profíky porazil, ale se sedmi jinými prohrál”. Načež pixer se do mě děsně obul, a začal počítat pravděpodobnosti a vysvětloval mi, že moje skóre s profíky by bylo 1:1000.

#42 Vložil: Lukan | (22.03.2011, 15:29 )

kono: Jenomze Aguilar je “pouze” 6dan amatersky a pravdepodobnost, ze porazi 9.profika je miziva, takze myslim, ze kdyz porazil tri profiky z deseti, tak je to fantasticky vysledek. Ty jeho partie s nimi jsem nasel na go4go a myslim si, ze je rozhodne nevyhral nahodou.

#43 Vložil: Hezi | (22.03.2011, 15:51 )

ad 42#: tento prispevek mi, vyloudivse drobny usmev ve tvari, ponekud pripomnel druhou vetu prispevku 41# a sepsanim prispevku 43# jsem, jak alespon doufam, plne dostal jeho vete prvni.

(jinak receno: vy, jenz puvabneho prispevatele kona neznate osobne, vezte, ze prvni vetou popsal zejmena sebe sameho a a v druhe rade pak taktez sveho sysla Prohumora, ktereho tak casto a s gustem nechava spasat cas a duvtip ctenaru Egobanu …)

#44 Vložil: kono | (22.03.2011, 16:15 )

Hezi: Buď tak laskav a nepleť čtenáře egobanu! Jedná se o morče a jmenuje se Alík.

#45 Vložil: kono | (22.03.2011, 16:24 )

Hezi: Sakra, pořád ještě pěním z tvého příspěvku ….
Už #41 byl velmi neprofesionální, naštěstí #42 zachránil situaci, ale pak se do toho vložíš ty s tím morčetem …

#46 Vložil: cung-fou | (22.03.2011, 23:28 )

kono-komentář 40: To samozřejmě možmé je. Možná dokonce i lepší. Výhoda S8 však může být, že narozdíl např. od S7 nutí černého odpovědět prakticky okamžitě a stále by tam měl časem ještě přidat jeden tah.

Každopádně podle mého je jakýkoli tah v tomto prostoru lepší než tah na R9.

#47 Vložil: scurge | (24.03.2011, 13:57 )

Kuba 1) taky si myslim, ze jak to zacal ozivovat, tak se to pro nej zhorsilo, asi mas pravdu, ze kdyby to jen zredukoval, bily by stal spatne.
2) Tah B13, tjn tenhle tah byl velice painful na zahrani a taky jsem chtel hrat z druhe strany… ale jak? Zdalo se mi, ze nic nefunguje.

kono 1) neverim, ze vymena T8 R9 je z principu dobra pro bileho. Cerny muze v sente obetovat sve kameny a pak zredukovat. Ziska tim hodne bodu v pravo dole.
2) S16 by slo sebrat v sente, kdyz by ten tah bral bilemu oci a bily musel krkolomne ozivat.
3) heled, treba bys ty profiky taky porazil 😉

Kazdopadne dekuji za rozbor kluci, alespon mam nad cim premyslet. Nemuzete mi neco napsat o tahu O18 a O16?

#48 Vložil: Lukan | (24.03.2011, 16:03 )

Scurge: Podle me v partii jsi to vyresil velice dobre. V te chvili uz se mi tva pozice vubec nelibila, protoze cerny mel mnohem vice bodu, takze bych rekl, ze budovani toho flaku nahoretimto zpusobem byla velice dobra volba.

#49 Vložil: cung-fou | (24.03.2011, 23:40 )

scurge: ad 2) Já bych zahrál D 10. Asi to vypadá divně, ale myslím, že černý bude mít fušku. Teda když bude zase zdrhat. Taky na to může jít od lesa (někde kolem L 11, což by podle mne bylo nepříjemné). Už z toho mám takový pocit, že ty vlastně potřebuješ zahrát na 2-3 stranách a nevíš, na které dřív. Takže z toho bych řekl, že to zase tak skvělé nebylo. Taky mne napadlo, že když jsi fakt chtěl útočit, tak to asi chtělo něco drsnějšího místo G 14.

Taky se mi nelíbí M 4 ž předtímhle vším.

Co se týče O 16 a O 18, tak mně se to docela líbí. Ovšem když si pak nechal tak strašně oslabit tu skupinu vpravo, tak už to takové labůžo nebylo. Ovšem pokud je pravda, že jsi stál po C 14 špatně, jak říká Lukan, tak to asi dobře nebylo, protože od té doby už se nic zásadního nestalo. Ale já si myslím, že vzhledem k tomu, že ses dostal k C 14, tak to tak zlé nebylo. Těžko říct. 🙂