Velden (8.-9. 4. 2006)

1. Cho Seok Bin (7.d, Korea) – 5 bodů
2. Ondřej Šilt (6.d, ČR) – 4
3. Tibor Pocsai (6.d, HU) – 3
4. Rita Pocsai (4.d, HU) – 3
5. Michael Winkler (4.d, AT) – 3

Na již tradiční Casino turnaj v rakouském Veldenu jsem se tentokrát vydal netradičně z Maďarska .
Turnaj byl velmi dobře sponzorován místním kasinem a to přilákalo řadu silných evropských a bohužel i neevropských hráčů.
Mezi hlavního favorita na vítězství patřil zejména Korejec Cho Seok Bin (7.dan).
Jen sparingpartnery mu mohli být R. Nechanický, T. Pocsai, popřípadě já …
Největšího faux pau se však dopustil zmiňovaný zkušený borec z ČR, který na turnaj nakonec nedorazil, přestože na něho organizátoři čekali 2 hodiny!
Zdá se, že korejské eso Cho Seok Bin spíše odrazuje silné evropské hráče od ježdění na turnaje a EGF by se měla vážně zamyslet nad svým postojem. Po dobu turnaje se proslýchalo, že Cho Seok už má na dosah německý pas a můžeme tedy očekávat, že v budoucnu ryzí Evropané zcela zmizí z profesionálních turnajů pořádaných v Japonsku, Koreji a Číně.

Turnaj se tentokrát přemístil přímo do prostoru kasina s výhledem na krásné jezero a i po organizační stránce probíhal skvěle, byť nutno podotknout, že zmiňovaná neúčast českých hráčů organizátory trošku zaskočila.

Cho Seok Bin potvrzoval roli favorita až do 4.kola, kde se nevídaně nechal zaskočit mladou, krásnou a talentovanou hráčkou Ritou Pocsai (4.dan).
Ve velmi dramatické a vyrovnané partii se v koncovce uchýlil k poněkud ostudným metodám a v časové tísni své soupeřky doslova “vyprasil” šťastné vítězství o 8 bodů. Rita si však v pátém kole spravila chuť, když porazila mistra Rakouska Bernda Sheida (5.dan) a obsadila velmi pěkné 4.místo.
Potvrdila tak velmi dobrou formu z MEJ v Petrohradu (2.místo).
Zklamáním byla naopak předvedená hra Ondřeje Šilta, který si po velmi šťastných výhrách v 1. a 2.kole sice zajistil druhé místo, ale v partii s už několikrát zmiňovaným Cho Seok Binem naprosto propadl. Nezaznamenal ani jedno přesvědčivé vítězství a jeho 4 body z pěti tak lze označit za malý zázrak.

Příští rok bude turnaj ve Veldenu opět zařazen do série Toyota Tour , nikoliv European Toyota Tour, ale nově Korean TT.
Přesto se snad sejdeme v hojnějším počtu.

Pro eGoban napsal O. Šilt

Vložil: | 11.04.2006 | Kategorie: Blog

Komentář(e): 81

#1 Vložil: mamutík | (11.04.2006, 08:47 )

No páni, to je slušné! Gratulujeme 🙂

#2 Vložil: gkg | (11.04.2006, 09:37 )

rodinny vylet do Rakouska 😉

#3 Vložil: Hidoshito | (11.04.2006, 09:41 )

Reportaz z Veldenu bude zverejnena okolo treti hodiny.

#4 Vložil: CaoJaji | (11.04.2006, 11:24 )

Na turnaj v Parizi byly ohlaseny velke demostrace z rad evropskych goistu!
mame se na co tesit:)

#5 Vložil: HIPHOP | (11.04.2006, 11:47 )

Jak korejska Toyota Tour, tomu neozumim. Korejci to budou sponzorovat?:)

#6 Vložil: axios | (11.04.2006, 12:40 )

bichikun: Radek s Vláďou byli přihlášení?

Jestli ano, tak už se tím pomalu začínáme proslavovat. Vzpomeňme si na Hezounkovu Ozu.

#7 Vložil: Hidoshito | (11.04.2006, 13:20 )

Axios: No jo, ale Oza je neco trochu jineho. Tam uz bylo podle prihlasenych rozlosovano, pridelene jmenovky, vlajky a tak.
Jako moc nechapu, proc na ne ve Veldenu cekali, kdyz se neozvali, ze treba prijedou se zpozdenim. Prece kdyz se neozvou do konce registrace, tak je proste nenalosuju.

Doufam, ze na nas s Medvedem v Kodani jeste doted necekaji.;o)))

#8 Vložil: Hidoshito | (11.04.2006, 13:39 )

Jo a pokud hral Cho Seok s Ritou stejnym stylem jako v Brne, kdy ji porad koukal do(za) vystrihu, tak se ani nedivim, ze to malem projel.;)
Tim vsak nechci nijak snizovat vykon Rity! Ta je zda se v obrovske pohode.

#9 Vložil: bruno | (11.04.2006, 13:44 )

cim vetsi pohoda, tim vetsi vystrih? :))

A Cho Seok je fakt prasak, mel by se stydet. (za go i za ty kompromitujici fotky)

#10 Vložil: janiska | (11.04.2006, 13:57 )

bruno: važ svá slova, mladý muži, cho seok bin je úplně nejlepší:)

ale rita je teda hoooodně dobrá! proč vlastně nehrála s někym na ME pair go? to by měla docela šance, ne?

#11 Vložil: bruno | (11.04.2006, 14:02 )

chytračko , jak mohla hrát když jela do Veldenu, blbě se hrajou dva turnaje zaroveň :))

A Cho Seok je nejlepčí šmírák, což už nám předvedl 🙂

#12 Vložil: mamutík | (11.04.2006, 14:08 )

Kolik vlastne Rite je, ze jeste hrala juniory?
Bruno: Janisska to urcite myslela tak, proc nikdy nehrala pair- go, ze jo? 😉

#13 Vložil: gygig | (11.04.2006, 14:13 )

to bruno: měl by ses zamyslet nad sebou a myslet!
za a) vůbec nevíme jak to tam bylo – medvědovi bych ve všem nevěřil;
za b) hrat pair go asi mohla, ale medved by s ni hrát nechtěl – jde mu vice o peníze za 2. místo:) (s nikym jinym by asi nejela)
za c) CHCI vidět tebe, kdybys s ní hrál…. 🙂

#14 Vložil: janiska | (11.04.2006, 14:21 )

no jasně, myslela jsem to tak, že velden je docela nic vedle toho stát se mistrem evropy v pair go… teda pro mě. ale máme asi jiný priority

gygig: aha, tak hrát s medvědem bych ritě fakt nedoporučovala… slyšela jsem spoustu hezkých přísloví o tom, že není dobré hrát pair go se svým partnerem a myslím, že jsou docela pravdivá (narozdíl od chytrých přísloví typu “cut first, think later”:))
ale mohla by hrát třeba s tátou, nebo s nějakym jinym silnym goistou (třeba již zmíněným cho seokem binem:))

#15 Vložil: gygig | (11.04.2006, 14:32 )

to ja taky ne…. ale ritě bych nedoporučoval vůbec nic, co se týka medvěda 🙂

#16 Vložil: gkg | (11.04.2006, 16:13 )

s medvedem by hrat nai nemohla, nemaji oba pas stejne evropske zeme
lamy

btw. dik za report, akorat to vychvaleni Rity neznelo zcela objektivne ;/ Priste ubrat, a treba to vyzni pozitivneji nez takhle…

#17 Vložil: gkg | (11.04.2006, 16:14 )

jako lamy jste vy, ze se o tom bavite, ne oni, ze do toho nepraskli a nemaji tudiz stejne pasy, doufam, ze is rozumime

#18 Vložil: bruno | (11.04.2006, 19:08 )

to gkg: chytré věci píšeě, jen kdyby si furt nelamoval

to gygig: ad a) medvědovi věřím úplně všechno (jak taky jinak, vždyť je to férový kluk)

ad c) taky bych se chtěl vidět jak s ní hraju (znamenalo by to totiž, že hraju fakt dobře) a věř mi , že bych si tu partii pořááádně užil 🙂

#19 Vložil: Bichikun | (11.04.2006, 19:51 )

To gkg:O Rite to bylo zcela objektivni,protoze krome ni Cho Seok smetl opravdu vsechny!Tady to zjevne podcenil.A porazit Sheida je taky velmi solidni
(to by jste mozna pochopili,kdyby jste s nim nekdy hraly)V.Danek + Nechi by mohly povidat.Prohral s T.Pocsaiem o 4 body a ja ho vyprasil:)

To Axios:byli opravdu prihlaseni,uz je to bohuzel ceska tradice:)

to gygig: To jsi ale kus vola a ukazes jak rozumis go:)

Tak za 1.ty Sraci: pair Go s ni hrat nemuzu,protoze jsme jine narodnosti,takze kecy o prachach si muzes strcit vis kam:)

za 2.Je uz davmo mistrem Evropy v pair go s tatou.+ jednou 2.misto..

za 3.loni jsem uprednostil pair go ,pred prachama (BLED) dkonce jsem hral s pneumou a jel s ni az do Londyna 🙂

Zkus si to a pak kecej blaboly.
Uz se tesim az te zprazim po tvem dalsim duchapritomnem prispevku:)

#20 Vložil: Janp | (11.04.2006, 19:53 )

To Gygig:
Nejsi ty nahodou hovadko Chrz?:)

#21 Vložil: gkg | (11.04.2006, 21:23 )

bichikun> ja nerikal, ze neni pravda co pises, jen ze kdyz to napises min okate (oslavne), tak to vyzni lip

#22 Vložil: bruno | (11.04.2006, 21:33 )

to janp: klidek klidek, nemusis tu hned rozpoutavat urazlive prispevky, ja myslel, ze tahleta tvoje “era” uz je davno za nama

#23 Vložil: Bichikun | (12.04.2006, 06:32 )

TO gkg: To uz je hold muj sloh,co jsem se naucil v prvnich tridach zakladni skoly:)

#24 Vložil: Bichikun | (12.04.2006, 06:34 )

To Janiska: To ze by Rita mohla hrat Pair Go s Cho Seok Binem budu delat,ze jsem neslysel:))

#25 Vložil: janiska | (12.04.2006, 07:57 )

bruno: proč jako? německo, maďarsko… to je jedno, kde bude cho hrát a jakej si udělá pas:) a byli by alespoň fakt dobrý a když bude sedět vedle ní, neuvidí jí do výstřihu. tečka. až tenhle nápad jednou opravdu uplatněj a vyhrajou, chci půlku výhry za prapůvodní nápad:)

#26 Vložil: Cung-fou | (12.04.2006, 08:36 )

Mám důvodné podezření, že Ritin výkon by vedle Cho Seok-bina by byl asi tak na 10. kjú.

#27 Vložil: Hidoshito | (12.04.2006, 09:38 )

Janiska: Tak to uz je fakt vrchol! Je jedno jakej pas ziska … :(((
Tobe fakt nevadi, ze za par let se treba nebudes mit sanci dostat na MS amateru, studentu, junioru, paru; Ing cup, Ozu atd., protoze se vydaj do Evropy Seokovi “kamaradi”?

#28 Vložil: gkg | (12.04.2006, 09:38 )

cung-fou> to bych si rad precetl vysvetleni, proc by hrala jako 10k 😉
[bojis-li se dive zvere (rozumej medvedu), tak na mail gkg@matfyz.cz;]

#29 Vložil: gkg | (12.04.2006, 09:41 )

hidoshito> tak to proste bude, welcome to the GLOBAL world. Proste bude potreba aby Evropane taky jezdili na goisticke univerzity. Navic cim vic asijskych silnych hracu v Evrope, tim vic senseiu, a tim silnejsi Evropane. S tim proste nenadelas nic jineho, nez ze zacnes ucit male decka…

#30 Vložil: Hidoshito | (12.04.2006, 10:04 )

Ted jsem byl informovan, ze Vladimir Danek nebyl do Veldenu vubec prihlaseny! Timto se mu za celou redakci omlouvame. Jeho jmeno bude z clanku v nejblizsi dobe stahnuto.

Nejspis ho omylem nahlasil jeden z rakouskych hracu. Navic V. Danek napsal dve sms (poradateli a O. Siltovi), ze neprijede!

#31 Vložil: Hidoshito | (12.04.2006, 10:16 )

gkg: Proti jejich pusobeni v roli senseiu nic nemam! At tady klidne uci. Me se proste nelibi, ze by meli za nas reprezentovat Evropu na velkych mezinarodnich turnajich!

#32 Vložil: Bichikun | (12.04.2006, 11:50 )

Za co se chces omlouvat Hidoshito?:)
Ja jsem zadnou smsku neobdrzel,organizatori zrejme take,kdyz za mnou prisli s listinou a jmeny hracu Danek ,Nechanicky ,Kuzela.
Az na Kuzelu,ktery hral v Berline se ocekavalo ,ze jmenovani dorazi jako kazdy rok.

Kdybych smsku dostal jako prvnich bych vykrikoval,ze mi ubyli souperi at se uz hraje a nemusel bych se strachovat,ze me ti cesti Mistri zase porazi:)

Obavam se,ze tady omlouvat ceskou tradici,prihlasit se a pak neprijet nemuzeme.

Take jsem byl kdysi tvrde ztrestan M.Chrzem,za to ze jsem neprijel do Noveho Boru,od te doby si ti hlidam a sekam latinu:)

Bichikun

#33 Vložil: Cung-fou | (12.04.2006, 13:00 )

gkg: Medvědů se nebojím, ti sami by to potvrdili. Prostě ne každému přijde tento Korejec jako největší sympaťák.

#34 Vložil: gkg | (12.04.2006, 13:41 )

me teda prijde uplne k sezrani (aspon na kongresu to byl nejhezci kus;)

Hidoshito> je to tezke, dalo by se dat omezeni, ze jenom ti co se tu narodili, jenze, oni se oprravdu muzou citit, jako Evropani, a chteji svou zemi (a svetadil) reprezentovat! Ja bych jim v tom nebranil. Budu mit stejne dobry pocit, kdyz bude Medved 8my, jako kdyz by pripadny “asijsky” reprezentant CR byl druhy (mluvim o WAGC). Akorat by bylo blbe kdyby byl taky osmy, to bych tam mel radsi Ondru/Radka/Vladu. A co se prof. cupu tyce, tak stejne nasi vypadnou v prvnim kole, a cho seok bin docela pravdepodobne taky…

#35 Vložil: Hidoshito | (12.04.2006, 13:59 )

Bichikun: Tak se podivej na prihlasovaci listinu na http://www.dgob.de/. Danek tam proste neni. Mozna tam planoval jet, ale urcite se nikomu neprihlasil. A tim to bych rad tuto “aferu” ukoncil.

gkg: aaaaaaaaagh, grrrrrr. co to jsou proboha za argumenty?:(( Jestli budes mit stejny pocit, kdyz bude Medved osmy a nejaky korejsky Cech druhy, tak to si u me s prominutim naprosty ubozak! Az se u nas narodi nejakemu korejskemu (nebo vietnamskemu) paru dite a v budoucnu z neho vyroste silny goista, tak verim, ze se jako Cech citit muze (a bude). Ale u nejakeho zkrachovaleho Korejce, ktery si prijede v devetenacti lecit sebevedomi do Evropy, se muze velice tezko “narodit” cit pro reprezentaci nasi zeme. To mi nikdo nevymluvi.

#36 Vložil: Cung-fou | (12.04.2006, 14:28 )

gkg: S tou reprezentací naprosto souhlasím s Hidoshitem. A je tu i další nepříznivý faktor ovlivňující go v Evropě. Je to obrovsky demotivující pro silné hráče. Ti se na to můžou vybodnout, jezdit si přes půl Evropy pro desáté místo. Budeme to tady mít jako v Japonsku, kde mají ligu (hokej i fotbal) zaplavenou neasijskými hráči a stejně je jim to prd platný. Nebo jaké to bylo překvapení, když Němci zjistili, že to, že mají fotbalovou ligu plnou zahraničních hvězd, způsobilo neskutečný úpadek německého nároďáku.

#37 Vložil: Anonymous | (12.04.2006, 14:59 )

To, že v Evropě bude Korejců a asi zejména Číňanů přibývat a budou mít brzo občanství, je fakt. Může se nám to nelíbit, můžeme s tím i nesouhlasit, ale to je asi tak všechno, co se s tím dá dělat.
Ale zas taková hrůza to není. Já jsem v cizině pochopil, že i neohrabaný tlustý černoušek narozený na Madagaskaru, ještě navíc se jménem Sitraka Ramaniraka, může být veselý bezvadný kluk, kterému byste sami fandili, kdybyste ho poznali. A že naopak nemusím být kamarád s každým blbem, jenom proto, že se zrovna narodil někde blízko. Fandili byste medvědovi, kdyby to nebyl mladý příjemný distinguovaný gentleman? Tomáš K.

#38 Vložil: Hidoshito | (12.04.2006, 15:11 )

Tomas: At se k nam pristehuje klidne pulka Ciny, at dostanou vsichni obcanstvi, ktere si zamanou. To je mi uplne fuk.
Ale podle meho nazoru, by tito lide nemeli reprezentovat zem (potazmo kontinent), kde se nenarodili!

#39 Vložil: Cung-fou | (12.04.2006, 15:21 )

Ani bych neřekl, že jde tolik o přímo místo narození, ale spíš o to, jestli v té zemi vyrostli a hlavně, jestli v ní byli naučeni svému umění. Přeci asi nikomu by se nelíbilo, kdyby bylo mistrovství světa přehlídkou turnaje bývalých korejských inseiů (wonsengů), tu reprezentujících Švédsko, tu ČR, jinde zase třeba Paraguay.

Tomáš: Máme na mysli toho samého Medvěda nebo znáš ještě jiného, který více odpovídá tvé charakteristice? 😉

#40 Vložil: Hidoshito | (12.04.2006, 15:36 )

Cung-fou: Spolecnym usilim je nakonec presvedcime.;)

#41 Vložil: gkg | (12.04.2006, 15:36 )

nestih sem ten vymazany prispevek ;((
k demotivaci silnych hracu> a jak to si to predstavujete? jezdit na turnaje s rodnymi listy?
Pak se nekdo bude citit urazeny, ze Dino/Medved/Koszegi/… studovali v jap, tj. taky by nemeli reprezentovat…. Kde je rozdil?
Kazda zeme si ho musi udelat sama, jak podmini davani sveho obcanstvi…
THIS IS THE FUC*ING GLOBAL WORLD, u know? No knights, horses and morningstars…

Proste zhrzeni wonsengove s evropskymi obcanstvimi se mozna stanou zhoubou evropskych “jezdicu”, ale rozhodne ME (a doufam, ze ani Vam) neuberou radost z GO

#42 Vložil: gkg | (12.04.2006, 15:38 )

btw. medvedovy fandim i kdyz je to mlady-ne-uplne-tolik-distingovany-ale-preci-jen-asi-inteligentni-aspon-to-rikala-maminka-v-rozhlase-gentleman
no offense meant

#43 Vložil: gkg | (12.04.2006, 15:39 )

korekce: studovali v cizine (jap/kor/chin/…)

#44 Vložil: bruno | (12.04.2006, 15:49 )

nono nechapu, co se tady vlastně řeší. Vždyť prakticky jde jen o paár lidí. Cho Seok je typický příklad. Dále se v poslední nějak trhl Fan Hui ( ale ten je prý jinak taky vzorný místní sensei) a pak tu ještě máme maličkého Joshuu. Jako fakt nevídím, že by se k nám nějak hrnula 100 korejských wonsengů, kteří si tu budou hrát. Porovnávat go s fotbalem nebo jinými sporty taky prostě nejde.
Je to vlastně strašně prosté, asiati se u nás (v Evropě) těžko adaptují a když se jim to podaří, tak proč je nemít za Evropany (pokud teda sami chtějí že).
A mě by vůbec nevadilo, kdyby se někdy stalo, že by českou republiku reprezentoval nějaký zhrzený wonseng, který ale chodí chlastat do hospody, paří až do rána a vůbec je s ním celkem sranda a navíc ještě celkem umí česky a go umí taky celkem obstojně.

#45 Vložil: bruno | (12.04.2006, 15:51 )

to gkg: tím prece jen asi inteligentni myslíš
“Dej mipočtu!” ? :))

#46 Vložil: janiska | (12.04.2006, 17:25 )

hidoshito: no, vzhledem k tomu, že beru cho seoka bina jako evropana, vůbec by mi nevadilo, kdyby evropu reprezentoval jako mistr evropy v pair go
jak už bylo řečeno, záleží na tom, k jaký zemi má ten hráč nejbližší vztah a kterou zemi chce hrdě reprezentovat

#47 Vložil: Bichikun | (12.04.2006, 17:40 )

To hidoshito:

Tohle neres,oni to nikdy nepochopi,nebo nechteji pochopit.
YPodle me jsi to vystihl famozne,nejlepe jak to slo.
naprosto se pod to podepisuju.

Samozrejme,slo by jim vysvetlovat,ze to neni jen cho seok bin,ze uz je to asi 20 asiatu a bude jich vic.
Ze to neni jen o “jezdicich” na turnaje 🙂

Ale proc se unavovat,pan V.Nechanicky by rekl,ze Janiska,gkg ze umeji v go h…. a urcite jeste neco podobne koreneneho.

Ja uz se nemuzu dockat toho az se bude rusit Toyota (i Brno to postihne), Oza,MS amateru atd.
Az tito japonsti sponzori uvidi,ze Evropy reprezentuji Korejci,jiste zastavi priliv penez ktery je VYHRADNE urceny na PODPORU GO V EVROPE.
To jste zatim zda se nepochopili.

#48 Vložil: Anonymous | (12.04.2006, 17:45 )

Janisko: uz jsem presel 2 z tvych perel,ktere byli o Rite a Pair go:)))
Ale tohle me dostalo…muzes mi prosim te vysvetlit,cim te Cho Seok presvedcil,ze ho beres jako Evropana?:)

Vsadim se,ze ho mezi 20 trhovci nebo goisty,to je jedno,nepoznas:)

#49 Vložil: janiska | (12.04.2006, 18:29 )

anonymous: tak tohle mě naštvalo, cho seoka bina teda poznam na sto procent, je to člověk, kterýho obdivuju, protože se mi hrozně moc líbí jeho go styl. když něco, co napíšu, považuješ za perlu, tak to řekni rovnou, nebo pak aspoň mluv konkrétně, teď fakt nevim, co přesně jsi měl na mysli… jestli to bylo k tomu, že rita už nějaký tituly má a tak, já jí je neberu, jen říkám, že je dobrá a že nevím, proč nejela znovu

bichikun:jo, jasně, já nehraju o nejvyšší místa na mezinárodních turnajích, takže mi může bejt teoreticky jedno, jestli vyhraje nějakej “ryzí” evropan nebo asijskej “evropan”. ale úplně jedno mi to není. říkám si, ať vyhrajou ty nejlepší. když jsou nejlepší tihle asijští “evropani”, kteří se cítí jako evropani, tak proč ne?

a když tohle někomu vadí, tak proč to rovnou neřeknete cho seokovi a dalším jemu podobnejm? některý ty argumenty jsou určitě pádný (viz podpora sponzorů EVROPSKÝHO go), tak by je mohli pochopit, ne?

#50 Vložil: Hidoshito | (12.04.2006, 19:31 )

Bichikun: Vzdavam to.:(

Janiska: Tak o to se neboj, v Parizi mu to doufam nekdo rekde na plny koule.;)

#51 Vložil: bruno | (12.04.2006, 19:31 )

proti vašemu názoru se klucí stejně nedá postavit, když už člověk něco řekne, tak je hned ubožák (hidoshito), vi o go hov… (bichikun) a vůbec dohromady získá pocit, že to hovno fakt ví (nevím proč si se bál použít takové slovo, když se jinde nebojíš říct sráč 🙂

Takže místo toho abych tady pokračoval, to můžeme nechat na tom, že tady silný xenofobní dvojblok prostě nemůžeme intelektuálně porazit, protože my o go víme fekálii, zatímco tady pánové chodí s japonskýma sponzorama na kafe a taky si povídají se zkrachovalýma Korejcema;))

PS: přestaňte říkat o těch korejcích jak se cítí být Evropany a jak sou zkrachovalí, copak jim vidíte do hlavy?

#52 Vložil: Bichikun | (12.04.2006, 21:11 )

To Janiska:
Tak nam povez co obdivujes na Cho Seokove hre:)

taky nevim jak jsi prisla na to,ze se citi byt evropanem,ja jsem s nim nekolkrat mluvil a on vubec nezastira,ze tady hraje kvuli prachum vsechny turnaje:)
takze kecy o tom jak se citi byt evropanam jsou uplne out:)

Meted rekl:Ve veldenu vyhraju 500e,hehe

Za uceni v Berline na parech bych mel 200E,hehe.
Smich uvadim schvalne,co to ho slyseli se urcite pousmejou:)

Stale si myslis,ze mu ho zajima neco jako,ze by Evropa prestala dostavat prachy na Go?:)
Nebud naivni.

#53 Vložil: Bichikun | (12.04.2006, 21:19 )

Tak vazeni,ted jsem to rikal…
Rekl jsem mu:tak Hele Cho,uz moc vyziras evropsky turnaje,hrozi,ze nam japonci zavrou kohoutky a starej Ing se taky cuka.
A Cho se zachoval vskutku jako pravy profik…povidal mi:Jasne vole zitra,balim kufry a az ta nervozita opadne zase prijdu,souhlas kamo?

A je to vyresene.

#54 Vložil: janiska | (12.04.2006, 21:32 )

bichikun: ah ): tohle jsem nevěděla… v tom případě se omlouvam. jsem trošku naivní, myslela jsem, že goisti hrajou pro radost ze hry a ne kvůli penězum 🙁

co se mi líbí? to, že hraje prostě hezky, jednoduše, nepotřebuje tam něco šmelit… já to neumim popsat, go sice moc nerozumim, jen poznam, když se mi něco líbí, ale ještě to neumim nadefinovat:) a to ještě většina jeho partií, který jsem viděla, byly blitzky… hraje prostě krásně:)

#55 Vložil: gkg | (13.04.2006, 09:14 )

me teda bylo jasne, ze tankuje prachy, a ja byt jim tak to delam taky 😉
na druhou stranu si ovsem dela jmeno, nebot ted o nem vi mnoho lidi, a bude mit urcite vic studentu, nez kdyby nikdy zadny turnaj nevyhral

#56 Vložil: Anonymous | (13.04.2006, 14:58 )

Bichikun:

Hmm, takze Cho jel do Veldenu, aby vydelal penizky. Hmm, a kolik ze ho stala cesta, ubytovani atd. Predpokladam, ze nespal ve spacaku, takze at pocitam jak pocitam, neprijde mi, ze by si oproti vyuce v Berline nejak zvlast vydelal. Pravdepodobne si celkove v Evrope ztezi vydela tolik, kolik je v Nemecku prumerny plat a spise asi mnohem mene.

A vubec uz nechapu, proc by zkrachovalemu inseiovi mel vadit nejaky zkrachovaly wonseng. Tak ho proste poraz a shrabni ten peniz priste ty …

Ales

#57 Vložil: Bichikun | (13.04.2006, 17:15 )

To Ales:

Jo,jel do Veldenu aby zhrabl prachy.A prineslo mu to mnohem vic nez Berlin (ja jsem ho citoval),
protoze si to spojil s malym,zcela bezvyznamnym turnajem v Mnichove a pak se nechal svezt vozidlem:)
Neboj on uz v tom umi chodit,ale nechapu proc zrovna ty se snazis odlakad diskuzi od toho nejdulezitejsiho,nejde o to jestli ho porazim nebo ne,jiste ho nejaci ryzi Evropani uz porazili a budou porazet.
Jde o to,ze pokud se nezmeni system Evropani budou vymazani z go mapy:)
existuje mnoho silnejsich amateru nez Cho 🙂

To Janiska: Aha,pekne jsi nam to vysvetlila,tohle uz jsem od tebe slysel nekolikrat,ze nekdo hraje pekne.
Hlavne,ze to umis vysvetlit…Cho hraje jednoduse?:)))
Mozna se ti to zda tim,ze vybira souperum kameny:)

Bichikun

#58 Vložil: Anonymous | (13.04.2006, 17:33 )

Ja to pro zmenu vidim tak, ze Evropani zmizi z goisticke mapy, pokud se v go nezlepsi. A pritomnost silnych asijskych hracu v Evrope vidim jako obrovsky prinos pro go v Evrope, protoze prave prispeje k tomu, ze i tady casem vyrostou silnejsi hraci nez doposud (diky lepsi vyuce, lepsi konkurenci).

Ales

#59 Vložil: Pixer | (13.04.2006, 18:35 )

Asi spis souhlasim s tim “příjemným distinguovaným gentlemanem” (doufam ze to Tomas K. myslel iroicky, protoze me to fakt hodne rozesmalo) a “masterem hidoshitem”.

To bichikun:

Ale zajimalo by me jestli by mel nas gentleman stejny nazor kdyby byl na jeho miste:). Pokud jim tady proste nezakazem hrat, tak neni jine cesty nez je porazit. Tak na sobe radsi poradne makej at mu priste natrhnes …, misto toho abys tady psal desitky rozhorcenych prispevku. Vy o nich mluvite jako by byly neporazitelni, a to urcite neni nikdo. Neni jejich pritomnost na druhou stranu dobrou motivaci? Do nedavne doby mi prislo ze kazdy 6.dan mel pocit ze uz si sahl na goisticky strop a kdyby se zlepsil(coz uz vlastne ani skoro nejde) tak je vrcholnym profikem.
Bohuzel, mate se kluci jeste co ucit 🙂 Tak tady nefnukejte jak je to nespravedlive, ze na ne proste nemate. Timhle samozrejme nerikam ze je v poradku aby evropskou spicku nahradila korejska (ten nevim kam je zaradit v koreji 🙂 ), jen bych to tak nehrotil a spis se je snazil rozsekat na gobanu.

#60 Vložil: Pixer | (13.04.2006, 18:41 )

To bichikun:

Zase si do janissky tak nejed, co se tyka jejiho obivu sily (ani nevim se vlasne jmenuje). Dobre vis ze jeho tahum moc nerozumi a snazis se ji znemoznit. To je stejne jako kdyby jsi se smal jeji hre nebo sile. Coz by takovi prijemny gentleman delat nemel 🙂

#61 Vložil: janiska | (13.04.2006, 19:55 )

pixer: je hezké, že se snažíš bichikuna navrátit do role mladého gentlemana, ale to, že neumim vymejšlet dobrý tahy neznamená, že když je vidim, tak nerozumim, co znamenaj;)

bichikun: nj, to jsem já, obdivuju spoustu lidí:) je to lepší, než se do nich ihned navážet, jakmile se k tomu najde menší záminka;)

#62 Vložil: Pixer | (14.04.2006, 01:53 )

To janiska:

Nechtel jsem te urazit, ale rozumet tahu ma vice urovni, od tuseni co asi by mel tah v umyslu (respektive hrac) az po jeho plnou podstatu. Ver ze u 7.danu je jejich prava podstata hoooodne hluboka(samozrejme ne kazdeho tahu), tudiz kdyz si myslis ze tah chapes, muze se stat ze je jeho podstata uplne v necem jinem nez si myslis ty a proto zatim nemuzes plne docenit silu takoveho hrace. Doufam, ze tohle nebudes brat jako urazku, protoze to ani urazka neni, je to naprosto prirozene. To ovsem neznamena ze by pro tebe nemelo cenu se divat na partie takoveho hrace, prave naopak, snazit se o pochopeni hlubsiho smyslu je velice dulezite. Ja jsem v podobne pozici jako ty, kdyz si prehravam nekomentovane profipartie, taky se snazim rozlustit jejich tahy, buhuzel ne vzdy se mi to povede :(, ale treba casem …

#63 Vložil: janiska | (14.04.2006, 07:49 )

pixer: jo, v tom máš pravdu:)

#64 Vložil: Cung-fou | (14.04.2006, 07:58 )

Tady se to ale rozjelo. Já nebyl dlouho na netu, tak to bude trochu delší.

bruno: Máš pravdu v tom, že proti argumentům, že je někdo ubožák nebo, že go neumí, se bojuje těžko. I když minimálně ten druhý s tímhle tématem docela dost souvisí. Nicméně to nebyly jediné argumenty. Dost se mi nelíbí tvé označení “xenofobní dvojblok”. To je klasický populismus. Trochu mi to připomíná, když jsem v hospodě 2x dal dvěma Rómům cigaretu. Když jsem to potřetí odmítl, tak jsem se dověděl, že jsem rasista. Pokud stále nechápeš, že zde o žádnou xenofobii nejde, tak si mě přiřaď ke xenofobnímu trojbloku.

Aleš: Není moc fér to vypalovat na Medvěda s tímto: “A vubec uz nechapu, proc by zkrachovalemu inseiovi mel vadit nejaky zkrachovaly wonseng.” Protože o zkrachovalém Korejci psal Půlčík a ne Medvěd. Ale to se tu bohužel stává často, že když dva v diskuzi prezentují podobné názory, tak už se automaticky, co napíše jeden, přičítá i tomu druhému. Jinak si myslím, že to není zase taková přímá úměra: Čím více silných Korejců v Evropě, tím více silných Evropanů. A o tom, že ten, kdo je nějaký insei z Asie, v Evropě pobude pár let, dostane pas, by měl reprezentovat, už mě nepřesvědčí nikdo. Ale to jsi netvrdil (i když si to možná myslíš???), to já jen tak pro všechny.

janisska+bruno: Ano, do hlavy nikomu nevidíme, ale jedno je jisté: Jestli je Cho po roce v Evropě svým srdcem Němec, pak je to velice špatný Korejec.

hidoshito: Jsem překvapen. Nestává se často, aby se redaktor nechal tak unést (myslím zde na blogu, jinak je to celkem běžné) ;-).

bichikun: Nebuď na tu janissku tak zlý.

pixer: Jsme příjemně překvapen. Méně kurvování a více rozumných názorů :).

gkg: Máš pravdu, žijeme v globálním světě a je dost dobře možné, že ve finále MS ve fotbale jednou nastoupí FC Makro proti Microsoft United, ale já se té doby bohudík nedožiju.

#65 Vložil: Ales | (14.04.2006, 09:42 )

Cung-fou:

Jsem si vedom toho, ze se zkrachovalym Korejcem tady prisel hidoshito, ale bichikun mu ten nazor podepsal. To jen tak pro presnost.

#66 Vložil: ales | (14.04.2006, 10:09 )

Jeste k obcanstvi/reprezentaci:

Radeji vidim, kdyz nas reprezentuji rodili hraci. Na druhe strane si myslim, ze proti ziskani obcanstvi a prava reprezentovat se v pripade dlouhodobych rezidentu nic rozumneho neda delat a pokladam to za normalni (tedy ani nechci, aby se proti tomu neco delalo). Kdyby se to zakazalo, nemohli bychom napr. byt spolecne s Americany hrdi na M.Navratilovou (i kdyz toto neni zrovna nejlepsi priklad, ancto tenisove turnaje jsou otevrene, nejen pro reprezentanty). Taky za svedskou reprezentaci ted myslim hraje fotbal jeden exjugoslavsky sikula a Svedum to vubec nevadi. Tech prikladu se da najit spousta. Prijde mi, ze vetsina Cechu je v tomto az prilis xenofobni, mozna proto, ze nas zatim v zadnem sportu zadni cernosi, zluti ci jinak barevni a cizorodi nereprezentuji.

#67 Vložil: bruno | (14.04.2006, 10:34 )

to cung fou: dobře tak se tě teda zeptám o co tady jde? jednoduchá otázka. Prostě tady může jít o dvě věci: prachy nebo xenofobie
(možná si mě špatně pochopil, sem prostě nemohl nalézt lepší výraz, tak sem použil tenhle a mě nepřijde zas nějak extrémně pejorativní jako třeba rasismus)
Jinak mám zhruba stejný názor jako Aleš. Taky mám radši, když zemi reprezentuje rodilý reprezentant, ale proč to neumožnit i obyvatelům jiných států? To že je původem odjinud považuji právě za projev tohoto, řekněmě, negativního pocitu z jiné národnosti. A podle mě to nemá, co dělat s tím, kde se člověk narodil.
Vždyť například Guo se taky do Holandska přistěhovala a reprezentuje ho už drahnou dobu. A mám pocit, že už si na ni lidi zvykli. A jestli mi někdo chce říct, že nepřispěla k rozvoji go v Evropě, tak ho seřvu jak psa, protože ona udělala pro Evropské go víc než kupa “rodilých” 6.danů před ní.
Jinak si myslím, že bohužel u nás ještě není společnost natolik tolerantní, aby mohla snést, že ji třeba ve fotbale reprezentuje černoch. To by ho na stadionech strhali, i když by dal sebedůležitější gól. Není to sice stejný případ jako to o čem se tu bavíme, ale je to podobné. Prostě takové nálady se tu daly čekat. 🙂

to pixer: Taky čumím, co máš v hlavě. Asi změním značku a “mladý příjemný distingovaný gentleman” bude pro mě někdo jiný. 🙂

#68 Vložil: Cung-fou | (14.04.2006, 10:37 )

Aleš: teď jsi mě nachytal, sice nevím jestli mu chtěl podepsat i zkrachovalého Korejce, ale rozhodně se to tak dá brát.
S tou reprezentací vůbec nejde jen o barvu pleti. Vzpomeňme např. na “Špaběla” Mühlegga, který se rozhádal s Německou lyžařskou asociací a vyhrál pro Španělsko zlatou medaili v lyžování (jiná věc je, že mu ji pak sebrali za doping 🙂 ). Že exjugoš Švédům naprosto nevadí chápu. Když se vyhrává… Hraje tam i černoch (či půlčernoch) Larsson, který ovšem zřejmě ze švédska pochází či tam vyrůstal. V tom nevidím vůbec žádný problém. Jde mi o to, že reprezentace by měla být obrazem úrovně sportu v nějaké zemi (sem patří i práce s mládeží) a ne, aby si např. nějaký bohatý stát “nakupoval” reprezentanty, či dával na úkor vlastních lidí šanci těm, kteří se neprosadili v nějaké v tomto sportu vyspělejší zemi. Viz český reprezentant ve sjezdu Stanley Hayer, kterého vše naučili v Kanadě, tam se nějak pohádal, vzpomněl si na české prarodiče a šup už nás reprezentoval. A jak rychle šlo zařídit občanství. Mě to dost vadí i na klubové scéně, kde prostě nejbohatší kluby nakoupí nejlepší hráče a hurá, to to jede. Před mnoha lety, zůstávali hráči v jednom klubu třeba celý život a to už něco o tom klubu vypovídalo. Teď si průměrnou Chelsea koupí ruský miliardář a najednou je to špičkový tým. S tím nic nenaděláme, ale nechci, aby to tak skončilo i s reprezentací. Ovšem uznávám, že je to složitý problém.

To jsem se nějak rozepsal, ale měl jsem potřebu :), tak promiňte.

#69 Vložil: bruno | (14.04.2006, 10:39 )

jo a ještě jedna věc, na kterou sem zapomněl. Lidi se strašně často dopouštějí jedné chyby v poznávání světa. Když podle jednotlivosti usuzují na vlastnosti celku.
Takže nesuďte všechny Korejce apod. podle toho, že si tu chtějí jen vydělávat peníze. I když se pár takových najde, určitě je i spousta jiných.

#70 Vložil: Cung-fou | (14.04.2006, 10:46 )

bruno: ne tady skutečně nejde o xenofobii – strach z jiného, cizího – chceš světoobčana Medvěda podezřívat, že cítí strach z Asiatů (teď nemyslím na gobanu:) )či odpor k nim? 🙂

#71 Vložil: bruno | (14.04.2006, 11:07 )

to cung fou: nene světoobčanovi jde hlavně o prachy :))

#72 Vložil: Cung-fou | (14.04.2006, 11:21 )

bruno: V tom se strašně mýlíš. Slíbil jsem, že to nikomu neřeknu, ale Medvěd před pár lety věnoval nemalou finanční částku na rekonstrukci povodněmi zničené zoo v Tróji.

#73 Vložil: Hidoshito | (14.04.2006, 11:23 )

Cung-fou: On z toho bohuzel podezriva me, ale nevim cim jsem si to zaslouzil.
Zopakuji to pro jistotu jeste jednou, me je uplne jedno, jestli se do meho cinzaku pristehuje Mirecek z Ghany, Pepa z Malajsie, Franta s Lojzou z Ciny a Cho Seok z Koreje. Kdyz budou v poho a zvladneme jazykovou barieru, zajdu s nima kazdy vecer na pivo.
Dost mi vsak bude vadit, pokud znicehonic zacnou nasi zemi reprezentovat po celem svete v kopane, lyzovani, go ap. Jestli je to xenofobie ci rasismus, tak uz fakt nevim. Ja z jejich oci, vlasu ap. strach nemam a rozhodne!!! k nim necitim nenavist kvuli jejich barve pleti. Tak uz si to, Bruno, laskave zapamatuj a rozhodne me temito vyrazy neoznacuj. Na to jsem fakt haklivy!
Omlouvam se, Kubo, ze jsem se nechal opet unest. Jinak se muzu podepsat pod vsechno, co jsi k diskuzi napsal, jak je tady dobrym zvykem.;)

#74 Vložil: bruno | (14.04.2006, 11:38 )

to hidoshito: takže tobě prostě vadí jen když ten člověk, ke kterému se jinak chováš naprosto korektně, chce reprezentovat zemi, ve které žije?
jestli je to takhle tak máš naprosto opačný názor než já, prostě podle mě když se někdo cítí být občanem té země a chce ji reprezentovat, tak ať ho nechají a reprezentuje si

to cungfou: to víš, v té době si ještě nevěděl o Cho Seokovi :))
a btw. to je typický populismus, kdysi daroval peníze na zoo, a tak je to naprostý altruista, to je dobrá finta pro politiky 🙂

#75 Vložil: Hidoshito | (14.04.2006, 12:20 )

Bruno: Me vadi hlavne to, ze zabiraj misto tem lidem, kteri by danou zemi meli opravdu reprezentovat. Proste jako kdyz Guo reprezentuje Holandsko. To v cem je dobra se naucila v Cine, tak by mela taky Cinu reprezentovat. A ne Holandsko! Holandsko by mel reprezentovat pripadne jeji zak, ktereho v zemi tulipanu “vychovala”. Kdyz vyhraje nejaky turnaj, tak si urcite nereknu: “paaani, ta Holandanka je dobra!”, ale: “paaani, ta Cinanka je fakt trida!”

#76 Vložil: bruno | (14.04.2006, 12:24 )

vidíš to si řekneš ty, já si řeknu “kurafaja ta Holanďanka hraje dobre jak cyp”

#77 Vložil: Pixer | (14.04.2006, 20:03 )

To janiska:
Jsem rad ze si rozumime 🙂

To Hidoshito:

:))))) , a medved se naucil tak dobre hrat v cesku?

jo, a Holandsko ma uplne jine prednosti nez nejake tulipany 🙂

To Bruno:

Myslis, ze kdyz budes zit rok v Korei, tak budes po roce tak nadseny Korejec, ze se budes radsi pokouset prosadit v go u nich?

Rekl bych, ze jste kluci trosku moc zaujati svou cernobilou pravdou.

P.S.Musite porad pouzivat ty cizi vyrazy, to aby si bral clovek k egobanu slovnik cizich slov 🙂

#78 Vložil: bruno | (14.04.2006, 22:47 )

pixer: asi takhle, tady se nevede debata o tom, jestli můžeš reprezentovat po roce, po dvou nebo po stu, ale debata jestli vůbec můžeš reprezentovat nějakou jinou zemi než tu, ve které si se narodil. Já si myslím, že můžeš. Někdo jiný si myslí opak (třeba hidoshito).
No možná sem se nechal unést a až moc horlivě je obhajoval, ale to nic nemění na tom mojem zásadním postoji. Nechtěl bych, aby to vyznělo tak, že se urputně zasazuju o to, aby se tu nastěhovala půlka Laosu, Barmy a Koreje a všichni by hráli go za česko. Jen se prostě stavím proti tomu, aby někomu byla kategoricky (srry ale nenašel sem český ekvivalent:)) odmítnuta reprezentace jiné země.

A cizí slova… já bych si myslel, že někdo ,kdo vystudoval nejlepší střední školu ve Zlíně, jim bude rozumět 😉

#79 Vložil: Pixer | (14.04.2006, 23:28 )

To Bruno:

Tak hele, ja jsem vystudoval elektrotechniku (teda samozrejme tu nejprestiznejsi), takze nejaka xenofobie, ci co to bylo za zvire, mi naprosto unika. 🙂

#80 Vložil: bruno | (14.04.2006, 23:42 )

pixer: já vím, já jen, že si se tím jednou někde oháněl 🙂

#81 Vložil: Pixer | (15.04.2006, 10:44 )

To Bruno:

Do pohody, vsak jsi me tim taky dostatecne pobavil 🙂